ארה"ב - החוף המזרחי

ארה"ב - החוף המזרחי ../images/Emo35.gif

אז כך - אני וזוגתי שתחיה (בשנות ה-20 לחיינו) מתעתדים לטייל בארה"ב. אנו טסים בבוקרו של שישי, ה-10 לאוקטובר לניו יורק וב-25, יום ו', טסים לאורלנדו לחמישה ימים. ביום ה', ה-30, טסים מאורלנדו, דרך ניו יורק ונוחתים בארץ בבוקרו של יום שישי. עד כאן האילוצים. אנו בונים עכשיו את הטיול ובפנינו ניצבות שאלות הרות גורל. חשבנו להיות בניו יורק מספר ימים (בהתחלה/לפני הטיסה לאורלנדו?) ולאחר מכן לטייל בחוף המזרחי (וושינגטון? ניאגרה? בוסטון? אטלנטיק סיטי?). היכן כדאי לטייל בניו יורק? האם כדאי לשכור רכב? לנסוע במסלול מעגלי? להזמין בתי מלון ו/או רכב מהארץ? המלצות מכל סוג שהוא תתקבלנה בברכה. תודה.
 

אמנון כ

New member
מזרח ארה"ב

נסה את הדבר הבא: מעל הפורום עצמו, בצד שמאל יש שורת חיפוש. הקלד את המילה "מזרח" ולחץ ENTER. רוב התשובות יתייחסו למזרח ארה"ב, כולל 2 רשומות מפורטות שאני רשמתי. אם יש לך שאלות ספציפיות, נשמח לנסות ולעזור. בהצלחה, וטיסה נעימה!
 
אמנון היקר

זהו הדבר הראשון שעשיתי. עם זאת, אני עדיין מעוניין בהמלצות לגבי תכנון הטיול, מסלול מומלץ וכו'.
 

אמנון כ

New member
ולכן צירפתי את הקישורים להודעות...

סליחה אם ההודעה יצאה קצת צינית, גם ראיתי שבמקום לעשות קישור למילים יצר קישור לאתר בשם "שאני רשמתי" מה שהוסיף לציניות, זו לא הייתה הכוונה. בכל מקרה, אני מקווה שהרשומות שרשמתי בנושא יספקו לך הרבה חומר למחשבה, ואם תהיה מעוניין במידע ספציפי, אני באמת אשמח לעזור. שנה טובה!
 

אלדד(מ)

New member
יש לכם 14 ימים.

קראו את התשובה שלי לאפרת. הייתי לוקח רכב ל 10 ימים. בתחילת הטיול (כי מה שמתרחקים בזמן נהיה יותר קר) נוסע לטיול מעגלי של 6-7 ימים ניו יורק, ניאגרה , בוסטון, ניו יורק. אח"כ 3 ימים וושינגטון ואת מספר הימים שנשארו לפני אורלנדו מקדיש לניו יורק.
 
מקבץ שאלות ממוקדות

1. אתה ממליץ לבלות יום בניו יורק או שמא ישר לקחת רכב ולצאת לדרך? 2. כדאי לשכור רכב מהארץ? ישנה חברה מומלצת? מהיכן כדאי לאסוף את הרכב (ולהחזיר)? 3. המסלול ברכב - ניו-יורק-בוסטון-ניאגרה-וושינגטון-ניו יורק? טיפים לגבי נהיגה בארה"ב בכלל ובניו יורק בפרט? לינות לאורך הדרך - היכן כדאי? 4. האם כדאי בכלל לשכור רכב או שמא לקחת טיולים וסיורים מאורגנים? ראיתי למשל את הטיול הזה. מה אתם אומרים? 5. לפי ההמלצה מדובר על כ-5 ימים בניו יורק. המלצה למלון שאיננו יקר אך במיקום נורמלי? כדאי להזמין מלון מהארץ ומראש? 6. ספר מומלץ עבור ניו יורק ו/או החוף המזרחי? עכבר עולם? 7. מזג האויר המשוער בתקופה? ביגוד מומלץ? 8. כמה מזומן כדאי לשאת עלינו (זוג)? כמה לסמוך על הבנקט? 9. מעבר אפשרי לקנדה - יש נושאים מיוחדים שכדאי לדעת? כדאי לבקר בטורונטו? 10. טיפים נוספים?
 

lady_anne

New member
כל הכבוד על המיקוד הממוקד../images/Emo70.gif

ולהלן מספר תשובות: 1. יום בניו-יורק הוא לדעתי תמיד טוב. מאידך, אם אתם שוכרים רכב יתכן שתעדיפו לאסוף אותו ישירות בשדה התעופה בלי להכנס בכלל לבלגן של העיר. מסקנה: אם יש לכם ימים בניו יורק אחר כך - כדאי ישר לצאת לדרך. 2. צריך פשוט לערוך סקר, וכדאי לבדוק גם באתרי האינטרנט, כי לפעמים יש מבצעים ומציאות. מומלץ האתר של חברת Dollar. 3. נהיגה בארה"ב? בזהירות. לוקח קצת זמן להתרגל לכך שמותר לפנות ימינה גם כשהרמזור אדום, אבל אחרי כמה פעמים שיצפצפו לך תפנים אותו (רק לא לשכוח לעשות סוויצ' בראש כשחוזרים לארץ...). בניו יורק, דהיינו מנהטן עצמה, לא מומלץ לנהוג, ומעבר לכך החניה בעיר יקרה אימים. נסה להפטר מהאוטו בכניסה לעיר ולהכנס אליה בתחבורה ציבורית. 4. הטיול שהצעת נראה נחמד, אבל זו באמת החלטה מאוד אישית אם לנסוע בקבוצה (שאז אין לדעת מיהם שאר המשתתפים וכמה הם נוטים לעמוד בזמנים) או לבד (ואז אפשר לעשות מה שמעניין אותך). יש יתרונות לזה ולזה, ותצטרך לבחור. 5. "אינו יקר"? בעייה. ניו יורק יקרה אימים, ומחיר נורמלי למלון במיקום נורמלי יכול לנוע בסביבות ה-$150. נסה לבדוק באתרי אינטרנט כגון זה1 או זה2, כי לפעמים יש מציאות. להזמין מראש? - כן. רצוי מאד. 6. ה"עכבר" מצויין. קח מה שנראה לך נוח וקל לתפעול. 7. אידיאלי. לקחת גם טישרטס לבוקר וגם סווצ'ר לערב, ומקסימום אם חסר משהו - יש שם כמה חנויות לא רעות בכלל...
8. שאלה קשה. לדעתי כדאי שכל אחד מכם ישא עליו בהתחלה כ-$300 דולר, ואת מה שאפשר שלמו בכרטיסי אשראי. אם תרגישו חוסר במזומנים לא חסרים כספומטים בכל מקום. 9. לא יודעת. 10. כתבתי פה המון המלצות על ניו יורק בעבר. נסה לבדוק במנוע החיפוש ואם אזכר בעוד "שוס" היסטרי - אכתוב מאוחר יותר. טיול נעים,
 
ושאלה...9

אין שום בעיה לעבור לקנדה לא צריך לדעת כלום לדעתי טורונטו סתם עיר...שווה אבל לעבור ביאגרה לצד הקנדי, ובכלל אני בעד קנדה (דווקא טורנטו אבל פחות מוצלחת) 3. נהיגה בארהב קלה מאוד, ברור, מסודר, שילוט נוח ונהגים רגועים (חוץ מבתוך העיר), לאורך הדרך תראה כל הזמן מוטלים - אל תזמין מראש ותגביל עצמך (אגב בכל מוטל של רשת קח ספרון שבו שאר המוטלים של אותה רשת ואם תדע בבוקר שתגיע למקו ם מסויים בערב תוכל כבר להזמין שם - בקבלה או מכל טלפון צבורי -שיחת חינם 4 - אני בעד לטייל לבד - לא קשה להתמצא (קנה אטלס כבישים הכי פשוט כזה בכמה דולר שמסודר לפי מדינות וזהו), מאורגן מוריד מהכיף ולדעתי רק שחיביים מאורגן לוקחים 8 - אני לא אוהבת לסחוב מזומן - כמעט כל מקום מקבל אשראי וניתן להוציא בכל חור 10 -אתה וזמן להסתכל באתר שלי יש שם על ניו אנגלנד כמה טיפים, בוסטון ניו יורק וכו (תסתכל ברשימת טיפים וברשימת טיולים...מעבר לעברית על הדגל) אור
 

efrat55

New member
לא הצלחתי...ומה עם עמלות?

להיכנס לאתר לא בקישור ולא בהקלדה. אפרופו כסף, אני נוסעת עם בעלי ל 10 ימים והוא נשאר עוד שבוע. בד"כ אנחנו נוסעים לסופ"ש ארוך לוקחים את כל הוצאות היום יום ואוכל במזומן ורק קניות "גדולות" משלמים באשראי. הוסבר לי בבנק שכאשרמשלמים במטבע זר יש 2 המרות וזה מייקר את הכל... היות ונוסעים לזמן רב, ויש לי כוונות לבלות, לאכול טוב הצגה או שתיים אתרים וקניותתתתתתתתתתתתתת איך את מציעה לנהוג עם הכסף ? הנטיה שלנו להשתמש בכל זאת האשראי.
 

