אספר לכם מקרה שקרה היום

אספר לכם מקרה שקרה היום

בצהרים בחניון של קניון רננים. בתי עם שלושת ילדי הקטנים (9,5,5) ניסתה להתניע את רכבה , הסתבר שנגמר המצבר. 40 דקות עמדה המסכנה וניסתה לבקש עזרה מהנהגים ברכבים בסביבה שיצאו /הגיעו - ו א י ש לא עצר ל ש א ו ל אותה אפילו מה הבעיה! פשוט התעלמו ממנה. אנחנו מתקרבים בצעדי ענק לאמריקה.
 
זה קרה לי פעם על איילון....

באיילון חששתי להידרס, בחניון של הקניון הייתי חוסמת להם את הדרך ומבקשת התייחסות.... אני שותפה לחששך לגבי ההתקרבות לארה"ב מכיוון אחר - הסכנה מתקרבת לזו ששם. פעם נהגתי לקחת טרמפיטים - חיילים ונוער. היום, גם אם זה כביש בודד שאני הסיכוי האחרון של טרמפיסט לצאת ממנו, אני לא אעצור.
 
ברור ... אבל כ א ן בבית שלנו?

אולי צריך לתלות שילוט וללמד על עזרה הדדית, התחשבות, אמפטיה..., כמו השילוט על זהירות בדרכים? כמו פרסומות על סוגי קפה, בבתי הקפה?..?... מה קורה לנו??.....
 

discorsi

New member
מחוץ לרעננה בסדר, אבל כ א ן לא?

קצת צבוע לא? חשבתי שדרך ארץ זה משהו אוניברסלי יותר
 

lunale

New member
אני מצטערת אבל ראיתי דברים כאלו

רק פה ברעננה, ולא בערים אחרות (וגרתי גם בירושלים וגם בבאר-שבע ובכפר סבא.). האמריקניזציה חוגגת על כל משמעויותיה בעיקר פה, לצערי הרב, ואני מאד אוהבת את העיר הזאת.
 

ATAF151

New member
את פשוט מגזימה

אין כל הבדל משמעותי בין האופי של תושבי רעננה לאופי של תושבי כפר סבא למשל.
 
אני מסכימה איתך

ויותר מכך - ההתרשמות שלי מהקהילתיות ברעננה טובה יותר מהתרשמותי לגבי כל עיר אחרת שגרתי בה. והתגוררתי באי-אילו ערים.
 

ATAF151

New member
קשה לי להאמין שאכן קרה דבר כזה

נראה לי שיש פה הגזמה או חוסר דיוק בפרטים. נראה לי שלא יתכן מצב ש 40 דקות היא פנתה להמוני אנשים בחניון ואיש אפילו לא ענה לה.
 

רחל 55

New member
החברה מרעננה

חבל מאור שאין עזרה הדדית כנראה שברעננה אנשים מוטרדים מהיום יום
 

BellA עלמה

New member
אני בעברי (לפני שעברתי לרעננה)

גרתי בכוכב יהיר(אופס יאיר
) כמו שמוכך הוא בקושי בוקר טוב אמרו לנו ברעננה זה ההפך לא פעם הלכתי לטייל עם הכלבה ועצרו אותי ברכוב כדי להגיד לי כמה היא יפה . ככה סתם זרים שאני לא מכירה. לא התרשמתי שרעננה סנובית
 
מחזקת את דברי qrst1 ו- BellA

העיר קהילתית וחמה, בעיקרה. בדיוק הערב ציינתי בפני מישהו, בשובי ממופע בת"א (ערב שירי יונה וולך בתיאטרון תמונע - מומלץ), שאני ממעיטה לצרוך תרבות ברעננה כי זו תחושה של להגיע להצגה ב"בית העם". הכל מוכר, הרבה דמויות מוכרות, כמו להישאר בבית. הקניון לא יוצא מן הכלל. יע"ז אני מצירה על ההתנסות הלא נעימה שעברה ביתה של Paloma, שעלולה לצערי לקרות בהרבה מקומות, רעננה בכללם.
 

qrst1 האחת

New member
אז קרה...אי אפשר ממקרה 1 להכפיש קהילה שלמה...

מה גם, שכאשר אני מבקרת בקניון - אני כמעט ולא רואה בו אנשים תושבי העיר רעננה... שלא כמוך, אני מוצאת בבני עירי, אדיבות ואיכפתיות רבה... לא פעם שמעתי אנשים מכובדים שאמרו כי, רעננה היא מה שהיא - בזכות אנשיה... וזו המיוחדות שבה... אני חושבת שמסקנתך נמהרת ומכלילה ...
 

ימאנזה

New member
אני שפוטה על רעננה אבל

הכרתי מקומות אחרים, יותר נידחים והאמת - עם יותר חום ואיכפתיות. אבל מה? שם גם המעורבות הבינאישית מעיקה וחונקת. הכל עניין של מידתיות כפי שחנה ציינה איפהשהו. האדישות והאיכפתיות הם שני קצוות על רצף .בכל מקרה עדיין ברעננה האיזון מתקיים למרות שיש לו לעיתים מחיר - כמו במקרה המדובר.
 
אני ברעננה עשרות שנים. הגעתי מתל אביב

כלומר? אני רעננית? תל אביבית? מי הם תושבי רעננה? NATIVS? כולם הגיעו מערים ומקומות אחרים בארץ ומחוץ לארץ, ורעננה היא ב ד י ו ק מיקרוקוסמוס לכל מקום אחר לא יותר טובה ולא פחות טובה! נו טוף, אם כל כך קשה להאמין שזה קורה ברעננה - נצא מתוך תקווה והנחה שזה מקרה חד פעמי?.. הלוואי!
 

qrst1 האחת

New member
כבר בהכנסי לתחומי העיר- נושמת אוויר שונה...|ר

בשיא ברצינות...!!! זו הרגשתי...!!! נשבעת...!!! - יכול להיות שזו גם אחת מהסיבות, העושות את העיר - לכה מיוחדת...
 

sarins

New member
הרעננים אדיבים!../images/Emo9.gif

תמיד אפשר לשפר, אבל כמי שנדדה שנים רבות בערים שונות בארץ עקב עבודת הבעל, אני מוצאת ברעננה(לא זזה מפה!!!)איזון מופלא, התקבלנו בעיר מקטן ועד גדול בחום ואהבה ורצון בלתי יתואר לעזור לנו להשתלב. בולטים לחיוב : האדיבות בכבישים כנהג לנהג ואף להולכי רגל, פתיחת דלתות (בקניון למשל, מחכים שאכנס ולא נוטשים בטריקה),שכנות טובה ולא מטרידה, מוקד עירוני יעיל ומסביר פנים ועוד. ומצד שני, לא מטרידים, לא "מציצים לצלחת", מחייכים זה לזה ...ומקפידים על תרבות הדיבור... אני מרגישה חופשיה ומשוחררת, כמו בעיר קטנה ופריפרית, אך עם איכותיותיה הנדירות של רעננה. בכל מקרה, שלא יקרה, אם מישהו ייתקע בחניית הקניון, אני אעצור ואנסה לעזור, אם כי לא ממש מצוייה בענייני מצברים... דרך אגב, אפשר להפיץ את הנושא ולהעלות את המודעות ברמה עירונית...יש לי מספר רעיונות! שיהיה סופשבוע מקסים!
 
תסלחי לי, אבל אני לא מאמין...

ועוד בחניון. כנראה שהיא לא ממש "ניסתה לבקש עזרה"... "איש לא עצר".... זה חניון !! מה הבעייה לדבר עם מישהו לפני שהוא נכנס לאוטו. לדעתי היא המשיכה בשופינג ו"מרחה" אותך עם סיפור , כדי שלא תכעסי עליה. את עושה פה הכללה וזה לא יפה !! אולי לא היה לאנשים כבלים להנעה. גם לי אין באוטו.
 
למעלה