בדיקת תוואי חלופי לרכבת המהירה י-ם

מצב
הנושא נעול.

fireman

New member
מילא בחרמון....יש מים...

הכל הפיך. השאלה היא רק כסף:
הרי אפשר לגדל אורז בחרמון אם רוצים. זה פשוט לא כלכלי. אם יש תקציב, הכל אפשרי. לגבי הכביש: על-פי התוכנית, יוקמו באזור גם מיצפורים. האזור די מוזנח כיום. עדיף לי הרוג אחד פחות על 1000 עצים נוספים. הכל הפיך והכל אפשרי. השאלה היא מה עושים בשיקום הנופי וכמה כסף משקיעים בו. לעיתים, השיקום רק מיטיב עם הטבע ולעיתים מזיק אם לא משקיעים מספיק כסף ומחשבה מקצועית. מסלול הרכבת מתחיל להיות יפה וירוק בדיוק כפי שהבטיחו המתכננים. אולי גם אזור הכביש לעין חמד רק ירויח מהשיקום ? מי יודע ?
מילא בחרמון....יש מים...
תנסה לגדל אורז בערבה
 
גם אם נגיד המדינה משקיעה את הכסף

הכל הפיך. השאלה היא רק כסף:
הרי אפשר לגדל אורז בחרמון אם רוצים. זה פשוט לא כלכלי. אם יש תקציב, הכל אפשרי. לגבי הכביש: על-פי התוכנית, יוקמו באזור גם מיצפורים. האזור די מוזנח כיום. עדיף לי הרוג אחד פחות על 1000 עצים נוספים. הכל הפיך והכל אפשרי. השאלה היא מה עושים בשיקום הנופי וכמה כסף משקיעים בו. לעיתים, השיקום רק מיטיב עם הטבע ולעיתים מזיק אם לא משקיעים מספיק כסף ומחשבה מקצועית. מסלול הרכבת מתחיל להיות יפה וירוק בדיוק כפי שהבטיחו המתכננים. אולי גם אזור הכביש לעין חמד רק ירויח מהשיקום ? מי יודע ?
גם אם נגיד המדינה משקיעה את הכסף
עושה מכרז לבחירת הקבלן שיבנה את הכביש +שיקום הנוף הרי הקבלן מטרתו היא להרויח כסף אז הוא יחסוך כמה שיותר בשיקום של הנוף והמדינה כידוע לא תעשה נגד זה כלום כמו שהיא לא עושה נגד כל הבנייה הלא חוקית וכו" עכשיו במדינה נורמלית יש פיקוח ויש תקנות ויש אכיפה ולכן הקבלן לא מעז אפילו לחשוב שלא לשקם את הסביבה כי אז הוא יהיה מוחרם בכל פרוייקט אחר וגם יקבל קנס.
 
ואני בעד התוכנית המקורית ללא

גם אם נגיד המדינה משקיעה את הכסף
עושה מכרז לבחירת הקבלן שיבנה את הכביש +שיקום הנוף הרי הקבלן מטרתו היא להרויח כסף אז הוא יחסוך כמה שיותר בשיקום של הנוף והמדינה כידוע לא תעשה נגד זה כלום כמו שהיא לא עושה נגד כל הבנייה הלא חוקית וכו" עכשיו במדינה נורמלית יש פיקוח ויש תקנות ויש אכיפה ולכן הקבלן לא מעז אפילו לחשוב שלא לשקם את הסביבה כי אז הוא יהיה מוחרם בכל פרוייקט אחר וגם יקבל קנס.
ואני בעד התוכנית המקורית ללא
שינויים מיותרים ולא תחנה במבשרת וכך הלאה אלה בדיוק מה שרכבת ישראל תיכננה מהתחלה
 

