בואו להדריך בצבעים שלכם

בואו להדריך בצבעים שלכם ../images/Emo70.gif

שנת הפעילות 2004 בפתח, ומיד לאחר האסיפה הכללית באמצע ינואר נחזור לפעילות מלאה עם ארבעה סניפים: תל אביב, חיפה, הרצליה וִירושלים. להבדיל מבשנת הפעילות הראשונה, שבה לכל סניף היה רכז ששימש גם כראש הסניף וגם כמדריך, בשנת הפעילות החדשה בכל סניף יהיה רכז(שישמש כיו"ר הסניף) ומדריך. כמו כן, גם הפעולות השבועיות יהיו מחולקות לחלק אקטיביסטי, שיונחה ע"י הרכז ויעסקו בפעילויות השטח והפרוייקטים של התנועה, וחלק אידיאולוגי, שיונחה ע"י המדריך, שהוא, כמובן, הפעולה השבועית המוכרת לכולנו. הרכזים הסניפיים יבחרו ע"י חברי הסניף לאחר מספר שבועות מתחילת שנת הפעילות. צוות המדריכים יבחר ע"י רכז התנועה, הוא עבדכם הנאמן. מעוניינים להדריך? הנה כמה דברים שכדאי לדעת על התפקיד ודרישותיו:
פעולות על המדריך להעביר פעולה שבועית ביום קבוע, בנושאים ברוח אידיאולוגית התנועה והקוד הערכי. כמו כן, על המדריך לתכנן את הפעולות מראש ולהגיש תכנון פעולות חודשי לרכז התנועה.
שיתוף פעולה על המדריך לפעול בתיאום מלא עם שאר חברי צוות ההדרכה, ולהסתייע בהם בבניית הפעולות. צוות ההדרכה יחליט יחד על הנושאים לפעולות, וישמור על תיאום התכנים בין הסניפים. כמו כן, על המדריך לפעול בתיאום עם רכז הסניף בנוגע לחלוקת הזמן בין החלק האידיאולוגי לאקטיביסטי, ועם רכז התנועה, המלווה את כל המדריכים ומתאם ביניהם.
הכשרה המדריכים הנבחרים יעברו הכשרה לתפקיד. אין צורך בנסיון קודם בהדרכה, אך בהחלט לא מזיק שיהיה כזה.
גיל מתוך אמונה מלאה בעקרון "נוער מוביל נוער", אין הגבלת מינימום על גיל המדריכים. יחד עם זאת, על הצעירים שביניכם לזכור שסביר להניח שתדריכו בוגרים מכם, וזהו שיקול שלכם האם תוכלו להתמודד עם העניין. על הבוגרים שביניכם לזכור, שאמנם לא מדובר בפעילות אינטנסיבית כשנת שירות, אך הדרכה היא עניין שמצריך השקעה (נסיעות, תכנון מוקדם, ההדרכה עצמה), ועלול להתנגש לכם עם פעילויות אחרות.
זיקה והזדהות אידיאולוגית על המדריך, בתור מוביל האידיאולוגיה של הסניף, להאמין בערכים אליהם הוא מחנך - בין אם בזיקה לערכי מפלגת מרצ ויח"ד ובין אם בזיקה לשילוש הקוד הערכי: שווין, חינוך ודמוקרטיה. כמו כן, על המדריך להיות בעל זיקה לקהילה הגאה.
דוגמה אישית על המדריך להוות דוגמה לחברי הסניף במהלך כל פעילות עימם, בהתנהגותו ובערכיו. קראתם? מעוניינים?
שלחו לי דואר אלקטרוני, המכיל את הפרטים הבאים: שם, גיל, סניף שבו אתם חברים, סניף אותו הייתם מעוניינים להדריך, ותיאור קצר שלכם המתייחס לנקודות והדרישות שבהודעה זו. צוות ההדרכה יבחר במהלך השבועיים הקרובים. שאלות לגבי שנת הפעילות הקרובה ותפקיד ההדרכה ניתן לשרשר להודעה זו. שנת פעילות מוצלחת לכולנו! יותם סואץ רכז התנועה
 
רק שאלה אחת...

האם אני חייב להיות בעל זיקה לערכי מפלגת מרצ ויח"ד בשביל להדריך פעולות בסניפים ?
 
כן-לא-מוחלט

תראה, גם כיום, כחבר מרצ, אני לא מסכים עם מאת האחוזים מהמצע. בכלל, אמונה באידיאולוגיה של מפלגה מסויימת לרוב מבוססת על אוסף מסויים של מחשבות ודעות שמתאים לך, ולא על דקדקנות עד הפרט האחרון. לכן, מדריך בתנועה לא מחוייב לכל סעיפי המצע של המפלגה, אך כן מצופה ממנו להאמין בערכים המנחים של המפלגה, שהרי בדיוק עליהם מבוססת הזיקה בין "הצבעים שלנו" למפלגה. אתה מוזמן לעיין באתר יח"ד, לקבלת רקע כללי.
 
למעלה