אפשר לעשות משהו בקשר לזה...

bondatal

New member
אפשר לעשות משהו בקשר לזה...

האלימות הגואה בקרב בני הנוער אינה גזרה משמיים – אפשר לשנות את המצב מאת :עוזי מירון מרצה בכיר בנושא "לא לאלימות". המורים מפחדים להיכנס לכיתות הרצח הנורא של הנערה מרחובות על ידי נער בן 16 גרם לרבים מאיתנו לאבד את הביטחון ביכולתנו לנהל חיים נורמלים. מידי יום אנו מזדעזעים מחדש מעלייה נוספת ברמת האלימות בקרב בני נוער - רצח, דקירות, התעללויות מיניות, איומים, שימוש בסמים, והטלת טרור ופחד על ידי בריונים, הפכו לדבר שבשגרה. כשבוחנים את נתוני המשטרה בנושא זה התמונה עגומה למדי - כ-8700 תיקים נפתחו במהלך 2004 בנושא אלימות נוער. כ-4600 תיקים נוספים נפתחו בנוגע לשימוש וסחר בסמים בקרב בני נוער. כיום גם ראשי מערכת החינוך כבר מודים כי עשרות אלפים משתמשים בסמים בבתי הספר. האלימות של בני הנוער גולשת רחוק מתחומי בית הספר וכ- 1850 מקרי אלימות הכוללים דקירות התרחשו במועדונים בהם מבלים בני הנוער, חלקם הגיעו לרצח. האלימות של בני הנוער כוללת מאות תיקים בנושא תקיפת מורים שרבים מהם מודים בפה מלא כי הם מפחדים להיכנס לכיתות. אלו נתוני המשטרה וכולנו יודעים שחלק הארי של המקרים אינו מגיע כלל לידיעתה... אפשר למגר את האלימות לנוכח המספרים המזעזעים הללו עולה השאלה – האם ניתן לעשות משהו בקשר לכך? והתשובה היא כן! מידי יום מתקיימות בבתי ספר ברחבי הארץ פעילויות המוכיחות באופן חד משמעי כי ניתן למגר את האלימות ולהחליף אותה בשיקום הערכים החברתיים הבסיסיים של בני הנוער. מזה מספר שנים פועלת בבתי הספר בארץ עמותת מתנדבים הפועלת לצמצום מימדי האלימות בבתי הספר. על פי דיווחים המתקבלים ממנהלי בתי הספר בהם התבצעה הפעילות – התוצאות הנן חד משמעיות – ירידה של עשרות אחוזים במימדי האלימות!!! 'העמותה לשגשוג וביטחון במזרח התיכון', מפעילה בבתי הספר תוכנית בשם 'הדרך אל האושר', המבוססת על חוברת הנושאת שם זה. חוברת זו נכתבה על ידי הפילוסוף והמחנך האמריקאי ל. רון האברד, מי שאחראי גם לפיתוחה של אחת מטכנולוגיות הלמידה המוצלחות בעולם, לתוכנית גמילה מסמים הנחשבת ליעילה בעולם ולתוכנית שיקום אסירים מצליחה שאומצה על ידי מדינות רבות בעולם כולל ישראל. גם הילדים 'המופרעים' מוצאים את מקומם כמי שמתנדב בעמותה ומקיים לפחות פעם בשבוע פעילות באחד מבתי הספר בארץ, אני יכול להעיד באופן אישי על הצלחתה של התוכנית. היכולת להמחיש לתלמידים בכיתה את חשיבותם של ערכים אוניברסאליים כמו – שמירה על הבריאות, הימנעות מסמים ואלכוהול, מיניות שפויה, יחסי הורים ילדים, דוגמא טובה, אמת ושקר, אלימות, חוק ומשמעותו, תמיכה באנשים חיוביים, שמירה על הסביבה, אמינות, חריצות, השכלה, סובלנות דתית, יחס של כבוד הדדי ועוד... סוללת להם דרך לחיים