fireman

New member
אני מסכים עם רוב הדברים

הבעיה הקריטית: בטיחות !!! אם אתה
חופר מנהרה אחת באורך של 17 ק"מ וחס וחלילה פורצת שריפה באמצע הדרך אזי חיי אדם חשובים יותר מכל טבע ונוף ! נוף אפשר לשקם. חיי אדם שהלכו, לא ניתן לשקם. וחוצמיזה: אני לא רואה שום בעיה עם הגשרים. לדעתי, הם רק מוסיפים יופי וחן כמו בכל מדינה אירופאית מתוקנת ועתירת גשרים. נזק נופי הוא תמיד הפיך ! הם טוענים שלא כי זה נובע מבורות או מחוסר רצון של "זקנים" לשנות סדרים. ולכן, אני שולל לחלוטין את נימוקי הירוקים. חיי אדם וקו מהיר חשובים יותר מכל טיעון לא מבוסס שלהם. גם כאשר בנו התורכים את הקו המקורי, נוצרו נזקים. הטבע תיקן לבד. ושים לב היטב שפחות משנה מאז נבנו הקירות המלאכותיים בקו הישן לירושלים, הם כבר מוריקים וסביבתם נמלאת צמחייה חדשה ורעננה שרק תיקנה את הנוף שהיה נראה מוזנח לפני השיפוץ. הדבר ניכר במיוחד במפגש עם כביש 386 ובגן היפה - בבוסתן החדש שלמרגלות הגשר. פשוט תענוג לעיניים !!!
אני מסכים עם רוב הדברים
אני אישית אוהב מאוד את הנוף של הגשרים, מאוד מאוד אפילו. בעבר, כשבנו את הגשר החוצה את נחל באר שבע כחלק מהקו לרמת חובב דובר על כך שהגשר החדש יאפיל על הגשר הטורקי הישן וכי העבודות יגרמו נזקים בלתי הפיכים לגשר הטורקי.... בסופו של דבר כל הטענות וכל החששות לא החזיקו מים, סביבת הגשר נראית הרבה יותר טוב מאי פעם והגשר האפור והגדול החדש שנמצא מאחורי הגשר הטורקי העתיק רק מחזק ומדגיש את יופיו! לגבי עניין המנהרות....אני מאמין שאתה צופה באופן דיי עקבי בתוכניות חקירת האסונות של רשת דיסקברי....באחת מהחקירות נחקרה שריפה באחת מתעלות הרכבת (סלח לי שאני לא זוכר איזו)....השריפה הזאת לימדה את הצורך בפעולות מנע נוספות בכדי שמקרים כאלו לא ישנו בעתיד.... בקו לירושלים על מנהרותיו, ארוכות ככל שיהיו בניגוד לתעלה שהוזכרה בתוכנית לא נמצאת בתחתית האוקיאנוס ואין בעיה של יצירת פירי אורור ומערכות ליניקת עשן כאשר הדבר מתבקש, הבעיה היחידה שעולה עם הפירים הללו בקנה אחד היא בעיה בטחונית של חדירה לתוך המנהרה. מנהרה ארוכה ככל שתהיה ניתן למגן לתחכם ולשכלל עד כדי רמה כזאת שיהיה יותר בטוח לנסוע 100 ק"מ במנהרה ולא 100 מטר מחוצה לה.... אנחנו לא חיים בימי הביניים אלא בשנת 2006 בקירוב.... אין ספק שנוף ניתן לשקם ולעשותו אף יפה עוד יותר מאשר היה קודם כל בהשקעה מתאימה ותכנון נכון ואני מעדיף את הנסיעה על גשר בגובה של 30 מטר ולא קבורה בתוך האדמה עם "נוף" של צינור בטון.
 
רכבת הרים באוסטריה שם נספו

אני מסכים עם רוב הדברים
אני אישית אוהב מאוד את הנוף של הגשרים, מאוד מאוד אפילו. בעבר, כשבנו את הגשר החוצה את נחל באר שבע כחלק מהקו לרמת חובב דובר על כך שהגשר החדש יאפיל על הגשר הטורקי הישן וכי העבודות יגרמו נזקים בלתי הפיכים לגשר הטורקי.... בסופו של דבר כל הטענות וכל החששות לא החזיקו מים, סביבת הגשר נראית הרבה יותר טוב מאי פעם והגשר האפור והגדול החדש שנמצא מאחורי הגשר הטורקי העתיק רק מחזק ומדגיש את יופיו! לגבי עניין המנהרות....אני מאמין שאתה צופה באופן דיי עקבי בתוכניות חקירת האסונות של רשת דיסקברי....באחת מהחקירות נחקרה שריפה באחת מתעלות הרכבת (סלח לי שאני לא זוכר איזו)....השריפה הזאת לימדה את הצורך בפעולות מנע נוספות בכדי שמקרים כאלו לא ישנו בעתיד.... בקו לירושלים על מנהרותיו, ארוכות ככל שיהיו בניגוד לתעלה שהוזכרה בתוכנית לא נמצאת בתחתית האוקיאנוס ואין בעיה של יצירת פירי אורור ומערכות ליניקת עשן כאשר הדבר מתבקש, הבעיה היחידה שעולה עם הפירים הללו בקנה אחד היא בעיה בטחונית של חדירה לתוך המנהרה. מנהרה ארוכה ככל שתהיה ניתן למגן לתחכם ולשכלל עד כדי רמה כזאת שיהיה יותר בטוח לנסוע 100 ק"מ במנהרה ולא 100 מטר מחוצה לה.... אנחנו לא חיים בימי הביניים אלא בשנת 2006 בקירוב.... אין ספק שנוף ניתן לשקם ולעשותו אף יפה עוד יותר מאשר היה קודם כל בהשקעה מתאימה ותכנון נכון ואני מעדיף את הנסיעה על גשר בגובה של 30 מטר ולא קבורה בתוך האדמה עם "נוף" של צינור בטון.
רכבת הרים באוסטריה שם נספו
מאות נוסעים מעשן למרות שהיו פירי איוורור. שם אין בעית חדירה עויינת. הבעיה היא עם תרחישים שאיש לא צפה שיקרו למשל: רעידת אדמה פתאומית !
 
