בדיקת תוואי חלופי לרכבת המהירה י-ם

מצב
הנושא נעול.

IgKh

New member
ה"גשר הנכון" הוא בהחלט לא גוש בטון

גוש בטון?
עד כמה שאני אוהב ומתעניין בתחבורה, גשרים ומנהרות - לעולם לא אוכל להעדיף גוש בטון מסיבי על נוף ירוק בתולי. אין טעם שהטבע יצטרך לשקם את עצמו - עדיף כלל לא לגעת בו (אני רושם הכל ללא קשר לפרוייקט הרלוונטי להודעה אלא בכלליות). בנוסף, אני בספק כמה הגשרים שיבנו בין המנהרות יהיו נגישים לצפייה לאוכלוסיה. הם בעיקר יהיו נגישים לאנשים שמטיילים בשמורות באזור ויוצאים לטיולים בחיק הטבע ויצטרכו להתקל בגוש בטון במקום בנוף ירוק... יש לי הרגשה שאם תעשה סקר בכלל האוכלוסיה (ולא בין חברי הפורום) רוב מוחץ יגיד לך שהוא מעדיף נוף טבעי על גשר בטון, כך שהטענה על "גשר נכון" (מהו הגשר הנכון? הרי שם יבנו הגשרים הכי פשוטים ורגילים שיוכלו לבנות) תקף אמנם לרבים מחברי הפורום, אך לרוב האוכלוסיה בעולם לפי דעתי.
ה"גשר הנכון" הוא בהחלט לא גוש בטון
ובזה אתה צודק מאה אחוז. מה שהיה לי בראש הוא יותר בכיוון של קשת פלדה מינמלית - אבל אני חושש שאתה אכן צודק באומרך שבסוף יבנה הגשר הפשוט והזול ביותר. אגב - מנהרה עמוקה יותר לא פוגעת באפשרות לתחנה במבשרת?
 

wakshlak

New member
אני חושב שזה כבר ירד לגמרי מהפרק

ה"גשר הנכון" הוא בהחלט לא גוש בטון
ובזה אתה צודק מאה אחוז. מה שהיה לי בראש הוא יותר בכיוון של קשת פלדה מינמלית - אבל אני חושש שאתה אכן צודק באומרך שבסוף יבנה הגשר הפשוט והזול ביותר. אגב - מנהרה עמוקה יותר לא פוגעת באפשרות לתחנה במבשרת?
אני חושב שזה כבר ירד לגמרי מהפרק
אז זה לא ממש משנה אם אני לא טועה...
 
צודק !!! הכל תלוי מי יבצע תפרוייקט

לגבי העשרים שנה:
את מנהרת התעלה (שלוש מנהרות מקבילות מתחת לתעלת לה-מאנש באורך של כ50 ק"מ) כרו במשך שבע שנים, וזה עוד פרויקט שבנייתו נחשבה למסואבת ולא יעילה. אני בספק אם אפילו רכבת ישראל תצליח לבצע פרויקט פשוט בהרבה ביותר זמן. פרט לכך, אני מסכים עם אביתר - הטבע משקם את עצמו, והגשר הנכון יוכל אף להגביר את יופי הסביבה.
צודק !!! הכל תלוי מי יבצע תפרוייקט
אם יהיה כל הכסף הדרוש , והחברה שתיזכה במיכרז תיהיה חברה גדולה ומיקצועית מאירופה או מהמיזרח , ואני מיתכוון מאירופה למדינות כמו צרפת , גרמניה , אנגליה , שוויץ , אוסטריה (מדינות שמכירות את העבודה ויש להם ניסיון , יש להם את הציוד והכי חשוב שהם לא מחפפים ועובדים לפי הספר) . מהמיזרח אני מיתכוון אך ורק ליפן וסין מדינות שהם מהעילית באסיה בפיתרונות הנדסיים ובעלי ניסיון רב ביותר , יחד עם ציוד מעולה , ובעיקר עבודה בצורה המיקצועית ביותר ולא מחופפת . אני אומר זאת כי רק אם חברות כאלו יקחו על עצמם את העבודה (אפילו אם זה יהיה יקר יותר) זה יהיה שווה כי הפחד שלי הוא מהבעייה הגדולה בארץ והיא סוג המיכרזים שהוא הקשה ביותר שקיים בעולם כי הדבר הראשון שחשוב בארץ זה שיהיה זול ולא שיהיה איכותי ולכן בכל המיכרזים הענקיים בארץ זוכים חברות הנדסה מטורקיה , יוון , ומיזרח אירופה . שאחרי קצת עבודה פושטות את הרגל ואז הנזק הוא אדיר וראינו זאת בנתב"ג 2000 רצו לחסוך ותיראו לאן הגיעו . אני חושב שצריך לתת את כל הפרוייקט כולו לחברה אירופית מומחית או יפנית (ממש חברה ענקית ומיקצועית) שתגיע לארץ ותנהל , תתכנן ותבצע כולל הבאת כל הציוד הדרוש מחו"ל . הרכבת רק תיקבע את לוח הזמנים הדרוש ואת הכסף (לו"ז - 2009 ועלות 1.5 $) ותאמינו לי שאם חברה חיצונית ומיקצועית תעשה זאת אז גם העלות תיהיה נמוכה יותר וגם מועד הפתיחה יהיה קרוב יותר וזה בדוק . הרי מה זה מינהרה של 11 ק"מ + עוד 5 ק"מ , או אפילו 20 ק"מ בשביל יפנים סינים , צרפתים , אנגלים ואוסטרים הם יוכלו את זה בלי מלח , חברות ההנדסה שם כבר בנו דברים הרבה יותר מורכבים וענקיים .
 