lady_anne

New member
יש שתי המרות במט"ח כאשר מדובר

בכל מטבע אחר חוץ מדולר, שכן אז ממירים את המטבע הלא-דולרי לדולרים, ואז לשקלים. כשאת עורכת קניות בארה"ב יש רק המרה אחת, מדולר לשקל. אם את מעדיפה לקחת מזומנים תמיד תוכלי להפקיד אותם בכספת שבבית המלון ולהוציא כל יום קצת. זה באמת עניין של העדפה אישית.
 

maz

New member
משיכת כספים מכספומט

חוץ מההמרה משלמים גם עמלה מסוימת. העמלה היא קבועה לכל משיכה (לפחות בכרטיס שלי בבנק שלי) כך שעדיף להוציא פעם אחת סכום גדול ולא הרבה פעמים סכומים קטנים. אני אישית לא אוהבת להסתובב עם מאות דולרים עלי. ואם כן, אז הם בכיס פנימי או במקום מוצנע אחר ולא בארנק. ואם ישנים במלון "מהוגן" - אפשר להשאיר במזוודה בחדר או עדיף - בכספת.
 

efrat55

New member
אז לנסוע עם מעט מזומון

10 ימים = 500 דולר התחלתי והשאר עם כרטיס?
 
לפעמים האתר נופל

כי זה בשרת חינם....פשוט לנסות שוב אחרי איזה שעה... אור
 

mayeast2

New member
ניו יורק - אורלנדו

סתם כמה הערות מנסיון אישי. מלונות ניו יורק, בדכ יותר זולים בסוף השבוע ! (כי זוהי עיר בה לנים הרבה אנשי עסקם באמצע השבוע). כנסו לאתר של www.crowneplaza.com יש להם תוכנית שנקראת weekend websavers שמציאה מחירים פיצוץ לסופי שבוע . חסרון: הההצעה מתחילה רק ביום שני/שלישי של אותו שבוע. אני הזמנתי מראש את ה קראון פלזה שנמצא ממש על טיימס סקוור ב 120$ ללילה לחדר. המחיר המקורי בו הזמנתי היה 220$ - וזה גם אחד היתרונות של הזמנה עצמית דרך האינטרנט. ניתן לבטל לפעמים עד יום ההגעה... ואם עד אז יש פתאום דיל יותר טוב, אז מבטלים, ומזמינים שוב במחיר הטוב יותר. לא הייתי ממליץ להגיע לאורלנדו בסוף השבוע ! המקום מפוצץ בסופי שבוע ואפילו באוקטובר ! אולי כדאי לשנות את הסדר והלגיע קודם לאורלנדו. אתם תהנו הרבה יותר באם תהיו שם באמצע השבוע (לא יהיו כמעט תורים באטרקציות !) וכן מחירי המלונות צונחים הן באוקטובר ובמיוחד באמצע השבוע ! באורלנו הייתי ממליץ לשכור רכב, רק מעצם העובדה שהשכרת רכב בפלורידה היא הזולה ביותר בארהב. ! אגב, נקודה שאחרים לא נתנו עליה את הדעת !!! לרוב חרות ההשכרה יש מגבלת גיל של 25 ! (כתבתם שאתם בשנות ה 20....). אני חושב שחברת אלאמו מאפשרת מגיל יותר צעיר, אבל משלמים תוספת משמעותית למחיר ! בכל מקרה, עלות מונית באורלנו מנמל התעופה למלון וחזרה + להסתובב תעלה לכם כמעט כמו להשכיר רכב לשבוע. אני ממליץ לכם על מלון Comfort Inn ב Lake Buena Vista . מלון ממש על הכיפאק וקרוב לאטרקציות. יש להם הסעה חינם מהמלון לאטרקציות המרכזיות. אגב, עם רכב, תוכלו לנסוע לקף קנדי לקחת סיור באתר השיגור של מעבורת החלל. עוד כמה נושאים: קחו בחשבון שנסיעה מהניאגרה לוושינגטון זוהי נסיעה ארוכה מאוד ! ועדיף בהחלט לטוס ! תחזירו את הרכב בבאפולו וקחו טיסת פנים לוושינגטון ! זה יהיה הרבה יותר זול ממחיר הדלק + לינה באמצע הדרך ! מוושינגטון אתם יכולים לחזור לניו יורק ברכבת. במידה ותקחו עוד טיסת פנים (באפולו - ושינגטון, )אז שימו לב, כי מחירי טיסות הפנים ממש זולות לתיירים, וההפרש בין 2 טיסות ל 3 ממש מזערי. במקרה כזה, אז במקום לנסוע ל אטלנטיק סיטי, הייתי נותן קפיצה מבאפולו ללאס וגאס, ומשם לאורלנדו ! אם תתכננו את הטיסות נכון, תטוסו בלילה ותרוויחו גם מחיר של לילה במלון. יאללה ביי
 
למעלה