אנטיביוטיקה

אנטיביוטיקה

ישנה המלצה כזאת בקרב הרופאים לשתות אקטימל בזמן לקיחת אנטיביוטיקה כדי לאזן את הפלורה הטבעית של החיידקים בגוף מה אפשר לקחת אם לא אוכלים/ שותים מוצרי חלב?
 

0 אור 0

New member
זה בגלל שהרופאים לא מבינים מהחיים שלהם

סליחה על הבוטות, אבל אקטימל זה גימיק נחמד (לאור הטעם המזעזע שלו אולי לא כל כך נחמד) אבל לא כל כך אפקטיבי מבחינת כמות הפרוביוטיקה. לעומת זה, אכן מומלץ מאד לקחת פרוביוטיקה בזמן ואחרי לקיחת אנטיביוטיקה כדי לשקם את הפלורה הטבעית. יש המון סוגים של חברות טובות ומוכרות. בדרך כלל עדיף לבחור לפי כמות החידקים הגדולה, לפי מגוון סוגי החידקים ויש היום פרוביוטיקות חדישות עם קפסוליזציה של החידקים כך שאחוז גבוה מהם באמת מגיע למעיים. פרוביוטיקות מומלצות למשל הן של חברת גרמזה או קוביוטיק (ויש עוד) רק תשימי לב שהאנטיביוטיקה הורגת גם את החידקים הפרוביוטיים שלקחת כרגע בכמוסה , אז בזמן לקיחת האנטיביוטיקה להרחיק את הכמוסה מהאנטיביוטיקה בלפחות שעתיים, והכי חשוב זה לקחת את הפרוביוטיקה במשך מספר שבועות אחרי סיום הטיפול התרופתי.
 

yigalby

New member
נצל"ש - זה נכון שחמש אקמול יכולים להרוג ?

או לעשות נזק בלתי הפיך לכבד?
 

0 אור 0

New member
אקמול הוא בהחלט רעיל

אבל לגבי מינונים מדוייקים צריך לפנות לאינדקס רפואי,
 
תודה רבה ../images/Emo140.gif

אפשר עוד קצת הסברים לגבי הפרוביוטיקה? אני מניחה שעם התזונה הלקויה שלי לאורך זמן האיזון הופר כבר מזמן.. או שיש איזון גם בחוסר האיזון, מצב רגיל שהוא מאוזן יחסית ורק האנטיביוטיקה מפרה אותו?
 

0 אור 0

New member
פרוביוטיקה

חלק מפעולת מערכת העיכול נעשה באמצעות חידקים "טובים" שנמצאים במעי באופן קבוע, הם אף אחראים לפירוק/יצור חלק מהרכיבים החיוניים לנו מהמזון כל פעם שאנו לקוחים אנטיביוטיקה או תרופות אחרות, חלק מהחידקים האלו מתים ולא תמיד הגוף לבד מצליח לחדש אותם. כאשר הפלורה פגועה, העיכול לקוי ואנו חשופים יותר למחלות - כך שמדובר במעגל חוזר של תרופה-מחלה. שיקום הפלורה הטבעית מסייע להתגבר על מעגל זה. הרבה פעמים מחלות כגון עצירות כרונית, בעיות עיכול אחרות, דלקות חוזרות ועוד נפתרות רק על ידי הפעולה הפשוטה הזו. ולגבי תזונה לקויה: הדרך שאני מאמינה בה הוא להתקדם לכיוון של תזונה טובה יותר, בדרך של צעד אחד קטן כל פעם. תבחרי לך רק דבר אחד שאת יכולה לעמוד בו ותראי לאיזה שיפור הוא יכול לגרום לך דוגמאות לצעד קטן וממש ממש אפשרי: לשתות יותר מים, להוריד סוכר לבן, להחליף לחם לבן בלחם חי, להוסיף עוד מנת ירק אחת או שתיים ליום ....
 

hal767

New member
אקמול הוא בהחלט רעל, ויכול לגרום למוות

בעיקר לאלה שכיליותייהם חלשות, וכמובן לתינוקות וילדים קטנים.
 

mic26

New member
היה פעם סיפור שלם

עם נערה שביצעה נסיון התאבדות. היא רק רצתה למשוך תשומת לב, אז היא בלעה 10 כדורי אקמול. אני לא זוכרת אם בסוף היא מתה או כמעט מתה, בגלל שזה הרס לה את הכבד. אז כן, אקמול זה די רעיל ויכול להרוג. אם עשרה כדורים הרסו כליל את הכבד, אני מניחה שחמישה יכולים לגרום לנזק בלתי הפיך.
 
הרופאים לא מבינים מהחיים שלהם

קצת צניעות לא תזיק. אפשר גם להגיד אותו דבר על הרבה מההצהרות שלך. ממה בדיוק מתבסס הידע שלך על פרוביוטיקה ואיזה חברות טובות יותר או פחות?
 

0 אור 0

New member
יקירי

אם תשים לב לתשובותי אפילו בעמוד זה, אני בדרך כלל דוקא כן מחזקת את המלצותיהם של רופאים. הכותרת הפרובוקטיבית הפעם מתייחסת בדיוק לאותם רופאים אשר שלחו אותה לשתות אקטימל, וכשלו מלהזכיר שיש דרכים אפקטיביות יותר לקבל פרוביוטיקה. אני למשל כן אוכלת מוצרי חלב, ובפרט מאד אוהבת יוגורט טבעי, אבל כשרוצים לשקם את הפלורה הטבעית לאחרפגיעה אנושה, זה פשוט לא מספיק. מכיוון שלא המלצתי על חברה ספציפית באופן בלעדי, אלא נתתי קריטריונים והבאתי לדוגמא 2 חברות שמוצריהן טובים תוך כדי תזכורת לכך שיש עוד חברות טובות, איני יודעת על מה יצא הקצף. (ואגב את שמות שתי החברות האלו במקרה אני זוכרת כי קיבלתי חוות דעת מעולות של הצלחה בטיפול מאנשים שאני מכירה)
 

paluta

New member
הרופאים אינם חפים מטעויות .

פלורת המעיים תקינה באדם ממוצע שוקלת כ 2 וחצי ק"ג . כאשר את נוטלת אנטיביוטיקה שמשמידה חלקית או במלואה את פלורת המעיים שלך את צריכה להחזיר את הפרוביוטיקה בערך משקל זה למערכת שלך , עכשיו תעשי חישוב זריז האם זה מה שקורה והיה והיית שותה את המשקה הזה בעת נטילת אנטיביוטיקה, - אני מניח שבחישוב מהיר את כבר מבינה שזה לא ממש מסתדר. פלורת המעיים נהרסת אך יודעת לבנות את עצמה מהר אם מתקימים תנאים בסיסיים במעייםן שלך . אם את נוטלת אנטיביוטיקה תאכלי הרבה ירקות מבושלים ושתי מיץ עגבניות בעת לקיחת האנטיביוטיקה . לאחר מכן על מנת שלא תצטרכי לקבל אנטיביוטיקה תתחילי לחשוב על תזונה נכונה ללא מוצרי חלב , ללא סוכר או ממתיקים מלאכותיים , עשירה ביקרות קטניות וזרעים .
 

hal767

New member
המלצתם גרועה לדעתי

אני לא חושב שצריכת חיידקים אלה משנה משהו. אני כן מאמין בבניית פלורה מתאימה באמצעות שילוב של תזונה צמחונית אורגנית מתאימה עם מצב נפשי חיובי וחיים נכונים. אלה יקיימו מצב תקין וסביבה מתאימה במערכת העיכול, ועקב כך תיבנה הפלורה המתאימה. אם לוקחים אנטיביוטיקה, כדאי לשלב (בהתאמה אישית) תזונה הכוללת הרבה פירות וירקות טריים ואורגניים. חשוב לצרוך פירות מתוקים ולא חמוצים וירקות לא חריפים. אלה יסייעו לגוף להפטר במהירות מהרעל האנטיביוטי ולבנות פלורה נכונה במעיים. וטוב שאינך צורכת מוצרי חלב.
 

0 אור 0

New member
מדוע פירות מתוקים מסייעים לפינוי אנטיביוטיקה

יותר מחריפים למשל? יש לך הסבר לכך? ועוד שאלה: נניח שאדם כבר סוחב אתו הרבה שנים של תרופות, תזונה לא נכונה, ופעילות מעיים לא תקינה (בניגוד לשימוש חד פעמי באנטיביוטיקה על בסיס בריא). האם להערכתך המעבר לתזונה טבעונית אורגנית יגרום לחידוש פלורת המעיים בזמן סביר? מה להערתך יכול להיות זמן כזה?
 

hal767

New member
פירות וירקות אורגניים

מעודדים פעולת מעיים וחילוף חומרים תקינים. אלה קשורים לסילוק מהיר של רעלים מהגוף. הנוזלים המיוחדים שבהם מסייעים לגוף לסלק החוצה רעלים. הם מחזקים את הכבד והכליות האחראיים על ניטרול וסילוק הרעלים. הם עשירים ביסודות מזון חיוניים הדרושים לגוף כדי להלחם ברעלים. הם מחזירים לגוף את הבסיסיות הדרושה לו בגלל תגובתם החומצית של התרופות/רעלים. מערכת העיכול הנפגעת מרעלי התרופות עלולה להיות רגישה לחומצות שבפירות החמוצים. כך גם הכליות והכבד. ירקות חריפים פוגעים ברירית הפנימית של מערכת העיכול, פוגעים בפלואורה הטבעית שבמעיים, פוגעים בכליות ומאטים את עבודת הכבד. לשאלתך האחרונה - תזונה צמחונית אורגנית מתאימה משולבת במנוחה רבה, נשימה תקינה, מצב נפשי חיובי הם הסיכוי האמיתי (והיחידי לדעתי) של אותו אדם לחדש את הפלורה במעיים ואת העבודה הנכונה של מערכת העיכול. כמובן שזה תלוי במידת שיתוף הפעולה שלו וברמת הנזק שנגרמה הן במערכת העיכול והן במערכות אחרות של הגוף. אני לא דוגל ב"הצנחת" חיידקים למערכת העיכול. אין לחיידקים אלה כל סיכוי לבוא לידי ביטוי אם ה"קרקע" במערכת העיכול אינה תקינה כתוצאה מכל העוולות שנעשו בה. יש לבנות תחילה את הקרקע, אז יוכלו החיידקים להתקיים בה ולפעול כראוי. זאת ניתן לעשות בראש ובראשונה באמצעות התזונה הטבעית הנכונה, בשילוב עם יתר התנאים כפי שציינתי קודם. החיידקים הפרוביוטיים הנמצאים בתוספים שונים ובמאכלי חלב הם בעצמם פסולת מזיקה.
 
נהנית מאוד לקרוא את הדיון המעשיר והמחכים ../images/Emo13.gif

נוטה להסכים איתך בדבר "הצנחת" חיידקים למערכת העיכול ובדבר בניית הקרקע. מחברת לזה את דבריה של אור, בדבר מעבר קל לתזונה בריאה ומבריאה יותר - יותר מים, יותר פירות וירקות הוספת לי פרט חשוב בדבר הפירות המתוקים. לגבי ההמנעות ממוצרי חלב, אחרי שנים של חיים עם קיבה "רגישה" פתאום נדלק האור בקצה המנהרה בדמות הרעיון שאולי זו רגישות ללקטוז (לא חשדתי בזה אף פעם כי יחסית צרכתי מעט מוצרים גם ככה אבל טעיתי וחשבתי שהרגישות נבעה ממה שבא איתם ולא מהם - כמו למשל כשנהניתי מיוגורט עם פירות, חדשתי בפירות התמימים..) ברגע שהפסקתי לצרוך מוצרי חלב איכות החיים השתנתה מקצה לקצה. היום אני יותר קשובה לגוף שלי, משתדלת לשמור את עצמי קרובה יותר אליו-אלי לעצמי. כשרואה מוצרי חלב מיד מרגישה את כאב הבטן שנלווה אליהם ולא נמשכת אליהם בכלל אפילו כשהם באים בדמות גלידות טעימות בימי הקיץ החמים
יש לי עדין בעיה עם מה למרוח על הלחם, אבל משתדלת לקנות לחמים כאלה טעימים ומלאים בכל טוב שהם ארוחה בפני עצמה ולא זקוקים למלווים, וגם באופן כללי לא אוכלת הרבה (לא מהלחם ובכלל). יודעת עכשיו שיש לי גם בעיה עם אוכל מטוגן ו/או שמן מאוד. אפילו דג סלמון שאופה או מבשלת בבית (מדג טרי ולא קפוא) שמן לי מידי וכבד לי מידי בקיבה. משתדלת גם לא לערבב יותר מידי כמו שנהגתי עד כה, וכמו שלמדתי שארוחה מורכבת מבשר או דג, תוספת פחממתית - אורז, תפ"א וכו', וירקות. יודעת שירקות הולך עם הכל אבל שלא נכון לערבב בשר או דג עם תפ"א למשל. לא מתחברת בכלל לבשר לאחרונה, לא לעוף ולא לבקר - מרגישה שזה כמו לאכול משהו מת וזה לא עושה לי טוב כשחושבת על זה. משום מה לא מרגישה ככה כלפי דגים. בקיצור..לומדת.. ואתם מוסיפים לי הרבה ידע - תודה רבה
 

0 אור 0

New member
מה למרוח על הלחם

קודם כל , כפי שאמרת , לחם חי וטעים יכול להיות כיף בפני עצמו, אבל אם את מחפשת מה למרוח על הלחם אז יש למשל: טחינה ביתית , אבוקדו, שקדיה, דבש אם אין לך בעיה עם סוכר, ויש גם כאלה שמבזיקים מעט שמן זית, מעליו ירקות חתוכים ועל הכל קצת זעתר - פשוט טעם גן עדן.
 
למעלה