בואו נשדרג את הרכבת הקלה נופית

toto9

Active member
הרכבת הקלה נופית היא פרויקט אשר נועד לחבר את נוף הגליל, נצרת ועוד יישובים לחיפה וההיפך.
כל פעם שאני מסתכל על הפרויקט זה נראה לי כאילו מדובר רק בחצי שלו
ושכחו לתכנן את החצי השני.
השדרוג אשר אני מציע כולל מקטע בנצרת ומקטע בחיפה..

נתחיל עם נצרת, הבעיה שם היא שהרכבת פשוט לא עוברת במרכז העיר
וכך הופכת אותה ללא יעילה במידה מסוימת עד רבה.
הכנסת הרק"ל לתוך העיר לא תוכל להתבצע בתוואי קרקעי ותידרש מסילה תת-קרקעית.

מהי ההיתכנות ההנדסית לבנייה כזאת אני לא יודע,
אבל בואו נסתכל על המסילה בירושלים, שם מתוכננת הארכה של הרכבת הכבדה
על למלחה בתת הקרקע, מדובר בהארכה של בערך 8 קילומטר.
בנוסף לזאת גם לקו הכחול יהיה מקטע תת קרקעי לאורך 2.5 קילומטר.
בנצרת אני מניח שיידרש מקטע תת קרקעי של בערך 3.2 קילומטר.

בתמונות המצורפות ניתן לראות את התוואי,
תמונות מצורפות של התוואי בתוך נצרת, בשחור תת קרקעי, ירוק קרקעי, עיגולים אדומים תחנות תת קרקעיות.
1660837444203.png
1660837462414.png

היתרון העיקרי הוא הגדלה משמעותית של מספר הנוסעים בתוך המערכת, ייתכן אפילו הכפלה ויותר.
יתרון נוסף נוגע לתחנת נצרת-צפון, על פי מה שקראתי היא מתוכננת להוות אזור פיתוח משמעותי,
אבל קשה לבצע פיתוח סמוך לתחנה אשר יושבת על כביש מהיר מחוץ לעיר,
הזזה של התחנה למיקום אשר מסומן בתמונה תאפשר פיתוח משמעותי סמוך לתחנה.

עוד יתרון הוא שינוי התוואי בנוף הגליל לפי התמונה,
זה היה התוואי המקורי אבל מכיוון שרצו לקצר את הדרך מנצרת לחיפה
התוואי חותך באזור התעשייה ולא נכנס לשכונות הר יונה.
1660838604675.png


מקטע חיפה,
דבר ראשון, לדעתי יש להאריך את התוואי ממרכזית המפרץ לקרית הממשלה,
למעשה בעתיד יהיה כדאי להזיז את התחנה המרכזית ממרכזית המפרץ לקרית הממשלה,
אני אפרט על כך ברשומה אחרת, אבל הסיבות העיקריות הן,
היתכנות למע"ר בקרית הממשלה או מע"ר בין קרית הממשלה למרכזית המפרץ, פרויקט חזית הים והכרמלית.

עכשיו בואו נביט על התכנון העתידי במפרץ,
יש את תוכנית מפרץ החדשנות, בנייה של עשרות אלפי דירות על חשבון שטחי תעשייה
והרק"ל עוברת בתוך הפרויקט, כך יצא שבמידה רבה כל המקטע בין קרית אתא למרכזית המפרץ
יהיה עירוני או פרברי-עירוני, כך למעשה יהיה מדובר בקו בתוך מטרופולין חיפה.

בנוסף לזאת אמור להיות קו רק"ל לאורך כביש עוקף קריות עד מרכזית המפרץ,
אין לי מושג מה הצורך בקו זה, אני הייתי מעביר אותו קצת מערבית משם לאורך נחל גדורה,
ושם מנסה ליצור עירוניות אשר לא ממוקדת ברכב הפרטי, מצורפת תמונה בהמשך.

