אשר פדי או מנצור?

foo123

New member
אשר פדי או מנצור?

קודם כל אין דבר כזה "הכי טוב בארץ" .זה לא מקצועי ולא הגיוני במוזיקה זה ויכוחים של ילדים בני -11 לעצם העניין: אני מכיר את שניהם ושניהם מתופפים טובים. החלטתי להגיב כי אני (כמו אחרים פה) הייתי בדעה שאשר נשמע "טכני""מלוקק" "יבש" ואפילו פעם קראתי לו מתופף כמו סינטי,מכונת תופים וכו(ולא במובן החיובי!!!)יש כמה דברים שאתם לא יודעים על שניהם או לא מבינים:כל העליהום על אשר בעניין שרית חדד והמוסיקה המזרחית לא מוצדק מיכיוון שקודם כל אשר חי ומתפרנס ממוזיקה באשר היא! ונגן צריך לדעת להשתלב בכל סגנון מוסיקה(אם הוא מייעד עצמו כנגן הפקות)אשר לא מתופף של להקת רוק כזו או אחרת.אין דבר כזה בארץ(לצערנו) אי אפשר להתפרנס מהעניין אנחנו לא בחו"ל והעובדה שהרבה הבינו את זה(דני מקוב,שהתחיל לפתוח עסקים מעבר לתיפוף) או ניר צידקיהו שעושה (יחסית) חיל בארה"ב.לעצם ההשוואה כמה עובדות: ניר מנצור עשה כמה הפקות (או ניסה) שנגנזו ,אני אספר רק על אחת מהם (עקב הערכה רבה למנצור לא אפרט מעבר לזו):מנצור הקליט עם אייל גולן תקליט שלם!(וזה במיוחד בשבילך חובב מנצור,למרות שאני איתך) וההקלטות נגנזו ומי בא לנגן???-אשר פדי,הכיצד? ההפקה לא אהבה את הסאונד ואת התפקידים אבל השאירו בסוף שיר או שניים של ניר.קחו דיסק מיזרחי מלפני עשור וקחו דיסק מתקופה זו ותראו איך הכל השתנה ,בסאונד בהפקה ובנגינה אשר הוסיף הרבה מאוד בתחום הזה והגדולה שלו שהוא לקח דברים מהפיוזן והכניס אותם למיזרחית ולנגן עם שרית חדד 3 שעות (מבחינה פיזית ומקצועית) זה קשה מאוד . אני למדתי הרבה מאוד רק מלשמוע ולראות אותו (גם בשרית חדד) לעניין היהודים:עניין הסאונד "אשר נשמע יבש" -אם היית מבין בהפקות היית מבין שעניין הסאונד מעוצב על ידי המפיק והסאונד מן,כל התקליט מעוצב בסאונד שנות השיבעים גם הסולואים(זה מה שבודגוב ומיטלמן סיפרו) ותשאל כל מתופף בארץ(לא מהפורום,מתופפי הפקות:בן-שושן,מקוב,ישראל נחום וכו),כולם אמרו (לפחות לי) שהוא עושה עבודה גדולה,קח קטע כמו מחפש תשובה,זה קטע גאוני שגם אדון יהב לפינסקי לא יכול לנגנו(הוא שינה את התפקיד) היהודים דרך אגב(תום ואורית) אמרו בעצמם שהיה כיף גדול לנגן איתו(היו כמה הופעות בודדות עם אשר)וכל עשיית תקליט קוראים לאשר שישמע וישמיע את דעתו.עוד עניין שממחיש את ההבדלים בין מנצור לאשר:קח את הדיסק של כוכב נולד תשמע איך ניר מנגן עם נינט את השיר של היהודים ותשמע את המקור או אפילו את הגרסה בהופעה של היהודים(נגינה מצוינת של יהב)ותראה כמה רחוק הביצוע של ניר משל אשר או יהב.כמובן שאני בטוח שאין מחליף מתאים למנצור באיזבו אבל בוא לא נשכח שניר "מוגבל" במספר הסגנונות שהוא מנגן(הלוואי שהייתי "מוגבל" כמוהו)בהשוואה לאשר . מי שמדבר על אשר לטוב ולרע צריך להיות יום אחד איתו ויבין מה ההבדל בינו לאחרים.התמזל מזלי ללוותו ביום אחד שכזה:הקלטות באולפן : אין חזרות ! יושבים כותבים תפקידים ומורידים טייקים במכה ראשונה! זו הסיבה העיקרית שאשר נמצא בהפקות:יעילות מהירות עבודה,הבנת העבודה וההבנה לתת למפיק או לאומן מה שהוא רוצה והוא פשוט נותן כמה וכמה אופציות לכל שיר(בגלל הטכניקה שלו) אני ממליץ לכם לבוא להופעה של אשר עם אולארציק ותבינו שהוא מנגן מה שהוא רוצה ואיך שהוא רוצה:הוא מאלתר משנה ואין הופעה "זהה" לקודמתה. בעניין שרית חדד:אשר לא מנגן איתה (ערן שאבי מנגן איתה) אשר מנגן רק בהופעות גדולות (קיסריה והיכל התרבות)דבר שנחשב למוזר,אך גם היא והמפיקים שלה רוצים את ההכי טוב מבחינתם(הקלטות,די.וי.די והופעות גדולות) דעו לכם שאשר התחיל קריירה בחול(בעזרתו של סטיב גאד האגדי) שנקטעה מסיבות אישיות:במהלך ביקורו של סטיב בארץ הם נפגשו בארץ וסטיב התרשם מאשר וסטיב השאיר לאשר את הטלפון בכדי שיעזור לאשר בארה"ב,אשר נסע התחיל לנגן אך עקב סיבות אישיות נאלץ לחזור כך שבואו לא נזלזל בעניין ובו לא נשכח (אפרופו חו"ל) שהרבה מההפקות שאשר עשה או עושה היו שייכות למתופף גדול לא פחות (שאשר מאוד מעריך ומכנה אותו-"הטרקטור"-בגלל הסאונד המסיבי והמדהים שיש לו)ניר צידקיהו!!!
 

