צר לי להודיעך
אך הפקקים לא יגמרו גם כאשר תהיה רכבת קלה. גם כאשר יבנו כ ל הקווים המתוכננים. זה עניין של שווי משקל בין פקקים לתחבורה ציבורית. ככל שיהיו יותר פקקים יותר אנשים יעדיפו את התחתית כי זה יהיה יותר מהיר, וככל שיהיו פחות פקקים אנשים יותר יעדיפו את הרכב הפרטי כי זה יהיה יותר מהיר ונוח להם. רכבת קלה זה לא פתרון קסמים, הרכבת לא תפתור בן רגע את הבעיה. יש צורך בראיה מערכתית שתיצור עדיפות לתחבורה ציבורית. גם פיתוח תחבורה ציבורית גם הפסקה של פיתוח כבישים המיועדים לתחבורה פרטית וגם הפיכה של כבישים מכבישים המשמשים רכבים פרטיים לשימוש לתחבורה ציבורית בלבד או להולכי רגל בלבד. כמובן שאני לא ממציא את כל זה, אני ראיתי במו עיני דוגמאות לכך גם בארץ וגם בעולם. ובכלל, אני לא חושב שהמטרה של תחבורה ציבורית בגדול היא פיתרון של בעיית הפקקים. תחבורה ציבורית באה לתת פיתרון תחבורתי לאנשים שאין להם אמצעי תחבורה או (כמו במקרה של רכבות) לתת לאנשים אפשרות להגיע בזמן לעבודה גם אם יש פקקים כי הרכבת לא עומדת בפקק. בשנים האחרונות הושם דגש על העובדה שלתחבורה ציבורית יש גם תופעות לוואי חיוביות נוספות שלא שמו לב אליהן כאשר התחבורה הציבורית הייתה עוד בחיתוליה. תחבורה ציבורית היא גם מאוד מאוד ידידותית לסביבה. תחבורה ציבורית תופסת פחות מקום על הכביש ולכן יש לכך פוטנציאל בהקטנת הצורך לבניית כבישים --> צריך לכסות פחות משטחים שהיו קודם חורש טבעי/שדות/יערות/בתים/מדרכות באספלט וכל המשתמע מזה. בנוסף, גם גילו כי תחבורה ציבורית מזהמת פחות את האוויר. לכן, בהתחשב בבעיית זיהום האוויר שנוצרה במרכזי הערים כתוצאה מריבוי רכבים פרטיים, קיים צורך של ממש בעידוד התחבורה הציבורית. לפי דעתי זה פשוט חוסר מקצועיות לחשוב שתחבורה ציבורית תפתור את בעיית הפקקים (אולי חוץ מבמקרים קיצוניים כמו שנעשה במקומות מסוימים בעולם - תחבורה ציבורית בחינם שהובילה לזניחה משמעותית של הרכב הפרטי) במקרה הטוב ניתן להניח כי כי תהיה הקלה כלשהי בעומס התחבורה וגם זה מראה על אופטימיות רבה. Raminec