לענייננו, לפי מה שנראה יהיו שני קווי רק"ל בתוך המטרופולין אשר מסתיימים במרכזית המפרץ,
בהצעה שלי להאריך את הרק"ל עד לקרית הממשלה התייחסתי לקו בין נצרת לחיפה,
אבל כשמדובר בקו בתוך המטרופולין יש הצדקה להאריך אותו מעבר לקרית הממשלה,
למעשה עד בת-גלים.

1660840035038.png
 

DAVIDADATO

Well-known member
הרכבת הקלה נופית היא פרויקט אשר נועד לחבר את נוף הגליל, נצרת ועוד יישובים לחיפה וההיפך.
כל פעם שאני מסתכל על הפרויקט זה נראה לי כאילו מדובר רק בחצי שלו
ושכחו לתכנן את החצי השני.
השדרוג אשר אני מציע כולל מקטע בנצרת ומקטע בחיפה..

נתחיל עם נצרת, הבעיה שם היא שהרכבת פשוט לא עוברת במרכז העיר
וכך הופכת אותה ללא יעילה במידה מסוימת עד רבה.
הכנסת הרק"ל לתוך העיר לא תוכל להתבצע בתוואי קרקעי ותידרש מסילה תת-קרקעית.

מהי ההיתכנות ההנדסית לבנייה כזאת אני לא יודע,
אבל בואו נסתכל על המסילה בירושלים, שם מתוכננת הארכה של הרכבת הכבדה
על למלחה בתת הקרקע, מדובר בהארכה של בערך 8 קילומטר.
בנוסף לזאת גם לקו הכחול יהיה מקטע תת קרקעי לאורך 2.5 קילומטר.
בנצרת אני מניח שיידרש מקטע תת קרקעי של בערך 3.2 קילומטר.

בתמונות המצורפות ניתן לראות את התוואי,
תמונות מצורפות של התוואי בתוך נצרת, בשחור תת קרקעי, ירוק קרקעי, עיגולים אדומים תחנות תת קרקעיות.
צפה בקובץ המצורף 59665
צפה בקובץ המצורף 59666

היתרון העיקרי הוא הגדלה משמעותית של מספר הנוסעים בתוך המערכת, ייתכן אפילו הכפלה ויותר.
יתרון נוסף נוגע לתחנת נצרת-צפון, על פי מה שקראתי היא מתוכננת להוות אזור פיתוח משמעותי,
אבל קשה לבצע פיתוח סמוך לתחנה אשר יושבת על כביש מהיר מחוץ לעיר,
הזזה של התחנה למיקום אשר מסומן בתמונה תאפשר פיתוח משמעותי סמוך לתחנה.

עוד יתרון הוא שינוי התוואי בנוף הגליל לפי התמונה,
זה היה התוואי המקורי אבל מכיוון שרצו לקצר את הדרך מנצרת לחיפה
התוואי חותך באזור התעשייה ולא נכנס לשכונות הר יונה.
צפה בקובץ המצורף 59670


מקטע חיפה,
דבר ראשון, לדעתי יש להאריך את התוואי ממרכזית המפרץ לקרית הממשלה,
למעשה בעתיד יהיה כדאי להזיז את התחנה המרכזית ממרכזית המפרץ לקרית הממשלה,
אני אפרט על כך ברשומה אחרת, אבל הסיבות העיקריות הן,
היתכנות למע"ר בקרית הממשלה או מע"ר בין קרית הממשלה למרכזית המפרץ, פרויקט חזית הים והכרמלית.

עכשיו בואו נביט על התכנון העתידי במפרץ,
יש את תוכנית מפרץ החדשנות, בנייה של עשרות אלפי דירות על חשבון שטחי תעשייה
והרק"ל עוברת בתוך הפרויקט, כך יצא שבמידה רבה כל המקטע בין קרית אתא למרכזית המפרץ
יהיה עירוני או פרברי-עירוני, כך למעשה יהיה מדובר בקו בתוך מטרופולין חיפה.

בנוסף לזאת אמור להיות קו רק"ל לאורך כביש עוקף קריות עד מרכזית המפרץ,
אין לי מושג מה הצורך בקו זה, אני הייתי מעביר אותו קצת מערבית משם לאורך נחל גדורה,
ושם מנסה ליצור עירוניות אשר לא ממוקדת ברכב הפרטי, מצורפת תמונה בהמשך.

