אתם טועים ובגדול
דוקא היום בימים קשים אלה אין אנו צריכים שנאה נוספת במדינתו הקטנה ויש משפט ידוע שאמר כומר נוצרי המלחמת העולם השניה ואני באמת לא יוכל לצטט אותו אלא אנסנ להעביר את הרעיון בדבריו כשגזרו גזרות על היהודים לא מחיתי כי אני לא יהודי ושהתחילו גזרות כנגד הפולנים לא מחיתי כי אני לא פולני ועל זו הדרך וכהתחילו גזרות כנגד הנוצרים כבר לא היה מי שימחה כי כולם מתו. וזה פחות או יותר תמצית דבריו ומה אנחנו המשכילים צריכים ללמוד מזה שאל לנו לשנוא אפילו אדם אחד וזו בדיוק דמוקרטיה ואין אנו יכולים לומר זה כדאי לשמוע לדבריו וזה לא כי לסופנו שלא ישמעו אותנו כשנזעק על חורבן הרס ואנרכיה במדינתנו הקטנה אז בינו בוערים בעם וכסילים מתי תשכילו אנחנו חייבים להרבות באהבה של כל המגזרים שונים ודומים ורק כך נוכל לצעוד היחד אל עתידנו
דוקא היום בימים קשים אלה אין אנו צריכים שנאה נוספת במדינתו הקטנה ויש משפט ידוע שאמר כומר נוצרי המלחמת העולם השניה ואני באמת לא יוכל לצטט אותו אלא אנסנ להעביר את הרעיון בדבריו כשגזרו גזרות על היהודים לא מחיתי כי אני לא יהודי ושהתחילו גזרות כנגד הפולנים לא מחיתי כי אני לא פולני ועל זו הדרך וכהתחילו גזרות כנגד הנוצרים כבר לא היה מי שימחה כי כולם מתו. וזה פחות או יותר תמצית דבריו ומה אנחנו המשכילים צריכים ללמוד מזה שאל לנו לשנוא אפילו אדם אחד וזו בדיוק דמוקרטיה ואין אנו יכולים לומר זה כדאי לשמוע לדבריו וזה לא כי לסופנו שלא ישמעו אותנו כשנזעק על חורבן הרס ואנרכיה במדינתנו הקטנה אז בינו בוערים בעם וכסילים מתי תשכילו אנחנו חייבים להרבות באהבה של כל המגזרים שונים ודומים ורק כך נוכל לצעוד היחד אל עתידנו