בושות

חנהר

New member
אני רואה את הסיפור משני כיוונים

לא חיובי: המעשים של קצב. חיובי: לא רק באיטליה/ארה"ב וכו' קורים כאלה דברים לנציגים ממשלתיים, כך שמדינת היהודים כנראה לא כזאת מיוחדת.

חנהר

New member
Ja hoor!!!

מה ההבדל בין נשיא המדינה לבין כל אחד אחר? מה לנשיא המדינה מותר להטריד מינית נשים בעוד שלאחרים אסור?!? אני לא מבינה את הטענה שלך.

ayala26

New member
זו שאלה רטורית?

הוא נמצא אשם באונס. איזה עונש (מהעונשים הקיימים כיום) אתה מציע לאנסים?

חנהר

New member
Mix van straffen

Als het gaat om een dader die eenmalig een verkrachting of aanranding heeft gepleegd is in mijn optiek een gevangenisstraf met eventuele financiele compensatie voor het slachtoffer wel genoeg, maar als het gaat om meerdere gevallen of recidivisme zou ik al gauw gevangenis en chemische castratie voorstaan. Mocht het zo zijn dat het individu een onverbeterlijke recidivist of een gevaar voor de samenleving zou zijn, dan zou ik het Nederlandse TBS systeem voorstaan. Ter Beschikking Stelling. Dit betekent in zoveel woorden dat het individu tot nader order ter beschikking van de staat staat. Zolang de staat repatriering niet mogelijk acht is het individu beroofd van vrijheid en gedwongen behandeling te ondergaan.

ayala26

New member
מהעונשים הקיימים הדגשתי!

סירוס כימי לא מתבצע והוא גם עונש לא נכון. אנסים לא אונסים בגלל דחף מיני בלתי נשלט אלא דחף לשליטה. אנס שיסורס ימצא דרך אחרת לאנוס את קורבנותיו ואני מעדיפה לא לפרט
בכל מקרה שאלתי את joelblueyes כי נראה שהוא חושב שהיו צריכים לוותר לנשיא לשעבר על המאסר,בגלל שהוא נשיא לשעבר או בגלל שהוא בן 65,לכן שאלתי אותו מה הוא היה מציע במקום מאסר.

חנהר

New member
Effectiviteit

Chemische castratie is wellicht geen goede manier om de psychologische factoren voor verkrachtingszaken weg te nemen, maar is wel een manier om de strafmaat op een kosten-effectieve manier op te voeren zonder in barbaars gedrag als de doodstraf te vervallen. Ik zie het als een corrigerende tik op de vingers. Het gaat niet zozeer om de functionaliteit van het geslachtsorgaan als meer om het ontmoedigen van verdere vergrijpen. TBS voor diegenen die zo ziek zijn dat ze inderdaad ander wegen zullen gaan zoeken om te verkrachten / overheersen is dus ook de laatste linie voor iemand die niet in de doodstraf gelooft. Dan hebben we het wel over ernstig zieke en recidivistische daders, natuurlijk. Ik denk dat de voormalig president van Israel eerder in de gevangenis met mogelijke compensatie slachtoffers valt, en afhankelijk van z'n houding bij nader onderzoek wellicht nog een rondje chemische castratie. Het lijkt er gewoon op dat het gaat om een oudere man die het achter de ellebogen heeft en wie het geld en de macht naar het hoofd gestegen zijn. Als die en pleine publique op deze manier bestraft en vernedert wordt, denk ik wel dat een behoorlijk stuk wind uit z'n zeilen zal verdwijnen. Just my two cents.

ayala26

New member
אם את כותבת בהולנדית

אז זה כמו באנגלית - משמאל לימין. נורא קשה לקרוא כך. תיישרי את השורות לשמאל על ידי שימוש בתגיות | הקוד | ו- | סקוד | (בלי הרווחים בין המילים ל-| אני נגד עונש מוות ונגד סירוס כימי כשהוא לא משרת שום מטרה,אולי אפילו מחמיר את המצב. שמעתי על מקרה כזה שבו אנס שסורס הפך אלים יותר ואנס את קורבנותיו מכל הבא ליד ולכן הקורבנות החדשים שלו אחרי הסירוס סבלו מפגיעות פיזיות קשות יותר... זה כמו חיידקים שהופכים אלימים יותר כדי להתגבר על חיסונים..

חנהר

New member
Anecdote?

