אני צריך עצה

כרמל 1

New member
אני צריך עצה

אני בן 13 וחצי, אני מתאמן בקרב מגע כ-3 וחצי שנים. הכנתי לי לוח אימונים לכמה חודשים, ואני צריך עצה מה לעשות בכל יום בשביל לשמור על כושר לדוגמא (חודש ראשון 30 שכיבות שמיכה, חודש שני 35, חודש שלישי 40 וכו') תודה
 

Lost Oath

New member
תנסה באתר הזה:

טבלת כח בסיסית. בהצלחה, על תעבוד קשה מידי.
 

zappon

New member
אל תתיחס לתוכנית אימונים הזאת!!

גם ראה את האזהרה שלמטה,מי בכלל רשם את זה? אני ממליץ לך בגילך יותר לתת דגש על סיבולת לב ריאה,גמישות וטכניקה כמובן גם כוח אבל לא ממולץ בגיל צעיר שגופך לא הגיע לגודלו המירבי להתאמן על אימוני כוח רציניים זה יקצר לך את השרירים ויעצב אותם לפני שהם גדלו לפחות ברוב היכולת שלהם,חכה עוד כמה שנים לאימוני כוח-תמיד אפשר בשנה להשיג תוצאות מדהימות של כוח,לדעתי זה יותר יפגע בך בתקופה הזאת.
 
זפון, תרגיע. אימון כוח באקב"ן

מי שרשם את תוכנית האימונים הזו הם: יוסי שריף - בוגר אונ' ת"א בפיזיוטרפיה, בוגר קורס מאמני אומנויות לחימה בכירים מורה בשיטת פלדנקרייז ועוד כל מיני תארים אקדמאים. יורם קליגמן, בוגר קורס מאמנים בווינגייט ובוגר אונ' י-ם, ליאור כ"ץ בוגר אונ' ב"ש בפיזיוטרפיה, גדי ח. בוגר אונ', ב"ש בפיזיוטרפיה ועבדך, סתם רופא. כמו כן התאמן, תיקן ויעץ אחד הוותיקים: פרופ' חגי ברגמן מאונ' י-ם, (פיזיולוגיה, רפואה ונוירולוגיה) פרופ' ברגמן הוא גם (יחד עם וותיקים אחרים) מרתוניסט מקצועי. אני מבטיח לך שאפשר, אבל קצת קשה למצוא פנל מקצועי יותר ותוכנית אימון קלה יותר! זו רק טבלת הכוח הבסיסית שלנו. הוותיקים נמצאים ברמת כושר גבוהה הרבה יותר. אל תשכח, כבדרך אגב אנו רצים כל שבוע עשרה קמ' לפני אימון עם תיקי גב ומשקל. ועושים כל שנה את חצי מרתון י-ם הקשה, עם תיקי גב. מרתון טבריה המלא הוא ארוע קלאסי ויש גם כאלו שרצו אותו עם תיק גב ומשקל. אין כל בעיה לעשות אימוני כוח כמו אלו הרשומים בטבלה, מפני שהם ללא משקולות או התנגדות חיצונית. אלו תרגילי כוח כמו כפיפות בטן, שכיבות סמיכה ומתח. הגישה של כל טבלאות הכוח של אקב"ן היא לא רק נסמכת על המחקרים המדעיים הכי עדכניים- היא מתונה ביותר. תציץ בטבלת ההתקדמות בריצה, אין מתונה ממנה, ואז להגיע לרמת הכושר הגבוהה הנדרשת באקב"ן פשוט לוקח יותר זמן אבל הדרך היא בטוחה. הערה לדוד: אני לא ממש בטוח שמורה לחינוך גופני יכול לתת תוכנית מקצועית יותר... בטוח שללא פיקוח של מדריך מיומן אפשר לעשות טעויות גם בתוכנית מתונה כזו.
 
עם כל הכבוד, ויש...

