אני ואתה לא נשנה שום דבר

deave1

New member
אני ואתה לא נשנה שום דבר

רוג'ר - מלך האלפים האפלים, עמד מולנו. חיכיתי לרגע הזה מאז נולדתי, להילחם בו.
"אז את הנבחרת ששמעתי עליה? היכוני למות!"
הוא לקח מקל והרים אותו לשמיים, אמר כמה מילים לא ברורות ופתאום - טרח! מכת ברק הכתה במקל והפכה אותה לחרב ענקית וזוהרת.
הוא התחיל לרוץ לעברי עם החרב.
"חסן, רוצי!" צעק בלוני ממרחק.
אבל לא יכולתי, נעמדתי קפואה, ללא יכולת לזוז, מלך האלפים כבר הגיע אליי, הוא החזיק את חרבו בשתי ידיו ועמד לתקוף...
"חסן!!!"
מלך האלפים הכה אותי עם החרב, חושך, חשבתי שזה הסוף.
"חסן" שמעתי קול, "מי זאת?", "אני הרוח שבתוכך, הכוח שתמיד היה בליבך".
הקול היה נשמע לי מוכר, זה לא יכול להיות...
"אמא!"
פתאום אור לבן בוהק הציף אותי, קולות של אלפים החלו להישמע ברקע "מה קורה פה? האם היא...?"
התמונה התבהרה, מלך האלפים עמד מולי, עם פה פהור. משהו הרגיש שונה, בחנתי את עצמי ופתאום הופיע עליי שריון מוזהב, כמו באגדה שביבר סיפר לי.
"היא באמת הנבחרת! אבל זה לא משנה, זה עדיין הסוף שלה!"
מלך האלפים שוב ניסה להכות בי בחרבו, אבל תפסתי אותה בידי ולא עזבתי.
"מנוולת!"
"זה הסוף שלך, מלך האלפים"
העפתי ממנו את החרב, ועם ידי בלבד הוצאתי את ליבו ומעכתי אותי.
מלך האלפים מת, האלפים הביטו אחד בשני במבט של תבוסה, העיפו את נשקם ונפלו על ברכיהם, זה באמת היה הסוף.
"חסן!" צעק בלוני! "עשית את זה" הוא קפץ עלי וחיבק אותי. "אבל איך?", "אני לא יודעת, אבל אני חושבת שלאמא שלי היה קשר לזה" הוא הביט עליי במבט נדהם.
מלך השממה בא אליי ולחץ את ידי "עשית את זה חסן, כל הכבוד! אם תרצי בכך, יש לך מקום בחצר המלוכה שלי".
"אני מעדיפה להמשיך לחיות את חיי בפשטות בכפר שלי, אבל תודה" עניתי.
אני ובלוני הלכנו משם יד ביד, שמחים ומאושרים, כשמאחורינו שומרי השממה החלו לאסור את האלפים, קצת ריחמתי עליהם, בסופו של דבר זו לא היתה אשמתם הם פשוט הקשיבו למלך המרושע שלהם שאיים עליהם לעשות את הדברים האלה, אבל מה יכולתי לעשות?
...
 

