בואו נעורר פה דיון של חילונים שרוצים להאמין..

ori 6

New member
בואו נעורר פה דיון של חילונים שרוצים להאמין..

אהלן, ממש בקצרה על עצמי, אני אורי, בן 24, חילוני-מאמין (זרם חדש) :) אני לא יודע כמה זה הכתובת הנכונה, אבל חיפשתי מקום להוציא, להוציא את הכל. בתקופה האחרונה הראש שלי מתפוצץ ממחשבות, קשה לי להנות מהרגע, לי אישית זה נראה שכל פעם שאני באמת צריך, אלוהים שם בשבילי כדי לתת לי סימן או לפחות להרגיע אותי ולהחזיר אותי למסלול.. אבל איכשהו נראה לי ילדותי או לא ריאלי להאמין בדברים שהם לא מוחשיים, מה שנראה כמו סיפורי מעשיות, יש המון סימני שאלה, המון דברים פתוחים, עיקר הפחד שלא נתן לי מנוח זה כל נושא המוות, העולם הזה/העולם הבא, יש המשכיות, יש נפש? או שאנחנו פשוט תוצאה של מדע ואבולוציה? יצא להיות חרד לי אישית, לחברה שלי (אשתי לעתיד) שמעשנת די כבד, להורים שלי ובעצם לשים אותי במחשבות במקומם ולהתעצב על זה שהם מבוגרים יחסית ואיך הם מתמודדים עם כל הנושא, למשל אבא שלי שמתנגד לכל עניין הדת בצורה נחרפת. אבל גם כאשר יש לי סימנים, את הסימנים שלי שאני מקבל, את הסימנים שמעלים לי חיוך, שמרגיעים אותי, בראש יש סימני שאלה, אם הוא באמת קיים, למה השואה? למה משפחה שלמה הולכת בתאונה? ובקיצוניות השניה - למה למשל בפיגוע נהרגו 20 +- לפני כמה שנים צדיקים ממאה שערים בירושלים, שעוד אחד מהם, שגם פעל והיה מקדיש את חייו לעניינים של בין אדם לחברו וכו' וכו' עבר "במקרה" וגם הוא הלך? איך יש נאצים שחיו חיים לתפארת עד גיל 100? אם יש נפש, ושמתים הנפש עוברת למקום אחר או ממשיכה הלאה, מה המצב למשל אם כאלו שהם בתרדמת? במצב של צמח? נקח את הדוגמה הכי בולטת - אריק שרון למשל. איפה הנפש במצב כזה? הכי לא מספקות אותי תשובות מסוג - "נסתרות דרכי האל", כי...לי אישית זה נראה כמו משפט לא להתמודד עם השאלות הקשות או אם החשש שאין אלוהים והמשכיות. מצד שני לצורך העניין, אני מסתכל על כל מה שיש בעולם הזה, מכבישים, בתים, מחשבים, חיות, איך הכל "מסודר" ואני אומר, איך הכל זה מדע ואבולוציה? ואז אני עובר למחשבות של "הביצה והתרנגולת", נניח שהיה המפץ הגדול, איך היו בכלל כוחות או חיכוכים או וואטבר (אני לא זוכר מה לימדו אותי על זה איפה ששמעתי על זה) אם לא היה כלום. ומצד שני, מאיפה "אלוהים הזה" נולד? מי נתן לו את היכולת הזו? איך זה שכביכול לא היה כלום, ופתאום הכל נוצר? לא היה יותר פשוט שאדם יאכל את התפוח של חיי נצח ויגדל עצים שלמים כאלו לכל הדורות? כל הפאזל הזה העליתי פה על כתב זה מה שעובר לי בראש בתקופה האחרונה, פעם דחיתי את הקץ להתמודד עם המחשבות האלה "אני עוד ילד, צעיר, יש לי עוד מלא שנים שישעמם לי מספיק לפתור את זה", אבל שאתה נחשף יותר ויותר לעולם הזה, אתה מבין כמה כל יום זה יכול לקרות, וכמה שהכל שברירי, וכמה שהעולם הזה טוב, וכמה כיף פה, וכמה שכל הנושא הזה לא נתפס. לא יודע כמה מכם יראו בי כחופר, כמה מכם יודעים את התשובות, מצאו את הדרך להתמודד, אני מקנא בכל מי שחי עם זה בשלווה, בין אם הוא מאמין אדוק או פחות אדוק ובין אם הוא אתאיסט. לא יודע כמה תגובות אקבל, כל אחת אני מאמין שתעזור, מקווה שאלו לא יהיו תגובות שקיבלתי בעבר שהיו שטיפת מח דתית שלא ענתה על השאלות המהותיות. בכל מקרה, תודה על ההקשבה, . ושוב תודה.
 