זו רק דעתי, היא לא מחייבת אף-אחד - לפעמים גם לא אותי...
אבל למיטב הבנתי, עדיף מנחה בינוני שרואה את הנער כמה פעמים בשבוע, ממנחה עולמי שלא יראה אותו לעולם. אין לך מושג במי מדובר ומה המצב הבריאותי שלו. יכול להיות שיש לו איזושהי בעיה שהוא לא רוצא לספר עליה, או אפילו לא יודע עליה כי היא רק עכשיו מתפתחת - ועוד חצי-שנה היא תהיה קריטית. מדובר בנער בן 13, אני לא צריך להסביר לרופא כמה מהירים השינויים בגיל הזה. נקודה נוספת - אין לך דרך להשגיח שהוא יבצע את ההנחיות נכון. שכיבות-סמיכה עם גב קעור יכולות לגרום הרבה נזק, וזו רק דוגמא.
 
תשובה לדוד ולבני

דוד, אכן אני מסכים איתך לחלוטין. צריך פיקוח אישי בכל תוכנית אימונים. לא סתם הכנסנו בראש כל טבלת כוח את הצורך בבבדיקה של רופא ומעקב של מדריך. בני, כן, מנהג נהוג עימנו לעשות את הקילומטר האחרון עם ג'יטאן. אל תשאל למה. יש די הרבה שטויות. אנחנו יודעים שאלו שטויות. אנחנו די שטותיים לרוב.
 

COGAN BENY

New member
../images/Emo13.gifסיגרית ג'יטאן היא חזקה מאוד

כשעישנתי בצרפת קניתי חפיסה "לנסיון", היה קשה! ועוד אחרי ריצה ארוכה, זה באמת אימון קשה...
 
הבעיה בסיגריות היא...

שאם שמים אותן בפה ורצים מהר קדימה, אין מצב שלא לוקחים לריאות. חלק גדול מהרצים לא מעשנים ולא עישנו בחיים וזה אומר שמסיימים את הריצה במצב של סחרחורת קשה... אבל כמו בחידון התנ"ך: התחלנו עם השטות הזאת כבר ב 1987 ולכן נסיים.
 
הבעיה היחידה בסיגריות...

היא הסיגריות. למה אנשים מבוגרים עושים שטויות, עם כל הכבוד, אני סתם לא מבין; אבל זה שהתלמידים שלכם מאמצים את הרעיון, זה מרגיז.
 

crane

New member
דוד, עם כל הכבוד, אתה מנסה להבין

את המסורות של אקב"ן. יש לכך שתי תוצאות אפשריות: א. אתה תשתגע. ב. אתה תתחיל לרוץ עם סיגריות.
 
דוד...

כנראה שיותר לא ירוצו באקב"ן עם סיגריות. למרות שאף ילד לא התחיל לעשן בגלל זה. פשוט מי שעישן אצלנו ג'יטאן בלי פילטר, הפסיק לפני זמן, ולעשן סיגריה אחרת פשוט לא מתאים לוויסקי המעולה שאנו צורכים. בערך רוב הוותיקים לא מעשנים (למרות שחלק עישנו בעבר) וגם הוויסקי אינו מצרך נפוץ כל כך. בפגישת מדריכים האחרונה שתו כולם תה מרווה עם סוכר חום ואכלו איזה חטיף טבעוני עם תמרים ועוגיות סוכר חום שסטיבן עשה. אבל אתה חייב להודות שזה לא ממש הולך עם התדמית שלנו, אז אל תפיץ את זה.
 
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gifמאוד חשוב!

שני דברים מאוד חשובים: 1. אם אתה לומד כבר תקופה כל-כך ארוכה, יש לך כנראה מדריך; כדאי מאוד לדבר איתו על הנושא הזה. 2. בבית-הספר שלך בוודאי יש מורה לחינוך גופני שיוכל לעזור לך לבנות טבלה מתאימה, בהתאם ליכולת שלך ולמצבך הבריאותי. אימון-כושר לא נכון עלול לגרום נזקים רבים, במיוחד בתקופה שבה הגוף גדל בקצב שהוא לא תמיד אחיד - לפעמים העצמות גדלות יותר מהר מהשרירים, לפעמים להיפך. חשוב להקפיד על אימון נכון, ובזה יכול לעזור לך רק מי שהוא לא רק בעל מקצוע, אלא גם מכיר אותך ויכול להשגיח על ההתקדמות שלך לאורך זמן.
 
למעלה