בגללך למדתי לשנוא

עגורה

New member
בגללך למדתי לשנוא

אתה לימדת אותי לשנוא. ולא רציתי לשנוא אותך. אמרתי לעצמי שלנצח תישאר אבי ילדיי, האיש שפעם כה אהבתי. לפעמים, בסתר, אני מייחלת שתעלם. שתתפוגג. יודעת שילדינו יסבלו מכך, ומוותרת. לא רוצה שיסבלו עוד. לימדת אותי לשנוא. כן, גם לשנוא אותך. מי היה מאמין... "אם לא תאהבי אותי - תשנאי אותי" כך אמרת שוב ושוב. והצלחת. נבואה שהגשימה את עצמה. הבטחת גם שתעשה לי את החיים שחורים. שתהרס אותם. גם בזאת הצלחת. רק "הבטחה" אחת שלך נותרה פתוחה: "אם לא תהיי שלי, לא תהיי של אף אחד". הנה, אני כבר לא שלך. לא רוצה אותך. שנאה וקבס מילאת את ליבי... מקווה שאחר, שונה ומיוחד, יצליח למלא אותו אהבה.
 

ש ר ו ן M

New member
מותר......./images/Emo24.gif

מותר לבכות מותר לכעוס מותר לשנוא תוציאי ....בסוף זה משתחרר והעיקר שלא איבדת את האמונה שאחר, שונה ומיוחד יצליח למלא את ליבך באהבה שרון
 

ארלה4

New member
לשנוא לא האחר "אשם"

אנחנו אחראים לשנאות שלנו, כך אני מאמין, ובחלק אחר מחיינו גם לאהבות. אז על שנאה לא רוצה לדבר, אלא על אהבה או כמו שכתבת"שאחר שונה ומיוחד, יצליח למלא".... לנו יש חלק לא מבוטל שמישהו ימלא אהבה, כי אנו רואים באחר רק פגמים ולא מסתכלים על המעלות. אנחנו לא נותנים "לעסק" להצליח, ואנחנו בכל הדברים מאשימים אחרים בשנאות ובאהבות. מקווה בשבילך שיהיה אחד כזה, בטוח הוא יהיה אחר, רק תני לעצמך את החופש לבחון נכון את החיים כי מה שבורח לנו מבין הידיים לא חוזר. ולא לשנוא, בטח לא עד העלמות, יותר פשוט להתעלם ממה שמפריע, כי בד"כ מפריע מי שאנחנו "עושים לו חשבון" , מפריע מה שהוא נכון, וכו.. להסתכל על העתיד בחיוך, למצוא את הבדיחה שמעודדת ויש לך עוד עשרות שנים יפות ומחויכות. את זו שתקבעי איך יראו חייך לאורך ולרוחב- ולא סתם אמרו חייכי אז יחייכו אלייך קחי בקלות ככל שזה קשה
 

blonda3

New member
לשנוא זה לא טוב../images/Emo4.gif../images/Emo23.gif../images/Emo24.gif

אז כשתגמרי להוציא כעסים, וכדאי שתוציאי הכל, כי לשמור בבטן זה לא בריא, תתנקי ותמלאי את לבך באהבה, ותנסי לסלוח לו, ולא לשנוא אותו.
וככל שזה יקרה לך יותר מהר- כך גם תרגישי טוב יותר עם עצמך. ועם הסביבה שלך. מנסיון.
 

למור30

New member
תני לשנאה להתפוגג...וככה תגיעי לדרך

המלך, ככה אומרים,אני עובדת על זה וכמה שזה קשה, אהבה=שנאה
 

עגורה

New member
זה אולי יישמע מוזר...

אבל לו אני סולחת. לסלוח לעצמי, שכך נתתי לו לעשות לי, זה קשה יותר. ויותר ממה שאי פעם אשנא *אותו* אני שונאת את מה שהוא עושה לי. ולילדינו. ולמענם...למעננו... אני מלאה באהבה. "יש בי אהבה והיא תנצח" פשוט אין לה ברירה
 

dganit32

New member
שנאה..

לא משנה למי? לא משנה למה? לא משנה לאזה כיוון היא הולכת? מה שכן משנה...זה שהיא הורסת היא מכלה כל חלקה טובה בלב.. היא מעוורת והיא חוסמת לדברים הטובים להיכנס. תשליכי את השינאה..אל תשתמשי במילה הזו בכלל. מותר לכעוס מותר לכאוב..ואפילו ממליצה אבל לשנוא כל כך חזק...זה יקח ממך המון אנרגיות שמי שיצא מופסד...זאת את!!
 

system 1

New member
עגורה עגומה אך לא עגונה יותר...

מן העז מתוק יצא, מן המר אהבתך תצא, מן הכעס שלווה תשרה, מן השינאה על המעשה, שאי ליבך, רוחך וכפייך ותני לעצמך להגשים את חלומך, אושר, אהבה, והצלחה בדרך חדשה
 

Taz39

New member
השנאה לא מובילה

לשום מקום טוב היא מוציאה מאיתנו את האנרגיות החיוביות שלנו למקומות שאנחנו לא רוצים שזה יגיע לשם. עזבי אותך משנאה תזרקי אותה ממך ומהר אני לא אוהב את המילה הזו. יש לך אהבה והיא תנצח זה הכי חשוב
 
עם כל הכבוד ל....

לאהבה, אופטימיות, ציפורים ופרפרים כל הזמן... יש בנו גם רגשות שליליים כמו שנאה, קנאה, טינה, כעסים, רצון לנקמה ועוד המון "רגשות שליליים" שבטח לא עולים לי עכשיו לראש.... זה לגמרי טבעי להרגיש גם רגשות כאלה. זה לגמרי לא נכון, לדעתי, להדחיק אותם, להתעלם מהם, לנסות לומר לעצמנו שזה לא בסדר מבחינתנו להרגיש אותם לעתים. זה טבעי זה אנושי ואם לא נרגיש את החרא לא נדע להעריך גם את הטוב.
 

dganit32

New member
הכול בפרופורציה..

מותר גם לשנוא..שנאה זה גם רגש אך שזה הופך למוקד החיים שזה הקוו המנחה אותנו.. אנחנו לא משתחחרים ומצליחים לחיות חיים בריאים. שנאה זה רעל..לאכות הנפש שלנו.
 
הכל באמת בפרופורציה

להרגיש מותר הכל מה שעושים עם מה שמרגישים, זה כבר לא תלוי ברגשות. בשביל זה יש לנו (או לחלק מאיתנו) ראש על הכתפיים... האיכות שלנו אינה רק תוצאה של הרגשות שיש בנו. אם מישהו יגיד לי שהוא אף פעם לא שנא, אף פעם לא קינא, זה גם אומר משהו על האיכות שלו... זה אומר שהוא שקרן!!
 

Taz39

New member
מותר לנו לכעוס

אפילו להתעצבן וגם לקנא הרי אנחנו בני אדם עם רגשות שחווים דברים שלפעמים גם כואבים ואת יודעת מה גם לשנוא מותר אך עם גבולות. נראה לי שהיא מדברת על שנאה תהומית שבס"כ הכול לא תוביל אותה לשום מקום אלה להרס שלה עצמה כי היא תתעסק בזה כל הזמן. צריך לדעת לשים גבולות ולשמור על איזון אחרת אין חזרה. טאז - לא אוהב שנאה
 

*יערית

New member
נכון..אבל...

צריך לדעת לשים לרגשות השליליים גבולות, יש אנשים שכל החיים שונאים אדם שפגע בהם נוטרים טינה כ"כ עמוקה ..טיפסו על העץ כ"כ גבוה שלא יודעים לרדת ממנו...כאןצריך לבוא האיזון... בחיינו לתת הרבה מקום לאהבה{לוא דוקא ציפורים ופרפרים...הם עפים רוב הזמן}אהבה היא ארצית... ולמגר את השינאה כשהיא צצה. צריך כמובן להכיר את הרע בכדי להעריך את הטוב, אבל שנאה מקרקעת אותי...זה הרגש הכי הכי הרסני שאני מרחיקה אותו מעליי במשך כל חיי!לכעס ולאכזבה יש מקום .. אכן טיבעי ואנושי....עם השמת גבולות.
 
למעלה