בא לכם שרשור סקיצות שנפסלו?

Yaronimus

New member
כן אני מכיר את זה :)

לפעמים קצת קשה לבקר משהו כי אתה לא מבין את ההשפעה של המנגנונים השונים שמשפיעים על התוצאה, ובד"כ מאשימים את המעצב/ארכיטקט...
 

שכנה

New member
לגמרי

עיצוב לאתר. הלקוח, אגב, טרח להגיד לי בכל שלב כמה הוא מאוכזב וכמה זה לא מה שהוא ציפה לו. על העיצוב הזה (הראשון, ההכי טוב בעיני), הוא טען ש"זה לא עיצוב, סתם זרקת שם ריבועים של צבע". זה לא היה הלקוח הסופי, אלא חברת התכנות. הלקוח הסופי ראה את הסקיצות רק אחרי שהמתכנת הוציא לי את הנשמה עם עוד תיקונים ועוד תיקונים, ובסוף אהב הכי הרבה את העיצוב הראשון... בסופו של דבר הפרוייקט לא יצא לפועל, ועד היום הם נשארו עם העיצוב (הזוועתי) הישן לאתר שלהם.
 

שכנה

New member
הייתי אמורה גם לטפל להם בלוגו הזוועתי

אבל זה בשלב ב'.
 

פודיום6

New member
מוזר


 

שכנה

New member
שעיצוב האתר קודם ללוגו?

הם הבהירו שצבעי הלוגו ישארו אדום-כחול-צהוב (בטח מישהו לחש להם משהו על צבעי היסוד). משום כך יצרתי צבעוניות כזו. ואת התמונות (הגרועות) העברתי לש"ל, כי ככה הן נראות טוב יותר...
 
אפשר להגיב לגבי אופן הצגת הסקיצה?

ככל שמקפידים על הצגת פרוייקט באופן הקרוב ביותר למציאות, כך מגשרים על פערים שהלקוחות לא בהכרח מבינים ויכולים להעיר לגבם במקרה הטוב או לפסול אותם במקרה הרע. ולא רק כששולחים את הסקיצה ללקוח אלא גם בזמן העבודה עליה - לא עומד לרשותנו חלל אינסופי אלא אריזה / כרטיס ביקור / רכב חברה, בגודל מסויים ועם מאפיינים מבניים שאנחנו חייבים להתייחס אליהם (קפל, ידית, חלון...) בדוגמה שלך מדובר באתר אינטרנט - הוא יופיע בתוך מסגרת של דפדפן, הבאנר למעלה הוא אלמנט מרכזי שבמקום שישאיר חלל לבן ענק היית יכולה לעצב אותו (באנר פנימי לאחד המדורים באתר = עוד מקום שבו את מביאה לידי ביטוי את השפה העיצובית של האתר) או להשתמש בבאנר קיים של אחד השותפים של אותו לקוח ( = האתגר שלך להתמודד עם פרסומת אמיתית, עם המציאות, בתוך סקיצה). האם סימנת לעצמך את הגבול שבו ייחתך העמוד על ידי הדפדפן ברזולוציה ממוצעת ובדקת כמה תוכן נכנס לשם לפני שהגולשים גוללים למטה? אם תכננת שהתמונה של הילדה והסיפור של הועד העולמי יופיעו במסך ראשון, את עלולה לגלות שזה לא קורה ותאלצי לשנות מיקום אלמנטים ולצמצם את הריווחים ביניהם. באיזה אופן הלקוח צפה בסקיצה, נפגשתם או שלחת אותה כקובץ במייל? מסמך בגודל כזה נפתח על המסך ב-25% מגודלו, האם הלקוח ידע כיצד לצפות בו בגודל 1:1 וכיצד לגלול את חלון התצוגה שלו בכדי להגיע לכל מרכיביו? היה לי לקוח שלא ידע לעשות זאת והתלונן שהטקסטים לא קריאים. רגע לפני שאת ניגשת לעיצוב הפרוייקט הבא תעשי צילום מסך של דפדפן, תהפכי אותו למסיכה ותעבדי בתוכה. ושתהיה כמובן הרבה הצלחה בפרוייקטים הבאים
 