Vdrums

New member
עם כל הכבוד השירשור הזה עבר

וממש מיותר לפתוח חדש.
 

foxy d

New member
האמת שתומר אני חושב

שכדאי לתת לשירשור להתפתח הבנאדם נראה קצת יותר בעניין מאשר האחרים פה והוא רשם בצורה מאוד אובייקטיבית אני חושב שדווקא זה יכול להתפתח טוב ובלי ריבים מיותרים ..... הוא גם חידש לי לפחות כמה דברים !
 

luzian2

New member
מעניין מאוד.

חידשת לי הרבה מאוד בהודעה הזו. הממ.. אין לי יותר מדי מה להגיד... מה שכן, לגבי הדיסק של היהודים, דעתי נשארת איתנה. כשאמרתי "סאונד" (אם אמרתי, אני לא בטוח) כמובן שלא התכוונתי להפקה.. אני אכן מבין בהפקות. התכוונתי לנגינה של אשר.
 

foo123

New member
הסיפור בחו"ל...

אשר נסע על מנת לנסות את מזלו בחו"ל ובעקבות הבטחה של סטיב גאד שהוא יעזור לו להגיע לאודישנים והפקות (עקב הכרותם הקצרה בארץ) וכך היה אך עוד בראשית העניין אשר נאלץ לחזור עקב סיבות אישיות (משפחתיות) שאני לא אספר מתוך כבוד וכיבוד פרטיותו!אך הבנתי ממנו שדווקא התלהבו ממנו ,הוא הלך למורה שמלמד מקצבים לטינים וכדומה ומסתבר שלא היה למורה מה להראות לאשר לאחר שאשר ניגן לו (על פי בקשת המורה).
 

Dillinger

New member
אשר פדי ביהודים

אולי חלק מהתפקידים יפים ומסובכים (ונורא מדוייקים) , אבל מה שאשר פדי מנגן שם זה לא רוק. לנגן רוק זה רק לנגן את המקצב - זה גם לנגן את הfeel. כמו בכל סגנון אחר. אבל יש הרבה שיגידו שקל לנגן רוק כי המצבים הם פשוטים ואין יותר מדיי דינמיקה ואילתור כמו בג'אז. אבל אין מה לעשות, אם אתה לא יכול לבנות מין "חומה" של כוח בנגינת רוק שלך , אז זה לא רוק. עכשיו ברור שאשר פדי מנגן בדיסק הזה יפה מאד. רעיונות יפים, אבל אני לא מקבל בעיטה לביצים מהדיסק הזה. (יש כמה חלקים שכן - אבל מעטים.) ההופעות שלהם -פיצוץ.יהב מתופף מעולה, ולפי דעתי עושה את העבודה יותר לעניין מאשר פדי. אשר פדי הוא פיוז'ניסט. הוא מנגן בסגנון שמאד מתאים להפקות מפני שהוא מדוייק, tight, ומוציא סאונד נקי (וכמובן וירטואוז.) אבל נגן רוק- הוא לא. קחו אחד כמו ניר נקב. זה נגן רוק. ולא רק מטאל כמו סיילם. גם led zeppllin (אם ראיתם אותו בליחי הבלוז פעם) או גם דברים חדשים יותר כמו deftons. הוא יודע מה זה לנגן רוק. וזה מה שהוא עושה הכי טוב (אבל ממש ממש טוב. בזה כל אחד יסכים איתי) כמובן שיש עוד נגני רוק טובים, שאולי הם לא מלומדים כמו פדי אבל רוק הם יודעים לנגן.
 

ThEfReAk

New member
אם כבר ניר נקב..

הסוס הזה ניגן שעתיים וחצי עם צלעות שבורות בהופעה האחרונה של סיילם..
 

foxy d

New member
טוב אתה לא יכול לזרוק דבר כזה וללכת

איך הוא שבר אותם אולי אתה יודע ? או לפחות איך אתה יודע שהוא שבר אותן?
 

