בדיקות דם-

בדיקות דם- ../images/Emo53.gif

ות, מה שלומכן היום? עוד לא יצא לי להתעדכן ממש כבר כמעט שבוע אז סליחה מראש לכולן.. ביום חמישי 9/6, י"מ 27 ערכתי בדיקות דם (הפניתי את עצמי) וקיבלתי את התוצאות רק היום (בגלל החג כנראה) התשובות שקיבלתי: TSH-1.15mIU/L Estradiol- 461.0 Progresternone- 25.9nmol/L FSH-2.0mIU/L LH- 5.3mIU/L Dhea- SO4- 6.7umol/l Testosterone- 2.06nmol/L חשוב לי לציין שאני מנסה להרות בצורה טבעית , היום אני ביום 32 למחזור, אחרי זריקת פרגניל שקיבלתי ביום חמישי אחרי שביצעתי את הבדיקות. אתמול במעקב זקיקים נמצא זקיק בגודל 20מ"מ.. הביצית שלי ככל הנראה ממש עקשנית.. מחר יש לי בדיקה נוספת אבל בינתיים זה לא מתפתח כל כך.. מה דעתכן על הבדיקות? מה זה אומר? אודה לכן את תוכלו לעזור לי..
 

JinaJina1

New member
הבדיקה אומרת שאת כמה ימים אחרי

הביוץ - PROGESTERONE מעל 10 אומר שאת אחרי הביוץ ואצלך הוא 25 - מה שאומר שאת כבר כמה ימים אחרי הביוץ. גם ESTRADIOL לםני הביוץ צריך להיות הרבה יותר גבוהה ואחרי הביוץ ערכו יורד - כך שזה ממש מסתדר! תתחילי לספור לאחור ובהצלחה!
 
לפי הבדיקות

היה בוודאות ביוץ לפני הבדיקה, כי הפרוגסטורון גבוה. (שהוא אנדיקציה לביוץ) יכל להיות שהזקיק שראית הו שארית של הזקיק שבייץ או ציסטה. לגבי ערכים נוספים הם לא רלוונטים אם לא בוצעו בימים שלישי עד חמישי של המחזור.
 
מוזר..

אבל הרופא אמר לי שעדיין לא בייצתי, יש לי שני זקיקים אחד בגודל 20מ"מ והשני בגודל 17מ"מ כשביום שערכתי את הבדיקה הם היו 16 ו18.5מ"מ מה שמראה שהם המשיכו לגדול. ע"פ ערכות הביוץ לא היתה עלייה.. אני לא מבינה מה קורה פה.. אתן בטוחות?
 
האנדיקציה הסופית אם היה ביוץ

או לא זה מצב הפרוגסטורון. לא יתחיל להתרחש ביוץ אם הפרוגסטורון גבוה, כי הגוף חושב שהוא לאחר ביוץ, אם כן יתרחש אז הביוץ לא יתרחש תקין. לכן רופאים רבים נותנים בנוסף למעקב זקיקים גם בדיקות דם, בפרט אם נותנים זריקת פרגניל לתזמן את הזריקה כשערכי ההורמונים נמוכים. בכל מקרה גם אם הזריקה ניתנה לאחר הביוץ היא לא אמורה להרוס משהוא גם אם קיים הריון. ( ואגב אם את תצטרכי חלילה להמשיך עם רופא זה, תשקלי אם כדאי לך לעזוב אותו, כי ההתנהלות כאן קצת מוזרה...) אבל יש לזכור שלאחר מתן הזריקה אין לבצע במשך שבועיים שום בדיקת דם ובדיקה ביתית להריון, כיוון שהפרגניל מכיל את הורמון ההריון, ולכן הדם מכיל אותו במשך שבועיים ולכן יכל לשבש תוצאות בדיקות דם, כאילו קיים הריון). בהצלחה
 
למעלה