יש רבנים כניראה יותר פתוחים לקידמה
הנה תשובה לשאלת רב:
האם ילד שנולד מתרומה של יהודי לבנק הזרע הוא שתוקי?
פוסקי הדור האחרון נחלקו בדבר, הרב עובדיה יוסף (יביע אומר י' י'), הרב אשר וייס, הרב זלמן נחמיה גולדברג ואחרים מתירים בדיעבד לילד כזה לבוא בקהל, ואילו הרב ויינברג (שרידי אש א עט) ואחרים אוסרים. (בתחומין כרך כד עמ' 139-160 מספר מאמרים בעניין).
לדעתי, צודקים המתירים, מכל הטעמים שהזכירו, ויש עוד להוסיף, שאין גזירת השתוקי דומה למצב של ילד מבנק הזרע.
המצב בתרומת זרע הוא שיש היודעים מי הוא האב, אך אינם מגלים, מחמת שטועים לחשוב שחובתם לשמירת סודיות גוברת על זכות הי
נספח
תרומת זרע - דבר מבקר המדינה / דרור ברמה
מהמסמכים שנבדקו ומחוות דעת של מומחים עולה כי תיתכן פגיעה בטיב הזרע לאחר חמש שנות הקפאה. הועלה כי למרות זאת, השתמשו חלק מבנקי הזרע שנבדקו בתרומות זרע שנשמרו בהקפאה יותר מחמש שנים
לכתבה המלאה
לד לדעת מיהו אביו. מוכח בגמרא בכמה מקומות, שכאשר יש שיודעים מיהו האב אך אינם מגלים, או אינם אומרים את האמת, אין לילד גזירת שתוקי שפוסלת אותו מהקהל, אלא נחשב שתוקי כשר. (לדוגמא, בכתובות יג: מסופר על עשרה כהנים, שאחד מהם עיבר אישה, ולא יודעים מי מהם. כמובן שאותם עשרה יודעים, אך אינם מגלים את האמת. במקרה זה הוולד כשר, ואף חלים עליו איסורי כהונה, ואינו נפסל בקהל משום שאביו ודאי כשר, והעובדה שהם אינם מגלים את האמת אודות האב אינה הופכת את הילד לפסול).