לענייננו, לפי מה שנראה יהיו שני קווי רק"ל בתוך המטרופולין אשר מסתיימים במרכזית המפרץ,
בהצעה שלי להאריך את הרק"ל עד לקרית הממשלה התייחסתי לקו בין נצרת לחיפה,
אבל כשמדובר בקו בתוך המטרופולין יש הצדקה להאריך אותו מעבר לקרית הממשלה,
למעשה עד בת-גלים.

צפה בקובץ המצורף 59678
יהיה אפשרי יותר נכון שיעבור בדרך עכו בגלל הקריון
 

Ccyclist

Well-known member
הרכבת הקלה נופית היא פרויקט אשר נועד לחבר את נוף הגליל, נצרת ועוד יישובים לחיפה וההיפך.
כל פעם שאני מסתכל על הפרויקט זה נראה לי כאילו מדובר רק בחצי שלו
ושכחו לתכנן את החצי השני.
השדרוג אשר אני מציע כולל מקטע בנצרת ומקטע בחיפה..

נתחיל עם נצרת, הבעיה שם היא שהרכבת פשוט לא עוברת במרכז העיר
וכך הופכת אותה ללא יעילה במידה מסוימת עד רבה.
הכנסת הרק"ל לתוך העיר לא תוכל להתבצע בתוואי קרקעי ותידרש מסילה תת-קרקעית.

מהי ההיתכנות ההנדסית לבנייה כזאת אני לא יודע,
אבל בואו נסתכל על המסילה בירושלים, שם מתוכננת הארכה של הרכבת הכבדה
על למלחה בתת הקרקע, מדובר בהארכה של בערך 8 קילומטר.
בנוסף לזאת גם לקו הכחול יהיה מקטע תת קרקעי לאורך 2.5 קילומטר.
בנצרת אני מניח שיידרש מקטע תת קרקעי של בערך 3.2 קילומטר.

בתמונות המצורפות ניתן לראות את התוואי,
תמונות מצורפות של התוואי בתוך נצרת, בשחור תת קרקעי, ירוק קרקעי, עיגולים אדומים תחנות תת קרקעיות.
צפה בקובץ המצורף 59665
צפה בקובץ המצורף 59666

היתרון העיקרי הוא הגדלה משמעותית של מספר הנוסעים בתוך המערכת, ייתכן אפילו הכפלה ויותר.
יתרון נוסף נוגע לתחנת נצרת-צפון, על פי מה שקראתי היא מתוכננת להוות אזור פיתוח משמעותי,
אבל קשה לבצע פיתוח סמוך לתחנה אשר יושבת על כביש מהיר מחוץ לעיר,
הזזה של התחנה למיקום אשר מסומן בתמונה תאפשר פיתוח משמעותי סמוך לתחנה.

עוד יתרון הוא שינוי התוואי בנוף הגליל לפי התמונה,
זה היה התוואי המקורי אבל מכיוון שרצו לקצר את הדרך מנצרת לחיפה
התוואי חותך באזור התעשייה ולא נכנס לשכונות הר יונה.
צפה בקובץ המצורף 59670


מקטע חיפה,
דבר ראשון, לדעתי יש להאריך את התוואי ממרכזית המפרץ לקרית הממשלה,
למעשה בעתיד יהיה כדאי להזיז את התחנה המרכזית ממרכזית המפרץ לקרית הממשלה,
אני אפרט על כך ברשומה אחרת, אבל הסיבות העיקריות הן,
היתכנות למע"ר בקרית הממשלה או מע"ר בין קרית הממשלה למרכזית המפרץ, פרויקט חזית הים והכרמלית.

עכשיו בואו נביט על התכנון העתידי במפרץ,
יש את תוכנית מפרץ החדשנות, בנייה של עשרות אלפי דירות על חשבון שטחי תעשייה
והרק"ל עוברת בתוך הפרויקט, כך יצא שבמידה רבה כל המקטע בין קרית אתא למרכזית המפרץ
יהיה עירוני או פרברי-עירוני, כך למעשה יהיה מדובר בקו בתוך מטרופולין חיפה.

