אני מסכים עם כל ההתנגדות לשידוך, אב

kiwik15

New member
אני מסכים עם כל ההתנגדות לשידוך, אב

בכל זאת, בציבור החרדי יש הכי פחות גירושים.
 

yetush

New member
לא נכון

כמו שאמרתי זה סתם משהו שהאכילו אותכם... ברחוב החרדי יש לא פחות גירושים..
 
יש פחות גרושים, מה הסיבה?

יכול להיות שזה בגלל שמתביישים להתגרש, אבל כמה זמן מחזיקה מעמד הבושה? ברוב המקרים זה מתפוצץ מתישהו. ברגע ואתה מתחתן בראש בוגר ולא תוך כדי משחק (התאהבות וכו') הקשר חזק הרבה יותר. האהבה? היא תגיע.. תאמינו לי שהזוגות החרדים מאוהבים בדיוק כמו החילונים ואולי אף יותר, רק שזה מגיע אחרי החתונה, ובמצב בו הקשר הגופני לא משחק תפקיד כגורם להתאהבות. מעבר לזה, אני לא יודע אם זה קשור, אבל הרבה גברים חילוניים שנה שנתיים אחרי החתונה מתחילים לפזול החוצה, אצל החרדים זה באחוזים נמוכים בהרבה.
 

נופר 1982

New member
חחח

הצחקתם אותי.. בתור חרדית אני טיפה יותר מעורה מכם בחברה החרדית.. הפגישות בצורת השידוך רק מחזקות את הקשר הנפשי בין השניים וכל זה ללא נגיעה או סינוור חומרי. אתה נקשר לאישיות מעריך את האני של הבן זוג ובודק בצורה ריאלית אם הבן אדם שמולך שייך/קשור אליך והאם תרצה להקים איתו/ה בית ולגדל משפחה. אני לעולם לא אתחתן עם בן אדם בלי שאני אוהבת אותו ומרגישה את כל הביטחון שצריך. אהבה אמיתית זו אהבה שלא תלויה בדבר היא נטולת אינטרסים.זה לא- מה אני יכול להוציא מהקשר הזה שיעשה ל-י טוב אלא מה אני יכול ל-ת-ת לשני כדי שיהיה לו טוב (הרי זה גלגל חוזר בסופו של דבר) והיא נולדת אך ורק כתוצאה מהערכה פנימית עמוקה. בן/ת זוג שאפשר להעריך זה בן/ת אדם שיש לו/ה יראת שמיים אדם שעובד על המידות שלו אף אחד לא מושלם אבל שיש מודעות לעבודת המידות ורצון לעבוד את השם בשמחה ולאהוב את האישה/בעל כמו שהשם רוצה- לדעת לכבד וכו' כשיש שאיפות ועבודה עצמית זה טוב שאין לו סוף וכל אחד בודק את השני האם התכונות הקיימות בו גורמות לי להערכה? אם כן ממשיכים הלאה וזה הקשר הכי עמוק ויפה שיכול להיות! בלי שוחד של נגיעה! ללא סינוור! בלי הכוח הזה שמנטרל את הרוחניות של הקשר הבנתם? אחרי הנישואים זה משו אחר לגמרי וזה כל הכיף שהנגיעה נולדת מתוך אהבה והערכה אמיתית וכנה. ואם זה לא נראה מתאים חותכים על ידי גורם שלישי בלי לפגוע בצד השני וזאת הדרך הבריאה ביותר. לגבי גרושין כיום אנחנו חיים בעולם פתוח הרבה יותר וגם בציבור החרדי יש גרושים ופחות קיימת 'הבושה' ועדין סטטיסטית אצלהם האחוזים הרבה יותר נמוכים. כולנו בני אדם ולא מלאכים יש גרושים מה לעשות..אבל כתוב שאפילו מזבח מוריד דמעות על זוג שהתגרש! לכן צריך כמה שיותר לנסות לשקם את הקשר ולא להתייאש כמו רבים וטובים שמרימים ידיים כי נגמר האהבה/הטעם צריך להלחם בשיניים ולא להחריב בית. זה ערך!!
 

oblique

New member
כל מי שגולש\ת באינטרנט איננו חרדי\ת

אז אל תגידי שאת חרדית.. כי את גולשת באינטרנט.. תגידי שאת "אולטרה אורטודוקסית מודרנית יהודיה" או משהו אבל לא חרדית.. נראה אותך מספרת בריש גלי ברחוב ה"חרדי" שבו את מתגוררת שאת גולשת באינטרנט וכותבת בפורומים.. נראה מה יקרה לשידעך שלך אז.. אגב אני לא פוסל כלום.. אני מגדיר את עצמי כ"דתי לייט" אבל טיפונת בהגדרות אני עוד מבין.. וחרדי שמחזיק מעצמו לא ירוץ להתהולל ולספר שהוא גולש באינטרנט (שהביא כל כך הרבה חוסר צניעות ותועבה וחו"ח רחמנא לצלן ועוד כל מיני וכו' וכיו"ב)
 

נופר 1982

New member
לא מתהללת

אני מעידה על עצמי שאני חרדית.ואפילו דוסית במובן החיובי בדורנו היום אתה לאיכול לקבוע שופ דבר על אף אחד. עמך הסליחה זאת המציאות וזו העובדה.. יש לי דעות מוצקות ועקרונות אמיתיים אז בבקשה לא ליבלבייל בשייכל. יום טוב.
 
טוה לכי תחפשי ג'וקים בפינה

חפיף אה? חרדית את בטח חרדית מתי שבא לך ולא שבא לך. את מכירה את החרדים? אני מכיר יותר טוב ממך ואני הייתי שם ומזלי שאני כבר לא שם.
 

yetush

New member
כן נכון

ו-2 פגישות (או לחילופין חודש פגישות) זה מה שבאמת יכול להכריע את זה..
 
למעלה