אפשר סקר?
חוג הכנה לכיתה א'

מירי,

New member
הבן של זואי יהיה בן 5.10

אם יש חשש להתמודדות ריגשית הייתי שוקלת עוד שנה בגן, אבל אני משערת שאת השלב הזה הם כבר עברו, שהרי הוחלט שהוא עולה לכיתה א....
 

מירי,

New member
ידעתי שמשהו לא מסתדר לי בתאריכים!

לדעתי? ומנסיון אישי- ה-סטרטאפ יהיה קורס הכנה להורים לפני שהבכור ניכנס לכיתה א, קורס הכנה להורים כשהילד השני (שברור שהוא בכלל משהו אחר) ניכנס לכיתה א, עבור השלישי צריך כבר לימודים מרוכזים ואינסטנסיביים... הקורס יתחיל מיד עם תום חופשת הלידה הרישמית- בגיל 12 שבועות של המיועד לכיתה א...
 
דווקא להצטרף לחוג כזה לפני סוף השנה נראה לי

די הגיוני. רק שכשהתחלתי לברר בסביבתנו נוצר רושם שמדובר בחוג כמו שאר החוגים, המתחיל עם תחילת ספטמבר. אני אבדוק את האופציות ואם ישנה אפשרות של מספר חודשים בודדים לקראת סוף השנה כמו שאת מתארת אני בהחלט עלולה להתפתות. למה התחלתי להתקרצץ עם הסקרים כאן?
בעיקר כדי לברר אם שאר העולם עושה זאת (במקרה כזה, עם כל הכבוד לחוסר הרצון ללכת עם הזרם
, עדיף לא להשאיר את הילד מאחור בנקודת הזינוק לדעתי). בנתיים תוצאות הסקר מרגיעות, משאירות לי מקום להגיע למסקנות ברוגע
תודה
 
טרם התנסתי בעצמי

אבל השכנה שלי (מורה) רשמה את הבן שלה לחוג כזה. לדבריה זה לא עניין של לימוד אותיות או מספרים, מה שבאמת חשוב אצלה זה שהילד סגור ומקבל שינויים בצורה קשה, והחוג הזה הכין אותו למבנה של כתה- בה כולם יושבים ליד שולחן, המורה עם הלוח, צריך להתרכז- לא משתוללים, להצביע כשרוצים לומר משהו וכו'. אני חושבת שזה דווקא הגיוני מאוד שאם הילד באמת לא סתגלן חוג כזה יכול לעזור לו להגיע לכתה א' כשהוא כבר יודע למה לצפות.
 

michal@gal

Active member
מנהל
גם בשביל זה ההכנה היא מיותרת

בשבועות הראשונים של כיתה א' נותנים לילדים להסתגל באופן איטי לצורך לשבת בכיתה ליד שולחנות וצריך להתרכז. כבר בגן מרגילים אותם להצביע כשרוצים לדבר.
 

שירי ל

New member
נחוץ לשם מה?

הרי בכיתה א' כולם ילמדו לקרוא ולכתוב, כל אחד בקצב שלו. זה מיועד למי שנורא נורא נורא חשוב לו שהילד שלו יהיה לפני האחרים...
 

S r 35

New member
ממש ממש ממש ממש ממש לא !!!!

מעולם לא חשבתי שהילד שלי צריך להיות לפני האחרים. לעולם לא אחשוב כך. ולעולם לא אחנך אותו לחשיבה כזאת. נקודה. סימן קריאה ! בפעם האחרונה אני מסבירה את עצמי: יש ילדים (והילד שלי ביניהם) שההכנה הזו טובה להם מאוד. המעבר לכיתה א' הוא לא פשוט. 30 ולפעמים 40 ילדים בכיתה זה לא דבר טריוויאלי והמורה הכי מדהימה בעולם לא יכולה לענות לצרכים של כולם. אני לא רואה רע בהכנה לסיטואציה כזו בקבוצה קטנה יותר שרק תחזק את הילד ואת הביטחון שלו לקראת הדבר האמיתי. נכון שכולנו עברנו את כיתה א' ואת הכיתות שאחריה בלי הכנה, אבל אם כלי כזה קיים והוא יכול לסייע, למה לא? למה למנוע קשיים ותסכולים אם אפשר? ... שוב - לילד שלי חוג כזה תרם מאוד. אני מכירה עוד ילדים שהחוג היה נפלא עבורם. ולעומתם אני מכירה ילד חמוד (חבר של הבן שלי) שנכנס לכיתה א' סטנדרטית של 40 ילדים ומורה (לא הכי סבלנית) והוא בטראומות כאלה מהשנה הזו שאני לא מאחלת לאף ילד/ה לעבור כאן. אז נכון, לא בטוח שהכנה מתאימה הייתה מונעת את זה. יש גם הרבה גורמים אובייקטיבים אחרים אבל אולי כן .... שכל אחד ואחת יעשה/תעשה מה שנראה ומתאים לו/לה. תפסיקו כבר עם ההכללות הללו! בבקשה.
לכולם
 

שירי ל

New member
לא - אופיר לא הולכת לאחד כזה. ה"הכנה" היחידה

שעשינו היה שהיא מאוד רצתה לקרוא, וקניתי לה את סדרת ספרוני (המקסימה!) ואפילו ישבנו על זה קצת אבל מה לעשות שיש לה אמא עצלנית לאללה בקטע הזה ואני פשוט לא מגיעה לזה איתה...
 

מירי,

New member
אחוות האמהות העצלניות....

