אני לא בטוח שזה המקום, ובכל זאת.

solid90

New member
אני לא בטוח שזה המקום, ובכל זאת.

מה גורם לאדם לקום ולבצע מעשים "אסורים"? מה גורם לאדם להתקדם בשלב, ממחשבה קצרה שתיעלם במוקדם או במאוחר, לביצוע? מה גורם לאדם לכפות בכוח על אישה לאהוב אותו, מה גורם לו לקום ולדקור מישהו, או לפעול לסיפוק מיידי של יצרים אחרים? מדובר ברגע של חוסר מחשבה? ברגע של התנקזות יצרים קיצונית? או שיש מרכיב כלשהו שנמצא באדם ופשוט מתפרץ ברגעים מסויימים?
 
התשובה היא הגרשיים ששמת על האסורים

המעשים האלו אולי אסורים בחוק , רובם ככולם אסורים גם מצפונית ומוסרית לאדם הנורמטיבי, אבל מה לעשות , מוסר הוא לא אוניברסלי והוא לא כתוב בשום מקום. ככה יוצא שיש אנסים, סאדיסטים ויש רוצחים על מה בכך. חלקם יודעים שמה שהם עשו הוא לא בסדר .כיצורים אנושיים , הם נכנעו ליצרים , לתאוות , לרגשות ופעלו מבלי לחשוב , מבלי לבדוק איך זה ישפיע ומה תהינה התוצאות. אני לא מאמין שיש משהו באדם ש"מתפרץ" וגורם לו לפעול כנגד דעתו, כלומר לא לאדם השפוי. אם בוחנים אנשים שמודעים שהמעשה שהם היה לא בסדר (כלומר , מערכת המוסר שלהם מותאמת לסביבה ולחברה) אז אפשר להגיד שהגורמים הם מיקס של חינוך, סביבה נורמות והתרבות שבה הפרט חיי. אלה , עם הטריגר הנכון הובילו למעשה ה"אסור".
 

One Song Glory

New member
../images/Emo45.gif

אני ממש מסכימה עם מה שנאמר מעליי. בנוסף ישנה ההתרגשות שעשיית הדבר האסור גורמת לך. המרדנות, התחושה שאתה מעל החוק.
 

yaakii

New member
אני לא חושב ש"רגע של חוסר מחשבה" תמיד מתאים.

יש רוצחים שמתכננים בפקידה את הרצח כמה ימים ואף יותר לפני ביצועו. מצד שני, יש לא מעט מקרים שבהם בוצע רצח ומאוחר יותר הרוצח הביע את הצער העמוק שלו על מה שנעשה מתוך טירוף דעת רגעי (ואני לא מדבר על מקרים בהם הפושע אומר את זה כדי להקל על גזר הדין, אלא גם על פושעים שהשתחררו מהכלא). לכן, יש ויש. לפעמים הפשע או האונס הם תוצאה של התפרצות רגשות רגעית, ולפעמים מדובר בחלק שמוטבע באדם והוא נעשה בשיקול דעת.
 
למעלה