אנו מודים לגל נעים על הקמת הפורום

Igra Rama

New member
כזבן

לא קראת את הקישור שנתתי לך. לך לקישור הצבע עם העכבר על כפתור "היסטוריה" איפה כתוב שם שחרדים ייסדו את פתח תקוה ? האם אתה מבין מה שאתה כותב, האם אתה על תרופות ?
 

התולעת 1

New member
כזבן..לך לקישור הצבע עם העכבר

על כפתור היסטוריה..ולחץ שוב על אבות המייסדים ות'קרא בעיון ושם כתוב שרובם היו חרדים. לא במפורש(לפי התנהגותם תבין שהם היו חרדים דוגמא מוהל הרב וכול...
 

Igra Rama

New member
שקרן נאלח

ברור שהיו רב ומוהל, האם אתה מכיר קהילה שאין בה רב ומוהל ? איזו תולעת מטומטמת.
 
בור ועם הארץ - שאינו יודע לקרוא.

וכדרך הבורים ועמי הארצות - ממשיך להתווכח על דבר שהוא היפוך האמת לחלוטין ! חברל'ך, אני עצמי לא זכיתי לצפות בכזה טמטום הרבה הרבה זמן. אולי יבין מר איגרא, שאתר עיריית פתח תקוה החילונית, לא יהא שש ושמח להצהיר כי את היישוב שלו הקימה קבוצת "שחורים" - ולכן הוא לא מציין זאת במפורש, אלא נותן לך ל"הבין לבד" מתוך קריאת הדברים. לדוגמא: בני הזוג ברנט הולכים לגדול הדור הרב סלנט לקבל ממנו פסיקה על רצון האישה לקבל גט עקב המעבר לפתח תקוה. כמובן שלדעת איגרא רמא - זה טבעי לחלוטין ששני יהודים חילוניים, ילכו לרב לקבל פסק הלכה ! אבל היות וכבר ידוע שאיגרא אינו יודע ל"הבין לבד", בצעתי חיפוש קצרצר בגוגל והנה ציטוט מאתר המדבר על הקמת "אם המושבות": מיישוב ישן - להתיישבות חדשה היהודים שחיו בארץ ישראל במאות 18 - 19 היו בני "היישוב הישן"; רובם חיו בירושלים והתפרנסו בעיקר מכספי תרומות של קהילות היהודים בחוץ לארץ. אך בשנות ה- 80 של המאה ה- 19 החלו להישמע קולות חדשים בקרב קבוצה קטנה מבני היישוב הישן בירושלים. אחד המנהיגים הבולטים של קבוצה זו היה יואל משה סלומון מירושלים. אליו הצטרפו בני ירושלים נוספים וכן עולים מהונגריה, ובהם - יהושע שטמפפר ודוד גוטמן. כל אלו היו יהודים דתיים, שהחליטו לממש רעיון חדש - ואף נועז: להקים מושבה חקלאית בארץ ישראל, ולהביא אליה אנשים "אשר יחפצו ליהנות מיגיע כפיהם" במטרה לשפר את "מצבם החומרי או אולי גם את מצבם המוסרי". אבל מלבד המטרה המיידית של שיפור מצב היהודים בארץ הציבו המייסדים את הייעוד הלאומי החדש - "להשיב לתחייה את הארץ השוממה".
 
טוב מראה עיניים .

ואם עדיין לא השתכנעת, הרי תמונה של יואל משה סלומון ז"ל. לי נראה שאפשר לקרוא לו "חרדי".
 
איגרא משכתב את ההסטוריה !

מר איגרא רמא קורא לתולעת מטומטם ושקרן. אך הבור ועם הארץ הזה, מתגלה כמטומטם לא קטן בפני עצמו. או לפחות מתגלה כאחד שאוהב לכתוב ושונא לבדוק. הבעיה העיקרית היא ש 75% מדבריו במקרה הנ"ל הם קשקושים חסרי מציאות וחסרי כל ביסוס הסטורי. ראו מה הוא כותב לתולעת: מתי החלה העליה הראשונה ומה היה ההרכב שלה ? חרדים או חילונים ? מי יסד את פתח תקוה, ראש פינה, זכרון יעקב, תל-אביב ? נו, בואו ונראה מי ייסד את : 1) פתח תקוה ? תשובה: החרדים ! 2) ראש פינה ? תשובה: החרדים ! 3) זכרון יעקב ? תשובה: החרדים ! הקמת גדרה, חדרה, יסוד המעלה ועוד ועוד - הם הנושאים עליהם יבחן הנ"ל במבחן הידע הבא. כרגע ממוצע הציונים של הבור עומד על 25/100.
 

Igra Rama

New member
לא, אויל משריש

קרא זאת: ראש פינה: "ראש פינה שייכת לקבוצת מושבות העליה הראשונה" זכרון יעקב: "זכרון יעקב היא אחת מחמש המושבות הראשונות שקמו בתקופת העלייה הראשונה". פתח תקוה: ננטשה ב-1881 ונוסדה מחדש ע"י העליה הראשונה. דהיינו אתם כל כך חלשים שאפילו מושבה אתם לא יכולים להקים בלי יד חילונית. עכשיו נדבר על יואל משה סלומון: אדם דתי אבל בטח לא חארד. "בליטא החליט להפסיק ללמוד רבנות ולעסוק בליתוגרפיה..." אתם ישבתם בירושליים וקיבלתם כסף על פאראזיטיות. אתם יושבים כיום בכל עיר (מתפשטים כסרטן) וממשיכים לקבל כסף על פאראזיטיות, וגם דם חילוני נשפך בשבילכם.
 
