אנשים בבקשה!

אנשים בבקשה!

בבקשה לענות לשאלות לגבי תזמונים באומנויות לחימה שונות, ושובו של הג´אב 3 - על חשיבה במהלך קרב.. בן? דוד? סלבו? אייקי-פריק-סן? כולם? מישהו?
 
איזה מזל שאתם מתחשבים בי...

הייתי פשוט משתעמם ברכבת...
 
האמת, שכמעט אין לי מה להוסיף על

מה שכתבת בעצמך, בהודעה הקודמת בנושא... יש אולי כמה דקויות, אבל אותן צריך להסביר בפועל, לא בפורום... חוץ משתים: בשיטתנו אין "התקפה", כי היא נותנת הזדמנות לתוקף. מה שיש זה תזמון שנקרא "יאנג שלם", ובו אתה אמור להרגיש את הכוונה של התוקף לפעול - ולהקדים אותו. זה עדין הגנה ולא התקפה, כי אתה מגיב להחלטה שלו (ולא מחכה לפעולה שתבוא מייד אחריה). לגבי התזמון ה"מאוחר", יין שלם הוא אחד מסימני-ההיכר של טאי-צ´י בלחימה - רק שאצלנו לא מתייחסים לזה כאל "מאוחר", אלא פשוט "יין שלם".
 
אני חושב שזו הכוונה גם אצלנו

מבחינה "פוליטיקלי קורקט" אנחנו מתרגלים את היוזמה הזו כאשר - היריב מתחיל לשלוף נשק (סכין) או להרים ידיים לעמידת קרב. מצד שני, אנחנו מתרגלים הגנות מול ההתקפות, ומתרגלים גם התקפות באמצע קרב, כלומר עבודה כשהיריב מוכן אליך, ואתה בוחר להתקיף אותו. מה קורה בין יאנג שלם ובין יין שלם?
 
חשיבה בקרב?

"מתי בעצם אתה בוחר באיזו תגובה להגיב?" מי בוחר? "זה" בוחר! "אני" לא קשור בכלל לענין!
 
בין יין שלם ליאנג שלם, נמצאות שתי

האפשרויות הנותרות: חצי-יאנג, וחצי-יין. חצי-יאנג, זה להתקיף את האויב בזמן שהוא מתקיף אותך, כלומר לנצל את התנע שלו קדימה כדי להוסיף אותו למכה שלך מולו - משהו כמו ההבדל בין התנגשות במכונית עומדת, לבין התנגשות חזיתית בין שתי מכוניות הנוסעות זו-מול-זו. כמובן שזה מתבצע תוך חמיקה מההתקפה. חצי-יין, זה לסטות מההתקפה, להניח לה להסתיים, ואז, כשהיריב מנסה להתארגן על עצמו, לנצל את חוסר-שיווי-המשקל שלו כפתח להתקפה. ארבעת האפשרויות נלמדות, את רובן אפשר לעשות כואריאציה על אותה הטכניקה. בד"כ (לא תמיד!) שתי האופציות היאנגיות יהיו לטכניקות של הריגה ו/או שבירה, ושתי האופציות הייניות יהיו לטכניקות של השתלטות והרחקה.
 
למעלה