אפשר סקר?
חוג הכנה לכיתה א'

מלצeרית

New member
בתור מורה לכתה א'..

המוכנות היא בזבוז כסף! ממילא, הילדים למדו כל מה שהם צריכים לכתה א', כבר בגן. יש לי תחושה כזאת שההורים מאוד לחוצים. זה מובן לי, אבל לא צריך להשתגע!!! ואם בכל זאת אתם שואלים את עצמכם מה ילד צריך לדעת לפני עלייתו לכיתה א'? שמות האותיות וזיהוי האותיות - כלומר: להצביע לו על האות ת' ולשאול אותו :איזה אות זאת? - הילד יגיד ת' ( שיום ) לבקש מהילד: תראה לי את האות...( זיהוי ) חריזה מה מתחיל בצליל... במילה פרפר מה שומעים בהתחלה? מה שומעים בסוף? זיהוי ושיום המספרים עד 10 התאמת מספר לכמות. זהו. ואני בטוחה שאת כל זה הם מכירים מהגן... בהצלחה
 

אגוזים1

New member
מותר שאלה?

וסליחה על ההתפרצות
פשוט גם ביתי אמורה לעלות לכיתה א' שנה הבאה... חשבתי שבכיתה א' אמורים ללמד גם את האותיות... מה קורה עם ילדים שעדיין לא יודעים את כל האותיות, לא זיהוי ולא שיום? (דווקא לחרוז היא חורזת נהדר וגם עם חשבון אין שום בעיה) ולי אגב אין אפילו את התירוץ של "ילד ראשון"
היא ילדה שנייה אבל אני פשוט ממש לא זוכרת איך זה היה עם הראשונה (מה גם שהיא נכנסה קוראת וכותבת לכיתה א' כך שזה בכלל לא עמד על הפרק).
 

0 אור 0

New member
את בטוחה לגבי השיום?

אמנם העניין אצלי לא ממש טרי כי עברו אי אילו שנים מאז שלחתי מישהו לכיתה א', אבל אני לא זוכרת שהם הכירו את שמות האותיות - כולל האמצעית שלי שהגיעה לכיתה א' עם רמת קריאה והבנת נקרא של כיתה ג' בערך, ועם רמת חשבון של כיתה ב' (פשוט כי היא נורא אהבה חוברות, אז כשהיא מיצתה את כל חוברות הצביעה ודרשה משהו חדש התחלתי עם תמר פיש נחשון והיא בלעה את כל החוברות שלה מתוך התלהבות ועניין) אז אפילו אצלה, ובטח אצל האחרים לא זכור לי שמישהו ידע לזהות את שמות האותיות לפני כיתה א' והבעיה היחידה שהיתה למי מילדי בכיתה א' לא נבעה מאי מוכנות אלא מליקוי למידה שאובחן קצת בעיכוב, מסכימה אתך שממש אבל ממש לא צריך קורס הכנה
 

מירי,

New member
עובדים על זה בגן.

אני לא חושבת שזה MUST כדי לעלות לכיתה א, אבל הקטנה שלי היתחילה עם זה כבר השנה - גן טרום-טרום חובה - היא בת 3.5.
 

אגוזים1

New member
גם אצלנו

"עבדו" על זה בגן אבל זה עדיין לא אומר שהיא יודעת
... אין לי שום כוונה לשלוח אותה ל"חוג מוכנות לכיתה א'". אם הייתי חושבת שהיא לא מוכנה, לא הייתי מעלה אותה לכיתה א'. מצד שני אולי היא באמת לא מוכנה אם היא לא יודעת עדיין את ה- "שיום וזיהוי"? האם באמת כל הילדים שמגיעים לכיתה א' (נניח ללא ליקוי למידה) יודעים את זה?
 

מירי,

New member
הבכור שלי עלה בלי לדעת...

אני חושבת... אולי שיום אבל לא יותר מזה (כלומר לא צילילים וכד...) - לא היתה לו בעיה. אם יש חשד ללקוי למידה הייתי מאבחנת (אבל נדמה לי שחלק מהאיבחונים בכלל לא עושים לפני סוף כיתה א).
 
אני לא אוהבת את החוגים האלו,

את הוד לא שלחתי כי ידעתי שהוא מוכן ובשל דביר הלך לקורס של 12 מפגשים של מוכנות אבל במסכרת הריפוי בעיסוק שהוא עשה, כך שלא עבדו איתם על אותיות וחשבון אלא יותר על מוכנות ריגשית, עבודה לפי הוראות ומוטוריקה עדינה.
 