deave1

New member
פרק 2

שמי חסן ואלדי, כשהייתי בת 13 שמעתי ממכשף רב עוצמה שהייעוד שלי הוא להביס את מלך האלפים האפלים, השליט האכזר שהתחיל מלחמה מול כל עמי בני האדם, מלחמה בה נהרגה אמי בשדה הקרב. היא היתה המכשפה החזקה ביותר בממלכה, אם היא לא הביסה אותו כמה סיכוי היה לי?
יצאת למסע עם חברי הטוב בלוני לחפש אחר שריון מיוחד שלפי הנבואה היה אמור לעזור לי להביא את הניצחון. שנתיים לאחר מכן, בגיל 15 הבסתי את מלך האלפים, עדיין לא ברור לי איך. את השריון מעולם לא מצאתי, הוא הופיע עלי משום מקום. האם הנבואה היתה נכונה או שמא היה לי מזל? אולי לעולם לא אדע.
כיום אני בת 55, לי ולבלוני יש 5 ילדים, כולם כבר בוגרים, נשואים וגרים בבתים משל עצמם. הממלכה היתה בתקופת שלום מאז הבסת מלך האלפים שאיחדה את כל עמי בני האדם. אומנם תקופת השלום היתה טובה בשבילנו אבל בשביל האלפים... הם נהפכו לעבדים, החיות שלנו, עושים כרצוננו. לא משנה מה ניסיתי לעשות עם המעמד שלי השנאה כלפיהם היתה חזקה מדי.
בגלל זה ידעתי שזה רק היה עניין של זמן, שמשהו נורא יקרה שוב...
*דפיקה בדלת*
"מי זה?"
"שליח מטעם מלכת השממה".
פתחתי את הדלת, השליח הביא עימו מכתב.
"לחסן היקרה, אשמח להזמינך ליום ה-40 שנה לחגיגות הניצחון שלנו על האלפים. את כמובן תקבלי מעמד של אורחת כבוד כפי שאבי היה נותן לך. אצפה לראותך, מלכת השממה".
הראתי את המכתב לבלוני שאמר שאנחנו מוכרחים ללכת, לא ידעתי אם באמת רציתי מכיוון ש"החגיגה" הזו גם כוללת הצגה לראווה של אלפים נלחמים אחד בשני ומענים אחד את השני ל"הנאת" הקהל, אבל בלוני התעקש ולא רציתי לאכזב אותו.
הטקס היה יפהפה, מאכלי גורמה, כלי כסף וזהב, שירי אופרה עוצרי נשימה, קישוטי אריחים וזיקוקים מהמעלה הגבוהה ביותר. הכל היה נהדר, מלבד המופע המרכזי, זה שקיוותי שלא יבוא.
"כולם להיכנס לאולם המרכזי, ההצגה עומדת להתחיל!" קרא הכרוז.
נכנסתי ביחד עם בלוני, מעורערת.
הקהל היה נסער ודחף לכל עבר. התיישבנו בכיסאות לאורחי הכבוד ליד המלכה, שלחשה לאוזני "כל כך טוב לראות אותך! תהני מהמופע", הנהנתי לחיוב, עם חיוך מזויף.
"היכונו! המופע עומד להתחיל!"
בלוני חייך חיוך ענק וקפץ כאילו היה עדיין ילד קטן.
"נא להכין את ההימורים שלכם! בואו נקבל כבר את המתמודד הראשון! מצד אחד, ארקנה! אלף מהארץ הצפונית, ואחד הלוחמים הטובים ביותר מצבא האלפים! הוא אומנם כבר זקן אבל אל תתנו לגיל להטעות אותכם יש בו עוד המון כח!"
אלף אפור, עם שיער לבן, מלא חבולות, שיניים שבורות, ועיניים אדומות נכנס לזירה. מצד אחד הוא היה נראה זקן אבל הוא הלך ושאג כמו אדם צעיר. הוא היה גדול, ומפחיד.
"בוזזזז!!!" קרא הקהל בהנאה.
"אלף מסריח וזקן! תראו אותו, מוות יהיה מתנה בשבילו" שמעתי אנשים קוראים.
"ומהצד השני, שירה, היא אומנם לא השתתפה במלחמה המקורית אבל זה לא מונע ממנה מלהיות העובדת המצטניית שלנו!"
האלפית נכנסה לזירה, היא נראתה ההפך הגמור לארקנה, צעירה, אפילו יפה יחסית לאלפית, שרירית מאוד ואיכשהו גם מסודרת מאוד למרות היותה עבד"
"בוזז אלפים! תמותו שניכם!"
"הגיע הזמן להמר!"
איש עבר שורה שורה לקחת כספי הימורים מאנשים, רובם לפי מה שהצלחתי לתפוס הימרו על שירה, הגיוני.
"אוקיי, עכשיו שההימורים נגמרו בואו נתחיל בקרב!"
&nbsp
הקרב עמד להתחיל, ביותר ממובן אחד...
מאז ומתמיד ניסיתי להיות אישה שיוויונית, כזו שאכפת לה מכולם. רציתי שכולם רק יחיו בשלום, אפילו האלפים. תמיד ניסיתי לשנות את המצב עבורם ולהפסיק את האפליה נגדם, אבל... אילו ידעתי מה עומד לקרות, הייתי דואגת לזה שיהרוג את כולם לפני 40 שנה.
 

