אסון עם שוסון

מצב
הנושא נעול.
אסון עם שוסון

אסון עם שוסון
תאונת הדרכים הקשה ביותר שארעה לאוטובוס "שוסון" היתה בסוף 1958 כאשר אוטובוס "דן" מהדגם המאוחר יותר של ה"שוסון" נפל מגשר נחלת יצחק, לתוך נחל איילון. 11 הרוגים.
 

seffic

New member
האם יש פרטים נוספים על האירוע?

אסון עם שוסון
תאונת הדרכים הקשה ביותר שארעה לאוטובוס "שוסון" היתה בסוף 1958 כאשר אוטובוס "דן" מהדגם המאוחר יותר של ה"שוסון" נפל מגשר נחלת יצחק, לתוך נחל איילון. 11 הרוגים.
האם יש פרטים נוספים על האירוע?
כמו באיזה קו זה היה,מאיזה גשר בדיוק נפל האוטובוס והאם הגשר עוד קיים? מעניין לראות תמונות של נחל איילון עם מים זורמים ועצים,ממש פנינת חן בלב העיר! ולא שכחתי את ההרוגים באסון, זיכרונם לברכה.
 

יהוושע

New member
נראה מזעזע למדי , איך זה קרה?

אסון עם שוסון
תאונת הדרכים הקשה ביותר שארעה לאוטובוס "שוסון" היתה בסוף 1958 כאשר אוטובוס "דן" מהדגם המאוחר יותר של ה"שוסון" נפל מגשר נחלת יצחק, לתוך נחל איילון. 11 הרוגים.
נראה מזעזע למדי , איך זה קרה?
בני , האם יש לך עוד תמונות של אוטובוסים , בעיקר טייגרים של אגד? האם יצא אי פעם פרסום/קטלוג כולשהו של אגד המפרט בצילומים את כ ו ל סוגי הטייגרים ששירתו בקואופרטיב מאז ומעולם?
 
לאגד יש ארכיון הסטורי

נראה מזעזע למדי , איך זה קרה?
בני , האם יש לך עוד תמונות של אוטובוסים , בעיקר טייגרים של אגד? האם יצא אי פעם פרסום/קטלוג כולשהו של אגד המפרט בצילומים את כ ו ל סוגי הטייגרים ששירתו בקואופרטיב מאז ומעולם?
לאגד יש ארכיון הסטורי
שהייתי מעורב בהקמתו (יחד עם אוסף האוטובוסים שהווה גרעין למוזיאון בחולון). הארכיון ההסטורי שוכן בבית אגד בדרך פ"ת. יש שם אוסף תצלומים עשיר ומסודר, גם לפי דגמי אוטובוסים (לא הייתי שם לאחרונה ואני מקווה שזה עדיין כך, מבחינת הסדר). שם תוכל לראות את כל דגמי האוטובוסים מדגם "רויאל טייגר). בזמנו הצלנו מגריטה את כל תתי הדגמים של רויאל טייגר, גם משנות החמישים, זה היה בצורה מסודרת תוך איתורם בסניפים כשהם היו עדיין פעילים,וכמובן במגרשי הפירוקים הגדולים שהיו בא"ת אזור. לצערי, בזמן אחת ההתנפלויות של פלשתינים על חניון אגד במוסך ארז, נשרפו רבים מהאוטובוסים, בעיקר אלה משנות החמישים. תמונות טובות של אוטובוסי רויאל טייגר של אגד משנות החמישים נמצאות בחוברת שאגד הוציא לנוער לקראת שנת העשור למדינה. מקור טוב לצילומים הוא גם במוזיאון עצמו, אצל נח סלוצקי הבלתי נלאה האוסף בתצלומים את הדגמים של כל האוטובוסים שהיו באגד, כולל כמובן ה"רויאל טייגר".
 

אביתר777

New member
השריפה מיום 17.07.1994 שים לב ../images/Emo70.gif|!