יש כבר גבול כמה אפשר להתווכח עם בור

שים לב ( מתוך הקישור שצרפת לתגובתך ) : העולים היוו קילוח דקיק לעומת הזרם הכביר של ההגירה היהודית מערבה לארה"ב. היו אלה יהודים פשוטים , שומרי מסורת בעלי משפחות. הם לא ידעו מאומה על המתרחש בא"י ולרובם לא היה קשר מוקדם עם עבודת האדמה. מכאן גם ההלם הפתאומי עם בואם ארצה מן המציאות הקשה והמייאשת. בין העולים היו גם שליחי ערים, קהילות ואגודות "חובבי ציון" שונות ברוסיה, שמטרתם הייתה לתור את הארץ, על מנת לשאוב מידע עבור חבריהם על אפשרויות ההתיישבות בארץ ישראל, הסיכוי לקבל רשיון מאת השלטון הטורקי, אקלימה של הארץ, תנאי המגורים ובטחון החיים שבה. הייתי מצפה, שבמקום לקשר לינקים שאין בהם ולא מאומה בכל הנוגע להוכחת טענותיך, היית יושב וטורח לקרוא על מי היו אנשי העליה הראשונה ותנועת "חובבי ציון" . היות שגם בלינקים שצירפת שמותיהם עולים שוב ושוב, אין מנוס מלהכריע שאתה מנציח את בורותך באופן קבוע לעיני כל הפורום. ייטב הדבר לו תשב ותקרא מי היו אנשי העליה הראשונה וחובבי ציון, כאמור ואז אולי תזכה להפסיק את דברי השטות וההבל שלך. אינך יודע כמה אומלל אתה בכתבך זאת: "אתם כל כך חלשים שאפילו מושבה אתם לא יכולים להקים בלי יד חילונית" הייתי מציע לך ללמוד טוב טוב הסטוריה - ולא רק את ההסטוריה של ה 50 שנה האחרונות, וביחוד הסטוריה של הישוב היהודי בארץ ישראל, לפני שאתה משמיע אמירות אומללות שכאלו. אין לך אינטיליגנציה או להבדיל הגינות מינימלית, ואי אפשר להתווכח איתך, זה פשוט חסר תועלת. ( useless ) לכן גם לא אטרח להגיב על יתרת דבריך .
 

Igra Rama

New member
אויל משריש

שומרי מסורת אינם חרדים. אם היו דתיים, היו נקראים יהודים דתיים. האם אתה יודע מהו מסורתי ? אתה רשאי לברוח עם הזנב מקופל בין רגליך האחוריות.
 
האבולוציה לא לימדה אותך ...

שבתהליך הפיכתו של האדם מקוף לאדם, הוא נשאר ללא זנב ? זהו עוד חוסר ידע תהומי, מזכיר במשהוא את חוסר הידע המשווע במי היו אנשי העליה הראשונה, ומקימי המושבות הראשונות.
 

Igra Rama

New member
טעויות

1. האדם לא איבד את זנבו, הזנב קיים מנוון (על עצם הזנב שמעת ?). 2. העלייה הראשונה היתה חילונית ברובה המכריע, אלא אם כן אתה מתכוון להכחיש שרוב החצרות האורתודוקסיות התנגדו לציונות מה ? 3. מקימי המושבות הראשונות היו חילונים ולא יעזור לך שום אתר תומך דת שתביא. וספריית מט"ח מאז שמשרד החינוך נפל שדוד בידי הנפקנית לבנת ונערת העידוד שלה תירוש היא תומכת חארדים. אז קח את הדמגוגיה הזולה שלך למקום בו יעריכו אותה כמו המזבלה העירונית.
 
בבית הספר לימדו אותי...

שעם עובדות לא מתווכחים. אבל בית הספר שלך, כנראה דוגל בהשקפה שונה. חוץ מזה, לגבי לימור לבנת וגברת תירוש, תגיד, יש מישהו (חילוני או דתי) שיוכל להמלט מהפה המלוכלך שלך ?
 

Igra Rama

New member
כן בהחלט

עם עובדות לא מתווכחים. קרא עובדות אילו. ובייחוד שים לב: Members of Hibbat Zion and Bilu, two early Zionist movements that were the mainstays of the First Aliyah ביל"ו וחיבת ציון היו חרדים ? מה אומר לך הביטוי mainstays ? קרא זאת על יסוד פתח תקוה ? מה אומר לך המשפט הבא ? Newcomers from Europe resettled Petach Tikvah several years later and by 1888 they were receiving financial support from Baron Edmond de Rothschild בקיצור את המדינה בנו וייסדו החילונים אותם אתה רוצה להשמיד. במבחן הבא שלך תצטרך לענות על: א. מי ייסד את תל-אביב ? ב. מי ייסד את גדרה ? ג. מי ייסד את ראשון לציון ? עובדות מה ? אתה לא תכיר עובדה אם תנשך אותך באחוריך.
 

Governor

New member
אינך יכול לנהל את הפורום. שלח לי

מסר אישי וציין בו e-mail address או surface mail address ואסביר לך מדוע. איני רוצה להביכך בפרהסיא...
 

Igra Rama

New member
כי אסור

לתושבי ארצו של היטלר להשתתף בהנהלת פורומים בארץ.
 
למעלה