MeSofer

New member
ביקורת לחלק השני

מה???? כל מה שקרה בחלק הראשון התרחש לפני ארבעים שנה? עבדת עליי! אני רוצה את הכסף בחזרה!
&nbsp
ברצינות- למה לא להתחיל את הסיפור בהתחלה שלו? ואם כבר בחרת בפריקוול כזה, למה לחזור מה שאנחנו כבר יודעים שוב? ולמה אתה דוחף לנו לגרון (סליחה על הבוטות) את תנאי המחייה הנוראים של האלפים ואת ההתנגדות של הגיבורה לתנאים אלו? עדיף להראות את זה, לתאר אותם בחיי היום יום הנוראים, לתאר את תחושות הגיבורה כשהיא רואה מה עושים לאלפים, לתאר איך שאר האנשים מגיבים לרעיונות ה'סמולנים' שלה על שחרור האלפים... בקיצור, לפי דעתי כל הקטע ה'שמי חסן ולאדי' ועד 'פתחתי את הדלת' מיותר... (וגם הקטע האחרון מ'מאז ומתמיד' ועד סוף הפרק מיותר לדעתי ורק חוזר על מה שכבר מובן וברור. זה לא מעמיק את הדמות ואפילו לא גורם לנו להגיד 'וואו, משהו יקרה, אני חייב להמשיך לקרוא' כי זה כבר היה ברור לפני כן.)
&nbsp
אני אוהבת את התיאורים, למשל של הטקס ושל ארקנה.
&nbsp
 

deave1

New member
תגובה

העניין בסיפור הוא הוא בדיוק זה - שאת חושבת שתקבלי עוד סיפור פנטזיה גנרי כי הוא מתחיל ככזה אבל מסתבר שהסיפור הגנרי הוא רק הפתיח למשהו מורכב יותר.
 

MeSofer

New member
אז למה לעבוד עליי?

למה צריך שאני אחשוב שאני עומדת לקבל עוד סיפור פנטזייה גנרי? תן לי מההתחלה סיפור פנטזיה לא גנרי. יותר עדיף.
 

deave1

New member
...

נכון, זה טוויסט לשם טוויסט אבל אני אוהב גימיקים כאלה אפילו שאני מודע לזה שזה לא לטעמו של כל אחד (כולל שלך כפי הנראה).
 

ויימס

New member
תנסה לחשוב על זה ככה:

במקום לכתוב במטרה שהקורא יהיה מופתע אחר כך, תכתוב במטרה שלקורא יהיה מעניין עכשיו. במקום לכתוב טוויסטים, תנסה לכתוב תהליכים שהם מעניינים תוך כדי התרחשות.
 

deave1

New member
פרק 3

שלושה ימים לפני החגיגות, קיימנו חגיגה משלנו, אירוע משפחתי ובו כל חמשת ילדי - שלושה בנים ושתי בנות - התקבצנו יחדיו בביתי.
&nbsp
נימי, ביתי הראשונה, הגיעה עם האישה שלה אלינור, הן היו מאושרות ביחד. נימי תמיד היתה צנועה ושקטה, היא לא דיברה הרבה ובעיקר דיברה בצד עם אלינור, שתיהן צחקקו ונראו שנהנות, חייכתי מלראות אותן מאושרות.
&nbsp
גיל - בתי השנייה, הגיעה עם החבר שלה רון. גיל תמיד היתה טומבוי, קשוחה למדי ואהבה לריב עם האחים שלה כל הזמן, וגם הפעם, רוב הזמן נאלצתי להפריד בינה לבינם, אבל גם היא היתה מאושרת.
&nbsp
בילי - הגיעה עם אישתו דני. בילי היה איש עסקים, רוב העובדים שלו היו אלפים עבדים שעברו ללא תמורה, ניסיתי לגרום לו לשנות את זה אבל זה לא ממש עזר, בילי היה אדם גאה מדי.
&nbsp
רוני - הגיעה עם החבר שלו בוב, שניהם נראו מאושרים. רוני תמיד היה ילד די שתלטני ושאוהב להשתולל כשהיה צעיר, אבל הוא השתנה הרבה מאז בזכות בוב. אבל כגיל בסביבה הילד ההוא תמיד חוזר, והם לא הפסיקו לריב שוב.
&nbsp
ו... איון - בני הצעיר, אבל היחיד מבין כולם עם אישה בהריון. איון תמיד היה זה שהכי דומה לי, הוא היה אדם טוב, מתחשב, מעולם לא רב עם אחיו. אבל יותר מכל, הוא תמיד רצה שיוויון עם האלפים. "למה הם העבדים שלנו?" השאלה הזו ששאל אותי כשהיה רק בן 6, תמיד חוזרת לרדוף אותי. הוא אפילו מנע מילדים מלהרביץ לאלף אחד שעבד בבית הספר שלו, וחטף מכות על כך בעצמו, וכשהיה גדול יותר תפס תפקיד פוליטי מרכזי בממלכה במטרה לנסות לשנות דברים לאלפים, אבל כל ניסיון לכך רק גרם לאנשים לסלוד ממנו והוא נזרק מהר מאוד מהמעמד שלו. את השנים האחרונות בילה בעיקר עם אישתו בביתו. איון לא היה בקשר טוב עם רוני בגלל המפעל שלו שמעביד אלפים. איון תמיד נראה מובס, אדם שרוצה שינוי שהעולם לא מעוניין בו. תמיד ריחמתי עליו בגלל זה.
&nbsp
&nbsp
"מה אתה רוצה לשתות?" שאלתי אותו, כשראיתי אותו יושב בצד בשקט כשאישתו בצד מדברת עם האחרים. "לא תודה, אמא". "למה אתה כל כך שקט?", "לא שמעת? החגיגות בקרוב? שוב הם יענו אותם כבידור לעיני כולם. למה אף אחד לא עושה שום דבר?! למה את לא עושה שום דבר?!", "הייתי עושה אם הייתי יכולה". "את עורכת חגיגה כזו שהם סובלים!", "זה לא עד כדי כך פשוט ואתה יודע את זה!" הוא התעצבנן, קם והלך החוצה.
יצאתי אחריו "קדימה, בוא תנסה להשתחרר קצת, מה אתה עושה עכשיו?", "אני שמח ששאלת" הוא אמר ופתאום הבעת פניו השתנתה לגמרי, והוא העלה חיוך על פניו "קיבלתי עבודה חדשה, אני מטפל באלפים בקולוסיאום". "אלו שנלחמים אחד בשני?", "כן".
"למה דווקא שם?", "חשבתי שאם לא אוכל לשנות את העבודה שהם עבדים, אז שלפחות אהיה מעביד שטוב אליהם" איון שינה חזרה את הבעתו ונראה מתוסכל.
&nbsp
"כנסו פנימה שניכם!" אמרה נימי "הם שוב רבים!"
&nbsp
"אוי נו" נכנסתי פנימה להפריד ביניהם בעוד איון נשאר בחוץ, מביט לשמיים בתהייה. דאגתי לו וחששתי, לו רק ידעתי...
&nbsp
*המשך יבוא*
 

MeSofer

New member
ביקורת לחלק השלישי

טוב, אתה כבר מתאר לעצמך שרשימת הילדים ותכונותיהם לא עוברת טוב. הרשימה הזו היא משהו שאתה צריך לכתוב לעצמך בצד, כדרך עבורך להכיר את הדמויות. אם מישהו מהילדים האחרים (לא הצעיר ביותר) חשוב לסיפור- תמצא דרך להראות את אופיו כאשר זה יהיה רלוונטי.
&nbsp
שים לב שגם הדמויות ה'עמוקות' הן די סטראוטיפיות: חסן שיש לה נקודה רכה לאלפים ואיוון שלוקח את העניין יותר רחוק. כל ה'לספר' הזה לא מאפשר בניית עומק אמתי לדמויות.
ועוד פעם ה- 'לו רק ידעתי' הזה בסוף. אתה לא סומך עלינו שנבין שכדאי לנו להמשיך לקרוא? אתה לא סומך על עצמך שאתה כותב מספיק טוב כדי שנמשיך לקרוא? יש לי חדשות בשבילך- אתה כותב מספיק טוב כדי שנמשיך לקרוא...
מבחינה סגנונית- דיאלוגים עדיף לכתוב בשורות. ככה יותר קל לעקוב אחרי מי אומר מה:
"מה אתה רוצה לשתות?" שאלתי אותו, כשראיתי אותו יושב בצד בשקט בזמן ששאישתו דיברה עם אחרים.
"לא תודה, אמא" ענה איוון.
"למה אתה כל כך שקט?" שאלתי.
"לא שמעת?" אמר איוון, "החגיגות בקרוב? שוב הם יענו אותם כבידור לעיני כולם. למה אף אחד לא עושה שום דבר?! למה את לא עושה שום דבר?!"
"הייתי עושה אם הייתי יכולה" אמרתי.
"את עורכת חגיגה כזו שהם סובלים!" התפרץ איוון
"זה לא עד כדי כך פשוט ואתה יודע את זה!" כעסתי.
איוון התעצבנן, קם והלך החוצה. (הטעות במקור)
&nbsp
 

