בבקשה עזרתכם דחוף!!הבן שלי בן 15

Oliviera

New member
מינון מצטבר?

ההמלצה היא לקחת 1 מ"ג לקילו. רופאים נותנים מינונים נמוכים ממשקל הגוף בכדי להקל על התופעות לוואי ואז להעלות את המינון למשקל הגוף. עדיף שלא להתווכח עם הרופא ולהיות חכמולוג, אם הוא קבע חצי שנה אז זה הזמן שצריך.
 
בבקשה עזרתכם דחוף!!הבן שלי בן 15

קבלתרופה לפצעי בגרות-ראקוטן. אני מבינה שהיא לא ממש מומלצת. יש לציין שעדיין לא טופל באף דרך אחרת רפואית. מה לעשות??!!
 

whitetulip

New member
למה את מבינה שהיא לא מומלצת?

סה"כ יש לה תופעות לוואי והגבלות אבל זאת תרופה שבשימוש הרבה שנים, והמטופל נמצא תחת השגחה של הרופא המטפל ,סה"כ זה בטוח והתופעות לוואי עוברות בסוף הטיפול (כמובן אם יש בעיה בבדיקות שנעשות פעם בחודש מפסיקים).. בתור אמא אני לא יודעת אם חוית פצעי בגרות או לא, אבל בתור אחת שכן עברה את זה זה מאוד לא נעים, מאוד פוגע בבטחון ובהרגשה שלנו ולפעמים גם אם הבן שלך לא יגיד לך ישירות זה מאוד מדכא... וזו התרופה היחידה שבאמת עוזרת ומעבירה את הפצעים לתמיד(ברוב הגדול של המקרים).. לי אישית היתה אמא כמוך שכשהיציעו לי בגיל15 לקחת רואקוטן לא נתנה לי.. משכו אותי עם משחות במשך 3 שנים( והיו לי פצעים עוד לפני גיל 15..) עד שבגיל 18 קיבלתי בכל זאת והיום אני בנאדם אחר מאושר וחלק .. ככה שאם הבן שלך מרגיש שזה מפריע לו, תני לו להנות משנות נעורים חלקות, גם ככה יש בעיות בגיל הזה וחצ'קונים לא מוסיפים הנאה לחיים... אם אפשר לעזור לו כעת למה למשוך אותו.. בסופו של דבר משחות ואנטיביוטיקה לא עוזרים ב100% ברב המקרים...תאמיני לי, ניסיתי הכל...
 
זה מצב לא ממש נוראי של פצעים,

והוא בנוסף ספורטאי והבנתי שזה לא הולך יחד!נכון?
 

moran f

New member
אם את לא בטוחה

הכי פשוט יהיה לגשת לרופא עור נוסף לקבלת חוות דעת שניה ואלי כדאי גם להתייעץ עם רופא המשפחה (או הילדים) של בנך, שמכיר אותו טוב.
 

Oliviera

New member
אם המצב לא נוראי

אז מומלץ לנסות דברים אחרים. Proactive לפי מה ששמעתי ממש טוב, יכול לעזור למקרים לא קשים. בכל מקרה, אם הגנטיקה כאן משחקת לרעת הילד וזה יכול להימשך עד שנות ה-20 שלו, בהחלט מומלץ שימוש ברואקוטן לעבור ת'סבל הזה. וכן, רואקוטן ופעילות גופנית לא הולכים טוב ביחד. אבל בנוגע לזה תדברי עם הרופא\ת עור..
 

whitetulip

New member
לגבי ספורט

ניתן לשלב פעילות גופנית בתנאי שעושים בדיקות דם באופן קבוע (אני לא בטוחה בדיוק מה אבל הרופאים בודקים משהו שנותן להם לדעת אם נגרם נזק לשריר או לא)כדאי פשוט לפנות לרופא.. חומרת הפצעים זה לא הדבר היחיד שאמור להוות פה שיקול.. דברי עם הילד עצמו וקחי בחשבון שתכשירים חיצוניים משפרים את המצב (כמובן כל עוד מורחים) אבל לא נולד עוד התכשיר שיפתור את הבעיה כמו הרואקוטן...וגם להם יש הרבה ניואנסים כמו יובש, צריבה ואי נעימות בעור... בכל מקרה אני בתור אמא הייתי נותנת לילד שלי כמה שיותר שנים עם עור חלק... רק ילד שסבל מפצעים יכול להבין את זה..
 
אני לקחתי ולפי מה שהבנתי

מה שהרופאים בודקים זה הכבד אם הוא לא נפגע והרופא אמר לי שלא מומלץ לעשות ספורט כי זה גם משפיע על פעילות הכבד, זה מה שאמרו לי אבל זה רופא צבאי.................................. בכל אופן הם אמורים לעשות בדיקות דם כל חודש ולעקוב אחרי זה, אולי באמת עדיף שתקבלו חוות דעת נוספת :)
 

whitetulip

New member
לפי מה שקראתי

הם עושים בדיקה אחרת שבודקת נזק לשריר.. קראתי את זה בפורום רפואת עור ב ynet .. אם עושים חיפוש אפשר בהחלט להגיע לתשובה שהרופאים הסבירו מה בודקים כשעוסקים בספורט.. אבל זה לא הכבד- כבד ושומנים בדם עושים לכולם גם ככה...
 
roaccutane

שלום רב את התרופה רואקוטן אסור לקחת בתקופת הריון, חצי שנה לפני הריון מתוכננן ובמקרים של תפקוד לקוי של הכבד. כמו כן יש לשעות בדיקות דם תקופתיות לבדיקת רמות שומנים בדם- רמות גבוהות מדיי עשויות להצביע על דלקת חיפה בלבלב ואז יש להפסיק מיידית את לקיחת התרופה. יש לעשות בדיקות תקופתיות למדידת תפקוד הכבד, למרות שבדרך כלל אם יש ירידה בתפקודו אזיי היא בטווח הנורמלי. מחקרים הראו שהיו מקרים של נטיות אובדניות בחולים שנטלו רואקוטן אולם הקשר הישיר בין לקיחת התרופה לנטייה האובדנית אינו ברור. ייתכנו תופעות לוואי כגון ירידה בשמיעה ויובש בעיניים. מיכל דוידסקו רוקחת
 
למעלה