אתמול

מצב
הנושא נעול.

Sפיידי

New member
אתמול

אתמול
ראיתי פספורט והראו על סינגפור (איזה יופי היו הכבישים, אבל לא חשוב לעניין) הראו שם מן מערכת כזאת כמו שרוצים לעשות בכביש המהיר 9 (חוצה ישראל) אבל בכבישים רגילים! לכל אחד יש כרטיס לאוטו וכשהוא עובד בכל מני רחובות מזהים אותו ושולחים לו מכתב על כמה הוא חייב... זה מעודד אנשים להשתמש בתחבורה ציבורית! בארץ הרעיון היה פועל אם וכאשר יסיימו את הפרוייקט של נת"ע על הרכבת הקלה בגוש דן. שייעשו רכבות לרוב הארץ (נתב"ג, ירושלים, מודיעין, ראשל"ץ, חולון וכו´) ואז אנשים לא יירצו לשלם אז יישתמשו בתחבורה הציבורית! רעיון טוב לא?
 
שאלה בנושא פיתוח הרכבת בישראל

אתמול
ראיתי פספורט והראו על סינגפור (איזה יופי היו הכבישים, אבל לא חשוב לעניין) הראו שם מן מערכת כזאת כמו שרוצים לעשות בכביש המהיר 9 (חוצה ישראל) אבל בכבישים רגילים! לכל אחד יש כרטיס לאוטו וכשהוא עובד בכל מני רחובות מזהים אותו ושולחים לו מכתב על כמה הוא חייב... זה מעודד אנשים להשתמש בתחבורה ציבורית! בארץ הרעיון היה פועל אם וכאשר יסיימו את הפרוייקט של נת"ע על הרכבת הקלה בגוש דן. שייעשו רכבות לרוב הארץ (נתב"ג, ירושלים, מודיעין, ראשל"ץ, חולון וכו´) ואז אנשים לא יירצו לשלם אז יישתמשו בתחבורה הציבורית! רעיון טוב לא?
שאלה בנושא פיתוח הרכבת בישראל
מתי להערכתכם, תהיה מפה הרכבת בישראל כמו המפה המצורפת?
 

Sפיידי

New member
מתי?

שאלה בנושא פיתוח הרכבת בישראל
מתי להערכתכם, תהיה מפה הרכבת בישראל כמו המפה המצורפת?
מתי?
את זה אף אחד לא יגיד, רק רכבת ישראל והעבודות האיטיות שלה אבל המפה הזאת כבר קיימת כמה שנים טובות באינטרנט ובכלל את הקו לראשל"ץ (לא יודע אם מה שכתוב פה הוא הקו המתוכנן כעת) כבר בונים את הקו לנתב"ג, בונים אבל עצרו את הבנייה בגלל הגשר שם או משהו ומחפשים ממנים לתחנת הרכבת בנתב"ג 2000 (שגם שעד הוא ייפתח ....) ת"א ההגנה, כבר גמור (באיחור ענק) את הקו למודעין אמורים להתחיל שבמקביל לקו של ירושלים או אחרי שייסימו את הקו לנתב"ג (נכון?) את הקו לאילת--------הרבה הרבה שנים! חברי הפורום יודעים יותר טוב ממני אז הם ייענו לך יותר טוב! (עכשיו תורכם!)
 
גשר בקו לנתב"ג

מתי?
את זה אף אחד לא יגיד, רק רכבת ישראל והעבודות האיטיות שלה אבל המפה הזאת כבר קיימת כמה שנים טובות באינטרנט ובכלל את הקו לראשל"ץ (לא יודע אם מה שכתוב פה הוא הקו המתוכנן כעת) כבר בונים את הקו לנתב"ג, בונים אבל עצרו את הבנייה בגלל הגשר שם או משהו ומחפשים ממנים לתחנת הרכבת בנתב"ג 2000 (שגם שעד הוא ייפתח ....) ת"א ההגנה, כבר גמור (באיחור ענק) את הקו למודעין אמורים להתחיל שבמקביל לקו של ירושלים או אחרי שייסימו את הקו לנתב"ג (נכון?) את הקו לאילת--------הרבה הרבה שנים! חברי הפורום יודעים יותר טוב ממני אז הם ייענו לך יותר טוב! (עכשיו תורכם!)
גשר בקו לנתב"ג
העבודות בקו לנתב"ג לא הופסקו! הגשר הוא גשר למכוניות שעובר מעל המסילה, לכן הוא לא משפיע על בנית המסילה. אומנם, זה מעקב את סיום הבניה של הטרמינל החדש, שזה משפיע בעקיפין על מועד פתיחת הקו לנתב"ג.
 