שימו לב שאני לא כתבתי חברה איטלקית

צודק !!! הכל תלוי מי יבצע תפרוייקט
אם יהיה כל הכסף הדרוש , והחברה שתיזכה במיכרז תיהיה חברה גדולה ומיקצועית מאירופה או מהמיזרח , ואני מיתכוון מאירופה למדינות כמו צרפת , גרמניה , אנגליה , שוויץ , אוסטריה (מדינות שמכירות את העבודה ויש להם ניסיון , יש להם את הציוד והכי חשוב שהם לא מחפפים ועובדים לפי הספר) . מהמיזרח אני מיתכוון אך ורק ליפן וסין מדינות שהם מהעילית באסיה בפיתרונות הנדסיים ובעלי ניסיון רב ביותר , יחד עם ציוד מעולה , ובעיקר עבודה בצורה המיקצועית ביותר ולא מחופפת . אני אומר זאת כי רק אם חברות כאלו יקחו על עצמם את העבודה (אפילו אם זה יהיה יקר יותר) זה יהיה שווה כי הפחד שלי הוא מהבעייה הגדולה בארץ והיא סוג המיכרזים שהוא הקשה ביותר שקיים בעולם כי הדבר הראשון שחשוב בארץ זה שיהיה זול ולא שיהיה איכותי ולכן בכל המיכרזים הענקיים בארץ זוכים חברות הנדסה מטורקיה , יוון , ומיזרח אירופה . שאחרי קצת עבודה פושטות את הרגל ואז הנזק הוא אדיר וראינו זאת בנתב"ג 2000 רצו לחסוך ותיראו לאן הגיעו . אני חושב שצריך לתת את כל הפרוייקט כולו לחברה אירופית מומחית או יפנית (ממש חברה ענקית ומיקצועית) שתגיע לארץ ותנהל , תתכנן ותבצע כולל הבאת כל הציוד הדרוש מחו"ל . הרכבת רק תיקבע את לוח הזמנים הדרוש ואת הכסף (לו"ז - 2009 ועלות 1.5 $) ותאמינו לי שאם חברה חיצונית ומיקצועית תעשה זאת אז גם העלות תיהיה נמוכה יותר וגם מועד הפתיחה יהיה קרוב יותר וזה בדוק . הרי מה זה מינהרה של 11 ק"מ + עוד 5 ק"מ , או אפילו 20 ק"מ בשביל יפנים סינים , צרפתים , אנגלים ואוסטרים הם יוכלו את זה בלי מלח , חברות ההנדסה שם כבר בנו דברים הרבה יותר מורכבים וענקיים .
שימו לב שאני לא כתבתי חברה איטלקית
כי אני לא סומך עליהם .
 

luckydude

Active member
אני גם מסכים מבחינת הגשרים

לגבי העשרים שנה:
את מנהרת התעלה (שלוש מנהרות מקבילות מתחת לתעלת לה-מאנש באורך של כ50 ק"מ) כרו במשך שבע שנים, וזה עוד פרויקט שבנייתו נחשבה למסואבת ולא יעילה. אני בספק אם אפילו רכבת ישראל תצליח לבצע פרויקט פשוט בהרבה ביותר זמן. פרט לכך, אני מסכים עם אביתר - הטבע משקם את עצמו, והגשר הנכון יוכל אף להגביר את יופי הסביבה.
אני גם מסכים מבחינת הגשרים
אבל בנייה של מנהרה כזאת ארוכה בסלע של הרי ירושלים בלי מנהרות גישה וה"חפיף" ששורר במדינה הזאת... דבר כזה זה יקח שנים על שנים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה