ארנב על הגב

canadush

New member
ארנב על הגב

היי,
יש לנו ארנבת.
כשהבת שלי מחזיקה אותה בידיים כמו תינוק, על הגב, היא נכנסת למין תרדמת באוטומט.
מה זו התופעה הזו ?
לפעמים היא מניחה אותה ככה על הברכיים והיא פשוט שוכבת ככה בלי שום תזוזה עם עיניים עצומות. בשניה.
זה נראה לי ממש מוזר... אציין ששום דבר לא נעשה בכוח והיא בכל רגע יכולה להתהפך עצמאית וללכת חופשי,
אבל היא פשוט נכנסת ל-מוד של תרדמת בשניה שהופכים אותה על הגב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אל תחזיקו כך ארנבון בידיים, הוא לא תינוק. הוא מעמיד פני מת

(או לפחות כך משערים) כי חושב שנתפס בידי טורף. הוא לא באמת רגוע וזה לא בריא לו. משתמשים בזה לפעמים לצרכים רפואיים, אבל אין שום סיבה לעשות זאת קבוע, זה לא בריא לו ומכניס אותו ללחץ מיותר (כן, גם אם הוא נראה רגוע). כמו כן במצב הזה הוא לא בהכרח יכול להתהפך עצמאית בכל רגע...
&nbsp
לקריאה (באנגלית):
https://animals.mom.me/laying-rabbit-its-back-paralyze-it-2640.html
http://wabbitwiki.com/wiki/Trancing
https://www.rabbitsonline.net/threads/the-dangers-of-trancing-please-read.74428/
&nbsp
שימו לב שבאופן כללי רוב הארנבונים לא אוהבים להיות בידיים (אף על פי שאנחנו נהנים להחזיק בהם), זה כיף לנו אבל לא טבעי להם ומלחיץ אותם.
&nbsp
אחרון חביב, אני לא יודעת בת כמה הילדה, אבל חשוב להיזהר מאוד שזה לא נעשה באוויר, כי ארנבונים לא יודעים ליפול טוב על הרגליים כמו חתולים. אם חלילה יקרה משהו שיגרום לה לשמוט אותה, או שמתישהו היא תתמרד ותתנגד, היא עלולה להיפגע מאוד (עד כדי נזק בלתי הפיך וגם מוות).
&nbsp
בטיפול בארנבונים צריך לזכור תמיד שזו חיה עדינה ורגישה, לא כמו כלב או חתול (שהם בע"ח טורפים וגם בויתו לפני אלפי שנים). ארנבונים הם בע"ח נטרפים ובויתו לפני זמן קצרצר, האבולוציה והאינסטינקטים שלהם בהתאם. כמו כן הבורות בתחום גדולה מאוד, בעיקר בישראל. אל תסמכו על מוכרים בחנויות חיות, לרוב הם מבינים מעט מאוד (אם בכלל) או סתם מנסים לשווק מוצרים מיותרים. גם וטרינרים שמבינים בארנבונים יש מעט, למרבה הצער.
&nbsp
טוב מאוד שאתם מבררים ושואלים
. יש כאן בפורום מאמרים, קישורים, הודעות נבחרות ועוד (בכפתור הכחול "כלים ומידע" בראש העמוד, הוא מופיע בגלישת מחשב, לא יודעת איך זה נראה באתר המותאם) וגם ארכיון מלא בכל טוב. אפשר סתם לדפדף לאחור או להיעזר במנגנון החיפוש (למעלה משמאל). מוזמנים להמשיך ולשאול, וכמובן לחפש הרבה בגוגל (באנגלית) בחו"ל יש אתרים רציניים מאוד בנושא ארנבונים.
 
למעלה