בנוסף לזאת אמור להיות קו רק"ל לאורך כביש עוקף קריות עד מרכזית המפרץ,
אין לי מושג מה הצורך בקו זה, אני הייתי מעביר אותו קצת מערבית משם לאורך נחל גדורה,
ושם מנסה ליצור עירוניות אשר לא ממוקדת ברכב הפרטי, מצורפת תמונה בהמשך.

לענייננו, לפי מה שנראה יהיו שני קווי רק"ל בתוך המטרופולין אשר מסתיימים במרכזית המפרץ,
בהצעה שלי להאריך את הרק"ל עד לקרית הממשלה התייחסתי לקו בין נצרת לחיפה,
אבל כשמדובר בקו בתוך המטרופולין יש הצדקה להאריך אותו מעבר לקרית הממשלה,
למעשה עד בת-גלים.


צפה בקובץ המצורף 59678

ההצעה הכי ריאלית היא לקרב את המסילה והתחנות בקריות לקריות במקום למקם אותן על כביש בינעירוני מרוחק.

שירטטתי באופן לא מדוייק את מה שההצעה שלך מאפשרת - שורת התחנות שהצעת למרכז נצרת ההיסטורית וחיבור ישיר יותר לתוואי שמגיע לעיר מצפון. נצרת היא עיר מאד מפורסמת ברחבי העולם בזכות בנה המפורסם. חיבור מסילתי שיופיע על מפת הרכבת ימשוך תיירים עצמאיים רבים לעיר ותחנות במרכז העיר יגררו המלצות טובות לעומת התחנה המרוחקת המתוכננת בסוף סיבוב ארוך. הפרוייקט יכול להיות מסובך כי צריך למצוא מגרשים לפירי הגישה לתחנות בעיר ערבית עם הרבה נכסים בבעלות כנסייתית. יתכן ששת"פ בין העירייה, הכנסיות, משרדי התיירות והתחבורה יביא לתוצאות. אף תייר לא שמע על נוף עילית אלא על נצרת שבגליל. אני חושב שיהיה צורך לוותר על התחנה האחרונה של התיכנון הרשמי כדי לאפשר עיקול פחות חד מהתוואי הרשמי למנהרה שאתה מציע.

לצערי בצד החיפאי אתה נלחם בשתי קונספציות, הקונספציה העקומה של לב המפרץ והקונספציה של המטרונית כ"רכבת על גלגלים. כל מערכת האוטובוסים הבינעירוניים לחיפה וממנה מפוצלת בכוונה בין שתי תחנות מרכזיות בחוף וכרמל ולב המפרץ. היחס לרק"ל נצרת הוא כאל עוד אוטובוס בינעירוני שדינו להסתיים בלב המפרץ. כדי להאריך את מסילת הרק"ל אל תוך העיר צריך לשכנע את עיריית חיפה להעביר מסילת רק"ל על אחד מתוואי המטרונית וזה יהיה קשה. אם הקו לנצרת היה קו רכבת חשמלית עם מספר תחנות מצומצם היה אפשר להעביר אותו דרך כל תחנות חיפה ולסיים אותו בחוף הכרמל.


20220818_175426.png
 

toto9

Active member
לצערי בצד החיפאי אתה נלחם בשתי קונספציות, הקונספציה העקומה של לב המפרץ והקונספציה של המטרונית כ"רכבת על גלגלים. כל מערכת האוטובוסים הבינעירוניים לחיפה וממנה מפוצלת בכוונה בין שתי תחנות מרכזיות בחוף וכרמל ולב המפרץ. היחס לרק"ל נצרת הוא כאל עוד אוטובוס בינעירוני שדינו להסתיים בלב המפרץ. כדי להאריך את מסילת הרק"ל אל תוך העיר צריך לשכנע את עיריית חיפה להעביר מסילת רק"ל על אחד מתוואי המטרונית וזה יהיה קשה. אם הקו לנצרת היה קו רכבת חשמלית עם מספר תחנות מצומצם היה אפשר להעביר אותו דרך כל תחנות חיפה ולסיים אותו בחוף הכרמל.

לגבי הקונספציה של מיקום התחנות המרכזיות מחוץ לעיר,
יכול להיות שזה הדבר הנכון להיום, מרכזית המפרץ היא בעיקר תחנת החלפה
ומהניסיון שלי היא עושה זאת טוב, ניתן להגיע לכמעט כל יעד בחיפה ממנה.
קרית הממשלה תיתן חיבור לכרמלית ועוד כמה אפשרויות,
אבל משרד התחבורה נוטה לגישה של הוצאת אוטובוסים בינעירוניים מחוץ לעיר
וגם מכיוון שסיום הנסיעות במרכזית המפרץ מזין את קווי המטרונית.

לדעתי, בעתיד עם התפתחות העיר וחיבור חיפה לקריות
ייגבר הצורך לכניסת אוטובוסים לתוך העיר.
 

Ccyclist

Well-known member
לגבי הקונספציה של מיקום התחנות המרכזיות מחוץ לעיר,
יכול להיות שזה הדבר הנכון להיום, מרכזית המפרץ היא בעיקר תחנת החלפה
ומהניסיון שלי היא עושה זאת טוב, ניתן להגיע לכמעט כל יעד בחיפה ממנה.
קרית הממשלה תיתן חיבור לכרמלית ועוד כמה אפשרויות,
אבל משרד התחבורה נוטה לגישה של הוצאת אוטובוסים בינעירוניים מחוץ לעיר
וגם מכיוון שסיום הנסיעות במרכזית המפרץ מזין את קווי המטרונית.

לדעתי, בעתיד עם התפתחות העיר וחיבור חיפה לקריות
ייגבר הצורך לכניסת אוטובוסים לתוך העיר.

לאוטובוסים לצערי יתכן שזה נכון בגלל הצורך לדייר אוטובוסים רבים במקום עם קיבולת, אבל במערכת מסילתית המגמה השולטת בימינו היא מגמה של מסילה עירונית חוצה. לעכב נוסעים במקום שולי שהם אינם רוצים להיות בו כמו לב המפרץ או שער חולון יעודד מעבר לאמצעים ישירים יותר שאינם בהכרח תח"צ.
 

michal@gal

Active member
מנהל
הרכבת הקלה נופית היא פרויקט אשר נועד לחבר את נוף הגליל, נצרת ועוד יישובים לחיפה וההיפך.
כל פעם שאני מסתכל על הפרויקט זה נראה לי כאילו מדובר רק בחצי שלו
ושכחו לתכנן את החצי השני.
השדרוג אשר אני מציע כולל מקטע בנצרת ומקטע בחיפה..

נתחיל עם נצרת, הבעיה שם היא שהרכבת פשוט לא עוברת במרכז העיר
וכך הופכת אותה ללא יעילה במידה מסוימת עד רבה.
הכנסת הרק"ל לתוך העיר לא תוכל להתבצע בתוואי קרקעי ותידרש מסילה תת-קרקעית.

מהי ההיתכנות ההנדסית לבנייה כזאת אני לא יודע,
אבל בואו נסתכל על המסילה בירושלים, שם מתוכננת הארכה של הרכבת הכבדה
על למלחה בתת הקרקע, מדובר בהארכה של בערך 8 קילומטר.
בנוסף לזאת גם לקו הכחול יהיה מקטע תת קרקעי לאורך 2.5 קילומטר.
בנצרת אני מניח שיידרש מקטע תת קרקעי של בערך 3.2 קילומטר.