Sפיידי

New member
סליחה מקרב לב על הטעות

גשר בקו לנתב"ג
העבודות בקו לנתב"ג לא הופסקו! הגשר הוא גשר למכוניות שעובר מעל המסילה, לכן הוא לא משפיע על בנית המסילה. אומנם, זה מעקב את סיום הבניה של הטרמינל החדש, שזה משפיע בעקיפין על מועד פתיחת הקו לנתב"ג.
סליחה מקרב לב על הטעות
 

zvir1

New member
עדכון למתוסכלים

תמשיך לפנטז
מה אני אגיד לך אנחנו צריכים להיות רציונלים זה יקח עוד המון המון זמן
עדכון למתוסכלים
הגשר המדובר ליד נתבג הוא גשר של כביש מקומי למושבים בסביבה לא קשור לרכבת ולא לטרמינל 3 (שנקרא בטעות נתב"ג 2000) אבל- סך הכל יש תנופת פיתוח עצומה שלא היתה מעולם נסעתי היום על הקו לכפר-סבא- כמעט גמור. הקו לירושלים-בשלבי בניה מואצת-יקח עוד כשנה הקו לראשון-כדאי לראות את ההתקדמות-עוד מספר חודשים יפתח. בשבועות הקרובים תהיה גם הקלה באיחורים עקב הכנסת 15 קרונועי IC3 שהיו כבר בארץ הרבה חודשים אבל לא הוכנסו לשרות עקב בלמים פגומים. השנה יעבדו על הקו לאשקלון והתחלת ההכפלה של הקו לבאר שבע. תחנת רמלה בבניה מואצת, הקו המזרחי בשיקום מואץ(יוריד את העומס מהאיילון) לפעמים יש גם חצי כוס מלאה-יחד עם הבקורת המוצדקת. צביקה רכניץ יו"ר פסים
 

Sפיידי

New member
לגבי

עדכון למתוסכלים
הגשר המדובר ליד נתבג הוא גשר של כביש מקומי למושבים בסביבה לא קשור לרכבת ולא לטרמינל 3 (שנקרא בטעות נתב"ג 2000) אבל- סך הכל יש תנופת פיתוח עצומה שלא היתה מעולם נסעתי היום על הקו לכפר-סבא- כמעט גמור. הקו לירושלים-בשלבי בניה מואצת-יקח עוד כשנה הקו לראשון-כדאי לראות את ההתקדמות-עוד מספר חודשים יפתח. בשבועות הקרובים תהיה גם הקלה באיחורים עקב הכנסת 15 קרונועי IC3 שהיו כבר בארץ הרבה חודשים אבל לא הוכנסו לשרות עקב בלמים פגומים. השנה יעבדו על הקו לאשקלון והתחלת ההכפלה של הקו לבאר שבע. תחנת רמלה בבניה מואצת, הקו המזרחי בשיקום מואץ(יוריד את העומס מהאיילון) לפעמים יש גם חצי כוס מלאה-יחד עם הבקורת המוצדקת. צביקה רכניץ יו"ר פסים
לגבי
נתב"ג 2000 נכון שהטרמינל עצמו שמו טרמינל 3 (מן הסתם, טרמינל 1, 2, ו-3) אבל לפרוייקט קוראים נתב"ג 2000 ולכן הרבה אנשים מכנים אותו כך, כך קוראים לו בחדשות, כך קוראים לו בעיתון! אני בטוח כשהוא ייפתח לא יגידו "טיסה 5113 לפריז, עלייה למטוס שער 45 נתב"ג 2000 אלא יגידו, טיסה 5113 לפריז, עלייה למטוס שער 45 טרמינל 3! יהיה כתוב גם על הכרטיסים טרמינל 3! וגם בטח בכניסה יהיה כתוב טרמינל 3 (או שיהיה כתוב טרמינל 3 - נתב"ג 2000) בינתיים אין שום רע בלקרוא לו נתב"ג 2000 (לכל הפרוייקט ולטרמינל בפרט) וזו לא טעות כזאת גדולה.....
 