שלום אורי.

קודם כל, כל הכבוד על גילוי הלב והאומץ להרהר ולשאול. לדעתי אתה באמת צעיר וזה די יוצא דופן לדעתי לשמוע מחשבות כאלה מאדם בגילך. או שאני ממש לא מחוברת למציאות. אבל אשמח לשמוע שאני טועה ושאתה מייצג רבים. מאוחר לי כרגע להתייחס באריכות. אני מבטיחה לך התייחסות לגופם של דברים בימים הקרובים.
 
בוקר טוב.

אני אציג לך את האת הדרך בה אני תופסת את הדברים. גם בעיני לראות את אלוהים כמישהו שיושב בשמים, מתבונן בנו ומשגיח מלמעלה זה קצת ילדותי. זו תפיסה מוחשית של האל שבעצם סותרת את מהותו. השאלות ששאלת, שהכותרת של כולן היא בעצם "שכר ועונש" מייצגות גישה מסוימת ביהדות. גישה לפיה רשע וטוב לו, צדיק ורע לו. או להפך. בכל מקרה, זו תפיסה חד חד ערכית בה יש קשר ישיר בין התנהגות האדם לאירועים שקורים לו. בעיני זה לא נכון. ולו בגלל העובדה שבפועל אנחנו רואים שאין חוקיות כזאת. אני מפרידה בין מעשה לגמול. זו משמעות הביטוי שכר מצווה מצווה. אני נוהגת כפי שאני כדי להיות מי שאני. אני תופסת את עצמי כאדם רודף שלום ושואף לטוב בעולם. לכן אני משתדלת לנהוג כך. הגמול שלי הוא שאני ישרה עם עצמי ועם איך שאני מאמינה שיש לנהוג. אני לא מצפה לגמול חיצוני. ואכן, לא כל מה שקורה לי הוא "פייר". וכל רע שקורה בעולם פשוט קורה. לכן צדיקים נהרגים בנסיבות קשות. ולכן רשעים זוכים בלוטו. הצדק האובייקטיבי פה הוא שהצדיק נשאר צדיק והרשע- נפשו מורעלת גם אחרי שזכה בלוטו. אלא אם כן יעבור תהליך של תשובה. בנוגע להישארות הנפש וחיים לאחר המוות אשתדל להתייחס במועד אחר.
 
הישארות הנפש

תראה, כל התפיסה של חיים אחרי המוות היא תפיסה מאוחרת למקרא. המקרא לא מתייחס בכלל לחיים לאחר המוות. יתר על כן, אין בו שום פולחן שקשור בהתייחסות לאדם אחרי מותו. אין קריאה על שם. אין עליה לקבר. אין ציון יום המוות. המוות נתפס כחלק מהחיים. התשובה לשאלה מה קורה לאחר המוות אינה "נסתרות דרכי האל". אלא- אני לא יודעת. אין לנו דרך לדעת מה קורה לאחר המוות. אבל אני רוצה לשאול שאלה אחרת. האם זה משנה? מעבר לסקרנות, ממה נפשך? הרי את החיים בעולם הזה יש לחיות כמו שהם. החיים מקודשים. קיום מצות ותיקון עולם מכוונים לעולם הזה.
 

masorti

New member
עייני שוב בספר שמואל...

ובפרט בסיפור שאול ובעלת האוב בעין דור. המקרא לא רומז אפילו בעקיפין שבעלת האוב רימתה את שאול. נהפוך הוא, דברי שמואל המת אליו מתקיימים. מה שאומר שהפרשה בהחלט מדברת על הישארות הנפש (של שמואל), ורומזת מה קורה לה בעולם שמעבר.
 
