אפשר להגיע למורן עם משקפיים?

PFM

New member
תלוי על איזו מורן אתה מדבר...

בס"ד יש אחת שדווקא לא תתיחס למשקפיים שלך, ויש כזאת ששונאת בנים עם משקפיים... מה לך ולמורן? לך ליעל! היא יותר חמודה!
 

naps

New member
עד כמה שידוע לי

ניתן להגיע עם משקפים למורן. מחר אני אדע בודאות (אבל לא אהיה פה. חוזר רק ביום חמישי...) חוץ מזה, שמורן שווים הרבה יותר מיעל. (שאף אחד לא יקפוץ... זאת דעתי. לא מעניין אותי מה שיעל מתעסקים בו.)
 
אם אתם רוצים לדעת באמת

ולא לשחק במשחקים של למי יש הכי גדול, אז יחידת מורן היא בעלת חשיבות הרבה הרבה יותר גבוהה משל כל סיירת או יחידה מיוחדת שהיא למעט אולי שייטת 13. לא ניתן לפרט כאן מה הם עושים, אבל מידת הכוח שהם מפעילים והאפקטיביות שלו עולה בכמה ערכאות על מה שיחידות כמו סיירת יעל עושות בלי לזלזל כמובן. רק כדי לתת לכם מושג, יחידת מורן (ומיתר) הוגדרו בעבר כמכפילות כוח על-ידי הרמטכ"ל, והמבין יבין.
 

naps

New member
יעל? מורן? מה שווה יותר?

נראה בכלל לא לעניין להשוות בין השתיים. הייעוד שלהן כל כך שונה וכל כך לא קשור, שזה כמו להשוות בין פיל לגיטרה. על סמך מה בכלל אפשר להשוות? זה לא כמו שאתה יכול להשוות בין הפלס"רים של החי"ר כי היעוד הוא אותו יעוד. אלה שתי יחידות, שכבודן במקומן מונח, יכולתן מסווגת, ולדעתי כל השוואה בין השתיים תעשה אוול לשתיהן. (וגם כשאני כתבתי שמורן טובים יותר מיעל, הכוונה היתה שפשוט לשם אני רוצה להגיע, ומה מיעל מבצעים לא מעניין אותי אישית) וגם מבחינת חשיבות אין לדעתי מה להשוות, שוב כי הייעוד לא קשור בכלל... ולזכות סיירת יעל יאמר שעד כמה שידוע לי, מבחינת המטכ"ל יש ארבע סיירות "מיוחדות" שהן סיירת מטכ"ל, שייטת 13, שלדג ויעל. מורן, מגלן, אגוז דובדבן וכל השאר לא נכללות ב"קטוגריה" זו (וכמובן שכבודן של כל אלה במקומו מונח!!!).
 
תראה

לא קבעתי מה שווה יותר, אני לא שמאי או משהו כזה. אני אמרתי למה יש חשיבות גדולה יותר, ואני לא חושב שיש כאן עוררין בקרב מי שמבין קצת בנושא. אם יורשה לי להוסיף, להערכתי (המסתמכת על מקורות אמינים), יכולותיה של יחידת מורן (זאת לא סיירת, זאת יחידה, ולמען האמת גדוד) ומיתר שוות ערך בעוצמת הכוח שלהן לכל שאר חיל תותחנים. לשום סיירת בעולם המונה 100 איש לכל היותר של אנשי קומנדו הנושאים נשק קל, מוכשרים כמה שיהיו, אין כוח המתקרב לזה המתואר בשורה למעלה, כל עוד הם כמובן לא מפעילים אמל"ח מתקדם, חזק ויקר כמו של מורן (ולא ננקוב כאן בסכומים אבל הם מאד גבוהים). מובן שכבודם במקומם מונח (וזה חתיכת כבוד) אבל מה שאני אומר זה שמבחינת עוצמת האש אין להם אפשרות להתמודד עם יחידה כמו מורן כי הם לא מיועדים לזה ומעוד 1001 סיבות אחרות.
 

naps

New member
תראה גם אתה ../images/Emo13.gif

קודם כל, התשובה שלי לא הייתה ספציפית אליך אלא באופן כללי. חוץ מזה, ברור שמבחינת כח אש היכולת של מורן גדולה יותר, אבל כח אש זה לא קריטריון יחיד. עוד פעם- ייעוד שונה. כמו שכוח האש של טנק גדול יותר משל צלף, אבל כל אחד והעבודה שלו... בכל מקרה- אני חושב שאנחנו מסכימים, אבל מסתכלים על זה טיפה טיפה שונה, ככה שממש ממש אין על מה להתווכח, גם מטעמי בטחון שדה.
 
לגבי מורן

יש גם צורך להבדיל בין הפלס"ר לבין הצוות היעודי של היחידה ולגבי מגלן היעוד שלהם הוא לעלות אותם רמה ל4 ולהשתייך ל4,3 יחידות שציינת
 
תיקון המשפט השני

הכוונה שמתכוונים לעלות את הרף של מגלן גבוה יותר למרות שגם עכשיו הוא בין הגבוהים ביחידות צה"ל
 
מורן זה סיירת...

נכון שהם בתכלס גדוד... אבל הצבא ובכלל מערכת הבטחון מתייחסים אליהם בתור סיירת... וגם למוקוסים מתייחסים בתור סיירת! בדוק ממקור משפחתי מוסמך =]
 
תשובה

הצוות היעודי לא נחשב כסיירת הפלס"ר שלהם כן למרות שבשתהם יש כוח אדם איכותי ביותר
 
היעודי כן נחשב

איך אני אוהב שאנשים מתווכחים... נחשב ועוד איך למרות שהם על גלילונים ולא זזים כל היום...
 

sharon111

New member
אין לי מושג מאיפה אתם

מביאים את כל הרעיונות שלכם לכל יחידה ויחידה , מהיחידות שציינתם יש את היעוד שלה , הייתרונות שלה, והאמצעים שלה אין שום קשר בין מחט לתחת !!!! <וזה משפט שהמלש"בים ישמעו עוד הרבה........> נכון שמורן ומיתר , משקלן עצום... בשעת חרום... בשגרה.. שתיהן עושות את העבודה האפורה...השגרתית, המוטלת על כל הצבא <מלבד אולי...כמה יחידות> וכן, כולל את מגלן, שגם, תתפלאו , מתעסקים בבט"ש......
 

naps

New member
הבטחתי ולכן אקיים

בדיקה עם סגן אלוף מתותחנים שבא לדבר איתנו על מורן העלתה כי אין שום בעיה להגיע ליחידה הנ"ל עם משקפיים.
 

PFM

New member
אויי ויי... מה יהיה איתכם?!

בס"ד סה"כ שיחקתי במילים- שמות הסירות כמו שמות של בנות... ומה יצא מזה? רק אל תלכו מכות! וברצינות, להשוות בין מורן לבין יעל(כל עוד זה סירות ולא בנות) זה כמו להשוות בין חי"ר לחיל אוויר... נו באמת! מי יותר חשוב?! קחו חפיף!!!
 
למעלה