Anecdote?
Nuwel, mazal tov. Gefeliciteerd. Je hebt een anecdote gevonden waarin dat fout liep. Zo kan ik overal wel anecdotes voor vinden. Maar wat is nu eigenlijk de statistische trend? Heb je bewijzen dat dit altijd het geval zou zijn? De mens heeft een verschrikkelijk slecht zicht op risico. Binnen dat kader kan ik je Dan Gardner's "Risk: The Science and Politics of Fear" aanraden. Als voorbeeld kun je kijken naar Kanker. Kanker is de gezondheidsvijand nummer een, tegenwoordig, maar bijna niemand beseft dat verreweg de grootste risicofactor voor het verkrijgen van kanker een hoge leeftijd is. Dus lezen we allemaal de kranten en hebben het over die ene meneer die kanker kreeg van teveel frites, en die mevrouw die op haar 22e aan borstkanker overleed, en leven we met de notie dat dit het risicobeeld is. Kun jij voor mij, met bronvermelding, onderzoek en een mooi stuk statistiek aantonen dat Chemische Castratie per definitie een risicoverhogende maatregel is? Als je antwoord daarop nee is, heb je wat mij betreft hetzij geen argument, hetzij een mooi onderzoeksdoel. Merk op dat ik hier niet zeg dat ik het beter weet. Ik vraag je alleen je bewering te staven.