בוב דילן בהופעה

Chocoholic

New member
בוב דילן בהופעה

סיבוב ההופעות הנוכחי של בוב התחיל לפני קרוב לחודש, וכלל עד כה 20 הופעות. החצי הראשון של הסיבוב התמקד בחוף המערבי, ומשם הוא עבר בהדרגה מזרחה. דילן מופיע באופן קבוע, מדי שנה ברציפות, כבר למעלה מ 15 שנים. יש המכנים זאת "The Never Ending Tour"; כמובן שהוא לא מופיע במשך כל השנה, אך ממוצע ההופעות הוא בערך 80 לשנה, מספר שהוא הרבה מעבר למה שאמנים בגילו ובמעמדו נוהגים לבצע, אם בכלל. לאחרונה הוא גם החל לצוות אמנים שיחממו את ההופעה שלו; בסיבוב הנוכחי, הוא צירף את Merle Haggard, זמר קאונטרי ידוע, ואת Amos Lee, זמר קאונטרי מבטיח שנמצא בתחילת דרכו. הוא לעולם לא משחזר על הבמה את שיריו בדיוק כמו שהם מבוצעים באלבום; הוא נוהג לשיר בצורה שונה, לשנות את המלודיה ואף לשנות לגמרי את העיבוד כך שלפעמים זה נשמע כמו שיר אחר. בסיבוב הנוכחי וגם בקודם, הוא לקח את שיריו ועיבד אותם מחדש, בסגנון הקאונטרי. לשם כך הוא הרכיב להקת ליווי שחבריה הם בעלי נסיון בתחום הקאונטרי וכמו כן, נעשה שימוש בכלים נפוצים בז'אנר זה, כמו כינור, בנג'ו וגיטרת steel pedal הדומיננטית בהרבה שירי קאונטרי. דילן נהג עד לא מזמן לנגן על גיטרה, אך עבר לפסנתר. ההופעות משלבות שירים מכל התקופות, כך שגם שירים מוכרים כמו 'All Along The Watchtower' או 'Like A Rolling Stone' מבוצעים, לצד שירים מאלבומים שיצאו לאחרונה.
לחצו כאן ע"מ לשמוע את בוב מבצע את 'Down Along The Cove' בהופעה בסנט לואיס מהשנה שעברה (הקישור מתוך האתר הרשמי של דילן). השיר הופיע במקור באלבום John Wesley Harding ב 1967, הביצוע כאן הוא הרבה יותר חי ובועט מזה שבאלבום.
 

furrball

New member
100 הופעות בשנה

1699 הופעות מאז 7 ביוני 1988 ועד 21 בנובמבר 2004. ונמשך כמובן.
 

Chocoholic

New member
ובסיבוב זה היו 20

אז 1719 סה"כ... לא זוכר איפה קראתי 80, נדמה לי שזה היה רק בשנה שעברה.
 

fenriz

New member
ההופעה מאתמול - שיקגו:

Drifter's Escape <- מג'ון ווסלי הרדינג. Tonight I'll Be Staying Here With You <- נאשוויל סקייליין. Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again <- בלונדאוןבלונד. Lay, Lady, Lay <-נאשוויל. Cold Irons Bound <-טיים אאוט אוף מיינד. Just Like A Woman <- בלונד. You Ain't Goin' Nowhere <- האוסף השני והקלטות המרתף. Ballad Of A Thin Man <- דרך המלך 61. Most Likely You Go Your Way (And I'll Go Mine) <- בלונד. Man In The Long Black Coat <- הו, רחמים! Honest With Me <- אהבה וגנבה. It Ain't Me, Babe <- הצד האחר. (encore) Every Grain Of Sand <- יריה של אהבה. All Along The Watchtower <- ג'ון ווסלי. בוב ממשיך לא לחזור על עצמו ומשלב שירים מכל התקופות, הפעם הוא עשה רק שיר אחד מהדיסק האחרון. בדרך כלל הוא שילב בערך כ-3-4 שירים מהדיסק הזה בסיבוב הנוכחי. ב-3 לחודש הוא עשה את סניור איך פיספסתי! נתראה מחר במילווקי.
 
אגב, לפי מידע שקיבלתי,

מעניין, בהקשר זה, לציין, שגם חברי להקת-הליווי של דילן בהופעות אינם יודעים אלו שירים ינוגנו בכל הופעה, עד כעשרים דקות לפני תחילתה. אז הוא מכנס אותם, ואומר אלו שירים יתנו ובאיזה סדר.
 

garcia

New member
נשמע הגיוני

זה מה שיפה במוזיקת הג'ם. הרבה להקות ג'ם שנמצאות בדרכים מחליטים מה ינוגן בהופעה 20-30 דקות לפני ההופעה עצמה וגם המון פעמים במשך ההופעה עצמה משנים את הסט ליסט.
 
למעלה