תודה שהחזרת אותי לספר המעולה הזה../images/Emo13.gif

בעלת האוב לא רימתה את שאול. אבל המעשה כולו מגונה ביותר הן בסיפור עצמו והן בתנ"ך בכלל. דברים י"ח: ט כִּי אַתָּה בָּא אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ לֹא-תִלְמַד לַעֲשׂוֹת כְּתוֹעֲבֹת הַגּוֹיִם הָהֵם. י לֹא-יִמָּצֵא בְךָ מַעֲבִיר בְּנוֹ-וּבִתּוֹ בָּאֵשׁ קֹסֵם קְסָמִים מְעוֹנֵן וּמְנַחֵשׁ וּמְכַשֵּׁף. יא וְחֹבֵר חָבֶר וְשֹׁאֵל אוֹב וְיִדְּעֹנִי וְדֹרֵשׁ אֶל-הַמֵּתִים. יב כִּי-תוֹעֲבַת ה' כָּל-עֹשֵׂה אֵלֶּה וּבִגְלַל הַתּוֹעֵבֹת הָאֵלֶּה ה' אֱלֹהֶיךָ מוֹרִישׁ אוֹתָם מִפָּנֶיךָ. שמואל א'; כ"ח: ג וּשְׁמוּאֵל מֵת וַיִּסְפְּדוּ-לוֹ כָּל-יִשְׂרָאֵל וַיִּקְבְּרֻהוּ בָרָמָה וּבְעִירוֹ וְשָׁאוּל הֵסִיר הָאֹבוֹת וְאֶת-הַיִּדְּעֹנִים מֵהָאָרֶץ. בסיפור עצמו חוזר שמואל על דברים שכבר אמר לשאול. לכן, העובדה שהם אכן התרחשו אינה מעידה דבר על יחס המקרא לדרישת שאול במתים. בסיפור מלחמת עמלק: שמואל א' ט"ו: יט וְלָמָּה לֹא-שָׁמַעְתָּ בְּקוֹל יְהוָה וַתַּעַט אֶל-הַשָּׁלָל וַתַּעַשׂ הָרַע בְּעֵינֵי יְהוָה. כח וַיֹּאמֶר אֵלָיו שְׁמוּאֵל קָרַע ה' אֶת-מַמְלְכוּת יִשְׂרָאֵל מֵעָלֶיךָ הַיּוֹם וּנְתָנָהּ לְרֵעֲךָ הַטּוֹב מִמֶּךָּ. ובסיפור בעלת האוב: שמואל א' כ"ח: יז וַיַּעַשׂ ה' לוֹ כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר בְּיָדִי וַיִּקְרַע ה' אֶת-הַמַּמְלָכָה מִיָּדֶךָ וַיִּתְּנָהּ לְרֵעֲךָ לְדָוִד. יח כַּאֲשֶׁר לֹא-שָׁמַעְתָּ בְּקוֹל ה' וְלֹא-עָשִׂיתָ חֲרוֹן-אַפּוֹ בַּעֲמָלֵק עַל-כֵּן הַדָּבָר הַזֶּה עָשָׂה-לְךָ ה' הַיּוֹם הַזֶּה.
 

masorti

New member
הגינוי לדרישת המתים לא רלוונטי...

השאלה אינה האם ראוי לעשות סיאנס, אלא האם הסיאנס יכול לזמן נשמה אמיתית. על פי הסיפור של בעלת האוב מתקבל הרושם שנשמת שמואל אכן דיברה שם. לכן במשתמע נובע שיש נשמה שנשארת אחרי המוות. זה שהתורה אוסרת לנסות ליצור קשר עם אותה נשמה - הינו דבר אחר.
 

אופירA

New member
מנהל
עולם הבא לא כתוב בתורה מפורשות

כיוון שהתורה היא ספר הוראות לאדם איך להתנהג בעולם הזה. אבל עולם הבא נלמד מהתורה בכל צעד ושעל, כמסקנה מחוייבת המציאות. מדברי הרב רוט בנושא זה: בסיפור קין והבל התורה מספרת שקין הביא מנחה לה' וגם הבל הביא מנחה מהמיטב של תוצרתו, וה' שעה למנחתו של הבל ואילו אל מנחתו של קין לא שעה. ואז קין קיבל הוראות איך להתנהג במצב כזה. אבל אם הבל ומנחתו היו ראויים בעיני ה', איפה שכרו של הבל? מיד לאחר מכן זכה הבל למות בידי קין אחיו... וקין זכה לחיים ארוכים, לבנים ובני בנים, ולהגנה של אות מניעה מפני הרג. מה התורה רוצה ללמד בזה? שהקב"ה כפוי טובה חס ושלום? מיטיב עם קין וממית את הבל?
ברור שלא! ברור שלומדים מכך שהבל הבין את ההתייחסות הנכונה לעולם הזה, וממילא סיים את תפקידו בעולם המעשה, ועובר לקבל את שכרו בעולם הבא, בעולם האמת. ואילו קין, שהתייחס לנכסי דלא ניידי שלו כאל דבר קיומי ואמיתי, צריך ללמוד איך להתייחס לעולם הזה, כאל הבל הבלים, ולכן מקבל עבודה של "נע ונד", כדי שיפנים את המשמעות של העולם הזה כפרוזדור זמני שמשמש לקידוש שם הבורא בלבד, ולא לרכישת שום רכוש חומרי, וע"י זה יהיה זכאי לעבור לעולם הבא שלם ונכון.
 