אבל כשלקוח פותח קובץ JPG של סקיצה מתוך המייל

זה נפתח בדפדפן עצמו, לפחות לבעלי חשבון ג'ימייל (אלא אם כן הוא טרח לשמור אותו קודם ורק אז פתח, מה שרוב האנשים לדעתי לא עושים) ואז אם הוספת מסביב "מסגרת" של דפדפן מדומה זה סתם מייתר ומוריד את רמת המציאותיות של הסקיצה. JPEG שנפתח בדפדפן נראה ממש כמו הדבר האמיתי, חוץ מרווח לבן של כ-20 פיקסל שנוסף מלמעלה. וכמובן, מינוס אלמנטים אינטראקטיביים כמו מצבי הובר וכד'.
 

פודיום6

New member
הדבר הכי טוב

הוא להכין קובץ html פשוט למקם בו את התמונה בגודל 1:1. להעלות לרשת לתיקיית לקוחות באתר שלך ולשלוח לינק. ככה אפשר גם לבטל את מרווח 20 הפיקסלים למעלה. ורק אם מישהו מתקשה עם ה-html מצורף קובץ דוגמה אם הנחיות מה צריך לשנות בתוכו (פשוט לערוך עם notepad או textedit). יש לשמור אותו ואת התמונה בשם site.jpg באותה תיקיה וזהו. (כדי לשמור את הקובץ יש ללכת לעמוד שנפתח, כפתור ימני ו- save page as או משהו דומה, לתת לו את השם index.html).
 
בדיוק


(ולפדנטים שדואגים שהתמונה גם תמיד תהיה ממורכזת בכל גודל חלון שבו יפתח הלקוח את הדף, מצ"ב HTML אלטרנטיבי - רק תחליפו בו את שם+גובה התמונה לשלכם)
 

ladybug6

New member
הפתרון שלי להצגת סקיצות

יש לי בשרת תיקיה אליה אני מעלה דוגמאות עבור לקוחות. אני מעלה את התמונה ופשוט שולחת ללקוח לינק לתמונה, ורושמת בבירור שעליו ללחוץ עליה כדי לראות את הגודל המלא (משום מה בדיפולט זה מציג 70% מהתמונה..) ככה הלקוח רואה את העיצוב כאילו שהוא אמיתי, בתוך הדפדפן שלו. כמובן שכשאני מעצבת אתר אני דואגת לעצב לפחות 200 פיקסלים מכל צד כדי להמחיש איך העיצוב ייראה בתוך דפדפן עם רקע מיותר, ואם צריך מוסיפה הסבר ללקוח שבאתר החי הרקע לא ייחתך בצדדים אלא יתפרש על כל הדפדפן. אני מעדיפה את זה קודם כל כי ככה אני יודעת שהלקוח רואה את הסקיצה בגודל המלא שלה (לעומת תמונות שלפעמים הם לא יודעים לפתוח בגודל הנכון), הלקוח יכול לשלוח את הלינק לתמונה למי שהוא רוצה להתייעץ (וגם אני), והכי חשוב - 90% מהלקוחות לא יודעים שהם יכולים לשמור את הקובץ מהאינטרנט ולכן הסקיצה לא נשארת אצלם. בסיום ההתקשרות אני מסירה את התמונה מהשרת שלי והלינק שבמייל של הלקוח כבר לא פעיל יותר. כמובן שכשהכל נגמר לטובה ביני לבין הלקוח, הוא מקבל את הסקיצות שאושרו ביחד עם הקבצים הנלווים.
 

o pie

New member
נו אז זה בדיוק מה שהם אומרים

רק שהם עושים את זה בדף html עם הגודל המקורי של התמונה ואת עושה את זה כקובץ תמונה שהדפדפן מקטין אוטומטית... אני חושב שהכי טוב זה דף html ממורכז עם התמונה בגודל מקורי להמחשה. ואם יש הסכם סודיות, אפשר להתקין איזו מערכת קטנה שתדרוש סיסמא בשביל הגישה לעמוד.
 

ladybug6

New member
כן רק שהדרך שלי היא יותר לעצלנים


ואני ממש לא הייתי מסבכת בסיסמאות, נראה לי מאוד מסורבל ולא נוח בשביל הלקוח..
 
