אני רק שאלה

אני רק שאלה

היי מה המצב לכולם? קוראים לי סיגל ואני רוצה להתחיל ללמוד פלמנקו ושמעתי שצריך לדעת ספרדית כדי להבין את השיר, זה נכון? תודה מראש.
 

karmina1

New member
מה הקשר??

בשביל לרקוד פלמנקו את לא צריכה לדעת ספרדית, ובנוגע ל"להבין" את השיר, אני חושבת שמה שחשוב זה "להרגיש" את השיר, את מה שהוא מעביר והכי חשוב, להבין את הקצב שלו. בין זה ובין ידיעת השפה אין קשר. מה גם שברוב המקומות בהתחלה עובדים רק עם מוזיקה ללא שירה כך שמי שמסר לך את האינפורמציה הזאת, הטעה אותך
 

Zidan de Toledo

New member
הקשר דווקא ברור..

בהחלט צריך לדעת ספרדית כדי להבין את מילות השירים בפלמנקו (אם כי לפעמים גם זה לא מספיק כי השירה היא בבשפת הצוענים 'קאלו' , או במבט אנדלוסי כבד). השאלה היא למה היתה הכוונה? להבנה מילולית של השיר? או להבנה של התרבות, הריקוד והקצב דרך השיר?
 
ובכן.....

ניתן ללמוד פלמנקו גם בלי לדעת ספרדית ולראיה דברי עם רוב תלמידי הפלמנקו בארץ. אם ברצונך לשלב לימודי פלמנקו בספרד זה כבר מצב אחר שבו לא תהיה לך ברירה אלא ללמוד ספרדית. כמובן שכדי להבין מילים של שירים רצוי להבין את השפה שבה שרים אותם (גם אם זה צרפתית), אבל כמו שמנהל הפורום היקר שלנו כתב, בפלמנקו גם כשיודעים ספרדית ומבינים את המבטא האנדלוסי הכבד זה לא תמיד עוזר.... בקיצור, עלי והצליחי בלימודי הפלמנקו ואל תשתהי בגלל השפה!!! בהצלחה!!!
 
למעלה