deave1

New member
הנה העניין

כמו שבטח כבר הבנת רק לאחד הילדים יהיה תפקיד משמעותי בהמשך אז לא הרגשתי צורך לפתח אותם יותר מדי אבל מצד שני כן היה איזשהו צורך לכל הפחות להציג אותם לקורא, את מבינה?
 

deave1

New member
פרק 4 (ואחרון לבינתיים)

מכוסים בשלשלאות, צווחים מכאבים של התעללות שללא ספק עברו בכלאם. הקהל צווח בהתלהבות, האלפים, לא ממש היה ידוע מה הם חושבים מכיוון שאף אחד מהם לא נשמע מדבר מלבד מלך האלפים בזמנו, תהיתי אם בכלל הם ידעו את שפתנו.
&nbsp
הקריין קרא "התחילו!".
&nbsp
שירה התנפלה על ארקנה, הרביצה לו באגרופיה שוב ושוב, זה די הדהים אותי כמה מהר היא יכולה לזוז עם כל השלשלאות שעליה. שוב ושוב ושוב, מכה ועוד מכה, הפנים של ארקנה החלו לדמם, אבל... למרות המראה, ארקנה בקושי זז ממקומו, המשיך לעמוד זקוף.
&nbsp
שירה המשיכה להכות, והתחילה לבעוט, היא קפצה על ראשו של ארקנה ושרטה אותו. הקהל היה מלא בהתלהבות "כן! תהרגי אותו" אבל ארקנה המשיך לעמוד במקום. היא נשכה אותו, הדם המשיך לנטוף מכל מקום בגופו.
&nbsp
שירה כבר נראתה עייפה, לא משנה מה עשתה, ארקנה לא נפל, לא מעד, לא זז.
&nbsp
היא עמדה מרחוק, התסכלה עליו. שקט, אפילו הקהל הפסיק לדבר, תהה מה קורה.
&nbsp
"שחררו את השאר!" קרא הקריין.
&nbsp
בדרך כלל, כשקרב לא מוכרע או לא מלהיב מספיק את הקהל, תמיד יש תגבורת. חבורה של אלפים פראים משוחררים אל הזירה לגרום לקרב להפוך למעניין יותר.
&nbsp
"כןןןןן!" קרא הקהל "תהרגו את כולם!".
&nbsp
&nbsp
האלפים נכנסו לזירה, ופתאום, נעמדו גם הם, בשקט. דבר כזה לא קרה מעולם.
&nbsp
הקהל הביט במבט תמוה. "נו! תהרגו אחד את השני!".
&nbsp
גם המלכה כבר החלה להתעצבן. "הכניסו את השומרים לזירה, נראה שצריך לגרום להם בכוח להמשיך להילחם!".
&nbsp
לזירה נכנסו כעת כמה שומרים חמושים, מנסים לדקור את האלפים ולהאיץ בהם להילחם.
&nbsp
הקהל הביט לזירה, הם התכוננו שהקרב יתחיל, שמשהו גדול יתחיל.
&nbsp
...
&nbsp
"עכשיו!" קרא ארקנה.
&nbsp
"הוא... דיבר" אנשים מהקהל החלו לקורא.
&nbsp
שירה ושאר האלפים חייכו, עם ידם הם הורידו מעצמם את השלשלאות.
&nbsp
"רגע... איך זה יכול להיות, השלשלאות האלה חזקות כל כך ששום אלף לא יכול לפתוח אותם, אלא אם כן... הם כבר היו פתוחים".
&nbsp
שירה והאלפים התנפלו על השומרים, התחילו לאכול אותם, השומרים צעקו.
&nbsp
"תברחו!" קרא מישהו מהקהל וכולם החלו לקום בבהלה וניסו להתחמק. "המלכה הובלה במהרה מהאולם וגם אני ובלוני ביחד עם השומרים המלכותיים.
&nbsp
שמתי לב לארקנה, מביט בי, הוא הסיר מעליו את השלשלאות ורץ לעברנו, הוא קפץ אל עבר הקהל הבורח והחל לשחוט אותם ולאכול אותם, ואחריו גם שירה, בעוד האלפים הפראיים פרצו את המעבר האחורי של האולם שם היו כלואים שאר האלפים והחלו לשחרר גם ותם מהשלשלאות.
&nbsp
ברחנו החוצה, קיוונו שברחנו מהם, אבל אז שמענו רעש, כל האולם התמוטט ועשרות אלפים קפצו החוצה, ישר לעברנו.
&nbsp
*המשך יבוא*
 

MeSofer

New member
ביקורת לחלק הרביעי

אאוץ'! האלפים אוכלים אנשים! אז למה בדיוק הם נכנעו כשהמלך שלהם מת? ולמה הם הסכימו להיות עבדים עד עכשיו ולא פשוט אכלו את מי שהתקרב אליהם? איך כל העניין הזה עובד מרחוק? אולי זו רק אני, אבל פתאום הם נראים לי כל כך חזקים שלא ברור איך הם היו כל-כך חלשים עד כה.
&nbsp
החלק הזה הוא שוב מרובה התרחשות, ולכן טוב משני החלקים שלפניו.
שים לב ששוב אתה לא סומך עלינו: "רגע... איך זה יכול להיות, השלשלאות האלה חזקות כל כך ששום אלף לא יכול לפתוח אותם, אלא אם כן... הם כבר היו פתוחים". (התכוונת לפתוחות?)
תאמין לי שכל מי שקורא קודם כל שואל את עצמו איך הם הצליחו להשתחרר, ושואל את עצמו אם לאיוון הייתה יד בעניין. לא צריך ללחוץ עוד בעניין הזה.
&nbsp
לסיכום:
יש לך פה סיפור עם פוטנציאל שגלום בעיקר בדמות הראשית- אישה שעוברת תהליך מגיבורה חזקה, כובשת, מנצחת, לאישה בעלת השקפות. אתה צריך לספר פחות ולהראות יותר ולחשוב איך אתה מעביר לנו את הדמויות שלך כך שיווצר להן עומק.
הייתי ממליצה גם לעבוד עוד קצת על הדיאלוגים ולדייק אותם מבחינת השפה כי הם יפים ומעניינים ויכולים לתרום הרבה לסיפור.
&nbsp
 

deave1

New member
תודה על הערות, קיבלתי ואיישם.

את באמת חושבת שהדיאלוגים יפים?
 

MeSofer

New member
שיפור משמעותי לעומת מאנצ'י הסלטי


והזדמנות לנסות את ה- PlayBuzz
 

MeSofer

New member
ביקורת לחלק הראשון

בעיני החלק הראשון הוא הטוב ביותר מבין הארבעה. יש פה סיקוונס של אקשן שאותו אתה בעיקר 'מראה, לא מספר'.
אני אתעכב על העניין הזה כי בהמשך זה די נעלם: אתה לא אומר לי 'מלך האלפים הוא רע ופויה' אלא מתאר איך הוא מסתער לעבר המספרת בחרב שלופה, מה שהופך אותו אוטומטית (בעיניה!) לרע. זאת בניגוד, למשל, לתיאורי הילדים בהמשך שהם מאוד 'ספר, אל תראה'.
בגלל שזה קטע אקשני כזה אפשר להחליק את זה שחסר עומק לדמויות ושהעלילה קצת שבלונית (הנבחר, שאינו-מיוחדת-בעיני-עצמו, זוכה בניצחון כפי שהבטיחה לו נבואה עתיקה? איפה שמעתי את זה כבר...)
שים לב שיש לא מעט בעיות סגנון, החל מטעויות כתיב (פה פהור= פה פעור), ועד סימני פיסוק שאינם במקומם ("חסן!" צעק בלוני! "עשית את זה." הוא קפץ עלי וחיבק אותי. צריך להיות "חסן!" צעק בלוני, "עשית את זה!" הוא קפץ עליי וחיבק אותי. במחשבה שנייה 'עשית את זה' זה קצת אנגלית לא? אולי עדיף 'הצלחת!' ?)
גם הדיאלוגים צריכים קצת עריכה ("אני מעדיפה לחיות את חיי בפשטות בכפר שלי"- תחשוב רגע, מישהו באמת היה אומר את זה ככה?)
אני אוהבת את השם של הגיבורה ואני אוהבת איך שהיא מסתכלת אחורה וקצת מרחמת על האלפים. זה מתחיל לבנות לה איזשהו אופי.
&nbsp
 

