אמצעי מניעה נגד עשים בדשא

baz69

New member
אמצעי מניעה נגד עשים בדשא

כעת עם התחממות הימים ועליית הלחות מופיעים העשים(פרפרים אפורים) המחפשים מקום להטלת ביצים,מהם יתפתחו זחלים הגורמים לנזק במדשאה ובצמחי הגן. הפיתרון:ריסוס באטברון (מינון 1 מ"ל /ליטר מים)+סימשור (מינון 5 מ"ל/ליטר מים)ביחד אחת לשבועיים עד חודש ספטמבר.(לרסס ע"ג מדשאה יבשה ובשעות הערב). להשלמת הטיפול הראשוני מומלץ לפזר דיזיקטול ולהשקות לאחר מכן. לטיפול מישני מומלץ לפזר ספסן בצידי המדשאה(לא ע"ג המדשאה) למניעת הגעת זחלים למדשאה.
 

Rוני

New member
ריסוס דשא

לאה הציעה בזמנו להשתמש בסיפרין לאותה מטרה מה ההבדל בין הפסרין ובין התערובת שהצעת?
 

baz69

New member
איני מכיר חומר בשם סיפרין

את יכולה להרחיב עליו?
 

l63

New member
סיפרין

הינה לינק לתאור החומר סיפרין. לאה, ניראה לי שהוא יותר רעיל ממה שאת חושבת. כאן כתוב דרגת רעילות 4 שזו דרגה של חומרי הדברה רעילים למדי. בכל מקרה, חיבים לקרוא את ההוראות המצורפות לחומר ולנהוג לפיהן.
 

baz69

New member
זהו חומר חקלאי

ואינו מיועד לשימוש ביתי. ישנם חומרים טובים הרבה יותר מזה, אך כנ"ל מידת רעילותם. הבעייה במרבית החומרים הללו הינה צורת אחסנתם,בדר"כ אריזות ביתיות הינן קטנות ומספיקות לשימוש חד פעמי. החומרים שנקבתי בשמם, נמצאים ע"ג כל מדף משתלה או חנות מקצועית.
 

Rוני

New member
גם בחנויות שמוכרות לחקלאים

לא תמיד מוצאים רצו להזמין לי במיוחד
 

טסונמי1

New member
בודאי שהוא רעיל-אבל בחיפוש אחרי

אלטרנטיבה -לרעלים שלא פוגעים בבעלי דם חם כגון ציפורים כלבים חתולים תרנגולות -ואצלי בגינה אווז- הגעתי לסיפרין שלבעלי דם חם הוא לא רעיל אחותי מרססת אצלה את הדשא עים החומר- ויש לה גדוד תרנגולות ואווזים שמיסתובבים בדשא חופרים ונוברים וכמובן גם אוכלים -ולא ניראה שום נזק לחברה- יש כאן איזה ניתוק של שרשרת מזון- שחשובה מאוד- הרעלים האחרים הורגים את התולעת שהציפור אוכלת וכמובן מורעלת-והחתול שאוכל את הציפור וגם הוא מורעל וכו...ובעלי בריכות דגים- זהירות - רעיל לבעלי דם קר- דגים!
 

טסונמי1

New member
הבהרה- כל החומרים מסוכנים-

כל מה שהורג מסוכן-ורצוי להימנע מהשימוש בהם-אבל אי אפשר לרסס נגד פרודניה עים "מרקחת טבק" ואגב הסיפרין לא עובד על הדרנים של הזיבליות-לכן לדאבוני בגינות של הקלינטים הפסקתי להישתמש בו- ואני מרססת עים רוגור שהוא רעיל ביותר אבל לאחר הריסוס משקים את הדשא והחומר שהוא סיסטמטי ניבלע בתוך האדמה-כך שמי שמיסתובב על פני השטח לא ניפגע מימנו-[בעיקר חתולים שהם בעיה עיקרית מפני שהם מלקקים את כפות הרגליים] דיזיקטול גרגירי הוצאתי משימוש מאחר והוא נישאר על פני השטח!
 

baz69

New member
את חייבת להזכיר השכם וערוב שהרוגור

הינו רעיל ביותר. רבים "הגננים" המתפתים להשתמש בו מפאת מחירו המגוחך,ברם זהו רעל קטלני ביותר. שלא לדבר על הסירחון הכבד שהוא מותיר לאחר השימוש (גם על המשתמש).
 
למעלה