אמנם קצת באיחור..

marsala

New member
אמנם קצת באיחור..

אבל בכל זאת ,מזל טוב לנטבירד ולכולם על הפורום הנפלא, כבר המון זמן שאני חושב שיש מקום לפורום ציפורים בתפוז. והנה שאלה משלי: מהו קו התפוצה המזרחי באירופה לעורבי המאגפיי ? אני שואל כי פה (אנגליה) יש ממש התפוצצות אוכלוסין של המין הזה שגורמת לירידה דראסטית בקרב כמעט כל אוכלוסיות ציפורי השיר ומאד לא הייתי רוצה שהעורב החמסן יגיע לישראל... מוש מנהל פורום יין ואלכוהול
 

netbird

New member
Corvus corone corone?

בארץ יש לנו כבר פיצוץ אוכלוסין של העורב האפור ויחד עם העורבני גורם לירידה באוכלוסיות שאר המינים. אם אותו עורב יגיע לארץ (וקשה לי להאמין שזה יקרה) הוא כנראה יצטרך להתחרות עם העורב האפור והעורבני. אם אתה מתכוון לעורב אירופי (Corvus corone corone), אז לפי מגדיר ציפורי אירופה והמזרח התיכון, גבול תפוצתו המזרחי הוא קו האורך של איטליה (פחות או יותר). בישראל הוא ספק מזדמן. עורב אפור הוא תת-מין ששייך לאותו מין של העורב האירופי ובאיזורי המפגש נוצרים בני כלאיים, בעלי צבעי ביניים. לעומת העורב האירופי, העורב האפור אינו מגיע לדרום צרפת וספרד.
 
דווקא הזדמן באופן וודאי

לפחות פעם אחת. גם אני לא חושבת שהוא עומד להתפשט בארץ, אבל כמו שציינת העורבני ובמיוחד העורב האפור מתפשטים מספיק גם ככה, ואין בין האפור והאירופאי הרבה הבדל, כך שבמידה והוא יגיע לארץ ובמידה והוא יצליח לתפוס את מקום העורב האפור זה לא מאד משנה.
 

nightjar

New member
על פי הספר "The birds of Israel"

(של שיריחי) עורב אירופי מעולם לא הזדמן לארץ. בכל מקרה, מגפיי הוא עקעק, תפוצתו באזורנו היא בעיקר בתורכיה וקפריסין, מזדמן גם ללבנון (ואולי יותר ממזדמן). בארץ יש תצפית או שתיים שנחשבות לפליטי תרבות.
 
ב- Israbirdnet

דיווחו שממש החודש הזדמן עורב אירופאי לגולן, כך שזה מן הסתם לא הספיק להכלל בספר של שירחי.
 

nightjar

New member
נדרש מינימום של ביקורתיות

בכל דיווח שהוא, ובעיקר כאשר מדובר במינים נדירים. דיווח ב IsraBirdNet, בהחלט אינו מצדיק את הטענה שהמין "הזדמן באופן ודאי". אינני טוען כמובן שהוא לא נצפה בגולן לפני שבוע, אבל יש לבחון את התצפית. כבר נטען בעבר (בתחילת המאה הקודמת) שעורב אירופי נראה ביבנה ואני מניח שהצופה חשב שהזיהוי ודאי. חוקרים מאותה התקופ ןמשנים מאוחרות יותר הגיעו למסקנה הפוכה.
 

osprey

New member
המדיניות ב Israbirdnet

הנה לאפשר דיווח בזמן אמת, ללא קשר למהימנות התצפית. את מהימנות התצפית, כאשר מדובר בתופעה נדירה (מין חדש/נדיר/הופעה מחוץ לאזורי התפוצה הידועים וכד') בודקים יותר מאוחר. כך גם היה לגבי התצפית מלפני שבוע בעורב האירופי.
 

osprey

New member
כל התצפיות בעקעק בארץ נדחו

בגלל זיהוי שגוי (טעות זיהוי עם קוקיה מצויצת) או בגלל הערכה שמדובר בפליטי תרבות. בחודש יוני שנת 1994 צפיתי בעקעק במטעים של כפר עציון אשר בגוש עציון. פסלתי את התצפית של עצמי בטענה שמדובר בפליט תרבות.
 
למעלה