ThEfReAk

New member
...

איך הוא שבר אותם, אין לי שום מושג. איך אני יודע? כי זה שרץ בהיידפאק יום אחרי ההופעה. נראה לי שזה היה כתוב גם בחפירה על ההופעה במטאליסט, אבל אנלא בטוח.
 

The Real CKYGUY

New member
סתם שאלה , מאיפה אתה

יודע את כל הסיפור הזה ?, לא שאני לא מאמין או מזלזל חלילה ...אלא סתם מתעניין.
 
וואלה חידשת לי המון

רק שאלה אחת...מי אתה?...בלי זלזול או משהו פשוט מעניין אותי מאיפה כל הידע וההכרות שלך עם מנצור ופדי.
 

Dr Drums

New member
וואי אחי תודה

חידשת לי המון אין לי מה להוסיף יותר מזה
אבל זה עזר
 

R750-Girl

New member
אשר דווקא כן "של" להקה

אשר, יחד עם אבי יפרח וברק חנוך הם הלהקה של אלון אולארצ'יק. כמובן שהוא מתופף גם מחוץ ללהקה - אבל הוא בהחלט שייך ללהקה.
 

shaibec

New member
../images/Emo36.gif נצל"ש ../images/Emo26.gif

האם כל מתופף יכול לנגן בקלות על פרקשן ספציפית אשר פדי יודע פרקשן (דרבוקה,קונגס,בונגס וכו')
 

Bardug0

New member
מהנסיון שלי אני יכול לומר -

שלא. כלי הקשה (במיוחד מהסוג שציינת) זו מיומנות חדשה שלא דומה לתופים, זהו עולם אחר לגמרי. ואם אתה שואל אותי - קשה יותר. זה שיש כמה מתופפים שמנסים להעביר את הידע שלהם לכלי הקשה זה טוב ויפה, אבל הידע שלהם מצומצם רק למה שהם מכירים מתופים, ויש טכניקה שלמה של שימוש בכף היד שהם בכלל לא מכירים (להשתמש בכרית כף היד / אצבעות / קצות האצבעות, או להבדיל בין המכות השונות) הם בדר"כ יוכלו להוציא מקונגה רק צליל אחד וגם זה נשמע חלוד (אפשר להוציא הרבה יותר). אני לא ידע איך אשר פדי כי לא שמעתי, אבל לא חסרים לך גם מתופפים גדולים בארץ שמחרטטים על כלי הקשה, מעטים באמת טרחו ללמוד, אלא חשבו שבגלל שהם מתופפים אז זה הופך אותם אוטומטית לפרקשניסטים.
 

shaibec

New member
../images/Emo45.gif אבל.........

יש מצב שחלק מהמתופפים, בעלי כשרון, ובגלל זה הם כן יודעים לנגן על כלי הקשה. נכון זה לא בא להם טבעי אבל הם ישבו על זה קצת ועכשיו הם שולטים בזה לא רע. יש מצב כזה? הרי תופים קרוב לזה מבחינת קצב והם שומעים את זה טוב ויושנים על זה הרבה זמן לכן זה יקל עליהם מאוד ללמוד כלי הקשה שונים. נ.ב.1 בקשר לאשר פדי-אז אני שואל אם הוא יודע כלי הקשה, כנראה לא הבהרתי את עצמי מספיק טוב נ.ב.2 עוד תגובות???
 

Bardug0

New member
תשובה:

תראה, קצב יש להם זה בטוח, אבל את זה גם פסנתרנים וגיטריסטים רוכשים, ככה שמתופף אתה לא צריך להיות כדי לנגן פרקשן. כלי הקשה זו טכניקה חדשה (אולי חוץ מטימבלס - שם אתה משתמש במקלות). כלי הקשה בדר"כ מאפיינים מוסיקה מסויימת שנועדו לסגנונות מסויימים. בישראל המוסיקה די מצומצמת, והרבה פרקשניסטים אין, אז מתופפים הפכו עצמם לפרקשניסטים, לקחו מקצב נפוץ (הטומבאו למשל) וניגנו אותו בכל שיר של שלמה ארצי. זה לא הופך אותם לפרקשניסטים. פרקשניסט תותחי, בעל שם במקצוע, זה יהיה הכלי העיקרי שלו, ותופים כלי משני, אם בכלל. נ.ב.1: לא יודע.
 
אני יכול להעיד על עצמי

שזה בא לי טבעי, למרות שאני לא מתעסק בזה וזה לא ממש מעניין אותי. המורה שלי נתן לי טרבוקה וטימבלס (או משהו כזה) ועשינו קצת סולואים בלי ללמד אותי. אני מאמין שיש כאלה שזה יבוא להם בקלות, העיקרון לא שונה מתופים. רק מה שכן חשוב מאוד ללמוד להכות נכון שלא תלך לך היד.
 
למעלה