לאגד יש ארכיון הסטורי
שהייתי מעורב בהקמתו (יחד עם אוסף האוטובוסים שהווה גרעין למוזיאון בחולון). הארכיון ההסטורי שוכן בבית אגד בדרך פ"ת. יש שם אוסף תצלומים עשיר ומסודר, גם לפי דגמי אוטובוסים (לא הייתי שם לאחרונה ואני מקווה שזה עדיין כך, מבחינת הסדר). שם תוכל לראות את כל דגמי האוטובוסים מדגם "רויאל טייגר). בזמנו הצלנו מגריטה את כל תתי הדגמים של רויאל טייגר, גם משנות החמישים, זה היה בצורה מסודרת תוך איתורם בסניפים כשהם היו עדיין פעילים,וכמובן במגרשי הפירוקים הגדולים שהיו בא"ת אזור. לצערי, בזמן אחת ההתנפלויות של פלשתינים על חניון אגד במוסך ארז, נשרפו רבים מהאוטובוסים, בעיקר אלה משנות החמישים. תמונות טובות של אוטובוסי רויאל טייגר של אגד משנות החמישים נמצאות בחוברת שאגד הוציא לנוער לקראת שנת העשור למדינה. מקור טוב לצילומים הוא גם במוזיאון עצמו, אצל נח סלוצקי הבלתי נלאה האוסף בתצלומים את הדגמים של כל האוטובוסים שהיו באגד, כולל כמובן ה"רויאל טייגר".
השריפה מיום 17.07.1994 שים לב
|!
בארוע זה נפגעו בסה"כ למעלה מ- 200 אוטובוסים שונים של "אגד" - רובם מיושנים אך ביניהם מס´ רב של אוטובוסים ישנים מדגמים שונים ונדירים ביותר שהיו מיועדים לשיקום והצגה במוזיאון הרכב ההיסטורי של "אגד" בחולון ! אוטובוסים אלה נאספו מכל קצות הארץ וחלקם שימש למטרת חלקי חילוף עבור אוטובוסים אחרים המוצגים במוזיאון. בין אוטובוסים אלה היה גם אוטובוס " LEYLAND ROYAL TIGER" - Mk-1 ! בארוע נשרפו גם 3 אוטובוסים נוספים שהיו פעילים ושייכים למוזיאון הרכב ההסטורי של "אגד" בחולון, שהיו ביום הארוע בטיפולים שונים במוסך "ארז": אוטובוס G.M.C שמספרו ת 1371 עלה ברובו באש ורק המנוע וחלקו הקדמי שרדו. סיפור חייו של אוטובוס זה: מדובר באוטובוס מסוג G.M.C שמס´ הרישוי המקורי שלו היה כ 682 והשתייך לקואופרטיב "שחר" שהתמזג ביחד עם קואופרטיב "דרום-יהודה" ל-"אגד" ביום 01.11.1951. האוטובוס קיבל מס´ רישוי חדש: 37-508 והורכב בו מנוע “LEYLAND”. אח"כ עבר שינוי מבנה לתצורת סדנא ניידת וקיבל מס´ רישוי חדש: 136-873. אח"כ שופץ ושוחזר שוב לתצורת אוטובוס נוסעים עבור הפקת סרטים כדוגמת "אסקימו-לימון" וקיבל מס´ רישוי אחר (ישן): ים 450. האוטובוס השתייך למוזיאון הרכב ההיסטורי של "אגד" עם הקמתו. במוזיאון הוחלף שוב מס´ הרישוי שלו והפעם ל- ת 1371. ביום 17.03.1994 השתתף האוטובוס בטקס חנוכת מצפור במלאות 40 שנה למארב המחבלים שהתרחש במעלה העקרבים. לאחר הטקס, הוסע האוטובוס אל מוסך "ארז" לצורך טיפול ושיפוץ. במוסך זה נשרף כאמור. אח"כ שוקם ונבנה מחדש ולבסוף קיבל את מס´ הרישוי ת 1383 שזהה למס´ הרישוי של אוטובוס ה- G.M.Cמהפיגוע במעלה העקרבים שהתרחש ביום 17.03.1954. כיום מוצג במוזיאון הרכב ההיסטורי של "אגד" בחניון חולון. אוטובוס שני שנשרף לחלוטין ביום 17.07.1994 היה: " LEYLAND ROYAL TIGER" - Mk-2 - מודל בין-עירוני משופר, מרכב מתוצרת "הארגז", מס´ האוטובוס: 39-488. במקומו, שופץ אח"כ דגם זהה שהוצב במוזיאון "אגד" ומספרו: 39-486. אוטובוס שלישי שנשרף לחלוטין בארוע זה היה: MERCEDES O303 שלו מרכב של אוטובוס MERCEDES O302 מקורי שנבנה ע"י חברת MERCEDES בגרמניה. כמו-כן נשרפו כליל בארוע גרר מוסך ארז מתוצרת LEYLAND (מרכב מתוצרת "מרכבים") שמספרו: 507-487 (מס´ פנימי: 34975) שהוסב לגרר מאוטובוס " LEYLAND ROYAL TIGER" - Mk-2 (מרכב מתוצרת "מרכבים") שמספרו: 666-471 ואשר הופעל בעברו כאוטובוס עירוני בירושלים ואוטובוס MERCEDES O302 של חברת הבת "גת" שמספרו: 690-972.
 
אני זוכר מספר נוסף של אוטובוס שנשרף

השריפה מיום 17.07.1994 שים לב
|!
בארוע זה נפגעו בסה"כ למעלה מ- 200 אוטובוסים שונים של "אגד" - רובם מיושנים אך ביניהם מס´ רב של אוטובוסים ישנים מדגמים שונים ונדירים ביותר שהיו מיועדים לשיקום והצגה במוזיאון הרכב ההיסטורי של "אגד" בחולון ! אוטובוסים אלה נאספו מכל קצות הארץ וחלקם שימש למטרת חלקי חילוף עבור אוטובוסים אחרים המוצגים במוזיאון. בין אוטובוסים אלה היה גם אוטובוס " LEYLAND ROYAL TIGER" - Mk-1 ! בארוע נשרפו גם 3 אוטובוסים נוספים שהיו פעילים ושייכים למוזיאון הרכב ההסטורי של "אגד" בחולון, שהיו ביום הארוע בטיפולים שונים במוסך "ארז": אוטובוס G.M.C שמספרו ת 1371 עלה ברובו באש ורק המנוע וחלקו הקדמי שרדו. סיפור חייו של אוטובוס זה: מדובר באוטובוס מסוג G.M.C שמס´ הרישוי המקורי שלו היה כ 682 והשתייך לקואופרטיב "שחר" שהתמזג ביחד עם קואופרטיב "דרום-יהודה" ל-"אגד" ביום 01.11.1951. האוטובוס קיבל מס´ רישוי חדש: 37-508 והורכב בו מנוע “LEYLAND”. אח"כ עבר שינוי מבנה לתצורת סדנא ניידת וקיבל מס´ רישוי חדש: 136-873. אח"כ שופץ ושוחזר שוב לתצורת אוטובוס נוסעים עבור הפקת סרטים כדוגמת "אסקימו-לימון" וקיבל מס´ רישוי אחר (ישן): ים 450. האוטובוס השתייך למוזיאון הרכב ההיסטורי של "אגד" עם הקמתו. במוזיאון הוחלף שוב מס´ הרישוי שלו והפעם ל- ת 1371. ביום 17.03.1994 השתתף האוטובוס בטקס חנוכת מצפור במלאות 40 שנה למארב המחבלים שהתרחש במעלה העקרבים. לאחר הטקס, הוסע האוטובוס אל מוסך "ארז" לצורך טיפול ושיפוץ. במוסך זה נשרף כאמור. אח"כ שוקם ונבנה מחדש ולבסוף קיבל את מס´ הרישוי ת 1383 שזהה למס´ הרישוי של אוטובוס ה- G.M.Cמהפיגוע במעלה העקרבים שהתרחש ביום 17.03.1954. כיום מוצג במוזיאון הרכב ההיסטורי של "אגד" בחניון חולון. אוטובוס שני שנשרף לחלוטין ביום 17.07.1994 היה: " LEYLAND ROYAL TIGER" - Mk-2 - מודל בין-עירוני משופר, מרכב מתוצרת "הארגז", מס´ האוטובוס: 39-488. במקומו, שופץ אח"כ דגם זהה שהוצב במוזיאון "אגד" ומספרו: 39-486. אוטובוס שלישי שנשרף לחלוטין בארוע זה היה: MERCEDES O303 שלו מרכב של אוטובוס MERCEDES O302 מקורי שנבנה ע"י חברת MERCEDES בגרמניה. כמו-כן נשרפו כליל בארוע גרר מוסך ארז מתוצרת LEYLAND (מרכב מתוצרת "מרכבים") שמספרו: 507-487 (מס´ פנימי: 34975) שהוסב לגרר מאוטובוס " LEYLAND ROYAL TIGER" - Mk-2 (מרכב מתוצרת "מרכבים") שמספרו: 666-471 ואשר הופעל בעברו כאוטובוס עירוני בירושלים ואוטובוס MERCEDES O302 של חברת הבת "גת" שמספרו: 690-972.
אני זוכר מספר נוסף של אוטובוס שנשרף
38-920
 

יהוושע

New member
תודה לך על המידע,בני, כמה אוטובוסים

לאגד יש ארכיון הסטורי
שהייתי מעורב בהקמתו (יחד עם אוסף האוטובוסים שהווה גרעין למוזיאון בחולון). הארכיון ההסטורי שוכן בבית אגד בדרך פ"ת. יש שם אוסף תצלומים עשיר ומסודר, גם לפי דגמי אוטובוסים (לא הייתי שם לאחרונה ואני מקווה שזה עדיין כך, מבחינת הסדר). שם תוכל לראות את כל דגמי האוטובוסים מדגם "רויאל טייגר). בזמנו הצלנו מגריטה את כל תתי הדגמים של רויאל טייגר, גם משנות החמישים, זה היה בצורה מסודרת תוך איתורם בסניפים כשהם היו עדיין פעילים,וכמובן במגרשי הפירוקים הגדולים שהיו בא"ת אזור. לצערי, בזמן אחת ההתנפלויות של פלשתינים על חניון אגד במוסך ארז, נשרפו רבים מהאוטובוסים, בעיקר אלה משנות החמישים. תמונות טובות של אוטובוסי רויאל טייגר של אגד משנות החמישים נמצאות בחוברת שאגד הוציא לנוער לקראת שנת העשור למדינה. מקור טוב לצילומים הוא גם במוזיאון עצמו, אצל נח סלוצקי הבלתי נלאה האוסף בתצלומים את הדגמים של כל האוטובוסים שהיו באגד, כולל כמובן ה"רויאל טייגר".
תודה לך על המידע,בני, כמה אוטובוסים
בסה"כ מוצגים במוזיאון , ומה הן שעות הביקור? האם יש באפשרותך לסרוק כמה מן הצילומים שהזכרת ולהציג אותם כאן?
 

אביתר777

New member
פיגוע עם שוסון ../images/Emo70.gif../images/Emo15.gif

אסון עם שוסון
תאונת הדרכים הקשה ביותר שארעה לאוטובוס "שוסון" היתה בסוף 1958 כאשר אוטובוס "דן" מהדגם המאוחר יותר של ה"שוסון" נפל מגשר נחלת יצחק, לתוך נחל איילון. 11 הרוגים.
פיגוע עם שוסון

ביום 11.04.1956 שעה 19:00 לערך, הותקף שוסון של אגד ליד שער יפו בצריפין מירי מן המארב מצד מערב. האוטובוס היה מאסף מתל-אביב לרמלה. בפיגוע זה נפצעו 6 נוסעים. הפדאיונים (המחבלים) המשיכו לכיוון סאפארייה ושם פרצו לבית והרגו מס´ מתפללים. אח"כ עברו את הגבול ונמלטו לכיוון שטח ירדן. הם נמלטו בסמוך לשטח בית-החרושת נשר למלט ליד רמלה בחסות החשיכה והפרדסים.
 

אביתר777

New member
האם מישהו יודע את מס´ הרישוי של

פיגוע עם שוסון

ביום 11.04.1956 שעה 19:00 לערך, הותקף שוסון של אגד ליד שער יפו בצריפין מירי מן המארב מצד מערב. האוטובוס היה מאסף מתל-אביב לרמלה. בפיגוע זה נפצעו 6 נוסעים. הפדאיונים (המחבלים) המשיכו לכיוון סאפארייה ושם פרצו לבית והרגו מס´ מתפללים. אח"כ עברו את הגבול ונמלטו לכיוון שטח ירדן. הם נמלטו בסמוך לשטח בית-החרושת נשר למלט ליד רמלה בחסות החשיכה והפרדסים.
האם מישהו יודע את מס´ הרישוי של
שוסון זה - שואל ארכיון אוספי הבית של אביתר ?
 
למה השוסונים נכשלו בארץ?

אסון עם שוסון
תאונת הדרכים הקשה ביותר שארעה לאוטובוס "שוסון" היתה בסוף 1958 כאשר אוטובוס "דן" מהדגם המאוחר יותר של ה"שוסון" נפל מגשר נחלת יצחק, לתוך נחל איילון. 11 הרוגים.
למה השוסונים נכשלו בארץ?
הרי דגמים דומים שירתו בצרפת ומושבותיה במשך עשורים. האם האקלים והתנאים בארץ כה שונים וקשים מדרום צרפת וצפון אפריקה? אולי פשוט "מרחו" את הכשרתם של אנשי התחזוקה כאן. קצת מזכיר את הסיפור של הסיטרואן BX...כמו שאומרים: Give a dog a bad name & hang him.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה