אני בשוק שמעתן על אירוע הירי?

פיגוע בבית האגודה ההומולסבית

בערב של פעילות בני נוער שני הרוגים - אני מניחה שאלו בני נוער או מדריכים. יום קשה מאוד למדינת ישראל בכלל ולקהילה שלנו בפרט.
 

lola 1

New member
פשוט בשוק לאן שנאת חינם יכולה להגיע - מזעזע :

 

פאמקי

New member
מרכינות ראש../images/Emo16.gif../images/Emo16.gif

ככל הנראה, רצח של שנאת חינם, בידי אדם מתועב, שלא השכיל להבין שזכותו של כל אדם לחיות ע"פ דרכו, רצח של חפים מפשע! התחושות שלי קשות, אני כואבת על הנפגעות/ים, על משפחותיהם, עלינו... וכמו המגיבות כאן, גם אני המומה. לא האמנתי שדבר כזה יכול לקרות בשנת 2009. קוראת מכאן לכן/ם, להתהלך בגאווה, ולדעת שהמון א/ נשים שילמו על החופש שלנו בחייהן/ם, אסור לנו להיכנע לטרור הקיים! קו סיוע מיוחד שהקהילה הגאה פתחה לתמיכה בחבריה: 03-6205591
 
הלוואי שהיה אפשר לגמד את זה

רק ל"אנשים רעים". יש כאן הרבה מעבר לסתם אנשים רעים. מדובר כאן (לכאורה, כי מניעי המקרה עדין לא אוששו רישמית) על תוצאה סופית של תהליך ארוך ומדוקדק. מדובר על מערכת ערכים שלמה, על אידיאולוגיה שהיו מי שיחלחלו אותה והיו מי שהיא חילחלה אליהם. להגיד 'אנשים רעים' זה לפטור את האחראים על תהליך ההסתה. זה כמו להגיד 'משוגעים'. לא מדובר - לא במשוגע ולא באיש רע. מדובר באדם שעבר שטיפת מוח אידיאולוגית וחש ככל הנראה תחושת שליחות עזה. ברור שאותו מפגע נושא באחריות הפלילית, אך מאחוריו יש סוללה של אנשים וגופים שנושאים באחריות החברתית - מוסרית, ואסור לפטור אותם. ואני (אם תשאלו אותי) הייתי מתחילה בש"ס, הליטאים והעדה החרדית.
 

ef26

New member
רק שזה לא יבוא לנו בהפוכה

למרות שרוב הסיכויים שמדובר בפיגוע מבחוץ כנגד הקהילה, הכל עדין פתוח, לדעתי לא צריך לפסול אפשרות של מישהו מתוך הקהילה, שוב, למרות שהתרחיש כמעט ולא אפשרי ... אבל לא ניתן לדעת, הפחד העיקרי שלי זה שזה יבוא נגדנו וזה ייצור הכללה שלילית נגד הקהילה, אין מה לעשות אנו חיים בעולם של הכללה לא? אני לא נמנעת מלגנות את ש"ס על הביטויים שלה נגד הקהילה, אין ספק שביטויים כאלו כן יש להם כוח לחלחל בתודעות האנשים. אני אכן חושבת שמדובר באחריות כללית ולא רק של ש"ס, אלא באחריות סביבתית, אנחנו חיים במדינה שהשנאה בה רק גדלה מיום ליום.... ועדין יש גם אחריות אישית של הפוגע. נקווה לטוב לשלומם של הפצועים, ושימצאו את התוקף...
 

פאמקי

New member
ef26 יקרה

זה לא משנה למה זה קרה. זה הוא רצח שנאה. זהו רצח מזעזע שצריך לגנות אותו. יותר מהכל, הוא מעורר משהו שקיים, גם אם עשינו דרך שם. זה מזכיר כמה מילים יכולות להזיק (של המטיפים הנוראיים). זהו רצח שנאה בין אם זהו פיגוע ובין אם זהו רצח על רקע הומופובי.
 

פרח7

New member
כל רצח צריך לגנות

הסיבה שגרמה לרוצח להתפרץ לבית האגודה ולרצוח ולפצוע, אינה ידועה עדיין. יחד עם זה, למרות שעדיין לא ידועים מניעי הרוצח, הרצח הזה מתועב! וכולנו כואבים את הפגיעה בחפים מפשע. ולמרות שאני חושבת שההסתה נגד הקהילה ראויה לבוז ולגינוי, אני לא בטוחה שזה נכון להאשים את המסיתים כאחראים לרצח הזה, לפני שיודעים מה היו מניעי הרוצח.
 

ef26

New member
ברור!!!

איך מתוך דבריי הסקת שאני לא חושבת כמוך?
 

פאמקי

New member
לא הסקתי שאת חושבת אחרת יקרה,

רק חיזקתי את המקום שחושש שזה "יבוא לנו בהפוכה", חיזקתי את הקולות שמושמעים, שכל כך חוששים לגנות שמא יתברר שזה אחרת, שזה לא קשור לעובדה שהנפגעים היו מהקהילה. זה עושה את זה חמור פחות? הרי הוא רצח משנאה- אנשים/ הומואים לסביות/ נערים/ יהודים או מה שלא יהיה. אז רק חיזקתי את מה שהוצאת מתוכך בהסתייגות מעודנת.
 

magicgirl

New member
לפתוח ככה את הבוקר

אתמול בצהרים בת זוגתי אמרה לי :בואי נעבור לגור בארה"ב ועניתי לה :"נראה לך? את יודעת איזה גזענים והומופובים שם?" ואז קיבלתי את זה לפנים
 
למעלה