deave1

New member
...

אני מסכים איתך וגם אני אוהב את הגישה של להראות במקום לספר, אבל העניין הוא שהחלקים הראשונים של הסיפור הם בעיקר בנייה למשהו גדול יותר, ובחלקים האלה זה די צריך לשם כך להכיל הרבה info dump אז החלקים של ה"תראה" יגיעו שוב יותר מאוחר.
&nbsp
בקשר לשם של הגיבורה, קיבלתי את הרעיון אליו מידידה של בת דודה שלי שקוראים לה חסן, שם של בן בדרך כלל. ההורים שלה מסתבר חשבו שיצא להם בן וחשבו על השם עוד לפני הלידה אבל כשגילו שנולדה להם בת הם החליטו להשאיר את השם, והאמת? "חסן" דווקא נשמע יפה כשם של בת.
 

MeSofer

New member
שכחתי שככה קוראים לזה

מסלקת מידע... אני רק אומרת- תחשוב טוב אם כל המידע שאתה נותן במסלקות המידע הוא כזה מהותי, ואם אין דרך טובה יותר להעביר אותו תוך כדי סיפור.
&nbsp
ובחיים לא הייתי חושבת שאשכרה יש בת שקוראים לה חסן. שם מעולה
 

ויימס

New member
howdy, cowboy.

(מה? לא חשוב).

גם אני אוהבת את השם שלה. ואת העובדה שאחרי הקרב היא רוכבת אל השקיעה כמו קלינט איסטווד. ואני אוהבת את הרעיון שהבסנו את האלפים וכעת הם עבדים שלנו. לא יצא לי לראות אלפים במצב הזה יותר מדי.
take that, Legolas!

הדיאלוגים הרגישו לי ילדותיים מדי. כשהתחלתי לקרוא את הסיפור הייתי משוכנעת שהם חבורה של ילדים שמשחקים בהרפתקאות דמיוניות. אתה יכול לראות את זה? ילד א' מניף מקל שכולם מדמיינים שהוא חרב קסומה וצועק: "היכוני למות!"


הקונספט הזה שיש מישהו שהוא נבחר הוא פשוט עצל. זה לא היה יותר מעניין אם חסן הייתה מחסלת את מלך האלפים באמצעות היותה חזקה, מוכשרת, ו badass?

ולמה קוראים לו בלוני? זה עוד משהו שגרם לי לחשוב שהם ילדים שמשחקים- שיש להם בלון והם מחזיקים אותו ומעמידים פנים שהוא דמות. "בוא בלוני", "לך בלוני".

האלפים בסיפור הם לחלוטין, איך לומר, חסרי אופי. יש את המלך שאני מניחה שהוא רשע, אבל מכאן והלאה מספרים לנו שיש בני אדם שרוצים להגן על האלפים ויש בני אדם ששונאים את האלפים, ובכל הזמן הזה האלפים הם כמו שולחן שרבים עליו. אמרת את זה בעצמך "אף אחד לא ידע מה הם חושבים". בזזזז! false!
guess again! האלפים יודעים מה האלפים חושבים. לפחות, כל אחד מהם יודע מה הוא עצמו חושב. וכמה מחבריו הקרובים, אני מניחה. אז אולי זה היה יותר מעניין מאשר תריסר הילדים של חסן שאינם הרופא השמאלני שאת שמם שכחתי.

באותו עניין: פרדריק דאגלס
 
למעלה