אנשים אתם כאן....

צביקוש21

New member
אנשים אתם כאן....

אני עדיין קיים למי שכח... אולי לא הייתי במיפגש אבל אני עדיין חי וקיים .... אגב מישהו מפורום שממש לא שקור לנושא שלנו סיפר לי ששמע את ארנון ברדיו וסיפר לי שגם אני הוזכרתי בראיון ברדיו.. שאלתי אותו מה זאת אומרת... הוא אמר שארנון סיפר על המקצועות של אנשי הפורום והוא הזכיר שיש נהג בפורום! איזה כיף לי! אני מפורסם........ :) יש חדש בקשר לנושא משפחת גליקסמן? כמו"כ יש משהו חדש על מקורות משפחת palas מלונדון?
 

צביקוש21

New member
איזה כתבה?

אולי תראה אותה כאן או אם למישהו יש שישלח אותה או משהו כזה?
 

משה לרר

New member
משפחת גליקסמן

צבי בוקר טוב מדוע אתה מטריד את מנוחת גליקסמן ? בידי תיעוד של ענף מסויים בגליקסמן - ר´ אברהם הירש גליקסמן - שחי במאה ה-19 ומוצאו מלסק. כן מתאר את משפחת אמו בנדיט משיראז ומתעד בפרוטרוט את משפחת פרנקל הלויה. החוברות שנערכו ע"י בנו פיחס זליג גליקסמן מלודז הודפסו בשנים תרפ"ג-תרפ"ד, ונקראות "תפארת אדם" תיאורים ביוגרפיים.
 

צביקוש21

New member
סבתי במקור היתה גליקסמן

שלום. סבתא שלי (שתחיה עד 120..) נקראה בילדותה לפני שהתחתנה גליקסמן. השם המלא שלה בילדותה היה מאשה גליקסמן (היום היא נקראת ד"ר דינה שטרן) סבתא שלי תמיד אמרה לי שאם יש משהו שהיתה רוצה לדעת ולגלות לפני מותה זה כל פרט על אימה שכן לא ידוע לה כלום עליה. לא ידוע לה היכן נולדה אימה או מאיפה באה. סבתא שלי גדלה ברוב ילדותה בזדונסקה וולה (היא ניצולת שואה).
 

משה לרר

New member
גליקסמן - זדונסקא-וולא

ראשית גם שורשי נעוצים בזדוסקא-וולא - משפחת פרנקל, במשך כל המאה ה-19. האם סבתך נולדה בזדוסקא-וולא ? אם לא, היכן ? באיזו שנה ? האם ידוע לך שמו הפרטי של אבי סבתך ?
 

צביקוש21

New member
פרטים

להורים של סבתא שלי קראו חנה ושמעון גליקסמן (הי"ד) אגב בשלב מאוחר יותר עברה המשפחה של סבתא שלי להתגורר בלודז וכל משפחתה נספתה בשואה. יש בידי ספר מפורט על כל מה שקשור למשפחתי (משפחת שטרן) ומשפחת סבתא שלי. אני מדבר על ספר המשפחה שלנו שאותו כתבה סבתי (שהיא ד"ר לספרות במקצועה, ד"ר ללשון וספרות ומרצה בכירה בנושא שי עגנון וביאליק ונחשבת למומחית בנושא). אם רק היה לי סורק הייתי מעלה פה פרטים יותר מפורטים.
 

משה לרר

New member
שמעון גליקסמן

האם יתכן ששמעון נולד בשנת 1888 בזדונסקא-וולא ? האם חנה ושמעון נשאו בזדונסקא-וולא ? האם סבתך נולדה בזדונסקא-וולא ? באיזה שנה ? האם מכירה את יחיאל ואווה פרנקל מלודז´ (היום בת"א) ?
 

צביקוש21

New member
שמעון גליקסמן

אבא של סבתא שלי כלומר שמעון גליקסמן נולד בעיירה זדונסקה-וולה אך בשנת 1890 . מחר אתן לך עוד פרטים. כמו"כ ידוע לי שההורים של שמעון גליקסמן הגיעו מעיירה בשם קלשצוב.
 

דדיחתם

New member
אם ידוע לך על השנה מהידע של סב´ שלך

אז 1888 ו-1890 זה היינו-הך, משום שאנשים לא יודעים הרבה פעמים את השנה המדוייקת של לידת הוריהם, ובטח כששאלת אותה היא חישבה לפי גילה ואמרה לך בערך - לכן אל תפסול את מה שמשה אמר.
 

צביקוש21

New member
עוד משהו...

אמנם רשמתי שארשום עוד פרטים מחר (ואני אכן יעשה כך..) אך השאלות שלך הדהימו אותי והתרגשתי מאד כי השאלות שלך עשו רושם כאילו ידעת פרטים... יכול להיות שעלית על משהו? אגב רציתי להעיר שייתכן כי בקשר לתאריכים ייתכן וסבתא שלי לא מדייקת בתאריכי לידה שכן היא אישה מבוגרת בת 82 וזיכרונה מהעבר אינו צלול כל כך. אגב בקשר לאמא של סבתא שלי עליה כמעט לא ידוע כלום אך ממה שסבתא שלי כן יודעת זה שלאמא של סבתא שלי קראו לפני הנישואים אסתר חנה קליין. אסתר חנה קליין נולדה בשנת 1892 . לא ידוע איפה היא נולדה . ואני מצוטט מה שסבתא שלי סיפרה לי עוד עליה : " אמי היתה בת למשפחה מסועפת מאד רבת ענפים. ידוע לי שהיו לה קרובים כלשהם ב ווארטה שעל נהר ווארטה וכן ב זגייז ובשראדז.".... אגב לאבא של סבתא שלי היה חנות בעיר לודז. חנות לצורפות ולתכשיטים. החנות היתה ברחוב פיוטרקובסקה . סבתא שלי זוכרת שבעבר בשנות ה 30 או ה 40 קיבלה מידע על כך שבן דוד שלה (שקרוי אף הוא שמעון גליקסמן) חי . אמרו לה אז שהוא נמצא בארץ ושוקל לחזור לפולין או לרדת לארה"ב. מאז לא שמעה ממנו. ייתכן שהוא חי איפשהו או שהיה חי ונפטר זה נשאר בגדר תעלומה .
 

משה לרר

New member
קליין

לפי מה שניתן למצוא בינתיים: אסתר חנה קליין נולדה בזדונסקא-וולא בשנת 1888 אסתר חנה קליין נפטרה בצ´סטוחובה בשנת 1885 וזה באותו איזור של לודז´ על מנת לאמת נתונים ניתן להתקשר לחוקרת מקומית שיכולה לגשת לארכיון ולהוציא את הכרטיסים הפיזיים של גליקסמן ושל קליין ולהתחקות אחר השורשים אם אתה מעוניין אמסור לך פרטים כיצד ליצור קשר ב-E-MAIL וזה כרוך גם בייפוי-כח נוטריוני שאתה צריך לשלוח לה חתום (תוכל לקבל אצלי) ובתשלום של 10$ לשעת עבודה שלה והוצאות נסיעה במידה וצריכה לגשת לארכיון בלודז´ הרחוב שציינת בלודז´ הוא כמו רח´ אלנבי בתל-אביב - מלא בחנויות תכשיטים
 

צביקוש21

New member
אין צורך...

כי יש בידי סבתא שלי רישומים גרמנים מהשואה ועפ"י הרישומים אמא שלה ניספתה במחנה השמדה יחד עם שלושה מילדיה (אחיות של סבתא שלי) לסבתא שלי היו חוץ ממנה שני אחים ושני אחיות. במחנה ההשמדה ניספו אמא של סבתא שלי אחות אחת ושני האחים. מה שכן אבא שלה נדד עם אחת האחיות שלה ולא ידוע מה עלה בגורלם. ואגב... מה בקשר לשמעון גליקסמן? מה חדש? המידע שרשמתי אומר משהו? סבתא שלי ביקשה לציין שאבא שלה עסק והיה ידוע בעסקי הצורפות והזהב בזודנסקה וולה וכן בלודז.
 

משה לרר

New member
איתור שרשים זדונסקא-וולא

צביקוש אני מתכוון לאחור ולא לפנים ניתן לבנות את העץ מתחילת המאה ה-19 ואז לנסות ללקט פרטים נוספים לכוון המאה ה-20 ועד ימנו לגבי גליקסמן שמעון אין לי יותר פרטים והפתרון נמצא רק ע"י פניה לחוקרת לגבי בריינדל מצאתי כי קיימת מצבה בבית הקברות של זדונסקא-וולא מס´ הרישום: 328, נושאת את השם: בריינדיל בת עזרא, נפטרה יט אדר תרנ"ד February 25, 1894 - אולי זה אומר לכם משהו לגבי קליין מצאתי קיומן של מצבות: קליין אביגדור בן אהרון, נפטר: מרץ 2, 1932 כד אדר תרצ"ב, קליין יהודא בן יצחק, נפטר: ינואר 6, 1929 כד טבת תרפ"ט בן 74 במותו
 

צביקוש21

New member
רגע ...

אני לא מבין.. למה שאלת עם שמעון גליקסמן נולד ב 1888 ? כי סבתא שלי אומרת שסביר להניח שזה נכון.. את הזוג שציינת היא לא מכירה אך למה שאלת בקשר אליו?
 

צביקוש21

New member
שמעון גליקסמן (הבן דוד)

לסבתא שלי היה בן דוד שקראו לו גם כן שמעון גליקסמן. להורים של אותו שמעון גליקסמן קראו ליב ולוטה גליקסמן. היו לו חמש אחים.(בני דודים של סבתא שלי) הוא בעצמו (שמעון גליקסמן) , פרניה גליקסמן , לולק גליקסמן , מונייק גליקסמן , צשה גליקסמן וזושיה גליקסמן. דיברתי עם סבתא שלי עוד פעם כרגע בקשר לשמעון גליקסמן. ידוע לה בוודאות שהוא היחיד מכל המשפחה שלה כולל קרובים חוץ ממנה ששרד את השואה. היא יודעת את זה כי היא קיבלה מסר בשנות ה 30 כנראה ממישהו שהוא בחיים ושהוא נמצא בישראל. כנראה לפי המסר הוא התכוון להגר לארה"ב או לחזור לפולין. מאז לא שמעה ממנו. והשאלות שנשאלו על ידי סבתא שלי הם: 1:האם הוא נשאר בארץ או היגר לחו"ל. 2:מתי נפטר? 3:מתוך הנחה שהוא הקים משפחה איפשהו תכן כי יש לה קרובים איפשהו בעולם. 4: אם הוא היה בחיים היום הוא היה צריך להיות בן 92 5:האמת נמצאת אי שם. 6:אני מקווה שאי פעם אני יעלה על עקבותיו. בכל אופן עוד כמה דברים (אם זה מענין מישהו ...) לאבא של סבתא שלי היו שלושה אחים. אחד זה ליב גליקסמן שהתחתן עם לוטה וילדיו מצויינים כאן למעלה . (שמעון גליקסמן הוא אחד מהילדים..) אח נוסף של אבא של סבתא שלי היה טוביה גליקסמן שהתחתן עם גוצה והיו להם שני ילדים יונתן ולובה. עוד אחות של אבא של סבתא שלי היתה מאשה גליקסמן שנפטרה כילדה (וסבתא שלי נקראה על שמה). בקשר למשפחת קליין (משפחתה של אמא של סבתא שלי). באחת ההודעות למעלה כבר צינתי את שם הוריה (הסבתא וסבא של סבתא שלי). לאמא של סבתא שלי היה אח אחד בשם זליג קליין ואשתו אסתר פריל קליין (מווארטה). היו להם שני ילדים רוזקה קליין( שהתחתנה מאוחר יותר עם אריה קפטל והתגוררה בראשון לציון שם נפטרה לפני יותר מ 10 שנים.) הילדה השניה היתה גרינה קליין (רוזנבלום) שנפטרה בניו יורק. ועכשיו רציתי לציין פרטים על המשפה של אמו של שבא שלי. לאמא של סבא שלי קראו לפני הנישואים טאובה מיכרובסקי. אז נעשה סדר...... הפרטים הכי מוקדמים שאני מכיר זה הסבא של אמא של סבא שלי. השם שלו היה הרב חיים מאיר מיכרובסקי מטומאשוב מאזובייצקי. היו לו שלושה ילדים. 1:גננדל מיכרובסקי נישאה לקלמן ברגר ונולד להם בן אחד בשם יעקב ברגר. 2:ישראל נחמיה מיכרובסקי שהתחתן עם אסתר אתל קוזלובסקי (הסבתא וסבא של סבא שלי מצד אמא של סבא שלי). 3:בת שבע מיכרובסקי שנישאה לאייזיק אפשטיין. עם מישהו ירצה פרטים נוספים רק להודיע.
 

צביקוש21

New member
אנשים אני מצפה לעזרה....

באמת תודה על ההתיחסות... היחיד שמתיחס זה משה ותודה לו. חבל שאף אחד לא מנסה לעזור.
 

צביקוש21

New member
ועוד פרטים

להורים של אמא של סבתא שלי קראו הרב יוסף קליין והרבנית בריינדל קליין. בקשר לרחוב בלודז... אנחנו מדברים על הרחוב הזה בתקופת השואה... יש לי ספר שלם על משפחתי או יותר נכון על סבתא שלי . זהו ספר משפחה שנכתב ע"י סבתא שלי והוא פנימי בתוך המשפחה.
 
למעלה