אתגר קטן לחובבי אקסל...

אמנון כ

New member
אתגר קטן לחובבי אקסל...../images/Emo22.gif

יש לי בעייה. יש לי טבלה עם מעל ל-3000 ערכים. כל ערך הוא PATH מלא לקובץ מסוים (ראה קובץ אקסל מצורף). הבעייה שלי היא שאני צריך לבודד רק את שם הקובץ. אין שום חוקיות בסגנון של אורך שם הקובץ, מס´ רווחים בשם הקובץ, או תיקייה מסוימת בה נמצאים הקבצים. החוק היחיד בו ניתן להיעזר זה שזה כל שם הקובץ עד הלוכסן( / ). הבעייה היא שהלוכסן נמצא מימין ולא משמאל. כשמתשתמשים בפונקציות כמו FIND או SEARCH האקסל "מתחיל לספור" מצד שמאל. כך שאם אני אבנה פונקציה בסגנון של RIGHT עד הלוכסן הראשון (למצוא לוכסן באמצעות FIND או SEARCH), זה ייתן לי רק תו אחד, כי כל שמות הקבצים מתחילים בלוכסן, ואין מספר לוכסנים קבוע לקבצים. איך מוציאים טקסט עד הלוכסן הראשון מצד ימין??? תודה מראש!
 

einat-z

New member
קצה חוט (?)

יש פונקציה שהופכת את סדר התווים. כלומר בסרגל כלים של אלון יש מקרו כזה. אתה יכול לקחת את זה כשלב ראשון, ולהפעיל על הטקסט ההפוך משהו בסגנון שאתה תיארת קודם: להעתיק את כל התווים עד ל- / הראשון אח"כ שוב להפוך את הטקסט.
 

amir5791

New member
החלפת טקסט

לאמנון עפ"י הדוגמא שצרפת לבקשתך אני מבין שלפני השם של הקובץ עם הסיומת שלו, ישנם כ- 6 ספריות שמרכיבות את ה- PATH המלא. לכן כל מה שעשיתי על מנת לקבל את שם הקובץ עם הסיומת שלו הייתה פשוט החלפה של: /*/*/*/*/*/*// בערך (כלום) מתפריט עריכה והחלפה. וכך קיבלתי רק את שם הקובץ עם הסיומת שלו. תחזיר תגובה אם זה עזר לך. אמיר
 

micky2

New member
אז ככה . . .

א. האם זהו שם הקובץ הראשון: aaa +4444 44 444+aaa.pop ??? ב. האם יש עיקביות במספר הספריות המקדימות את שם הקובץ (אם כן אז הפתרון של אמיר נשמע הגיוני). אם אין עקביות ומספר הספריות יכול להשתנות אז אתה צריך פיתרון כללי למגוון אפשרויות ולכן הפתרון של אמיר לא מתאים ! תן תגובה אם זהו בדיוק השם "נטו" של הקובץ הראשון ?!
 

micky2

New member
ועכשיו גם הרמתי את הכפפה . . .

מצו"ב קובץ עם מקרו המטפל בדיוק בבקשתך (נבדק !). המקרו בנוי לטפל גם ב- 10000 שורות (הוא מוצא לבד את השורה האחרונה) רק תדאג שהנתונים יהיו בעמטדה "A" אחרת תצטרך לערוך את המקרו. כדי לבדוק אותו תמחק את המלל מאיזור הצהוב בתקווה שעזרתי לך... שבת שלום,
 

ido bh

New member
קל ופשוט ../images/Emo13.gif

פונקציה קצרה ופשוטה שמחלצת את השם המבוקש רצ"ב קובץ
 

אמנון כ

New member
../images/Emo7.gifדמעות של אושר! תודה לכולכם! ../images/Emo13.gif

ראשית, המון תודה לכל המגיבים! הפתרון של עידו ומיכאל אכן עבד יופי, הנוסחא של עידו הייתה מרשימה במיוחד (מה זה (CHAR (255?)והמאקרו שכתב מיכאל באמת היה מאלף! הבעייה העיקרית שלי במקרה הזו הייתה שאין שום מספר קבוע של תיקיות, או כל חוקיות אחרת. מס´ הלוכסנים משתנה, הרווחים משתנים, אורך שמות הקבצים משתנה ואין שום חוקיות כלשהי, למעט הלוכסן הראשון מימין. שוב תודה לכולם, ושיהיה לנו ששבוע נפלא ושקט!
 
למעלה