לצערנו נראה לי שנצטרך להתחיל

לגבי
נתב"ג 2000 נכון שהטרמינל עצמו שמו טרמינל 3 (מן הסתם, טרמינל 1, 2, ו-3) אבל לפרוייקט קוראים נתב"ג 2000 ולכן הרבה אנשים מכנים אותו כך, כך קוראים לו בחדשות, כך קוראים לו בעיתון! אני בטוח כשהוא ייפתח לא יגידו "טיסה 5113 לפריז, עלייה למטוס שער 45 נתב"ג 2000 אלא יגידו, טיסה 5113 לפריז, עלייה למטוס שער 45 טרמינל 3! יהיה כתוב גם על הכרטיסים טרמינל 3! וגם בטח בכניסה יהיה כתוב טרמינל 3 (או שיהיה כתוב טרמינל 3 - נתב"ג 2000) בינתיים אין שום רע בלקרוא לו נתב"ג 2000 (לכל הפרוייקט ולטרמינל בפרט) וזו לא טעות כזאת גדולה.....
לצערנו נראה לי שנצטרך להתחיל
לקרוא לו "נתב"ג 2005".אגב,אני עדיין זוכר היטב כתבה גדולה שהתפרסמה פעם על הפרוייקט,בה נאמר שהפרוייקט יושלם בספטנבר 2002.....
 

Sפיידי

New member
פחח ../images/Emo6.gif

לצערנו נראה לי שנצטרך להתחיל
לקרוא לו "נתב"ג 2005".אגב,אני עדיין זוכר היטב כתבה גדולה שהתפרסמה פעם על הפרוייקט,בה נאמר שהפרוייקט יושלם בספטנבר 2002.....
פחח

אני זוכר הרבה דברים! בהתחלה היה תאריך מסויים.... אח"כ שינו אותו! והיה כתוב בעיתון (במודעה פיצית כזאת של ה2 שורות) "פתיחת הטרמינל החדש, נתב"ג 2000, נדחתה ליולי 2002" ואח"כ שינו את זה ל 2003 נכון? אך... מה ייעשו איתנו...
 
כמה הערות על פיתוח הרכבת

עדכון למתוסכלים
הגשר המדובר ליד נתבג הוא גשר של כביש מקומי למושבים בסביבה לא קשור לרכבת ולא לטרמינל 3 (שנקרא בטעות נתב"ג 2000) אבל- סך הכל יש תנופת פיתוח עצומה שלא היתה מעולם נסעתי היום על הקו לכפר-סבא- כמעט גמור. הקו לירושלים-בשלבי בניה מואצת-יקח עוד כשנה הקו לראשון-כדאי לראות את ההתקדמות-עוד מספר חודשים יפתח. בשבועות הקרובים תהיה גם הקלה באיחורים עקב הכנסת 15 קרונועי IC3 שהיו כבר בארץ הרבה חודשים אבל לא הוכנסו לשרות עקב בלמים פגומים. השנה יעבדו על הקו לאשקלון והתחלת ההכפלה של הקו לבאר שבע. תחנת רמלה בבניה מואצת, הקו המזרחי בשיקום מואץ(יוריד את העומס מהאיילון) לפעמים יש גם חצי כוס מלאה-יחד עם הבקורת המוצדקת. צביקה רכניץ יו"ר פסים
כמה הערות על פיתוח הרכבת
לגבי התוכניות הגדולות והחשובות של הרכבת: - הקווים לירושלים ולאילת יעברו בתנאים טופוגרפיים קשים, ובנוסף במקרה של אילת מדובר גם במרחק ארוך יחסית. לכן דרושות מסילות באיכות גבוהה ובעיקר רכבות מהירות שינועו מהר יותר מאלה הקיימות כיום. אינני דורש רכבות מגנט כמו ביפן, אבל לפחות רכבות מהירות (ורצוי חשמליות) כמו באירופה. אבל נראה שרכבת ישראל לא מתכוונת להכניס רכבות מהירות. (אם למישהו יש מידע שונה בנושא, אשמח להתעדכן). - תחנת הרכבת בירושלים. אתמול הייתי במקום, ומעבר לעינייני פיתוח הרכבת, פשוט נחמץ לבי. אתר ה"תחנה" כולו פרוץ, הפסים שקועים או מפורקים, שמשות הבניין מנופצות, והוא מלא פסולת. אין במקום כל סימן לעבודות שיקום. ומעל כל העזובה מתנוסס בציניות שלט חדש שעליו כתוב "רכבת ישראל - תחנת רכבת ירושלים".
 
תחנת הרכבת של ירושלים

כמה הערות על פיתוח הרכבת
לגבי התוכניות הגדולות והחשובות של הרכבת: - הקווים לירושלים ולאילת יעברו בתנאים טופוגרפיים קשים, ובנוסף במקרה של אילת מדובר גם במרחק ארוך יחסית. לכן דרושות מסילות באיכות גבוהה ובעיקר רכבות מהירות שינועו מהר יותר מאלה הקיימות כיום. אינני דורש רכבות מגנט כמו ביפן, אבל לפחות רכבות מהירות (ורצוי חשמליות) כמו באירופה. אבל נראה שרכבת ישראל לא מתכוונת להכניס רכבות מהירות. (אם למישהו יש מידע שונה בנושא, אשמח להתעדכן). - תחנת הרכבת בירושלים. אתמול הייתי במקום, ומעבר לעינייני פיתוח הרכבת, פשוט נחמץ לבי. אתר ה"תחנה" כולו פרוץ, הפסים שקועים או מפורקים, שמשות הבניין מנופצות, והוא מלא פסולת. אין במקום כל סימן לעבודות שיקום. ומעל כל העזובה מתנוסס בציניות שלט חדש שעליו כתוב "רכבת ישראל - תחנת רכבת ירושלים".
תחנת הרכבת של ירושלים
ל "תמיד בדרכים"- אם לא ידעת, אז לצערי ולצער רבים, קו הרכבת לירושלים שעובר שיפוץ בימים אלה יסתיים בתחנת מלחה שתוקם בעתיד ולא יגיע לתחנת החאן שכמו שראית, היא מוזנחת ולצערי, אין בינתים שום כוונה לשפץ אותה
 
תחנת רכבת בירושלים

תחנת הרכבת של ירושלים
ל "תמיד בדרכים"- אם לא ידעת, אז לצערי ולצער רבים, קו הרכבת לירושלים שעובר שיפוץ בימים אלה יסתיים בתחנת מלחה שתוקם בעתיד ולא יגיע לתחנת החאן שכמו שראית, היא מוזנחת ולצערי, אין בינתים שום כוונה לשפץ אותה
תחנת רכבת בירושלים
אם אלו פני הדברים, אז התועלת של הרכבת יורדת במידה ניכרת. הקניון רחוק יותר ממרכז העיר, וזה יוריד את הכדאיות של להגיע לעבודה בירושלים ברכבת. כמו כן זו פגיעה בשימוש ברכבת לתיירות - התחנה ההיסטורית קרובה מאוד לעיר העתיקה ולבתי המלון.
 
הקו לאילת ורכבות עם עילוי מגנטי

כמה הערות על פיתוח הרכבת
לגבי התוכניות הגדולות והחשובות של הרכבת: - הקווים לירושלים ולאילת יעברו בתנאים טופוגרפיים קשים, ובנוסף במקרה של אילת מדובר גם במרחק ארוך יחסית. לכן דרושות מסילות באיכות גבוהה ובעיקר רכבות מהירות שינועו מהר יותר מאלה הקיימות כיום. אינני דורש רכבות מגנט כמו ביפן, אבל לפחות רכבות מהירות (ורצוי חשמליות) כמו באירופה. אבל נראה שרכבת ישראל לא מתכוונת להכניס רכבות מהירות. (אם למישהו יש מידע שונה בנושא, אשמח להתעדכן). - תחנת הרכבת בירושלים. אתמול הייתי במקום, ומעבר לעינייני פיתוח הרכבת, פשוט נחמץ לבי. אתר ה"תחנה" כולו פרוץ, הפסים שקועים או מפורקים, שמשות הבניין מנופצות, והוא מלא פסולת. אין במקום כל סימן לעבודות שיקום. ומעל כל העזובה מתנוסס בציניות שלט חדש שעליו כתוב "רכבת ישראל - תחנת רכבת ירושלים".
הקו לאילת ורכבות עם עילוי מגנטי
ברשותכם, וברשותך, ´תמיד בדרכים´, אני מעוניין להעיר מספר הערות לגבי הנתונים והדעות שהובעו בהודעה המקורית. - קו הרכבת לאילת הוא אמנם אחת מהתוכניות הגדולות של רכבת ישראל, אבל לפי דעתי האישית, הוא לא מתקרב ברמת החשיבות שלו לקו החדש לירושלים, לקו ראשל"צ מערב, לקו חיפה נצרת, לקו נתיבות/שדרות ואפילו לא לקו המתוכנן לכרמיאל. עניין פשוט של ביקוש וכדאיות כלכלית במסגרת המצב הקיים היום ובעתיד הנראה לעין. - כל קווי הרכבת החדשים הנבנים כיום ע"י רכבת ישראל נבנים לפי סטנדרטים גבוהים ואיכותיים, שלא יביישו אף קו רגיל (תשכחו לרגע מקווים למהירות גבוהה במיוחד) בעולם המערבי, למעט אולי בנושא הטיפול ברעש והיחס לסביבה. אני די משוכנע שגם כאשר ייבנו הקווים לירושלים ולאילת תישמר הרמה הזאת. לגבי התוואי המדויק (שמכתיב, במידה רבה, את זמן הנסיעה) - הקו לאילת תוכנן במקור בשנות ה-50, והתכנונים המפורטים האחרונים נעשו לפני יותר מ-10 שנים, כך שיכול להיות שאם ייבנו אותו פעם זה יעשה לפי אותם תכנונים מיושנים, שלא מתאימים לנסיעה במהירות הרבה יותר גבוהה מזו שמקובלת כיום ברכבת ישראל (160-150 קמ"ש), אבל ימים יגידו. הקו לירושלים כבר מתוכנן למהירות נסיעה מהירה יחסית (חצי שעה...). - אין כיום ביפן שירות ציבורי ברכבות עם עילוי מגנטי (אם מתעלמים מקווי הדגמה קצרצרים בפארקים וכאלו). למעשה, אין שירות בין-עירוני כזה בשום מקום בעולם, ורק עכשיו בונים את הראשון בסין (בטכנולוגיה גרמנית). אם תחפשו בארכיון של הפורום, תמצאו הודעה מפורטת שכתבתי בנושא זה לפני מספר שבועות קצר, כולל קישורים לאתרים מרכזיים בנושא זה. - רכבות מהירות לא חייבות להיות חשמליות - השיא לרכבות נוסעים מונעות דיזל הוא למעלה מ-225 קמ"ש, כשהשיא הנסיוני לרכבות חשמליות הוא כ-515 ולעילוי מגנטי כ-550 קמ"ש (ועוד לא התייחסתי לרכבות מונעות טורבינה). השיא בארץ הוא כ-160 קמ"ש, כך שלא חייבים לרוץ לחשמול, מה גם שזה לא חוסך כל-כך הרבה ברעש או ביעילות אנרגיה.
 