את מניחה שכולם עובדים עם ג'ימייל

אני לא עובד עם ג'ימייל וגם אצל לקוחות שלי יש מגוון של תוכנות מייל, אאוטלוק, Thunderbird וכלים פנים ארגוניים. אישית אני גם משתדל שלא לשלוח סקיצות אלא להציג אותן בפגישה על מסך / מקרן או על האייפד, שם הן נפתחות על מסך מלא. וציינתי בפירוש שזה קודם כל עבורי ורק אחר כך לשליחה ללקוח. הדוגמה הטובה ביותר היא הצגת אתרים בתיקי עבודות, ברובם הם מוכנסים לתוך חלונית דפדפן או מוצגים על מסך iMac מהדגם העדכני ביותר למועד העלאת תיק העבודות לרשת (כך גם אפשר לדעת מתי היה העדכון האחרון שלו
). ממשק הצגת סקיצות ברשת הוא כלי נהדר ומומלץ גם כן, אלא שיש בו גם סיכונים - החל מהקלות שבה הלקוח מפיץ את הקישור להורים/אחים/חברים/פייסבוק ו"שורף" לך סקיצה שניתן היה להשתמש בה בפרוייקט אחר ועד מנגנון האיתור של גוגל שמוצא בשניה את שם הלקוח / שם הקובץ ומעמיד אותך בפני תביעה על הפרת הסכם סודיות / ריגול עסקי מצד מתחרה. זהירות
 

פודיום6

New member
למה אתה תמיד חייב ללכת לאפשרויות כ"כ קיצוניות

ולהציג אותן כאילו הן האפשרויות היום-יומיות. לא תמיד שווה ונחוץ ללכת לעשות פרזנטציה רק בשביל להציג אתר. ואם אתה שם תמונה של אתר לדוגמה באתר שלך אני לא בדיוק מבין איך גוגל ימצא את זה. וגם אם ימצא את זה משם ועד תביעה או ריגול מצד עסק מתחרה הדרך מאוד ארוכה. אני גם מאמין שאדם שחתם על הסכם סודיות מן הסתם לא ישתמש באופציה זו. ובקשר לפסילת סקיצות עלי הפצה של הקישור להורים/חברים/פייסבוק. זה מעולם לא קרה לי באופן אישי. אבל מה מונע מאותו אדם ששלחת לו תמונה במייל לעשות אותו הדבר? בכל מקרה יש הרבה שיטות להציג את הדברים וזה דיי תלוי לקוח. השיטה של לשלוח תמונה במייל היא לדעתי הפחות טובה. אם כבר שולחים משהו עדיף לארגן איזה פידיאף עם דף שער ולסדר בתוכו את הסקיצות. אפשר להורות לפידיאף להיפתח על מסך מלא ולהציג שם כל סקיצה פעם בתוך מחשב ופעם בתוך דפדפן ופעם בלי כלום אם רוצים...
 
קיצוניות? בתדירות גבוהה ממה שאתה חושב

אני יכול למלא עמוד בדפי זהב עם רשימת מצגות וסקיצות מיתוג שהגעתי אליהן בחיפוש תמים לקראת עריכת פוסט לבלוג. רק בפניה לסטודיו או למעצב לקבלת חומרים נוספים התברר שזה כלל לא היה אמור להיות חשוף - מצגות באתר Issuu, תמונות בפליקר שלא הוגדרו כ-Private ופרילאנסרים שביצעו פרוייקטים עבור סטודיואים ופרסמו אותם בתיק העבודות האישי ב-Behance ללא אישור. לא כתבתי שתמיד שווה ללכת ולעשות מצגת, כתבתי שזו האופציה המועדפת עלי ומוכיחה את עצמה. שווה את הזמן? לי כן. לגבי "אתה תמיד חייב" - עם השנים הפכתי אדיש לנסיונות לסרס אותי. אני תמיד חייב לכתוב את מה שאני מאמין בו ועובד עבורי ואתה מוזמן לסתור אותי ולכתוב את דעותייך. לא פעם הסכמנו ולא פעם לא-הסכמנו וזה היופי בדיון בפורום פומבי.
 
למעלה