היי אפרתוש ../images/Emo24.gif
מתי"א קיימת זו השנה הרביעית. החל משנתה הראשונה הפכתי להיות מ"סתם" מורת שילוב למדריכת שילוב במספר בתי ספר. ומכאן הידע שלי בנושא. לגבי הגן - הסיפור "קצת" שונה, ואני בטוחה גם, שהוא עבר איבחונים ולכן מקבל גננת שי"ח וזכאי לקבל גם תרפיות במידה ויש באיזורכם. ייתכן והדברים שונים ממקום למקום, אינני יודעת. אוכל לברר. לגבי מעבר לבית הספר, לעיתים ילדים שקיבלו גננת שי"ח בגן מקבלים אוטומטית מורת שילוב (גם ללא ו. השמה). (שוב כנראה, תלוי באיזור ובמתי"א).אבל גם למשך שנה או מקסימום שנתיים ובקבוצה. ההבדל מבית ספר אחד למשנהו תלוי גם במידת מעורבות מתי"א בבית הספר, וכן, אם בית ספר זה אומנם עובד ע"פ הנהלים החדשים בהם נציג מתי"א חייב להשתתף בישיבות שילוב בית סיפריות הנערכות 3 פעמים בשנה. כמו כן, בהכנת התח"י של הילד וביידוע ההורים. האם ראית את תכנית העבודה של בנך?? כי למעשה, זכותך להיות מעורבת, ולדעת מה נעשה איתו למען קידומו. אגב- ילדי עדיפות א´ משתלבים ככל האפשר
בחינוך הרגיל. וזו למעשה המגמה העיקרית של השילוב.
אפרתוש- על השילוב, תוכלי למצוא באתר משרד החינוך ב"קשר חם" (החינוך המיוחד),ונדמה לי ששם גם תמצאי את חוזרי המנכ"ל העוסקים בנושאים אלה. אשמח תמיד לעזור דרדרית