לא יהיה סרט של DS9
לא משנה כמה המעריצים אוהבים את הסדרה. אני אישית, לא מבין מה אתם מוצאים בה, אני מחויב לה רק בגלל שהיא נושאת את השם ואת המסורת של "מסע", אבל גדולה (Greatness) לא הייתה שם. לצערכם, מרבית הקהל האמריקאי (אלה שקובעים בשביל שאר העולם מה נראה בטלוויזיה...) רואה את זה יותר מהכיוון שלי, אלא הרבה יותר גרוע... TNG הייתה לא רק סדרת "מסע" טובה ולא רק סדרת "מד"ב" טובה, היא הייתה סדרה טובה. זה היתרגם לרייטינג טוב. בעוד DS9, Voyager ו-ENTERPRISE צריכות להיאבק על להיות ב-TOP 20 של סדרות המד"ב, TNG הייתה ב-TOP 10 של הסדרות הפופולאריות האמריקאיות, אתם יודעים, איפה ש"הבית הלבן", ER, סיינפלד (זצ"ל) וכד´... קחו את הסופרבול כדוגמא, או יותר נכון, את עלות הפרסום בסופרבול - מדד טוב לרווחיות של כל אירוע טלוויזיוני. עלות תשדיר פרסום של חצי דקה הוא... 2 מיליון דולר. העלות הרגילה בימינו, 200-300 אלף דולר, אולי קצת יותר, כמובן תלוי בתכנית, בערוץ ובשעת היום. פרק הסיום של סיינפלד, ב-1998 (אם אני לא טועה) גרף חצי מיליון דולר לחצי דקת פרסומת. פרק הסיום של TNG, ב-1994, גרף 700 אלף דולר לחצי דקת פרסום. תעשו את החשבון - לא רק יותר מפרק הסיום של סיינפלד, הרבה יותר, בהתחשב בזה שערך הדולר השתנה בחמש השנים שבין לבין. כך או כך, TNG הייתה מאוד מוצלחת והצלחה בסרטים הייתה דבר ברור מאליו. לאולפנים גם היה את הניסיון של שישה סרטי "TREK" מקוריים מאחוריו. סרט "TREK" זה משהו מאוד צפוי, בגלל זה הוא השקעה טובה. ההכנסות יחסית צפויות מראש. עדיין יכולה להיות ההפתעה של להיט או כשלון, אבל גם עם כישלון, יש הכנסות מינימאליות די גבוהות שאפשר לסמוך עליהן - מאיתנו - ו"אנחנו" די הרבה בארה"ב ובשאר העולם... אבל DS9 פשוט לא. הסדרה לא הצליחה, הקהל הרחב בארה"ב (ווודאי שבעולם) לא מכיר את העלילה הסבוכה ולא מכיר, אוהב או מזדהה עם הדמויות. ולמה התגובה הארוכה, כי קצת נשבר לי מכל הפתילים הארוכים וחסרי התועלת שדנים באיזה מגניב יהיה הסרט הבא שבטח יעשו על DS9 או Voyager. לא יקרה. ורק כדי לא לדכא אתכם לחלוטין - אני לא הייתי מוציא מכלל אפשרות סרט טלוויזיה למשל. אבל היות והם אף פעם לא עשו דבר כזה, זה לא נראה כ"כ הגיוני. אבל בעוד העתיד של TREK לוט בערפל, הכל יכול להיות... (חוץ מסרט של DS9!!!)