רעידת אדמה תקפה גם לגשרים. זו

רכבת הרים באוסטריה שם נספו
מאות נוסעים מעשן למרות שהיו פירי איוורור. שם אין בעית חדירה עויינת. הבעיה היא עם תרחישים שאיש לא צפה שיקרו למשל: רעידת אדמה פתאומית !
רעידת אדמה תקפה גם לגשרים. זו
בעיה קרדינאלית.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
איזה באסה זה

רכבת הרים באוסטריה שם נספו
מאות נוסעים מעשן למרות שהיו פירי איוורור. שם אין בעית חדירה עויינת. הבעיה היא עם תרחישים שאיש לא צפה שיקרו למשל: רעידת אדמה פתאומית !
איזה באסה זה
בונים לנו פה רכבת תחתית בין-עירונית... מי שמע על זה? נראה לי איזה דיכאון יהיה לנסוע בה... צריך להקרין סרטים בנסיעה הזאת - כי אם לא - אנשים ימותו משיעמום טוטלי... אה שכחתי איפה אני חי - כמובן שסרטים לא יוקרנו בה, הרי יש לנו חרדים שיתנגדו...
 

OMER G17

New member
חברה' לא להגזים

איזה באסה זה
בונים לנו פה רכבת תחתית בין-עירונית... מי שמע על זה? נראה לי איזה דיכאון יהיה לנסוע בה... צריך להקרין סרטים בנסיעה הזאת - כי אם לא - אנשים ימותו משיעמום טוטלי... אה שכחתי איפה אני חי - כמובן שסרטים לא יוקרנו בה, הרי יש לנו חרדים שיתנגדו...
חברה' לא להגזים
לא כל הנסיעה תהיה במנהרה...ואנחנו באמת צריכים להתנגד גם מהסיבה הזאת לקבורת כל הקו...אבל מצד שני הרכבת היא רכבת מהירה! אנשים לא יבלו בה כל כך הרבה זמן..
 

OMER G17

New member
אביתר אני מסכים איתך 100 אחוז!

הבעיה הקריטית: בטיחות !!! אם אתה
חופר מנהרה אחת באורך של 17 ק"מ וחס וחלילה פורצת שריפה באמצע הדרך אזי חיי אדם חשובים יותר מכל טבע ונוף ! נוף אפשר לשקם. חיי אדם שהלכו, לא ניתן לשקם. וחוצמיזה: אני לא רואה שום בעיה עם הגשרים. לדעתי, הם רק מוסיפים יופי וחן כמו בכל מדינה אירופאית מתוקנת ועתירת גשרים. נזק נופי הוא תמיד הפיך ! הם טוענים שלא כי זה נובע מבורות או מחוסר רצון של "זקנים" לשנות סדרים. ולכן, אני שולל לחלוטין את נימוקי הירוקים. חיי אדם וקו מהיר חשובים יותר מכל טיעון לא מבוסס שלהם. גם כאשר בנו התורכים את הקו המקורי, נוצרו נזקים. הטבע תיקן לבד. ושים לב היטב שפחות משנה מאז נבנו הקירות המלאכותיים בקו הישן לירושלים, הם כבר מוריקים וסביבתם נמלאת צמחייה חדשה ורעננה שרק תיקנה את הנוף שהיה נראה מוזנח לפני השיפוץ. הדבר ניכר במיוחד במפגש עם כביש 386 ובגן היפה - בבוסתן החדש שלמרגלות הגשר. פשוט תענוג לעיניים !!!
אביתר אני מסכים איתך 100 אחוז!
לא לשינוי התוואי ועיכוב הקו!
 