אני, אין מצב ללימוד ביתי- מזלם שהם הולכים לבית הספר. אנחנו קנינו את הסיפרוני לצעיר שמאוד רצה לקרוא, וניג'ס כל הזמן 'מה כתוב פה?'. נתתי מתנה ועזבתי אותו....(רק במעברים בין צבע לצבע היסברתי איזה צליל...)
 

מללנ

New member
לדעתי אין תשובה גורפת

בני סיים כעת כיתה א'. מגיל 4 הוא יודע לקרוא. בגן חובה הייתה לו גננת מדהימה שעשתה להם שלושה מפגשים ביום על מנת להכין אותם ליום הגדול כיתה א'. היא נתנה להם דפי הכנה עם חומר שלא נופל מכיתה א'. כולל כתיבת אותיות, השם שלהם, חשבון. מכיוון שידעתי והרגשתי שהשינוי הוא לא פשוט בייחוד שילדתי חודש לפני כניסתו לכיתה א', החלטתי לקחת אותו לשעור ראשון לניסיון בחוג הכנה שאת מדברת עליו. לא שילמתי. ביקשתי להתנסות. אחרי שיעור אחד (שנערך במחצית השנה בגן החובה) הבנתי שאין לו מה לחפש שם. ראיתי את ההתנהגות שלו באותו שיעור. לא הייתה לו בעיה לשבת, הדפים שחולקו היו קלים עבורו. לא אומר שלא היו לי חששות כשנכנס לכיתה א', אני חושבת שזה טבעי ולגיטימי. לסיכום, אל תחפשי את התשובה אצל אחרים, אלא רק אצלך, מי מכיר את הילד שלו יותר מכולם? לך בטוח יש את התשובה הנכונה עבורכם. מה שבטוח הקורס הזה לא מזיק, חוץ מהנזק לכיס. שיהיה בשעה טובה ומוצלחת.
 
תודה../images/Emo13.gif

את צודקת לגמרי. אבל אני אמשיך לשלוף את התירוץ הנצחי של תחושת חוסר הבטחון עם הילד הראשון
הבטן שלי אומרת "מיותר מיותר מיותר מיותר" (למה להכניס מישהו לעסק של ביה"ס טרם זמנו?) אבל אני לא יודעת אם אפשר לסמוך על האיבר הזה בהחלטות חשובות
 

ענבל30

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif לרוב החוגים האלו מיותרים ../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif

והסבר: אמא שלי עוסקת בחינוך כגננת שי"ח - שילוב של ילדים עם צרכים מיוחדים בגנים רגילים. גם ממנה אני שומעת שהכנה קצרה ומרוכזת כזו לא יעלה ואף מיותרת. ילד שזקוק לתמיכה ועזרה והכנה יותר מהרגיל - צרכיו לרוב מאותרים עוד כשהוא בגן חובה, אם ע"י הגננת ו/או ע"י הפסיכולוג של הגן. ילד שנזקק לתגבור ועזרה לאורך השנה בגן חובה ועדיין לא מוכן לגמרי -במקום לשלוח אותו לחוג שעולה המון כסף ויעילותו מוטלת בספק, עדיף להשאיר עוד שנה בגן. וילד שאין לו צרכים מיוחדים, שנמצא ע"י הגננת הפסיכולוג וההורים מוכן לעלות לכיתה א' - יכול לבוא לכיתה ביום הראשון כשהוא לא יודע לכתוב כלום מלבד שמו - ועדיין להיות תלמיד מצטיין. אמרו לנו בפגישה בבית הספר המיועד של רומי, גם ע"י המרכזת הפדגוגית וגם ע"י מנהלת בית הספר, שמתחילים את הלימוד בכיתה א' מההתחלה, כך שגם ילדים בלי רקע בכלל ישתלבו. אם כבר - אלו שכבר יודעים לכתוב ולקרוא יצטרכו לקבל משימות "מיוחדות" וללמוד ברמה קצת יותר מתקדמת כדי שלא ישתעממו. על כל אלו רוצה לסייג - שודאי שיש ילדים שהחוגים האלו נעימים להם ואף מלמדים דבר או שניים. ילדים מסויימים אולי ירגישו ש"התאמנו" ולכן כיתה א' תפחיד ותלחיץ אותם פחות... לדעתה של אמא שלי, שהיא מספיק סמכות בעיני בנושא, זה נדיר - ולא שווה את הכסף.
 

NewH

New member
טוב, מה אפשר להגיד?

מזל שאמא שלך לא היתה הגננת של הבן שלי. אני באמת מקווה שאת פשוט הבנת אותה לא נכון. בעל מקצוע, שמסוגל לראייה כל כך חד צדדית הוא בעל מקצוע בעייתי בעיני.
 

NewH

New member
ועוד דבר לגבי כיתה א'

מה שסיפרו לך, לא נכון לגבי כל מקום. אנחנו קיבלנו הנחיה לרכוש את חוברות הקריאה (ליטף) והן מותאמות מלכתחילה על פי רמות. ילד לא קורא- מתחיל מהראשונה, ילד שיודע קצת- מתחיל מהשניה. וילד יותר מתקדם- מתחיל ישר מהשלישית. בהמשך השנה הם ממשיכים (אצלינו) לעבוד על פי רמתם האישית ורוכשים חוברות בהתאם. לא מדובר על משימות מיוחדות כדי להעביר להם את הזמן, אלא על משימות "מאתגרות" ולעיתים הרבה יותר מענינות שמובנות בתוך מערכת הלימוד.
 

IAM20072007

New member
הילדה שלי מסיימת השנה כיתה א', לא שלחתי אותה

לחוג שכזה, אני לא מבינה את חשוביות העניין חוץ מהמטרה לממצוץ עוד כסף מהורים נבוכים ומתלבטים.
 
למעלה