אנחנו חודש באוויר, או ליתר דיוק,

אנחנו חודש באוויר, או ליתר דיוק,

ברשת. אני אנסה לעשות סיכום מאד מאד קצר, מנקודת המבט שלי. הפורום התקבל די בהתלהבות, הרבה אנשים בירחו ואמרו שהפורום חשוב ושיש להם המון שאלות, ושהפורום יהיה בוודאי מוצף. הסוגיות העיקריות שעלו כאן, היו:
תחולת חוק כרטיסי אשראי באינטרנט
שאלת מצב החקיקה בישראל לגבי מחשבין ואינטרנט
שאלת היחסים המשפטיים בין אתר ומשתמש, האם תקנונים של אתרים באמת מחייבים?
שאלות רבות לגבי היקף זכות היוצרים
שאלת קבילותן ומשקלן של הודעות שנעשו בפורומים במשפטים אזרחיים ופליליים
שאלת אתיקה מקצועית של פסיכולוגים ומטפלים ברשת
שאלת חוקיות המסגור FRAMING והקישור העמוק deep linking
כמה שאלות על חוזים ברשת
שאלה של זכויות עובדים בהיי - טק שניתנה להם הבטחה בכתב לאופציות
שאלת זכויות היוצרים על תוכנה שנכתבה על ידי חייל
שאלת חיפוש המידע בעזרת מנועים כהשגת גבול
ושאלת חוזי מכר בקניונים וירטואליים מסתבר כי בינתיים הסוגיה שהכי מעניינת את הציבור בתחום היא שאלת זכויות היוצרים. מסתבר שלא מעט אנשים לא מודעים כלל לעובדה שקיים ענף כזה שנקרא זכויות יוצרים, ויש לא מעט שסבורים שהזכויות האלה מתות ברגע שנכנסים למרחב הוירטואלי, וגם אם לא מתות, אז גוססות, בעיקר בגלל הקושי שבאכיפה. יחד עם זאת, לא מעט בוני אתרים ומתכנתים מעוניינים לפעול באופן חוקי ומעוניינים לקבל תשובות בנושא המותר והאסור בזכויות יוצרים. הדיון הסוער והארוך ביותר
בפורום היה הדיון בדבר זכותם של פורטלים ואתרים לגבי יצירות של גולשים הכותבים בפורומים שלהם. מה שהתרחש כאן בחודש האחרון, היה לטעמי מעניין. אני מקווה שזה ימשך. מה שהייתי רוצה לדעת, זה איך אתם רואים את היחסים בין המרחב החדש, הוירטואלי לבין עולם המשפט שהינו באופיו עולם שמרני שלא תמיד רוצה או מצליח לרוץ בקצב של החיים. האם לדעתכם הכלכלה החדשה מחייבת כלים משפטיים חדשים, או שבעצם לדעתכם הזכויות והחובות של האדם לא אמורות להשתנות בעולם הביטים והבייטים, ומה שהיה בעולם המשפט טוב ומספק גם לעולם הוירטואלי? מה לדעתכם לקוי, מה לא מספק, מה צריך לשנות? תודה מראש על ההתייחסות.
 
למעלה