רכבת לנצרת

הקו לאילת ורכבות עם עילוי מגנטי
ברשותכם, וברשותך, ´תמיד בדרכים´, אני מעוניין להעיר מספר הערות לגבי הנתונים והדעות שהובעו בהודעה המקורית. - קו הרכבת לאילת הוא אמנם אחת מהתוכניות הגדולות של רכבת ישראל, אבל לפי דעתי האישית, הוא לא מתקרב ברמת החשיבות שלו לקו החדש לירושלים, לקו ראשל"צ מערב, לקו חיפה נצרת, לקו נתיבות/שדרות ואפילו לא לקו המתוכנן לכרמיאל. עניין פשוט של ביקוש וכדאיות כלכלית במסגרת המצב הקיים היום ובעתיד הנראה לעין. - כל קווי הרכבת החדשים הנבנים כיום ע"י רכבת ישראל נבנים לפי סטנדרטים גבוהים ואיכותיים, שלא יביישו אף קו רגיל (תשכחו לרגע מקווים למהירות גבוהה במיוחד) בעולם המערבי, למעט אולי בנושא הטיפול ברעש והיחס לסביבה. אני די משוכנע שגם כאשר ייבנו הקווים לירושלים ולאילת תישמר הרמה הזאת. לגבי התוואי המדויק (שמכתיב, במידה רבה, את זמן הנסיעה) - הקו לאילת תוכנן במקור בשנות ה-50, והתכנונים המפורטים האחרונים נעשו לפני יותר מ-10 שנים, כך שיכול להיות שאם ייבנו אותו פעם זה יעשה לפי אותם תכנונים מיושנים, שלא מתאימים לנסיעה במהירות הרבה יותר גבוהה מזו שמקובלת כיום ברכבת ישראל (160-150 קמ"ש), אבל ימים יגידו. הקו לירושלים כבר מתוכנן למהירות נסיעה מהירה יחסית (חצי שעה...). - אין כיום ביפן שירות ציבורי ברכבות עם עילוי מגנטי (אם מתעלמים מקווי הדגמה קצרצרים בפארקים וכאלו). למעשה, אין שירות בין-עירוני כזה בשום מקום בעולם, ורק עכשיו בונים את הראשון בסין (בטכנולוגיה גרמנית). אם תחפשו בארכיון של הפורום, תמצאו הודעה מפורטת שכתבתי בנושא זה לפני מספר שבועות קצר, כולל קישורים לאתרים מרכזיים בנושא זה. - רכבות מהירות לא חייבות להיות חשמליות - השיא לרכבות נוסעים מונעות דיזל הוא למעלה מ-225 קמ"ש, כשהשיא הנסיוני לרכבות חשמליות הוא כ-515 ולעילוי מגנטי כ-550 קמ"ש (ועוד לא התייחסתי לרכבות מונעות טורבינה). השיא בארץ הוא כ-160 קמ"ש, כך שלא חייבים לרוץ לחשמול, מה גם שזה לא חוסך כל-כך הרבה ברעש או ביעילות אנרגיה.
רכבת לנצרת
הופתעתי לטובה שמתוכננת רכבת לנצרת. אם אפשר בבקשה עוד פרטים: האם הקו יוקם במקביל להקמת קו עפולה - בית-שאן ("רכבת העמק")? היכן ´תטפס´ הרכבת להרי נצרת; האם דרך מגדל העמק? באלה שנים, אם בכלל יש תאריך, מתכננים להקים את הקווים הנ"ל? תודה.
 
מסילת ברזל לנצרת

רכבת לנצרת
הופתעתי לטובה שמתוכננת רכבת לנצרת. אם אפשר בבקשה עוד פרטים: האם הקו יוקם במקביל להקמת קו עפולה - בית-שאן ("רכבת העמק")? היכן ´תטפס´ הרכבת להרי נצרת; האם דרך מגדל העמק? באלה שנים, אם בכלל יש תאריך, מתכננים להקים את הקווים הנ"ל? תודה.
מסילת ברזל לנצרת
יש כמובן כל מיני תכנונים לקו רכבת לנצרת, אבל כולם מתבססים על ההנחה שבעשור או שניים הקרובים תהפוך התנועה בין נצרת לחיפה לבין החשובות והכבדות באיזור הצפון. התוכנית הכי עדכנית שאני ראיתי, ב-´מפת רשת מסילות הברזל´ שפרסמה רכבת ישראל (כתבתי עליה לא מזמן בפורום). לפי תוכנית זו, הקו לנצרת הוא שלוחה של קו מתוכנן בין נשר לקו עכו-כרמיאל. השלוחה לנצרת עוזבת את הקו הזה מצפון מזרח לקרית אתא, ועוקבת פחות או יותר אחרי תוואי כביש 79 דרך איזור שפרעם. למרות שהצורך הדחף בקו זה כבר זוהה בשנות ה-80, אין כרגע שום תוכנית ממשית ליישומו (מעבר להכללתו בתוכנית המתאר האטרצית למסילות ברזל, תמ"א 23). צר לי לאכזב...
 
קו עפולה - בית-שאן

מסילת ברזל לנצרת
יש כמובן כל מיני תכנונים לקו רכבת לנצרת, אבל כולם מתבססים על ההנחה שבעשור או שניים הקרובים תהפוך התנועה בין נצרת לחיפה לבין החשובות והכבדות באיזור הצפון. התוכנית הכי עדכנית שאני ראיתי, ב-´מפת רשת מסילות הברזל´ שפרסמה רכבת ישראל (כתבתי עליה לא מזמן בפורום). לפי תוכנית זו, הקו לנצרת הוא שלוחה של קו מתוכנן בין נשר לקו עכו-כרמיאל. השלוחה לנצרת עוזבת את הקו הזה מצפון מזרח לקרית אתא, ועוקבת פחות או יותר אחרי תוואי כביש 79 דרך איזור שפרעם. למרות שהצורך הדחף בקו זה כבר זוהה בשנות ה-80, אין כרגע שום תוכנית ממשית ליישומו (מעבר להכללתו בתוכנית המתאר האטרצית למסילות ברזל, תמ"א 23). צר לי לאכזב...
קו עפולה - בית-שאן
הבנתי שאין קשר בין קו העמק לקו נצרת, חוץ מהקטע הראשון באיזור נשר. אם כך, איזה קו מתוכנן לקום קודם, הקו לעמק יזרעאל או הקו לנצרת?
 

כדורית

New member
(רודי מקורלי) מה שנקרא

עדכון למתוסכלים
הגשר המדובר ליד נתבג הוא גשר של כביש מקומי למושבים בסביבה לא קשור לרכבת ולא לטרמינל 3 (שנקרא בטעות נתב"ג 2000) אבל- סך הכל יש תנופת פיתוח עצומה שלא היתה מעולם נסעתי היום על הקו לכפר-סבא- כמעט גמור. הקו לירושלים-בשלבי בניה מואצת-יקח עוד כשנה הקו לראשון-כדאי לראות את ההתקדמות-עוד מספר חודשים יפתח. בשבועות הקרובים תהיה גם הקלה באיחורים עקב הכנסת 15 קרונועי IC3 שהיו כבר בארץ הרבה חודשים אבל לא הוכנסו לשרות עקב בלמים פגומים. השנה יעבדו על הקו לאשקלון והתחלת ההכפלה של הקו לבאר שבע. תחנת רמלה בבניה מואצת, הקו המזרחי בשיקום מואץ(יוריד את העומס מהאיילון) לפעמים יש גם חצי כוס מלאה-יחד עם הבקורת המוצדקת. צביקה רכניץ יו"ר פסים
(רודי מקורלי) מה שנקרא
הקלות לאוכלוסיה האזרחית
 

יהוושע

New member
איזה קו מזרחי ?

עדכון למתוסכלים
הגשר המדובר ליד נתבג הוא גשר של כביש מקומי למושבים בסביבה לא קשור לרכבת ולא לטרמינל 3 (שנקרא בטעות נתב"ג 2000) אבל- סך הכל יש תנופת פיתוח עצומה שלא היתה מעולם נסעתי היום על הקו לכפר-סבא- כמעט גמור. הקו לירושלים-בשלבי בניה מואצת-יקח עוד כשנה הקו לראשון-כדאי לראות את ההתקדמות-עוד מספר חודשים יפתח. בשבועות הקרובים תהיה גם הקלה באיחורים עקב הכנסת 15 קרונועי IC3 שהיו כבר בארץ הרבה חודשים אבל לא הוכנסו לשרות עקב בלמים פגומים. השנה יעבדו על הקו לאשקלון והתחלת ההכפלה של הקו לבאר שבע. תחנת רמלה בבניה מואצת, הקו המזרחי בשיקום מואץ(יוריד את העומס מהאיילון) לפעמים יש גם חצי כוס מלאה-יחד עם הבקורת המוצדקת. צביקה רכניץ יו"ר פסים
איזה קו מזרחי ?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה