אמנם OT, אבל בכל זאת...

הראל

New member
אמנם OT, אבל בכל זאת...

כן, אני יודע. זה לא בדיוק לפורום הזה, אבל אשאל בכל זאת משום שאני יודע שיש פה אנשים עם הרבה מאד ניסיון. אני צריך לבנות שרת לעסק קטן. כבר מליון שנים לא בניתי שרת עיסקי, ואני לא רוצה לעשות "פדיחות"
השרת, ע"ב לינוקס כל שהוא, צריך לעשות את הדברים הבאים - 1. קישור לאינטרנט עבור כ- 10 מחשבים (כולל NAT כמובן). 2. שרת פרוקסי. 2. חומת-אש. 3. שרת דואר (כולל תוכנה שדומה לאקסצ'נג'). 4. שרת קבצים (סמבה). 5. ואולי גם שרת WEB. יש לי 3 הצעות לחומרה - 1. סלרון בעלות של 370$ 2. פנטיום 2.6 בעלות של 410$ 3. פניום 3 GH בעלות של 555$ כולם עם זיכרון של 512 מגה RAM ועם דיסק של 680 גיגה. המכונה בלי עכבר, בלי לוח-מקשים ובלי מסך (לא צריך). הנה השאלות בקשר לחומרה - 1. בהתחש במטלות, האם אפשר להסתפק בסלרון ? 2. האם גודל הדיסק מספיק ? 3. האם כמות הזיכרון מספיקה ? שאלות בקשר למערכת ההפעלה - בזמנו בניתי שרתים ע"ב סלקוור, דביאן ו- RH. אך כיום, ההפצה המוכרת לי יותר מכל היא המנדריבה. האם להתקין מנדריבה או שעדיף (למרות שאני מכיר פחות טוב) להוריד ולהתקין CENTOS או דביאן ? אשמח לקבל תשבות. תודה.
 

פשוש

New member
הדעות האישיות שלי

1. כיוון שההפרש בין החומרה הזולה ביותר לחומרה הבינונית הוא די זניח [40$ לעסק שמעסיק עשרה עובדים] אני הייתי בוחר באפשרות הזו [הבינונית]. גם בעומס עבודה גדול של עשרה אנשים הוא עדיין יהיה מעל ומעבר לניצול וישאיר לך יותר מקום להתרחבות עתידית. 2. אני מניח שהתכוונת לדיסק של 80GB. המערכת כולה תסתפק בפחות מ-10GB והמקום שישאר יהיה שמיש לאיחסון הפרוקסי, דואר וקבצים. פרוקסי יקח בערך 40GB, תיבות ג'יגה לכל משתמש יקחו עוד 10GB. האם 30GB הם מה שאתה זקוק לו מבחינת אחסון קבצים? תוכל תמיד להוסיף דיסק נוסף ולהעביר לשם את הקבצים. 3. כמות הזיכרון מספיקה ללא ספק. 4. נסה את CentOS או את Fedora. לדעתי מנדריבה אינה מתאימה כיוון שרוב המשתמשים בה הם בסביבה ביתית/שולחן עבודה ולכן יהיה לך קשה יותר למצוא תמיכה בשאלות על שרותים ותחזוקת המערכת כשרת. לא יודע לומר לגבי דביאן. תוספות: בסביבה עיסקית מומלץ מאוד לשקול דיסק זהה נוסף ומימוש Software Raid. קשה באימונים - קל בקרב. יותר מדויק: אני לא הייתי מציב שרת בסביבה עיסקית ללא הגנה כלשהי כגון Raid. אובדן המידע וימי העבודה יעלה כנראה פי עשרה מדיסק נוסף במקרה של תקלה. תשתדל מאוד לקנות כרטיס רשת טוב יותר מאלו שבאים OB. בהצלחה!
 
קצת נסיון (כמשתמש ביתי)

אני מריץ על מנדריבה בבית NAT (כולל DHCP) עבור 3 מחשבים, פרוקסי (סקוויד), shorewall כחומת אש (אני יודע שהוא בעצם רק FE עבור iptables), סנדמייל (לא דומה כלל לאקסציינג, ) סמבה, ואפצי (כולל כל מני נסיונות מוזרים - CGI בשפות מעטפת וכדומה). המכונה היא פנטיום III עם 196 MB, ומשמשת בחלק מהזמן גם כשולחן עבודה (כולל X וKDE), עם דיסק של 20 ג'יגה. לפי זה, אני מניח ש: 1. סלרון - הנסיון האחרון שלי העיד על פחות ביצועים של סלרון מאשר מחשבים מדור קודם (הסלרונים בתקופת PIII ספקו ביצועים שקולים לפנטיום MMX בתדר שעון נמוך ביותר, מאז לא בדקתי). 2. זכרון פיזי - יספיק. 2.A. כונן קשיח - כדאי לתת שניים, כונן פיזי נפרד עבור /var/log ועבור squid, מפני ששם יש המון פעולות כתיבה\קריאה, וסבירות יותר גבוהה לנזק של הכונן (מתבסס על נסיון עבר בשרת משרדי אחר). מערכת הפעלה - מנדריבה (בבית, ואני לא מומחה) עומדת במטלות ודי עדכנית. (אין לי נסיון עם שרתים של RH לנגזרותיו, ומנסיוני, להגדיר דביאן יותר קשה מאשר מנדריבה. כמו כן, אם אתה יודע להסתכל על הקבצים ב-/etc, ואתה מכיר מנדריבה אין בעיות לבדוק מה האשפים עושים ולתקן, ומשום מה, מבנה העץ של /etc שונה בין מנדריבה לבין דביאן ... אז אם אתה מכיר מנדריבה ומחפש הגדרות בדביאן, תאלץ לעבוד לא מעט עם find וgrep...)
 

lizard

New member
תקנה את המחשב ב410 דולר.

בקשר לתואם אקסצ'נג, דבר איתי בפרטי. תשתמש בהפצה שאתה מכיר הכי טוב. בסופו של דבר גם מדריבה יכולה לשמש כשרת. אין שום סיבה שלא.
 
הממ

הממ, אין כל סיבה שסלרון לא יעשה את העבודה נאמנה. מה שכן, הייתי משקיע עוד קצת כסף בקניית עוד דיסק זהה (בשביל לבנות מערך רייד) וגם כדאי להשקיע במארז וספק כח טוב יותר. מארז\ספק כח\והרדיסק הם רכיבים מכניים שרוב הסיכויים ילכו ראשונים, ובגלל קירור כושל יכולים להרוס גם את שאר החומרה - ובגלל שרוב הסיכויים שהשרת הזה יהיה תקוע באיזה חור ואף אחד לא יבדוק פיזית מה קורה איתו, כדאי להשקיע בדברים האלה מראש. חוץ מזה, אני ממליץ על CENTOS, אחלה דבר. הממ, אם אתה ממש רוצה משהו שדומה לאקסצ'יינג', אתה יכול לעשות sendmail/posftix + imap + ldap יש אחלה תיעוד על זה.. - אבל אם זה רק 10 אנשים, רוב הסיכויים שאתה לא צריך להסתבך ככה :)
 

antidot

New member
------>

לא משנה כמה אפליקציות קוד פתוח תתפור לתוך LDAP, עדיין לא תגיע לרמה של Exchange. אבל אכן, עבור 10 אנשים אין צורך בכל היכולות של Exchange.
 

הראל

New member
תודה לכולכם

עזרתם לי רבות. בינתיים אתקין שרת TEST. על הפנטיום "הבינוני" ובוודאי יהיו לי המון שאלות. אח"כ נראה הלאה... ושוב תודה.
 
למעלה