בגדי פלמנקו

mhammer

New member
בגדי פלמנקו

אני סטודנטית לעיצוב אביזרי לבוש. האם למישהו יש מידע על בגדי פלמנקו: מהיכן באו הצורות של הבגדים, מה מקור הבגדים, התקופה, מהיכן ההקשרים הסימליים של הבגדים וכיצד ניתן להסביר את הקשר בין הצורות של הבגד לריקוד עצמו. כל היודע דבר בנושא זה צרו קשר למייל: [email protected]
 

Zidan de Toledo

New member
שאלה מאד מעניינת

אני לא יודע את התשובות לשאלות הבאמת מסקרנות האלו, אבל צריך לשים לב שצורות הלבוש והבגדים השתנו עם הזמן (וצריך לעשות הפרדה בין גברים לנשים) כנראה כביטוי לתקופה ולפלמנקו המודרני. אני יכול להעלות השערה שמוצא הבגדים לקוח מהתרבות המקומית, הצוענים שהתיישבו בספרד. השמלה של הרקדניץ מזכירה לי את השמלה של האשה הפשוטה, עקרת הבית, שעסוקה בעבודותיה ומדי פעם פוצחת בריקוד. מאד עממי. באשר לגבר, המכנס הצמוד והגבוה מזכיר את לבוש הטוררו, לוחם השוורים, וישנם גם תנועות בריקוד שמזכירות את אותו עניין בדיוק. לא הרבה, אבל כיוונים כלליים..נשמח לשמוע עוד. מה אתם אומרים?
 
נראה שבעצם

הביגוד בפלמנקו אינו שייך לאיזו אסכולה או מסורת ריקוד כמו בבלט או משהו דומה לזה. אני לא מומחה בתחום אבל בתור גיטריסט שפשוט אוהב ונמצא בתחום, נראה לי שמדובר בבגדים שלפחות בחלקם הגדול היה נהוג ללבוש ביום יום. אצל גברים, המכנס השחור עם החולצה הלבנה המכופתרת עם הוסט השחור, ניתן לראותם בתמונות מהתקופה ביום יום ולא רק בספרד, אלא בכל אירופה כמעט. הדוגמה עם הנקודות בשמלות הפלמנקו גם נראית פה ושם אם כי יותר באירועים חגיגיים (לא כולל את ה BATA DE COLA) שאיני יודע מה מקורו של הזנב בשמלה מעין זו. כמובן שעל הבמה, אז הביגוד הופך ליותר מחוייט, עם קווים אלגנטיים יותר אבל בשורה התחתונה נראה שאין פה יותר מדיי אסכולת ביגוד אלא יותר קירבה לחיי היום יום וזהו בעצם היופי כי זה מתחבר נהדר לפלמנקו בכבודו ובעצמו שעוסק לרוב בחיי היום יום אם זה בטקסטים או ברעיון מרכזי זה או אחר של יצירה מסויימת(אהבה, מאגיה, אמונות טפלות, קינאה, רצח ויצרים). חיי היום יום בלבוש (כמעט) יומיומי, לא כך?
 

flamenca

New member
שאלה מעניינת...!

האמת היא שאני לא ממש בקיאה בנושא, אבל שמתי לב שיש דימיון רב בין לבוש הפלמנקו ללבוש הודי. אם מסתכלים על הודיות שעוטפות את עצמן בסארי צבעוני כך שנוצרת חצאית מרובת שכבות, זה מזכיר קצת חצאית פלמנקו. מי יודע - אולי זה המקור? זה לא לגמרי לא סביר, בכל זאת הצוענים הגיעו גם משם. מה שכן, הלבוש הספרדי הוא הרבה יותר צנוע, כי בכל זאת הם קתולים אדוקים )או לפחות היו במאות קודמות(. לגבי המקור של ה- bata de cola, אינני יודעת, אבל אני אברר ואחזור אליכם.
 

flamenca

New member
ושכחתי לציין...

בגדי בלט קלאסי מקורם בניסיון לחקות את המראה של הפסלים היוונים הקלאסיים משיש - ולכן לבוש בלט קלאסי במקור הוא לבן וצמוד לגוף.
 

flamenca

New member
אני יכולה לקשר אותך עם מישהיא

שהיא מומחית לפלמנקו - אם את מעוניינת אני אשלח לך מסר עם הפרטים שלה.
 
למעלה