שבהם הביטחון איש ברעהו, אינו מוטל בספק כה רב כפי שזה קורה היום. בכל בית ספר שבו בוצעה הפעילות קיבלתי תגובות אוהדות ומפרגנות על העוצמה האדירה הנובעת מכך שהמסרים המופיעים בחוברת, מבוססים כולם על ההיגיון הישר. כל כלל בחוברת נוגע לתחום אחר בחייו של התלמיד ומעודד אותו ליטול אחריות רבה יותר, תוך הסבר הגיוני כיצד שמירה על הכלל תתרום קודם כל לאושרו שלו. מניסיון בשטח הילדים מבינים זאת מהר יותר ממה שאנו מסוגלים לדמיין. בבתי הספר בהם מופעלת התוכנית ניתן לראות תלמידים העוסקים בתחרויות על שיפור סביבת המגורים, פעילויות של התנדבות ועזרה ומתן כתף ותמיכה לחבריהם המתקשים. במהלך הפעילות נוכחנו לדעת כי גם הילדים שהוגדרו כ'מופרעים' במיוחד מוצאים את מקומם בפעילות ומגלים שהם יכולים להשיב לעצמם את הערך העצמי והכבוד שנרמס. לעשות את הדבר הנכון כשמנסים לנתח את הסיבות להצלחתה של התוכנית, ניתן להצביע על מספר סיבות עיקריות. הראשונה שבהן נוגעת לעובדה שכל כלל המצוי בתוכנית מומחש על ידי משחק מצבים. משחק זה מוביל את התלמידים לגבש בעצמם את ה'כלל לחיים' תוך שהוא הופך להיות שלהם ולא משהו מטעם... סיבה נוספת נוגעת להסברים הפשוטים בחוברת, המצביעים כולם על העובדה הפשוטה - אדם המקיים חיים אתיים ומוסריים יותר, סובל פחות ממפחי נפש מיותרים. במהלך הפעילויות ניתן תמיד לראות את אותו ילד 'אבוד' שמשהו נדלק אצלו מחדש בעיניים. הרעיון של "לעשות את הדבר הנכון" נחשף אט אט וצף למעלה, והילדים המדהימים האלה, מגלים מחדש את הטוב הבסיסי שטבוע בהם ואת יכולתם לחוות אושר על ידי לקיחת אחריות על מעשיהם וחייהם. קורה להם דבר מעניין – הם פשוט אינם יכולים עוד שלא לדעת משהו שהם כבר יודעים... הבריון עם הסכין בכיס ברגע שהילדים נוכחים - דרך הצגות, משחקים והפעלות, בעוצמה הטמונה בערכים כמו "שמש דוגמא טובה" , שאף לחיות עם האמת" , "הגן על סביבתך ושפר אותה", "היה ראוי לאמון" , "היה מיומן" או "השתדל להתייחס לאחרים כפי שהיית רוצה שהם יתייחסו אליך", קורה להם משהו. פתאום, דברים אחרים נמצאים על סדר היום בבית הספר והדוגמא הנערצת אינו הבריון עם הסכין בכיס שמוכר סמים בהפסקות, אלא זה שעוזר לחלשים, אמין, חרוץ וישר. שים להם שורה של ערכים חיוביים על סדר היום, תן להם מטרות בעלות ערך ותקבל ילדים מאושרים יותר ואלימים פחות. פשוט לא יאומן כמה זה פשוט. אז אם גם אתם מעוניינים רוצים לעשות משהו בקשר לזה, ניתן לעשות שני דברים: או להצטרף לחבורת המרצים שכוללת את אנשי העסקים הכי עסוקים בארץ, שאיכשהו מוצאים גם לזה זמן, או לתרום להדפסתם של מערכי שיעור, חוברות ופוסטרים נוספים המחולקים על ידנו חינם בבתי הספר. כתובת הדואל שלי לרשותכם ולאלה שעדיין מהססים – אני אומר כן! אפשר לעשות משהו בקשר לזה! [email protected]
 