בתמונות המצורפות ניתן לראות את התוואי,
תמונות מצורפות של התוואי בתוך נצרת, בשחור תת קרקעי, ירוק קרקעי, עיגולים אדומים תחנות תת קרקעיות.
צפה בקובץ המצורף 59665
צפה בקובץ המצורף 59666

היתרון העיקרי הוא הגדלה משמעותית של מספר הנוסעים בתוך המערכת, ייתכן אפילו הכפלה ויותר.
יתרון נוסף נוגע לתחנת נצרת-צפון, על פי מה שקראתי היא מתוכננת להוות אזור פיתוח משמעותי,
אבל קשה לבצע פיתוח סמוך לתחנה אשר יושבת על כביש מהיר מחוץ לעיר,
הזזה של התחנה למיקום אשר מסומן בתמונה תאפשר פיתוח משמעותי סמוך לתחנה.

עוד יתרון הוא שינוי התוואי בנוף הגליל לפי התמונה,
זה היה התוואי המקורי אבל מכיוון שרצו לקצר את הדרך מנצרת לחיפה
התוואי חותך באזור התעשייה ולא נכנס לשכונות הר יונה.
צפה בקובץ המצורף 59670


מקטע חיפה,
דבר ראשון, לדעתי יש להאריך את התוואי ממרכזית המפרץ לקרית הממשלה,
למעשה בעתיד יהיה כדאי להזיז את התחנה המרכזית ממרכזית המפרץ לקרית הממשלה,
אני אפרט על כך ברשומה אחרת, אבל הסיבות העיקריות הן,
היתכנות למע"ר בקרית הממשלה או מע"ר בין קרית הממשלה למרכזית המפרץ, פרויקט חזית הים והכרמלית.

עכשיו בואו נביט על התכנון העתידי במפרץ,
יש את תוכנית מפרץ החדשנות, בנייה של עשרות אלפי דירות על חשבון שטחי תעשייה
והרק"ל עוברת בתוך הפרויקט, כך יצא שבמידה רבה כל המקטע בין קרית אתא למרכזית המפרץ
יהיה עירוני או פרברי-עירוני, כך למעשה יהיה מדובר בקו בתוך מטרופולין חיפה.

בנוסף לזאת אמור להיות קו רק"ל לאורך כביש עוקף קריות עד מרכזית המפרץ,
אין לי מושג מה הצורך בקו זה, אני הייתי מעביר אותו קצת מערבית משם לאורך נחל גדורה,
ושם מנסה ליצור עירוניות אשר לא ממוקדת ברכב הפרטי, מצורפת תמונה בהמשך.

לענייננו, לפי מה שנראה יהיו שני קווי רק"ל בתוך המטרופולין אשר מסתיימים במרכזית המפרץ,
בהצעה שלי להאריך את הרק"ל עד לקרית הממשלה התייחסתי לקו בין נצרת לחיפה,
אבל כשמדובר בקו בתוך המטרופולין יש הצדקה להאריך אותו מעבר לקרית הממשלה,
למעשה עד בת-גלים.

צפה בקובץ המצורף 59678
בתואי המסומן לאורך נחל גדורה מתוכנן מסלול אופניים שיחבר את הקריות עם חיפה.

הכניסה לחיפה וכל האיזור לכיוון קרית הממשלה צפופים מאד כבר עכשיו. אין סיבה או צורך להכניס לשם גם את הרק"ל. מי שירצה להגיע לקרית הממשלה יעבור למטרונית.
קו המטרונית משרת עוד איזורים בחיפה ויהיה לא נכון לבטל את הקטע בין נשר לקריית הממשלה.
מי שרוצה להגיע לבת גלים, יכול גם לעבור לרכבת הכבדה.
 