אתם לא מבינים כלום בנושא חציבה

הבעיה הקריטית היא שדרוש תכנון מפורט
חדש. וכאן צריכים להיכנס אל התמונה עשרות רבות של מתכננים מחדש. לכל מתכנן כזה יש כבר עומס עבודה משלו בפרוייקטים אחרים. אם ישונה התוואי (ואני לא מביע דעה בעד או נגד) יווצר מצב בו צדקתי כבר בשלהי 2002 (ראה ארכיון הפורום) בו הנחתי הנחת עבודה שהקו המהיר לירושלים יפתח בסוף שנת 2017. התאריך 2017 שיקלל תכנון מפורט נוסף כתוצאה משינוי התוואי. אם לא ישונה התוואי, גם אז מדובר על שנת 2012. החלום היפה של פתיחת הקו המהיר בשנת 2009 הינו חלום באספמייה. לא יתכן. אחת הבעיות המסובכות היא סוג אבן החציבה בהרי ירושלים. החציבה תהיה מאוד איטית וקשה. בעיה קריטית נוספת: צפה לכמות נכבדה של עתיקות לאורך התוואי. לאורך התוואי ארעו לאורך ההיסטוריה קרבות חשובים. כולל אזור שער הגיא ואזור בית חורון. יהודה המכבי למשל הותיר אחריו שובל רב של ממצאים... יום טוב.
אתם לא מבינים כלום בנושא חציבה
כל הדיבורים על סוג אבן קשה לחציבה הוא שיקרי !!! בארץ לפחות !!!! רוב רובם של הרי ישראל (חוץ מהגולן והרי הדרום , מידבר וכו') הם הרי סילעי גיר !!! שהוא סוג האבן הקל ביותר לחציבה בעולם , כל שדרת ההר בארץ היא מאבן גיר , כולל הרי הכרמל הר תבור , הרי הגליל , הרי נצרת , ושדרת הרי המרכז !!!! ויש בעולם ציוד שבנוי לסוגי אבן הרבה יותר קשים , כמו הקידוחים בהרי האלפים שהם מסוג הסלע הקשה ביותר , ויש גם מהרות שניחפרו בתוך סילעי בזלת !!! כלומר בעולם כיום אפשר לחצוב מינהרה איפה שרק רוצים ואם יש בעיה בונים מחפרון לסוג הבעייה דוגמת המינהרה בין צרפת לאנגליה ששם בנו משהו ספציפי לסוג המינהרה ולאורכה . יש לנו מזל שארצנו הקטנה בורכה בהרים מסלע רך יחסית שניתן לחפור בו בלי שום בעייה (סלע גיר) ולכן כל הדיבורים שאתם שומעים בתיקשורת מאנשים שאומרים "מינהרה זה יותר יקר..." לדוגמה כביש 6 באיזור יקנעם שהורידו שם הרים שלמים כדי ליבנות את הכביש , ואמרו שליבנות מינהרה זה יותר יקר ביגלל סוג הקרקע , זה קישקוש כל חברות הבניה אומרים את זה כי הם לא מכירים את הפיתרונות של מינהרות ועד כמה הם טובות , אין היום כימעט לאף חברת בנייה מכובדת ישראלית אחת כלים לחפירת מינהרות !!! אני מדבר על כלים ענקיים משוכללים שקיימים בעולם ובונים מינהרות ממש מהר . לכן אתם רואים את השיטות "הטיפשות" של כאילו מינהרה , בונים תעלה אחר כך מבטנים את התעלה מיכול הצדדים כולל הגג שניראה כמו קשת מבטון , ואז מכסים את הכל . בנייה איטית יקרה והכל ביגלל שאין לחברות הישראליות ציוד מיקצועי שדרוש לכריית מינהרות . אז אל תיתפתו למה שאומרים לכם כריית מינהרות בארץ זה הפיתרון הכי נוח זול ומהיר , ביגלל סוג האבן שיש ברוב הארץ (סלע גירי) . דרך אגב יש בארץ 2 כלים מיקצועיים לכריית מינהרות בצורה מהירה מאוד ומיקצועית מאוד , אחד מהם נימצא בחברה של אבא שלי שכרגע עסוקה מאוד בעבודות כרייה (סוג העבודה הוא סודי וכבר נימשך כמה שנים בעלות של כמה מיליארדים) הכלי הזה הוא היחיד מסוגו גודלו ועוצמתו בארץ ואין שני לו !!! הכלי השני הוא של חברה רומנית כלי ישן מאוד ואני הוסיף מאוד !!! שנימצא עכשיו בעבודות כביש הגישה המהיר לנצרת , פרוייקט גדול מאוד שמורכב ממחלפים ומינהרות , הפרוייקט הזה נימשך כבר כמה שנים ואמור ליסתיים בקרוב , חלק ניכר מהעיכוב נובע מתקלות כל הזמן במכונת הכרייה שכל הזמן מיתקלקת ביגלל שהיא ישנה מאוד (משהו עתיק) וזו עוד דוגמה לחיסכון שעולה בסוף הרבה יותר , יותר זמן ויותר כסף .
 