Nuwel, mazal tov. Gefeliciteerd. Je hebt een anecdote gevonden waarin dat fout liep. Zo kan ik overal wel anecdotes voor vinden. Maar wat is nu eigenlijk de statistische trend? Heb je bewijzen dat dit altijd het geval zou zijn? De mens heeft een verschrikkelijk slecht zicht op risico. Binnen dat kader kan ik je Dan Gardner's "Risk: The Science and Politics of Fear" aanraden. Als voorbeeld kun je kijken naar Kanker. Kanker is de gezondheidsvijand nummer een, tegenwoordig, maar bijna niemand beseft dat verreweg de grootste risicofactor voor het verkrijgen van kanker een hoge leeftijd is. Dus lezen we allemaal de kranten en hebben het over die ene meneer die kanker kreeg van teveel frites, en die mevrouw die op haar 22e aan borstkanker overleed, en leven we met de notie dat dit het risicobeeld is. Kun jij voor mij, met bronvermelding, onderzoek en een mooi stuk statistiek aantonen dat Chemische Castratie per definitie een risicoverhogende maatregel is? Als je antwoord daarop nee is, heb je wat mij betreft hetzij geen argument, hetzij een mooi onderzoeksdoel. Merk op dat ik hier niet zeg dat ik het beter weet. Ik vraag je alleen je bewering te staven.

ayala26

New member
לא הבנתי את האיחולים למה זה קשור?

anekdote זו אנקדוטה. http://he.wikipedia.org/wiki/אנקדוטה למה זה קשור? ובאמת אני כנראה קשת הבנה היום כי ממש לא הבנתי מה רצית לומר בפסקה שכתבת על הסרטן. הבנתי שאת לא מאמינה שיש גורמים שמעלים את הסיכון לסרטן אבל למה זה קשור? אני צריכה לחפש לך סטטיסטיקות? אני עובדת בשבילך או משהו כזה?
אני לא מבינה את התוקפנות שלך מההודעה הראשונה שכתבתי שהיא אגב בכלל לא מופנית אליך! ואגב, זו לא אנקדוטה ולא נסיון להתקטנן, אבל זה באמת מאוד קשה לקרוא שפה שקוראים משמאל לימין כשהשורות מיושרות לימין.

חנהר

New member
Hoe zo aggressief?

Allereerst m'n excuses voor de links-rechts alignment. Ik begeejp niet hoe je dat moest corrigeren.
Daarnaast begrijp ik niet waarom je je zo aangevallen voelt. Dat is ook helemaal niet m'n bedoeling, en ik zie ook niet in hoe ik aggressief zou zijn geweest. We hebben een discussie over de effectiviteit van Chemische Castratie als straf voor recidivisme in zedenzaken. Jij beweerde dat het de zaak erger maakt, en je doet dat aan de hand van een op zichzelf staand geval. Ik illustreer alleen dat anecdotisch bewijs niets zegt over de algemene trend. Het verhaal over kanker was slechts een voorbeeld van hoe mensen risico inschatten. Ik had ook een ander voorbeeld kunnen nemen. Er zijn in Nederland 30.000 TBS gevangenen/patienten. Op basis van kranteartikelen zou de burger gaan geloven dat het systeem niet werkt vanwege ontsnapte TBS-ers die gruweldaden begaan. Maar feitelijk gezien zijn ooit slechts 8 TBS'ers ontsnapt, en op 30.000 patienten is dat een te verwaarlozen foutmarge. Dit is ook een voorbeeld van hoe mensen risico beoordelen. Aangezien jij degene bent die wilt zeggen dat chemische castratie niet goed is, vraag ik je alleen maar om daar bewijs voor te geven.​

ayala26

New member
ככה את נקראת

Nuwel, mazal tov. Gefeliciteerd. Je hebt een anecdote gevonden waarin dat fout liep.​
מה משרתים פה המזל טוב, וה-ברכותי חוץ מזלזול?
We hebben een discussie over de effectiviteit van Chemische Castratie als straf voor recidivisme in zedenzaken.​
? אני בסך הכל שאלתי מה העונש שיואל מציע לנשיא לשעבר קצב במקום מאסר. סירוס כימי ממילא לא מבוצע בישראל. אם אני לא טועה המקרה של אונס הוא בדיוק הפוך למקרים שאת נתת כדוגמה. במקרה של אונס אנשים חושבים שהאנס מחפש לקיים יחסי מין ואין לו עם מי לקיים יחסי מין בהסכמה אז הוא כופה את יחסי המין. רצון ליחסי מין זה לא הסיבה לאונס. זה בדיוק הפוך מהדוגמאות שאת נתת. בכל אופן אני גם נגד עונש מוות למרות שלהרוג את האנסים 100% מונע מקרים של אונס חוזר.

חנהר

New member
נראה לי שלא הבנת מה כתבתי בהולנדית

אם השתמשת בתרגומון של גוגל זה לא טוב כי הוא מעוות את המשפטים. אכן הייתי סרקסטית כמעה, האם סרקזם לא קיים בעולם שלך?

ayala26

New member
די, לא נכון! גוגל מעוות משפטים!?!?

אני אמנם רק מתכנתת מחשבים ורק 8 שנים בהולנד אז אני מתרגמת את כל האימיילים שאני מקבלת בעבודה עם גוגל! מה? לא לעשות את זה את אומרת? אני בה-ל-ם!

למעלה