toto9

Active member
בתואי המסומן לאורך נחל גדורה מתוכנן מסלול אופניים שיחבר את הקריות עם חיפה.
כן וזה מיקום מעולה לשביל אופניים,
אבל לא כולם נוסעים באופניים, וכאן מדובר במרחק די גדול לחיפה.
רק"ל תגדיל את הסיכוי לפיתוח לאורך הציר המדובר, נקווה שלא יוסיפו עוד כביש אורך מטרופוליני בציר זה,
וינסו לבסס את הציר על רק"ל הליכתיות ואופניים.
הכניסה לחיפה וכל האיזור לכיוון קרית הממשלה צפופים מאד כבר עכשיו. אין סיבה או צורך להכניס לשם גם את הרק"ל. מי שירצה להגיע לקרית הממשלה יעבור למטרונית.
גם אם הכניסה צפופה (ואני לא בטוח לגבי זה) רק"ל לא תגדיל אותה אלא תקטין אותה,
צריך ליצור עוד חיבורים בין חיפה לקריות אבל זה ידרוש פינוי של של מפעלים, חוות מיכלים ושטחי לוגיסטיקה.
קו המטרונית משרת עוד איזורים בחיפה ויהיה לא נכון לבטל את הקטע בין נשר לקריית הממשלה.
מעולם לא טענתי כך.
מי שרוצה להגיע לבת גלים, יכול גם לעבור לרכבת הכבדה.
בנסיעה פנים מטרופולינית עדיף להשתמש ברק"ל או מטרונית, יחד עם זאת כל מקרה לגופו.
 
נתחיל עם נצרת, הבעיה שם היא שהרכבת פשוט לא עוברת במרכז העיר
וכך הופכת אותה ללא יעילה במידה מסוימת עד רבה.
הכנסת הרק"ל לתוך העיר לא תוכל להתבצע בתוואי קרקעי ותידרש מסילה תת-קרקעית.
תוואי הרק"ל משרת את נוף הגליל ואז חוזר מערבה לכיוון נצרת, לכן הארכה שלו בעוד תחנה למרכז נצרת לא תביא בהכרח להרבה יותר אטרקטיביות שלו.
חשוב לציין שלפני שהוא מגיע לנוף הגליל יש לו שתי תחנות שמשרתות לחלוטין את נצרת. אחת על כביש 79 בין נצרת לעילוט (שמתוכנן גם בינוי משמעותי משני צידי הכביש והתחנה) והיא תשרת טוב את תושבי סאפוריה וחלק מתושבי קו הרכס של נצרת שיתטרכו אמנם להגיע אליהם ברכב/אוטובוס//מונית, אבל במיקום שבו הם נמצאים גבוה מעל כולם אי אפשר להביא אליהם את הרק"ל בכל מקרה.
התחנה השניה היא בסוף כביש 79 בכיכר ריינה שנמצאת בין ריינה לכפר כנא, ועהל הציר הראשי ומשופע התח"צ (כבר כיום) שהופך לרחוב הגליל ואחר כך לפאולוס ולמרכז העיר. וזו תהיה התחנה המועדפת על כל מי שרוצה הלגיע מ/אל מרכז נצרת.

לבסוף, לאחר טיול בהר יונה ובשאר נוף הגליל התחנה האחרונה של הקו נמצאת בכיכר המוסכים (קצה כביש 60 היורד לעפולה). ממנה זו הליכה קצרה ומישורית ברחוב תופיק זיאד ישירות לכנסיית הבשורה (שהיא גם תחילת השוק). מודבר על בערך 800 מ', שבתכנון נכון (שאין לי ספק שלא יקרה) יכולים להפוך מהזוועה שהם היום לפנינה אורבנית שבעצם ממשיכה את העירוניות הנהדרת של פאולוס מהמעייין ועד כיכר הבשורה. ומרחיבה את מרכז העיר נצרת. תכנון שכזה, שיכלול רק הרחבת מדרכות ופינוי מפגעים ונטיעת עצים וקצת הסדרת כניסות לחניות לא מורשות וכו' ויאפשר התפתחות מחסר לאורכו, עשוי לדחוק אט אט את שימושי הרכב מהרחוב הזה ולאפשר את קפיצת הדרך המחשבתית להארכת קו הרק"ל בתוואי עילי על תופיק זיאד עד לקצה חדש סמוך לכיכר הבשורה. וזאת בלי לפגוע בתנועת הרכב הפרטי והאוטובוסים בפאולוס. שבבאמת אין להם שום אלטרנטיבה אחרת.

ירידה לתת הקרקע נראית לי לא אפקטיבית רק עובר התחנה האחרונה.
 
למעלה