OMER G17

New member
אני מאמין שבשביל פרוייקט כזה יירכשו

אתם לא מבינים כלום בנושא חציבה
כל הדיבורים על סוג אבן קשה לחציבה הוא שיקרי !!! בארץ לפחות !!!! רוב רובם של הרי ישראל (חוץ מהגולן והרי הדרום , מידבר וכו') הם הרי סילעי גיר !!! שהוא סוג האבן הקל ביותר לחציבה בעולם , כל שדרת ההר בארץ היא מאבן גיר , כולל הרי הכרמל הר תבור , הרי הגליל , הרי נצרת , ושדרת הרי המרכז !!!! ויש בעולם ציוד שבנוי לסוגי אבן הרבה יותר קשים , כמו הקידוחים בהרי האלפים שהם מסוג הסלע הקשה ביותר , ויש גם מהרות שניחפרו בתוך סילעי בזלת !!! כלומר בעולם כיום אפשר לחצוב מינהרה איפה שרק רוצים ואם יש בעיה בונים מחפרון לסוג הבעייה דוגמת המינהרה בין צרפת לאנגליה ששם בנו משהו ספציפי לסוג המינהרה ולאורכה . יש לנו מזל שארצנו הקטנה בורכה בהרים מסלע רך יחסית שניתן לחפור בו בלי שום בעייה (סלע גיר) ולכן כל הדיבורים שאתם שומעים בתיקשורת מאנשים שאומרים "מינהרה זה יותר יקר..." לדוגמה כביש 6 באיזור יקנעם שהורידו שם הרים שלמים כדי ליבנות את הכביש , ואמרו שליבנות מינהרה זה יותר יקר ביגלל סוג הקרקע , זה קישקוש כל חברות הבניה אומרים את זה כי הם לא מכירים את הפיתרונות של מינהרות ועד כמה הם טובות , אין היום כימעט לאף חברת בנייה מכובדת ישראלית אחת כלים לחפירת מינהרות !!! אני מדבר על כלים ענקיים משוכללים שקיימים בעולם ובונים מינהרות ממש מהר . לכן אתם רואים את השיטות "הטיפשות" של כאילו מינהרה , בונים תעלה אחר כך מבטנים את התעלה מיכול הצדדים כולל הגג שניראה כמו קשת מבטון , ואז מכסים את הכל . בנייה איטית יקרה והכל ביגלל שאין לחברות הישראליות ציוד מיקצועי שדרוש לכריית מינהרות . אז אל תיתפתו למה שאומרים לכם כריית מינהרות בארץ זה הפיתרון הכי נוח זול ומהיר , ביגלל סוג האבן שיש ברוב הארץ (סלע גירי) . דרך אגב יש בארץ 2 כלים מיקצועיים לכריית מינהרות בצורה מהירה מאוד ומיקצועית מאוד , אחד מהם נימצא בחברה של אבא שלי שכרגע עסוקה מאוד בעבודות כרייה (סוג העבודה הוא סודי וכבר נימשך כמה שנים בעלות של כמה מיליארדים) הכלי הזה הוא היחיד מסוגו גודלו ועוצמתו בארץ ואין שני לו !!! הכלי השני הוא של חברה רומנית כלי ישן מאוד ואני הוסיף מאוד !!! שנימצא עכשיו בעבודות כביש הגישה המהיר לנצרת , פרוייקט גדול מאוד שמורכב ממחלפים ומינהרות , הפרוייקט הזה נימשך כבר כמה שנים ואמור ליסתיים בקרוב , חלק ניכר מהעיכוב נובע מתקלות כל הזמן במכונת הכרייה שכל הזמן מיתקלקת ביגלל שהיא ישנה מאוד (משהו עתיק) וזו עוד דוגמה לחיסכון שעולה בסוף הרבה יותר , יותר זמן ויותר כסף .
אני מאמין שבשביל פרוייקט כזה יירכשו
מכונות או שיביאו חברה מחו"ל שתעשה את זה
 
במילה אחת: כל התוואי אבן טובזה...

אתם לא מבינים כלום בנושא חציבה
כל הדיבורים על סוג אבן קשה לחציבה הוא שיקרי !!! בארץ לפחות !!!! רוב רובם של הרי ישראל (חוץ מהגולן והרי הדרום , מידבר וכו') הם הרי סילעי גיר !!! שהוא סוג האבן הקל ביותר לחציבה בעולם , כל שדרת ההר בארץ היא מאבן גיר , כולל הרי הכרמל הר תבור , הרי הגליל , הרי נצרת , ושדרת הרי המרכז !!!! ויש בעולם ציוד שבנוי לסוגי אבן הרבה יותר קשים , כמו הקידוחים בהרי האלפים שהם מסוג הסלע הקשה ביותר , ויש גם מהרות שניחפרו בתוך סילעי בזלת !!! כלומר בעולם כיום אפשר לחצוב מינהרה איפה שרק רוצים ואם יש בעיה בונים מחפרון לסוג הבעייה דוגמת המינהרה בין צרפת לאנגליה ששם בנו משהו ספציפי לסוג המינהרה ולאורכה . יש לנו מזל שארצנו הקטנה בורכה בהרים מסלע רך יחסית שניתן לחפור בו בלי שום בעייה (סלע גיר) ולכן כל הדיבורים שאתם שומעים בתיקשורת מאנשים שאומרים "מינהרה זה יותר יקר..." לדוגמה כביש 6 באיזור יקנעם שהורידו שם הרים שלמים כדי ליבנות את הכביש , ואמרו שליבנות מינהרה זה יותר יקר ביגלל סוג הקרקע , זה קישקוש כל חברות הבניה אומרים את זה כי הם לא מכירים את הפיתרונות של מינהרות ועד כמה הם טובות , אין היום כימעט לאף חברת בנייה מכובדת ישראלית אחת כלים לחפירת מינהרות !!! אני מדבר על כלים ענקיים משוכללים שקיימים בעולם ובונים מינהרות ממש מהר . לכן אתם רואים את השיטות "הטיפשות" של כאילו מינהרה , בונים תעלה אחר כך מבטנים את התעלה מיכול הצדדים כולל הגג שניראה כמו קשת מבטון , ואז מכסים את הכל . בנייה איטית יקרה והכל ביגלל שאין לחברות הישראליות ציוד מיקצועי שדרוש לכריית מינהרות . אז אל תיתפתו למה שאומרים לכם כריית מינהרות בארץ זה הפיתרון הכי נוח זול ומהיר , ביגלל סוג האבן שיש ברוב הארץ (סלע גירי) . דרך אגב יש בארץ 2 כלים מיקצועיים לכריית מינהרות בצורה מהירה מאוד ומיקצועית מאוד , אחד מהם נימצא בחברה של אבא שלי שכרגע עסוקה מאוד בעבודות כרייה (סוג העבודה הוא סודי וכבר נימשך כמה שנים בעלות של כמה מיליארדים) הכלי הזה הוא היחיד מסוגו גודלו ועוצמתו בארץ ואין שני לו !!! הכלי השני הוא של חברה רומנית כלי ישן מאוד ואני הוסיף מאוד !!! שנימצא עכשיו בעבודות כביש הגישה המהיר לנצרת , פרוייקט גדול מאוד שמורכב ממחלפים ומינהרות , הפרוייקט הזה נימשך כבר כמה שנים ואמור ליסתיים בקרוב , חלק ניכר מהעיכוב נובע מתקלות כל הזמן במכונת הכרייה שכל הזמן מיתקלקת ביגלל שהיא ישנה מאוד (משהו עתיק) וזו עוד דוגמה לחיסכון שעולה בסוף הרבה יותר , יותר זמן ויותר כסף .
במילה אחת: כל התוואי אבן טובזה...
מעט מאוד גיר בדרך. בכל מקרה רק חברה איטלקית תבצע את הפרוייקט. הח'ברה הישראליים יאספו את העפר... מבחוץ...
 