atidih1

New member
אני בעל ד"ר באוניברסיטה של החיים

קטונתי מהידע הרב של המרצה וגם אני מלא הערכה לדבריו הרבים ובעלי הניסיון אבל, לדעתי הללו לוקים בדבר אחד: חסר בהם דבר אחד והוא העיקרי, כל הדברים היפים שהמרצה כתב חייבים להיות עם התוספת "בו זמנית" . והכוונה, כאמור בתוספת - תעשה בזה ואל תרפה מזה. שכן, את הצמד הנ"ל יש לעשות בכל מהלך החיים היום יומיים וחייבת להיות תשובה מהירה ומיידית למכות הפשע שכבר מככבות ברחובותינו ולא רק שם. עד שיהיו התוצאות של המעשים החיוביים שיש בכתבת המרצה ייקח שנים רבות . זה כאילו אין נותנים מרפא יעיל או לא נכון למחלה שלוקים בה. לומר יפה תודה למנהל "מצילה" מבלי להתייחס למה שלא נאמר זה חמור יותר משטחיות. עתידי המנחם
 

s h o o s h a

New member
העשיה למיגור האלימות

העשיה מבורכת וכל צעד למיגור התופעה ההולכת ומתפשטת הנה ברוכה. ברור כי זהו תהליך אשר את פירותיו נראה לאורך הזמן אולם ברור גם כי אלו הלוקחים בו חלק, כבר עכשיו מבססים את השינוי הכל כך מיוחל. כמו במחלה, גם תופעה זו, אין לה תרופת פלא, "זבנג וגמרנו", עוד לא הומצאה התרופה הזו אשר תרפא את החברה מהיום להיום. כמו במחלות, רק טיפול ממוקד ומתמיד יביא להבראת החולָיִים. אל לנו להתייאש ולהרים ידיים וכל אחד, בתחומו, כפי יכולתו, יעשה ויתרום לשינוי. בהצלחה
ההודעה הוּספה לטאגליינס
 

atidih1

New member
הבעיה הבוערת

אני לא מאמין שרבים, אם בכלל, מאמינים שגל הרציחות והאלימויות, ייעלמו כך פתאום ומי שאומר על האחר שהוא כן מאמין בכך אז הוא מעליל עליו דברים. לעומת זאת, לדעתי, לא פחות חמור, כאשר כמו בסערה, ארגון או סתם אדם, באים עם "בשורה" שהנה יש חדש ועולים על הדרך הנכונה - סתם דיבורים, עם כל הכבוד. כאשר הדיבורים באים במקום מעשים והתייחסות נכונה, או אז גם בזה יש סכנה לענייננו. היקף התחומים ש"מצילה" נכנסת ומכניסה אליהם, הם באמת רבים וטובים אך למרבה הצער היו צריכים להיכנס עד כה ובהחלט לא מאוחר להכניס אותם עכשיו אבל הללו לא פתרון לבעיות שכאמור אנו שקועים בהם ואתם עד צוואר. הללו הם חינוך ועוד פעם חינוך שהם חלק אינטגרלי במערכת החיים של כל מדינה וכל יום - במדינה נאורה שרבים רואים עצמם נמנים עם כאלו. על כן, כל הנ"ל לא משחקים שום תפקיד בהגעתו של המשיח (זה הידוע או הרבי מלובביץ'). ההפך מכך, בעצם, מי שמשליך את יהבו על אלו הוא גם משלה את התמימים, כותבי הודעות מתקנות עולם והשד יודע מה עוד. לדעתי, הבעיה שלנו היום - דחופה כבר עכשיו - היא יישום האפשרויות הקיימות והייזומות במתן תשובה לירידה העצומה בבטחון האזרחים נוכח גל הרציחות והאלימויות. אנו במצב חירום וחייבים לתת טיפול בהתאם. בגדול, חייבים בנוכחות משטרתית מסיבית ומוגברת. ענישה כבדה לעבריינים, בדיקת בדוקאים ע"י המשטרה, ופתיחות לטענות וגם לעצות של הציבור. גם לא מזיק איזה ג'וליאני. זאת ועוד, שינוי בשני המרכיבים של הדמוקרטיה (שבעצם אינם) והבאתם לציבור מתוקנים: הבמה לציבור ומי שיקלוט אותה - שניהם לא מופרדים אחד מהשני. ועוד, כל מה שצריך להיעשות, ייעשה בו זמנית בכל התחומים בהם עסקו, בין השאר הכתובים כאן, החינוך ומתן תשובה לבעיות הבוערות. עתידי המנחם
 

atidih1

New member
עוד ו"טרי"

ודאי קראתם בשבת את מאמריהם של שני עיתונאים - מרדכי גילת ו- נחמיה שטרסלר . אמנם שני כיוונים שונים אבל הם הרי דעת הציבור (כך מהעיוותים של ימינו) אבל טוב שכך. מי שכותב באינטרנט אפילו אם הוא יכתוב יפה הדברים אפילו לא מחלחלים שלא כמו עיתון, אפילו אי אפשר לעטוף בהם דגים. הדברים לעיל הם רק הבעת כאב מהלב כדי שנוכל להמשיך בכאילו. שני העיתונאים שהזכרתי, לדעתי כתבו דברים נכונים ויותר מכך, אף אחד! לא תלה את גורלנו "עתה בפתרון ע"י חינוך ואלה שעושים כך, לדעתי עושים חטא כי בכך מסיתים את הדגש משימתו על פתרון מהיום למחר - הדגש על משטרה שתופיע מסיבית ברחובות, ענישה כבדה ואני אישית לא מתנגד לעונש מוות אבל שייתפשו העבריינים. שימת דגש על בחירת השוטרים, משכורות נאות, בחירה מדוקדקת ע"פ מוטיבציה והעיקר להוציא סיסמה (בליווי הדברים הנ"ל) הטובים למשטרה . מהר כל האפשר. באשר לחינוך, תמיד זה טוב ואפילו בו זמנית עם המעשים לעיל. עתידי המנחם
 

s h o o s h a

New member
עשית הדברים זה לצד זה

בהחלט מקבלת כי עשיה רק בתחום החינוך אינה מספיקה ויש לתגבר נוכחות משטרתית, יש להגביר את הענישה, יש לגייס אנשים בעלי יכולות, כישורים ורצון אמיתי לעסוק בנושא קשה זה. אולם, גם אלו, הרי לא נשלה את עצמנו כי תגבור הרחובות בשוטרים תמגר את התופעה. בדיוק כשם שחינוך נגד אלימות אינו נושא פירות בתום שיעור מניעת אלימות בבית הספר. האכיפה צריכה להיות בהיקפים חסרי תקדים ולכך דרושים תקציבים וכוח אדם וככל שמדברים על כך יותר אנו נוכחים שאנו נמצאים במין לופ כזה שיודעים היכן תחילתו אך לא סופו. כל רצון לעשות תלוי בגורם זה או אחר אשר מעביר את האחריות לגורם נוסף וכך הלאה. רצח הילדה מעין ספיר הנו דוגמא מצויינת לרצח שיכול היה להמנע אילולא אטימות של שוטרים. מה שמחזק את דבריך בענין בחירת השוטרים- "הטובים למשטרה", שכן אם רק היה נעצר בגין שכרות (כפי שלבטח היו עושים בארה"ב עד אשר יתפכח) הרי שהיה נמנע הרצח. ועדין, כל אלו דורשים זמן, דורשים הערכות ובינתיים עלינו לפעול במסגרת התנאים הקיימים. חינוך? להמשיך לחנך ולחנך ולחנך ולהזכיר ולא לתת לדברים מסוג מקרי הרצח המזעזעים שפקדו אותנו בימים האחרונים לרדת מראש סדר היום הציבורי. פניה אל גורמי ציבור? מצטרפת אליך באמירה שכל בעל שררה שכוחו ניתן לו על ידי הציבור, חובתו לתת לציבור שלו תשובות. הפגנות? גם את אלו צריך לארגן, מול בתי המשפט אשר גוזרים פסקי דין מגוחכים עד כאב. לדרוש ולא להרפות מענין הדרישה הבלתי מתפשרת ובלתי משתמעת לשתי פנים שרוצח צריך לתת את מלוא חומרת הדין על מעשיו. מול תחנות משטרה- שיפקחו עיניים ויטו את לבם למתרחש סביבם. הרבה מקרי אלימות קשים יכולים היו להמנע אילו רק הקשיבו לזעקות חסרי הישע ופקחו עינים לראות את הכתובת שהיתה כתובה באותיות של קידוש לבנה מול פרצופם. עונש מוות? ייתכן וגם החלת העונש הזה במקרים בהם הוכח מעל לכל ספק כי בוצע רצח בדם קר ובכוונה תחילה תוכל להוות משקל במתן פסקי הדין. סירוס לאנסים- שיחילו חוק כזה. ייתכנו שינויים רבים בחוק אולם אם לא יקומו המחוקקים אשר יעזו לתת לכל אלו תוקף משפטי ו'הכשר' לפעול על פיהם, הרי שדבר לא נעשה. וגם כאן, כמו קודם, לעשיה הזו דרוש זמן. זמן יקר שלא ממש יש לנו הרבה ממנו ובכל זאת, חייבים לקחת אותו ולנסות ולמצוא את ה'נוסחא' הטובה ביותר והנכונה ביותר שתהיה אפקטיבית אתמול, היום ומחר
 

atidih1

New member
הכול תלוי בטיב המילוי

נניח שהח"מ היה ד"ר (סתם אחד עם שם התואר הזה) וככזה מזמן היה כותב לאחד מהח"כים או אישיות מתאימה בכנסת (אלה הם נציגי הציבור, מה לעשות) ומציע, שיהיו הרבה שוטרים ופעילויות כדי שימנעו או יקטינו את הפשע המשתולל. הוא גם היה מצרף חותמת מהאוניברסיטה או מוסד אקדמי שהוא נמנה עליהם ואפילו בלעדיה - לו כך, בהחלט ייתכן שהיו כבר מאז, נמנעים קורבנות אדם יקרים והרבה דמעות. או אז גם ייתכן שהיום היו אתנו, נהג המונית מהרצלייה שנרצח בגלל שיעמום, שושן בגלל ויכוח על כלב, מעיין ספיר סתם כך והללו הם רק בבחינת "על קצה המזלג" מרשימה ארוכה מכאן ועד הודעה חדשה. לפני כמה ימים הייתה מודעה גדולה בעיתון לכל רוחבו של העמוד הראשי ושם רפי גינת הביע משאלה - שומו שמיים - שהלוואי והיה לנו ג'וליאני והרבה שוטרים (מזכיר לכם משהו?) אבל המתחזה לד"ר הוא לא רפי גינת - איזה עולם צבוע, אכזר ומכוער. עתידי המנחם
 

atidih1

New member
מתחילים כבר לדבר על ג'וליאני

גם על שוטרים - הרבה שוטרים - כנראה שמספר הקורבנות עד עכשיו מספיק כדי לפחות להתחיל לדבר. אצלנו זה כמו שאמר רבין ז"ל בזמנו, "הכול מתנהל לפי 'יהיה בסדר"'. עכשיו יש לחכות לעוד קצת קורבנות ואולי נשמע על צעדים של ממש. אנו עם מאוד יסודי... מכל מקום, עדיין בשיטת "יהיה בסדר", בידיעות שלאחרונה מאוד מככבות כמו דיונים, הודעות מטעם המפכ"ל וכיו"ב, מבטיחים לנו שלא הכול יובא בחשבון לגבי השינויים המוצעים: כך, למשל, ריסוס גרפיטי עדיין לא נכלל כבריונות כדי שיטופל, בהתאם לכך (יש לשער), ונדליזם כמו תלישת כבל הטלפון או המכשיר עצמו, בשביל אלו מספר הקורבנות לא משנה לענייננו כי הללו עדיין אינם, אולי אם מישהו שיראה את הנ"ל ויעיר לעבריין או אז זה סיפור אחר וגם עדיין לא נכנס בקטגוריה של הדיון כאן כי לא ברור אם הדברים יתפתחו לרצח... שיהיה ברור, על אף שאין במה לומר זאת ובאינטרנט קל וחומר, רציחות יש להם התחלה, זה מתחיל בהפקרות ממשיך באי-התייחסות לדברים "קטנים", ממשיך בהשארתם ונגמר ב"התבגרותם". היום הרי ג'וליאני באופנה אבל קראתי ידיעה, כאשר מנסים להכניס את שיטתו, או אז מתייחסים לכולה, החל מיריקה וגמור באלימות וההמשך ידוע כי מדובר בנורמות התנהגות. מסקנה, יש נורמות התנהגות כמו במדינות מתוקנות ונאורות בעולם שרבים אצלנו משייכים אותנו אליהן וכאשר הללו סותמות כל פירצה או סדק בשיטת ג'וליאני, הם כנראה מאמינים שזה יעבוד למען אותם שרק פקחו את עיניהם לאחר היוולדם - כך יראו וכך "יצלמו" וכך ינהגו כי לא ראו אחרת מיום שנולדו. עתידי המנחם
 

atidih1

New member
גם נציגי הציבור - נציגיו?

עד ימים אלה, הזכרתי-הזכירו, את עוונותיהם של נציגי הציבור שלנו (כאילו), הלא הם הח"כים (שלדעתי יש בהם כמה עם מעלות טובות) אבל אני טענתי על ייצוגם השקרי מהיבט היותם נציגי ציבור - היבחרותם ע"י מרכזי מפלגות וקבוצות כוח בהן. על רקע הרציחות והאלימויות שמציפים אותנו, לדעתי, יש לנ"ל עוון נוסף בכך, שלא שומעים את קולם בבירור, אם בכלל, כי מי אם לא הם היו חייבים להתריע ולזעוק על המצב כאשר היה עוד ב"חיתוליו" - היעדר נוכחות משטרתית מסיבית ובכלל, מתן מענה הולם ותמידי לבעיות של טרם צמיחת ההפקרות שתוצאותיה הן המצב העכור . נכון, באינטרנט ובהופעותיו הרבים בדפיו, כותבים הרבה אך - לצערי - דומה שהאינטרנט כמו אצל ילדים מסוימים, גם הוא מסרב להתבגר. כל הזמן נשאר כיתה. אגב, זה הדמיון היחידי בין העיתונים לבין האינטרנט - שניהם (כל אחד מהסיבות שלו) הכתיבה בהם כמוהה ככתיבה על הקרח: הראשונים אינם "הפה של הציבור" כפי שהם אוהבים להתגנדר בתדמית שקרית זו והאינטרנט, בגדול, הוא במה לחלק רב (איני מסתכן באומדן לפי אחוזים) כדי לפרק כל מיני מאווים - כמוסים ושלא כן - ודומה שאי-היתום (עדיין) הבמה של הציבור במקום העיתונים, זה מעניין את הנ"ל כשלג דאשתקד. לסיכום, ברור שגם גורמים אלה "תורמים" למצב העכור בו אנו נמצאים. עתידי המנחם
 

s h o o s h a

New member
ג'וליאני לאמריקאים

קובי אריאלי בעיתון מעריב, המוסף לשבת מיום 03.06.05
 

atidih1

New member
מסכים שיהיה לינקולן או גנדי

אבל רק שיהיה. אני מהמבקשים את גו'ליאני לא משום שאוהב אותו או את האיטלקים - בשבילי הוא פתרון למצב, לאחר שטוחנים אותו בלי סוף והחמור שהיגענו למצב חמור שעדיין מתווכחים האם חינוך הוא בעיה ( יש שמוכנים לקבל אותו בעוד עשר שנים והרי בינתיים נרצחים) או פתרון מהיר נגד רצח שאולי מתרחש ברגעים אלה? ובאשר לשוטר בכל פינה, האם השוטרים הם הבעיה או בשביל מה שהם נמצאים ונעדרים עתה שם? לעומת קובי אריאלי נתתי דוגמת שני עיתונאים והללו לא הזכירו שום חינוך כפתרון מהיום למחר. לדעתי, חייבים להתמקד בפתרונות מעשיים אם כי האינטרנט ובוודאי שהעיתון הם אפשרות הבמה איך שהיא ניתנת וכידוע גם זו בעיה. כפי שכתבתי לא אחת (אבל זו דוגמה הכי טובה כל עוד אין אחרת), היה פעם נשיא אמריקאי שהתלבט בבעיה ועל כן ביקש מהציבור שיכתבו לו רעיונות, אם הידיעה נכונה ואם לאו, יש בה משהו: מתוך רבבות אדם ייתכנו איזה רעיונות כי מהנוכחיים אנו חיים כל הזמן - מתוך רבים כאלה ייתכנו טובים, קורה. ובאשר להזכרת כדרך אגב שאנו עם, בהקשר למשפט זה, אני מציע יותר לנתחו, מבלי לפגוע בשרים "עם ישראל חי". עתידי המנחם
 

atidih1

New member
ריסוס גרפיטי הוא במסגרת ה"סטאג'"

זכינו לקרוא את עצותיו של ג'וליאני, שראשית יש להילחם בפשעים הקטנים . יש היגיון בדברים: מי שמרסס גרפיטי הוא בעצם נכנס ל"מתחילים" בסטאג' לקראת ה"דיפלומה" להיות פושע "מכובד". זה מתחיל בגרפיטי, בדרך עוקרים פתיל שפורפרת של טלפון ציבורי, "מזיזים" ספסל בתחנת אוטובוס בעבור סימון להריסה - דברים קטנים לקראת הגדולים ואז השמים הם הגבול. יש היגיון במחשבתו של ג'וליאני: מי ש"מצפצף" על נורמות התנהגות במדינה מתוקנת (לפחות שרוצה להיות כך) הוא חייב לעבור סטאג'. יכולים בינתיים להתווכח אם ג'וליאני הוא הפתרון או החינוך אבל "שחקני" האירועים שמככבים בחוצותינו בגדול, לא מתווכחים, הם עושים. עתידי המנחם
 
למעלה