אפשר לנסות
בגלל שזה נושא כהׁ טעון (ובמיוחד בפורומים באינטרנט), הבהרה: זו דעתי בלבד, ואני מודע לכך שיש הרבה גישות לנושא הזה. אז... קודם כל, גאון צריך להיות מישהו באמת יוצא דופן: עם כל הכבוד לפריפ, למשל (ויש הרבה, הרבה מאוד הערכה כלפיו), הוא לא ממש עשה משהו שלא עשו לפניו במוזיקה המודרנית והרומנטית, אלא פשוט תיזמר 'את זה' (הגרשיים - בגלל שוודאי שהוא לא באמת העתיק, אלא סתם כתב ברוח התקופה) להרכב רוק וג'אז (ג'אז - ע"ע ליזארד), הוסיף קצת טויסטים של רוק, וביצע את זה בצורה מעולה, מרגשת ומקורית. עכשיו יותר חשוב, זה להבהיר את הכוונה של מה זה 'לא ממש עשה משהו שלא עשו לפניו' בעיני: ברור שהוא כתב לחנים מקוריים וכו' וכו', אבל התחושה הכללית די מזכירה מוזיקה שאני כבר מכיר, והיא נמצאת כרונולוגית לפניו. זה כמובן לא אומר שום דבר רע על יכולתו של פריפ כמלחין! (ובבקשה, נא להבדיל בין מה שאמרתי כעת לבין ההגדרה הנושאית למושג 'ניאו-פרוג'. ההבדל עצום) הדבר השני בנוגע למושג החמקמק הזה, 'גאונות', הוא הגישה הכללית של היוצר ליצירה שלו (ואוו, איזה משפט פלצני, ישמור האל). כאן קצת יותר קשה לי להסביר את כוונתי, כי זה עניין יותר סובייקטיבי, אבל אני יכול להגיד שדברים שלא הייתי מייחס ל'גאון', הם, למשל, לגשת לאוונגרד בלי שום מחשבה מוקדמת, או התנסות בתחומים שאינם נהירים לו כמו שצריך (למשל, אם דיוויד גילמור היה מלחין יצירה סיראלית עכשיו [אני מניח שהוא לא למד את הנושא], הייתי מרים גבה [אבל מאזין לה בכל זאת, ואולי היא היתה נהדרת, מי יודע]). ברור שזה לא מחייב וישנם יוצאים מן הכלל, אבל רוב האנשים שנחשבים כגאונים אמיתיים (בעיניי העלובות) מתאימים לקריטריונים הללו. אז מי גאון על פי זה? טוב, בגלל שזה פורום פרוג, אציין את קרי מיניר: קלידנה, מלחינה, מתזמרה, מעבדה ומנהיגה המוזיקלי של ג'נטל ג'איינט. בוא ונבחן אותו על פי שני הקריטריונים שמניתי למעלה: -ההלחנה של קרי מיניר נעה רבות בתחום המוזיקה המודרנית. הוא שייך (רוב הזמן, הרי לא כל הקטעים של ג.ג. הם מודרניסטיים) לתקופה שלו (הסבנטיז היו שנים של מוזיקה מודרנית, לא?), וזה כבר סימן טוב. חוץ מזה, הוא נוהג בשיטה מאוד אקלקטית (לוקח מוטיבים חביבים עליו ממלחינים שונים), אך מוסיף המון נופך מקורי וחדשני משלו (דוגמא? An Inmates Lullaby, So Sincere, Knots, Boys in the Band). וההבדל בינו לבין פריפ, הוא אם כמה שזה כואב לשמוע, שלדעתי קרי מיניר עשה יותר שעורי בית. הוא מעמיק יותר. כן, אני חושב שמיניר הוא מוזיקאי ומלחין טוב מפריפ. -מיניר כותב כמעט את כל התפקידים שלו (ושל האחרים) בתווים, וזו תמיד גישה שמצאה חן בעיני. מלבד זאת, כמעט כל לחניו (מתוך אלו שאני מכיר) נעים בתחומים שנהירים לו (למיניר) לחלוטין - הוא יודע לתכנן היטב מה הוא כותב, בהתאם לרוח התקופה שהוא מעוניין בה (ולראיה, Acquiring the Taste(הקטע, לא האלבום), הוא לא מודרניסטי, וכתוב בהתאם לכללים בארוקיים [או שמא קלאסיים] ברורים [למעט קטע מעבר אחד, לקראת הסוף, שנשמע מעט רומנטי]). הוא לא קופץ מעל הפופיק, לא מתלהב מדברים שאין לו על מה (למרות שאולי הוא כן יודע לכתוב מוזיקה סיראלית נפלאה
אבל זה לא מה שיש בג.ג. ולכן לא אתייחס לכך). אפשר לשים לב שהמאפיין השני שנתתי ל'גאון' הוא הרבה יותר סובייקטיבי מהראשון (ואריק בטח נחרד למקרא הדוגמאות שנתתי, למשל), אבל שיהיה. בכל אופן, אתה רשאי לשים X גדול על ההודעה שלי, אבל זו הדעה שלי, פחות או יותר. חוץ מזה, אני די משוכנע שלא הצלחתי לבטא את עצמי כמו שצריך, אז בטח כמה קטעים לא יצאו כמו שהתכוונתי. בכל זאת, זה הכיוון.