mucool2

New member
אתה טועה בעניין סוגי הסלע

אתם לא מבינים כלום בנושא חציבה
כל הדיבורים על סוג אבן קשה לחציבה הוא שיקרי !!! בארץ לפחות !!!! רוב רובם של הרי ישראל (חוץ מהגולן והרי הדרום , מידבר וכו') הם הרי סילעי גיר !!! שהוא סוג האבן הקל ביותר לחציבה בעולם , כל שדרת ההר בארץ היא מאבן גיר , כולל הרי הכרמל הר תבור , הרי הגליל , הרי נצרת , ושדרת הרי המרכז !!!! ויש בעולם ציוד שבנוי לסוגי אבן הרבה יותר קשים , כמו הקידוחים בהרי האלפים שהם מסוג הסלע הקשה ביותר , ויש גם מהרות שניחפרו בתוך סילעי בזלת !!! כלומר בעולם כיום אפשר לחצוב מינהרה איפה שרק רוצים ואם יש בעיה בונים מחפרון לסוג הבעייה דוגמת המינהרה בין צרפת לאנגליה ששם בנו משהו ספציפי לסוג המינהרה ולאורכה . יש לנו מזל שארצנו הקטנה בורכה בהרים מסלע רך יחסית שניתן לחפור בו בלי שום בעייה (סלע גיר) ולכן כל הדיבורים שאתם שומעים בתיקשורת מאנשים שאומרים "מינהרה זה יותר יקר..." לדוגמה כביש 6 באיזור יקנעם שהורידו שם הרים שלמים כדי ליבנות את הכביש , ואמרו שליבנות מינהרה זה יותר יקר ביגלל סוג הקרקע , זה קישקוש כל חברות הבניה אומרים את זה כי הם לא מכירים את הפיתרונות של מינהרות ועד כמה הם טובות , אין היום כימעט לאף חברת בנייה מכובדת ישראלית אחת כלים לחפירת מינהרות !!! אני מדבר על כלים ענקיים משוכללים שקיימים בעולם ובונים מינהרות ממש מהר . לכן אתם רואים את השיטות "הטיפשות" של כאילו מינהרה , בונים תעלה אחר כך מבטנים את התעלה מיכול הצדדים כולל הגג שניראה כמו קשת מבטון , ואז מכסים את הכל . בנייה איטית יקרה והכל ביגלל שאין לחברות הישראליות ציוד מיקצועי שדרוש לכריית מינהרות . אז אל תיתפתו למה שאומרים לכם כריית מינהרות בארץ זה הפיתרון הכי נוח זול ומהיר , ביגלל סוג האבן שיש ברוב הארץ (סלע גירי) . דרך אגב יש בארץ 2 כלים מיקצועיים לכריית מינהרות בצורה מהירה מאוד ומיקצועית מאוד , אחד מהם נימצא בחברה של אבא שלי שכרגע עסוקה מאוד בעבודות כרייה (סוג העבודה הוא סודי וכבר נימשך כמה שנים בעלות של כמה מיליארדים) הכלי הזה הוא היחיד מסוגו גודלו ועוצמתו בארץ ואין שני לו !!! הכלי השני הוא של חברה רומנית כלי ישן מאוד ואני הוסיף מאוד !!! שנימצא עכשיו בעבודות כביש הגישה המהיר לנצרת , פרוייקט גדול מאוד שמורכב ממחלפים ומינהרות , הפרוייקט הזה נימשך כבר כמה שנים ואמור ליסתיים בקרוב , חלק ניכר מהעיכוב נובע מתקלות כל הזמן במכונת הכרייה שכל הזמן מיתקלקת ביגלל שהיא ישנה מאוד (משהו עתיק) וזו עוד דוגמה לחיסכון שעולה בסוף הרבה יותר , יותר זמן ויותר כסף .
אתה טועה בעניין סוגי הסלע
הרי יהודה מורכבים משני סוגי סלע בשכבות (כך נוצרו הטרסות): סלע גיר רך-יחסית וסלע דולומיט קשה ("אבן ירושלמית" או כמו שאביתר קורא לזה "טובזה"). לא הכול סלע רך.
 
