אסטרולוגיה

ashrico

New member
אסטרולוגיה

אני רואה שאנשים משקיעים רבות מזמנם ןעוסקים באסטרולוגיה לשם ברור מצבם הכללי או, לחילופין, לנסות ולהיטיב את תנאי-חייהם בתחומים ספציפיים (בן-זוג, פרנסה, סקרנות לגבי העתיד ועוד). זו כמובן זכותם להאמין במה שיבחרו וכידוע כל מה שעושה טוב לאדם, אם לא פוגע בזולתו, טוב הוא ביסודו. יחד עם זאת אני רוצה להביע כאן אתדעתי שאין בזאת כל ממש או קשר למציאות האופפת אותנו ובודאי לא למציאות הפיסיקאלית שלנו, כלומר אין בזה ידע (מדע) אלא אמונה בלבד, וזאת למרות אמונתם ו"שימושם" של רבים וטובים כולל חלק מחכמי-ישראל בדורות ימי-הבינים... אך היה לנו חכם אחד ששלל זאת בתכלית השלילה והוא הרמב"ם (ר´ משה בן-מיימון) ובדורנו גאון הפילוסופים והמדענים והוא הפרופ´ ישעיהו לייבוביץ´ המנוח. למרות היות שני מאורות אלה ענקיים ולמרות היותם דתיים מאוד שללו זאת כדברי הבל ורעות-רוח ("אין מזל לישראל" אמר הרמב"ם, זאת-אומרת שאין בשמים שום כוכב שמשפיע על ישראל). כך שאפשר להשתעשע בנושא זה אך לא הייתי מציע לאנשים להשליך את יהבם (גורלם) על השפעת-הכוכבים. יש כן השפעה נפשית עלינו מצדו של הירח, והכוונה להשפעה הרומנטית בלבד...
 

ashrico

New member
אסטרולוגיה

הכוונה שלי היא שאם באה האסטרולוגיה לשעשע אנשים ולמלא זמן פנוי, אין היא מזיקה. אם היא מתימרת "לנבא" ארועים ומצבים בחיי הנועץ הרי שחבל על הזמן ואף יש בזאת מהסכנה שאנשים ייהפכו לתלותיים בכוכבים, כביכול, במקום לקחת יוזמה ואחריות לגורלם הם.
ashrico
 

DJNYC

New member
אולי היא לא תנבא לך כלום

אבל עם כל הספקנות יש בה המון מן האמת... כמו המון דברים שהופכים את כדור הארץ, והפיסיקה שלו לדבר כזה מופלא. וזה שרב זה או אחר אמר שזה שטויות.. לא הופך את זה לשטויות.
 

Shibby!

New member
ומה הקשר שרבנים אמרו את זה?

לא כל מה שהם אומרים זה נכון!
 

epitaph

New member
האסטרולוגיה לא מתיימרת לנבא...

היא רק מראה פוטנציאל.וזה באמת לא הפורום המתאים לדיון כזה.
 
נראה לנו שטעית בפורום

ואנו בטוחים כי תמצא גולשים רבים שישמחו לענות לך בפורום אסטרולוגיה עצמו.
 
למעלה