אתם מבשלים בשר?

LOLI152

New member
אתם מבשלים בשר?

היי לכם. מה נשמע? :)

אז אני ידועה בבית שלי כבשלנית- הייתי לפני הטבעונות וזה עלה מדרגה מאז הטבעונות
(פשוט אוכלים מה שאני מבשלת. זה לא אומר שכולם טבעוניים, אבל כן יצא להם להיות -יותר טבעונים- מבד"כ.)

היום אמא שלי ביקשה ממני להכין לה נקניקיה, אם לא אכפת לי..
או להכין חביתה.. (אני טבעונית)

אז השאלה שלי היא כזאת:
האם אתם מבשלים בשר לאחרים?
 

SleeplessBeauty

New member
בשר ממש לא...

מאז ומתמיד לא הייתי מסוגלת לבשל בשר (אפילו כשהייתי אוכלת בשר לא הייתי מסוגלת לראות בשר לא מבושל).

גם היום אם יש צלחת של בשר במקרר למשל - אין סיכוי שאני אגע בזה.
הפעם היחידה שיצא לי לאחרונה לגעת בצלחת בשר זה כשאחותי ביקשה שאאכיל את אחיין שלי בפסטה ונקניקיות. עשיתי את זה למרות ה-


עם זאת, לבשל עם ביצים/חלב לא נראה לי שתהיה לי בעיה מהבחינה הזאת, אלא יותר בעיה עקרונית.
 
לא, למעט יוצאים מן הכלל

כשאימי הייתה על ערש דווי וביקשה שאכין לה
וכשאבי מבקש ממני שאכין לו מנה שאהב שאימי נהגה לבשל לו. הוא בקושי מבקש, ובפעם ב... שהוא מבקש, אני נעתרת. אני קונה את המצרכים ובאה ומבשלת אצלו, בכלים שלו.
 
כן.

כן. אני לא אכפה את אורח החים שלי על אחרים, אז כן.
קשה לי להרגיש שאני מאלצת אחרים לחיות עפ"י האמונות ודרך החיים שלי.

עם זאת- מי שבסביבה שלי יודע מה דרך החיים שלי ובמה אני מאמינה.
נכון שיש כאן עידוד של דרך חיים מסוימת, אחרת ממה שאני חיה ומכאן "בגידה" מסוימת.

אבל אני חושבת שיש ערכים נעלים יותר כמו שלום בית, לכבד את מי אהוביי ויקריי וכד'.
 

byu1

New member
אצלי זה היה "אורח חיים" במובן אחר

הייתי צמחוני ואז הפסקתי,
כלומר זה היה רק "אורח"
 
ואת? הכנת לה בסוף או לא?

ודרך אגב
הגיע הזמן שאנשים יפנימו
שנקניקיות לא צריך לבשל...
הן מגיעות מוכנות
לפחות אלו שקונים במארזים של המשווקים הגדולים במדפים.
לא אלו שקונים בקצביות למינין.
 

LOLI152

New member
הכנתי לה בסוף..

ואכן אני מודעת לזה שנקניקיות באות מבושלות. אבל צריך להפשיר אותן, אז כבר מעבירה אותן במחבת, שיקפו קצת קריספיות..

אני עם מנגינת אהבה... "קשה לי להרגיש שאני מאלצת אחרים לחיות עפ"י האמונות ודרך החיים שלי."
בעיקר שהדרך חיים שלי כל כך טרייה..
 
אבל זו בדיוק הנקודה, את לא מאלצת

זה לא שהכרזת שאת לא מוכנה שהיא תאכל יותר נקניקיות בחיים שלה
היא אמא
היא מבוגרת ויכולה להכין לעצמה לבד
היא התפנקה וביקשה שאת תכיני.
אם לא היית מכינה, עדיין לא היית כופה עליה את השקפתך.
לא לשבת איתה לאכול יחד
כשאת אוכלת טבעוני והיא בשרי
זה נקרא בעיני לכפות.

אני שואלת כי באמת מעניינת אותי דרך החשיבה של אנשים שונים ממני
 

LOLI152

New member
נדמה לי שזה עניין של הרגל..