זה עוד עיכובים סתם תירוץ להעסקת

בדיקת תוואי חלופי לרכבת המהירה י-ם
פורסם היום בעיתון הארץ שבעקבות דרישת הירוקים, יתכן (עוד לא סופי) שתערך בדיקה לשינוי התוואי של הרכבת המהירה לירושלים. כיום התכנון שהוא שאחרי הכניסה בגשר ליד אזור לטרון לתוך מנהרה, הרכבת תעבור במנהרה, גשר, מנהרה, גשר ואז בסוף במנהרה ארוכה של 11 ק"מ עד אזור מבשרת ציון. הירוקים רצים לבטל את הגשרים באמצע שטוענים שיפגעו בנוף ע"י הנמכת הגשר הראשוני (וכל התוואי) ב - 20 מטרים ובעצם ליצור מנהרה אחת רציפה של 17 ק"מ מלטרון ואז אזור מברת ציון ללא הגשרים באמצע שיפגעו לטענתם באופן בלתי הפיך בנוף (גם בזמן הבנייה וגם לאחר מכן). הטענות בעד המנהרה הארוכה היא שתקופת בנייתה (נטו) יהיה קצר יותר מכל מערכת המנהרות וגשרים כי אז יוכלו ליישם שיטת חדישה יותר בכריית מנהרות וכמו כן תהייה זולה יותר (בגלל שיטת הכרייה) ותפגע פחות בנוף. הטיעונים נגד הם כמובן חוסר הרצון לפתוח ולשנות את תוכנית הקו שיכול לעקב בשנים רבות את בניית הרכבת (הירוקים טוענים שזה יקח רק 6 חודשים, אך לא כך הרכבת), בעייתיות בליצור מכרז כל-כך גדול לחברה אחת וחוסר וודאות לגבי יכולת הרכבת (גם מבחינות בטיחותיות) לנסוע בזווית המנהרה שתיווצר. אני מניח שרק בעתיד נדע בה באמת יקרה...
זה עוד עיכובים סתם תירוץ להעסקת
עוד כמה מקורבים לבחינת תואי כזה או אחר התואי המקורי הוא הטוב המהיר והיעיל על פי רכבת ישראל וזה מה שהם אמרו אנני יודע מה הבעייה של הירוקים אבל אני מבטיח להם שאם ישנו את התוואי רק מספר בקבוקי השתייה של הליטר וחצי שלא למיחזור שחברי הבדיקה ישתו האלפי ישיבות סרק יזהמו יותר את הסביבה...
 
האלפי=באלפי

זה עוד עיכובים סתם תירוץ להעסקת
עוד כמה מקורבים לבחינת תואי כזה או אחר התואי המקורי הוא הטוב המהיר והיעיל על פי רכבת ישראל וזה מה שהם אמרו אנני יודע מה הבעייה של הירוקים אבל אני מבטיח להם שאם ישנו את התוואי רק מספר בקבוקי השתייה של הליטר וחצי שלא למיחזור שחברי הבדיקה ישתו האלפי ישיבות סרק יזהמו יותר את הסביבה...
האלפי=באלפי
 

