לא מדוייק ואין לזה קשר לאידאולוגיה
כדי להבין את משמעות המילים - צריך להבין אותן בתוך ההקשר הקונקרטי, אחרת זה שימוש אנאכרוניסטי ומטעה. כדי להבין מה אדם אומר יש להיצמד למשמעות המילים המקובלת בתקופתו ובסביבתו, ולא למשמעות "הראשונית". לדוגמה, בימי הביניים, המילה: "חיובי", נשאה בעיקר את המשמעות של "חובה". אמירה כמו: "מצווה זה דבר חיובי", משמעותה היתה שמצווה היא דבר שחובה לעשותו. אם היום תשתמש במושג "חיובי" בהקשר הקדום שלה, תתמוך בהבנה לא נכונה של הדברים. שפה היא דבר מתפתח ואין טעם לקבע אותה בנקודת זמן מסויימת.