אמא שלי לא הייתה הצד המבשל בבית שלי אף פעם, תמיד זה היה אבא.
אבא שלי צמחוני כבר שנים- ועדיין היה זה שמכין את הניצלים, זה שעושה על האש.. זה שמבשל- בקיצור.
נכון לכרגע אני מעדיפה שלא- למשל אחי הגדול (שיודע לבשל לעצמו טוב מאוד) אני מעדיפה שלא להכין.

אני עדיין מבשלת- אמנם טבעוני - מאנוכיות לחלוטין- אבל כולם מוזמנים לאכול איתי ביחד את מה שבישלתי..
(למרות שהכעיס אותי היום למשל- כשהכנתי ממולאים ותכננתי לשמור לעצמי במקרר גם למחר (יום עמוס בלי זמן לבשל) - אחי הקטן אכל מהממולאים- החליט שלא שבע לגמרי- והכין לעצמו סנדוויץ עם גבינה וחביתה.. )

זה כנראה עניין של תהליך- אני לא רגילה לבשל -רק טבעוני- כי כרגע זה אומר -רק לעצמי- . אבל יש משהו בעניין של אין סיבה להכין נשנושים.. סנדוויץ וכ'ו..
(בגלל זה העלתי את הדיון. אף פעם לא עצרתי לחשוב על זה עד אתמול. )
 
אצלי זה השתנה במשך הזמן

הייתה תקופה שכלל לא הייתי מסוגלת לגעת
בבשר קפוא שהיה במקפיא בתוך אריזה

היום אני יכולה להחזיק את זה בקצה האצבעות ולהזיז
כאילו אם מחזיקים בקצה זה פחות נוגע


בית מעניין יש לכם
 

yair and sveta

New member
אצלי אין סיטואציות כאלו

אבל בגדול אין לי בעיה לעשות זאת כי אני לא חושבת שכולם צריכים לאכול כמוני
 
באמת? לא מפריע לך לבשל בשר לאחרים?

אני עושה זאת במצבים שמשהו גובר על כך
למשל
כיבוד אב ואם חשוב בעיני יותר.
אבל גם אבי מאוד מתחשב וקונה לו רוב השנה אוכל מוכן, ורק פעם בכמה חודשים מבקש משהו אחד.
לא מפריע לך לבשל למישהו בשר ככה סתם כי בא לו מאכל מסוים?
 

yair and sveta

New member
אני לא יודעת בוודאות אם יפריע או לא

כי בחיים לא יצא לי להיות בסיטואציה כזו.
נגיד ככה שכשבאים חברים אפילו אם הם נורא אוהבים בשר אז אצלנו לא נכין להם בשר כי פשוט לא קונים
אז התשובה היא תאורטית בלבד
 
גם לי אין סיטואציות כאלו

ולא הייתי מסכימה לבשל בשר לאחרים. לא חושבת שיש בזה כפיה וזה לא כי אני חושבת שכולם צריכים להיות כמוני, אני פשוט חושבת שבדר"כ מי שרוצה לאכול בשר יכול לבשל לעצמו. לא הייתי מבשלת בשר למישהו בדיוק כפי שלא הייתי קונה סיגריות למישהו.
 
בשביל הבת שלי - אני חייבת!

ועוד יש לי עסק עם בררנית קשה.

עם בעלי עוד הייתי מסתדרת
לפני ההריון לא בישלתי כמעט בכלל. הייתי צמחונית ולא נגעתי בבשר.
הרוב היה מבישולים של אמא.

אחרי שהקטנה נולדה, לא היה לי מושג בתזונה ופשוט התחלתי עם מה שמקובל.
בעקבות כך התקלקלתי מהטעימות וחזרתי לאכול בשר.

עכשיו אני משתדלת לקחת מאמא כשאנחנו מתארחים.
אבל זה לעיתים רחוקות - אז אני מבשלת - רק עוף - הדבר היחיד שהיא אוכלת אצלי.
פעם בשבוע אני נותנת לה נקניקיות של טבעול - רק לחמם ולהגיש.

פעם ביומיים - חביתה.

לו רק היתה אוכלת יותר פירות וקצת ירקות...
 
למעלה