אפרופו ט"ו בשבט

אפרופו ט"ו בשבט

והמאמר המקראי: כִּי תָצוּר אֶל עִיר יָמִים רַבִּים לְהִלָּחֵם עָלֶיהָ לְתָפְשָׂהּ לֹא תַשְׁחִית אֶת עֵצָהּ לִנְדֹּחַ עָלָיו גַּרְזֶן כִּי מִמֶּנּוּ תֹאכֵל וְאֹתוֹ לֹא תִכְרֹת כִּי הָאָדָם עֵץ הַשָּׂדֶה לָבֹא מִפָּנֶיךָ בַּמָּצוֹר. כ רַק עֵץ אֲשֶׁר תֵּדַע כִּי לֹא עֵץ מַאֲכָל הוּא אֹתוֹ תַשְׁחִית וְכָרָתָּ וּבָנִיתָ מָצוֹר עַל הָעִיר אֲשֶׁר הִוא עֹשָׂה עִמְּךָ מִלְחָמָה עַד רִדְתָּהּ. (דברים כ, 19-20) קראתי פעם, שהיה מחסור בעץ בארץ ישראל בתקופת המקרא, (ושזו הסיבה שהבנייה בהר הבית נעשתה באבנים גדולות, שאינן מזקיקות סיד). האם מישהו שמע פעם הסבר הקושר את המחסור בעץ לסיבת איסור זה? אני מתכוון לספרות אקדמית.
 
אבל הפסוק אינו אוסר לכרות עצים בכלל

אלא רק עצי מאכל ולכן לא ברור הקשר למחסור בעצים. וחלק מהבניה בביהמ"ק נעשתה בעצים (ארזי הלבנון)
 

Lakedaimon

New member
לאו דווקא מחסור בעץ

אלא יותר חוק "סביבתי". מצאתי לך כמה מאמרים שתוכל להתעמק בהם.
 

Lakedaimon

New member
מאמר 7 8 ו9 גדולים מדי לפה או למסר

שלח לי מסר ואשלח לך במייל.
 

יוסי ר1

Active member
על המאמרים של לקדימון הייתי מוסיף

מאמר של שזר , "קום ברא לך יער", בתוך ספר זיידל.
 
למעלה