I S A A K

New member
שמואל א' פרק ה, פסוק כ'ט.

והיתה נפש אדוני צרורה בצרור החיים את ה' אלקיך ואת נפש אויבך יקלענה בתוך כף הקלע", אביגיל אשת נבל ירדה בסתר ההר, פגשה את דוד ואנשיו יורדים לקראתה, ירדה מעל החמור , נפלה לרגלי דוד וביקשה שלא יקפיד על נבל בעלה אשר מרד בדוד, כיון שטבעו רע כל כך. רצתה לרמוז לדוד שלמחר ימות וכל טובו יהיה לדוד וגם אשתו תהיה לו. אביגיל אומרת לדוד: "והיתה נפש אדוני צרורה בצרור החיים" ואם יבוא שאול לבקש נפשך, לא יוכל לך ותהיה נפשך צרורה בצרור החיים, כלומר: מוגנת בצל כנפי השכינה, שלא יוכל לקחת את נפשך, שתזכה גם לעולם הבא. ואילו נפש אויבך תהיה נתונה ברע ויקלענה בכף הקלע - שלא יזכו במנוחה נכונה, שנשמותיהן של צדיקים גנוזות תחת כסא הכבוד ונשמתן של רשעים נקלעות מסוף העולם ועד סופו (אברבנל). אביגיל אמרה כך לדוד ברוח הקודש, שהיתה נביאה ומשתמשת ברוח הקודש ובישרה לו שהקב''ה נוטל נשמתו בנחת רוח ובכבוד מכח נשמתם של צדיקים, ונפש אויביו נמסרת למלאכת נערים אכזריים והם מצערים אותו. ולכאורה, כיצד ביקשה אביגיל על דוד בקשה זו בעודו בחיים? אלא בראותה את זכות נפשו וטוהר מידותיו אמרה: נפש כמו אדוני מקומה בגנזי הנשמות הטהורות אשר תחת כסא הכבוד. http://www.rimonsite.com/index.aspx?general=RemainingOfTheSoul&title=השארות הנפש, הוכחות לקיום הנשמה
 

ori 6

New member
תודה לכולם על ההתייחסות

אני קורא בינתיים על רגל אחת, מחר ובשישי אוכל יותר ללמוד את מה שרשמתם ולהחכים. תודה רבה!
 

odedrich

New member
אני מת על ים המוות

הנה, נפלה פה הזדמנות אמיתית לשפר משהו במוראל הלאומי שלנו ולהחיות את תיירות החוץ של ישראל, שמאז המשט והתורכים הוא בכי רע. כולנו יודעים שים המלח בסכנת התייבשות. עכשיו נערכת בעולם תחרות שבעה פלאי עולם. ההצבעה היא עולמית וים המלח נבחר להיות בין המועמדים. אם נזכה, מה שיקרה זה שתיירות חוץ תציף את ישראל. זה מה שקרה ב2007 כשפטרה זכתה. אני מציע שבמקום לבזבז את הכסף שלנו על סמסים לכוכב נולד ושאר תחרויות שלא יעזרו לנו בחיים, כדאי שנתגייס לשים את ישראל על המפה, לשפר את מצב התיירות בארץ והכי חשוב, לפתור את בעיית ים המלח שמחריפה והולכת ותשנה בסופו של דבר את האיזון האקולוגי לרעה. אפשר להצביע באינטרנט וגם להפיץ את העניין הזה. אני בחרתי בססמא "אני מת על ים המוות". נראה לי שזה קליט ויתפוס אנשים. אני מצרף לכם את הקישור בואו נעזור לעצמנו ולמדינה שלנו. http://www.facebook.com/DeadSea7NewWonders?v=wall&ref=search אלירן
 
למעלה