NewH

New member
כן, ושוב כן- ממליצה בחום רב (למי שצריך)

לא לקורס שמלמד לקרוא ולכתוב, אלא לקורס שמכין את הילד לצורת העבודה השונה בכיתה א'- השונה מהגן. נכון, שבגן מנסים להכין את הילדים, אבל לא לכולם מתאים בזמן הגן דווקא לעשות את הדברים האלה. יש ילדים פחות בשלים, פחות מוכנים למעבר ולשינוי. לבן שלי היתה חשובה יותר אינטראקציה חברתית והגננת אפשרה לו את מה שהיה צריך. אני לקחתי אותו למישהי שהיא גננת במקצועה, ומתעסקת בנושא אוריינות באופן ספציפי. עבודה של "אחד על אחד"- היתה בדיוק מה שהוא היה צריך. הוא התחיל את כיתה א' מוכן ומאושר, החודש הראשון עבר נפלא והחוויה הזו לדעתי היא חוויה מכוננת ביחס של הילד לבית הספר.
 

NewH

New member
ואני לגמרי מסכימה איתך בנוגע להכללו

להכללות שהיו כאן. יופי שמישהי לא חושבת שהבן שלה צריך, אבל למה היא חייבת לכתוב ש- " זה מיועד למי שנורא נורא נורא חשוב לו שהילד שלו יהיה לפני האחרים..." "מצוין עבור המורים/מדריכים שעושים את הקורסים האלו היות וזו יופי של הכנסה." " אני בדיעה שזה הכלל שרלטנות ולראות איך אפשר לסחוט מההורים עוד קצת כסף במסווה שהם קוראים לזה חוג. אני לא מבינה מה צריך להכין לכיתה א' בכלל......." וכו' וכו' וכו' אנשים לא באמת יודעים על מה הם מדברים, וחבל.
 

מירי,

New member
במיוחד הציטוט האחרון....

כי גם גן חובה שונה מטרום חובה- אז נעשה הכנה לטרום חובה, וטרום חובה הוא ממש שונה מהמעון (כמות ילדים, גודל הצוות ובכלל) אז נעשה הכנה למעון, ובכלל הכניסה למעון- נשלח להכנה.....
 

NewH

New member
אני ממש לא מסכימה עם ההשוואה הזו

יש מעט מאוד צמתים בחיים בהם השינוי כל כך מודגש כמו בכניסה הראשוה למערכת הבית ספרית. מעט מאוד צמתים בהם נדרש שינוי כה גדול בגישה ובמיצוי היכולות. מהניסיון שלנו הכניסה המשמעותית הבאה היא בחטיבה- ולכן גם בכיתה ז' הילד קבל עזרה שאנחנו רואים את ההשפעה המשמעותית שלה גם היום כשהוא כבר בתיכון.
 

NewH

New member
ולשם הדגשה- לא סתם בתיכון

אלא רואים את הפירות של ההשקעה בבחינת בגרות בהיסטוריה שנגש אליה רק השבוע
 

מירי,

New member
בשביל זה הילדים הולכים לגן....

כלומר יש איזו שהיא זרימה בחיים- ילד שהיה בחינוך הביתי עד גיל 6 ייתכן שיהיה זקוק להכנה לכיתה א- מהנסיון הפרטי שלי (הרי כולנו נותנים תשובות מתוך ניסיון)- אם אין בעיה ספציפית (ולפי מה שסיפרת על הצעיר- כן היתה בעיה ספציפית) אין צורך.... כל שלב בחיים מכין אותנו לשלב הבא בעצם קיומו (ואני מדברת על השלבים הרגילים ולא, נניח בהקצנה, מוות פיתאומי של מישהו...)
 

NewH

New member
מה זה קשור?

העובדה היא שיש ילדים שנמצאים לא בדיוק ב"שלב" של כל הילדים. שהם לא צריכים עוד שנה בגן, מצד שני עוד לא בשלים לכיתה א'. כל התזמונים האלה בחיים הם לממצוע הכללי ולא לפרטים.
 

מירי,

New member
אז יש בעיה....

צריך להפריד- אם יש בעיה מטפלים, אם אין בעיה- בשביל מה לטפל?
 

NewH

New member
"בעיה"- איך את מגדירה בעיה

לדעתי את מקובעת על ילד עם קושי קבוע/מוגדר/מאובחן לעומת ילד שצריך "טיפוח" זמני. כאילו מבחינתך כל הילדים הלא מאובחנים צריכים להיות כמו קוביות במסדר. כולם אותו ריבוע. אין מצב שמישהו יהיה שונה- כי כולם צריכים להיות אותו דבר. יש גווני ביניים והם לא נדירים כמו שאת מנסה להגדיר אותם
 
למעלה