סתם דוגמה קטנה:מה הועד לא נותן?
לא נותן לעובדי התחזוקה לחתום על תיקונים שהם מבצעים... וכרגע גם אי אפשר לכפות עליו, כפי שאתה רואה. כוחו מופרז לחלוטין ביחס לתועלת שאמורה לצמוח ממנו. שאלת, למה לא לייעל את חברת הרכבות הישראלית? אבל זה בדיוק מה שמנסים לעשות עכשיו! הועד הזה הוכיח שכל עוד הוא שולט באופן בלעדי על כל עובדי הרכבת בישראל, העסק לא יזוז במילימטר. בחברה המתחרה רובם המוחלט של העובדים יהיו ישראלים. ואין שום הבדל בין לשלם "לקבלן זר" (אתה אומר את זה כאילו שזה השטן בהתגלמותו...) או לשלם "לעובדי מדינה", חוץ מזה שהקבלן הזר יהיה יעיל, מקצועי ואחראי יותר, ואפשר יהיה לפקח עליו ולשלוט בו לשם שינוי! אפילו אם נשלם יותר, מה שחשוב זאת התוצאה. ראינו שאין שום דרך להשיג תוצאה זו במתווה הנוכחי של הרכבת (הועד לא נותן! כי הוא לא רוצה!!!) ולשם שינוי, המדינה מוכנה להשקיע יותר כדי שהשירות ישתפר - אז מה רע? עבורי בתור נוסע זה טוב מאוד.