luckydude

Active member
הירוקים רוצים מנהרה מתחת להגיון

בדיקת תוואי חלופי לרכבת המהירה י-ם
פורסם היום בעיתון הארץ שבעקבות דרישת הירוקים, יתכן (עוד לא סופי) שתערך בדיקה לשינוי התוואי של הרכבת המהירה לירושלים. כיום התכנון שהוא שאחרי הכניסה בגשר ליד אזור לטרון לתוך מנהרה, הרכבת תעבור במנהרה, גשר, מנהרה, גשר ואז בסוף במנהרה ארוכה של 11 ק"מ עד אזור מבשרת ציון. הירוקים רצים לבטל את הגשרים באמצע שטוענים שיפגעו בנוף ע"י הנמכת הגשר הראשוני (וכל התוואי) ב - 20 מטרים ובעצם ליצור מנהרה אחת רציפה של 17 ק"מ מלטרון ואז אזור מברת ציון ללא הגשרים באמצע שיפגעו לטענתם באופן בלתי הפיך בנוף (גם בזמן הבנייה וגם לאחר מכן). הטענות בעד המנהרה הארוכה היא שתקופת בנייתה (נטו) יהיה קצר יותר מכל מערכת המנהרות וגשרים כי אז יוכלו ליישם שיטת חדישה יותר בכריית מנהרות וכמו כן תהייה זולה יותר (בגלל שיטת הכרייה) ותפגע פחות בנוף. הטיעונים נגד הם כמובן חוסר הרצון לפתוח ולשנות את תוכנית הקו שיכול לעקב בשנים רבות את בניית הרכבת (הירוקים טוענים שזה יקח רק 6 חודשים, אך לא כך הרכבת), בעייתיות בליצור מכרז כל-כך גדול לחברה אחת וחוסר וודאות לגבי יכולת הרכבת (גם מבחינות בטיחותיות) לנסוע בזווית המנהרה שתיווצר. אני מניח שרק בעתיד נדע בה באמת יקרה...
הירוקים רוצים מנהרה מתחת להגיון
כי בשביל מנהרה כזאת ארוכה עם רק שני פתחים יהיו חייבים לבנות מנהרות גישה כדי לבנות דבר כזה בפחות מעשרים שנה וכידוע הירוקים מתנגדים למנהרות גישה עוד יותר ממה שהם מתנגדים לגשרים שכביכול הם מבטלים פה.
 

IgKh

New member
לגבי העשרים שנה:

הירוקים רוצים מנהרה מתחת להגיון
כי בשביל מנהרה כזאת ארוכה עם רק שני פתחים יהיו חייבים לבנות מנהרות גישה כדי לבנות דבר כזה בפחות מעשרים שנה וכידוע הירוקים מתנגדים למנהרות גישה עוד יותר ממה שהם מתנגדים לגשרים שכביכול הם מבטלים פה.
לגבי העשרים שנה:
את מנהרת התעלה (שלוש מנהרות מקבילות מתחת לתעלת לה-מאנש באורך של כ50 ק"מ) כרו במשך שבע שנים, וזה עוד פרויקט שבנייתו נחשבה למסואבת ולא יעילה. אני בספק אם אפילו רכבת ישראל תצליח לבצע פרויקט פשוט בהרבה ביותר זמן. פרט לכך, אני מסכים עם אביתר - הטבע משקם את עצמו, והגשר הנכון יוכל אף להגביר את יופי הסביבה.
 
תודה רבה ! ../images/Emo24.gif

לגבי העשרים שנה:
את מנהרת התעלה (שלוש מנהרות מקבילות מתחת לתעלת לה-מאנש באורך של כ50 ק"מ) כרו במשך שבע שנים, וזה עוד פרויקט שבנייתו נחשבה למסואבת ולא יעילה. אני בספק אם אפילו רכבת ישראל תצליח לבצע פרויקט פשוט בהרבה ביותר זמן. פרט לכך, אני מסכים עם אביתר - הטבע משקם את עצמו, והגשר הנכון יוכל אף להגביר את יופי הסביבה.
תודה רבה !
 

wakshlak

New member
גוש בטון?

לגבי העשרים שנה:
את מנהרת התעלה (שלוש מנהרות מקבילות מתחת לתעלת לה-מאנש באורך של כ50 ק"מ) כרו במשך שבע שנים, וזה עוד פרויקט שבנייתו נחשבה למסואבת ולא יעילה. אני בספק אם אפילו רכבת ישראל תצליח לבצע פרויקט פשוט בהרבה ביותר זמן. פרט לכך, אני מסכים עם אביתר - הטבע משקם את עצמו, והגשר הנכון יוכל אף להגביר את יופי הסביבה.
גוש בטון?
עד כמה שאני אוהב ומתעניין בתחבורה, גשרים ומנהרות - לעולם לא אוכל להעדיף גוש בטון מסיבי על נוף ירוק בתולי. אין טעם שהטבע יצטרך לשקם את עצמו - עדיף כלל לא לגעת בו (אני רושם הכל ללא קשר לפרוייקט הרלוונטי להודעה אלא בכלליות). בנוסף, אני בספק כמה הגשרים שיבנו בין המנהרות יהיו נגישים לצפייה לאוכלוסיה. הם בעיקר יהיו נגישים לאנשים שמטיילים בשמורות באזור ויוצאים לטיולים בחיק הטבע ויצטרכו להתקל בגוש בטון במקום בנוף ירוק... יש לי הרגשה שאם תעשה סקר בכלל האוכלוסיה (ולא בין חברי הפורום) רוב מוחץ יגיד לך שהוא מעדיף נוף טבעי על גשר בטון, כך שהטענה על "גשר נכון" (מהו הגשר הנכון? הרי שם יבנו הגשרים הכי פשוטים ורגילים שיוכלו לבנות) תקף אמנם לרבים מחברי הפורום, אך לרוב האוכלוסיה בעולם לפי דעתי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה