אממ... עכשיו

מצב
הנושא נעול.

א ו ר ח 1

New member
אממ... עכשיו

אממ... עכשיו
תספרו קצת על עצמכם.... שמכם, גיל, מתי התחלתם להתעניין ברכבות/מטוסים/הנושא בכלל...
סתם בשביל הכיף
טוב, אני יתחיל: קוראים לי רועי, אני בן 14 מחולון. אני התחלתי להתעניין בנושא בפעם הרארשונה שהייתי בשדה-תעופה (גיל 4) הכול היה גדול! והמטוס וההמראה והשתייה חינם, אךך זה מזה כיף... ושגדלתי אז התעניינתי יותר, לא רק במטוסים אבל הרוב בהם. גם רכבות זה כיף, ובמיוחד תחתיות או קלות. הקטע הוא שאתה יכול להגיע במקום אחד למקום אחר בכמה דקות, אתה עולה על רכבת בחולון ונוסע לקניון בראשון בלי צורך באוטובוים המסורבלים ובמוניות שסוחטים אותך שם. אז, זה אני! עכשיו אתם....
 
כל הכבוד, וירבו כמוך...

אממ... עכשיו
תספרו קצת על עצמכם.... שמכם, גיל, מתי התחלתם להתעניין ברכבות/מטוסים/הנושא בכלל...
סתם בשביל הכיף
טוב, אני יתחיל: קוראים לי רועי, אני בן 14 מחולון. אני התחלתי להתעניין בנושא בפעם הרארשונה שהייתי בשדה-תעופה (גיל 4) הכול היה גדול! והמטוס וההמראה והשתייה חינם, אךך זה מזה כיף... ושגדלתי אז התעניינתי יותר, לא רק במטוסים אבל הרוב בהם. גם רכבות זה כיף, ובמיוחד תחתיות או קלות. הקטע הוא שאתה יכול להגיע במקום אחד למקום אחר בכמה דקות, אתה עולה על רכבת בחולון ונוסע לקניון בראשון בלי צורך באוטובוים המסורבלים ובמוניות שסוחטים אותך שם. אז, זה אני! עכשיו אתם....
כל הכבוד, וירבו כמוך...
טוב שקם דור המודע לחיוניות הרכבת לתפקוד המדינה, גם אם לא נולדו או חיו זמן רב בארצות בהן לומדים על כך מנסיון אישי, כמו שאני למדתי בנערותי בלונדון. נקווה שציבור הולך וגדל מכל הגילים יגיע לתפיסה הזאת ויפעיל לחץ גובר על הפוליטיקאים כדי שיקצו הסכומים הדרושים לפיתוח מערכות תחבורה ציבורית, במיוחד מסילתית, והשוואתן למקובל בארצות מתוקנות.
 

א ו ר ח 1

New member
פשוט אוטובוסים

כל הכבוד, וירבו כמוך...
טוב שקם דור המודע לחיוניות הרכבת לתפקוד המדינה, גם אם לא נולדו או חיו זמן רב בארצות בהן לומדים על כך מנסיון אישי, כמו שאני למדתי בנערותי בלונדון. נקווה שציבור הולך וגדל מכל הגילים יגיע לתפיסה הזאת ויפעיל לחץ גובר על הפוליטיקאים כדי שיקצו הסכומים הדרושים לפיתוח מערכות תחבורה ציבורית, במיוחד מסילתית, והשוואתן למקובל בארצות מתוקנות.
פשוט אוטובוסים
מתריעים אנשים (לפחות אותי) לא רק בגלל הפיגועים , גם שהתחנות שלהם פזורות בכול מקום וזה לפעמים מאוד קשה להתמצא לעומת רכבת שהם אומרים "תחנה הבאה ת"א - השלום" וזהו!
 
יש גם אוטובוסים מזנים ידידותיים

פשוט אוטובוסים
מתריעים אנשים (לפחות אותי) לא רק בגלל הפיגועים , גם שהתחנות שלהם פזורות בכול מקום וזה לפעמים מאוד קשה להתמצא לעומת רכבת שהם אומרים "תחנה הבאה ת"א - השלום" וזהו!
יש גם אוטובוסים מזנים ידידותיים
עם קצת ענווה אפשר ללמוד גם מהגוים: מפות על גבי תחנות עם ציון מיקומי תחנות, מסלולי קווים, מידע על תדירות ושעות הגעה משוערות, מערכת כריזה באוטובוס לציון התחנה הבאה ועוד הודעות, אכיפת החוק האוסר על הנהג לגבות דמי נסיעה בזמן הנסיעה (בעזרת מעבר סוף כל סוף למיכון בכרטוס וניקוב כרטיסים, שימוש בכרטיסים שנקנו מראש, או העסקת כרטיסן נייד בתוך האוטובוס), אוטבוסים עם רצפה נמוכה והפעלת רמת תאורה פנימית אנושית, הגבלת כמות האנשים שמותר לדחוס באוטובוס בשעות העומס (במיוחד ניתן לביצוע כשקיימת חלופה מסילתית לאותו קו) וכו´ וכו´. אני חוזר ומדגיש: כל האמצעים הנ"ל קיימים מזה שנים בארצות אחרות, והם הביטוי של רצון המפעילים והשלטונות לספק שירות ללקוח שיש לו ברירה...
 

א ו ר ח 1

New member
כשיהיו אוטובוסים כאלו בארץ....

יש גם אוטובוסים מזנים ידידותיים
עם קצת ענווה אפשר ללמוד גם מהגוים: מפות על גבי תחנות עם ציון מיקומי תחנות, מסלולי קווים, מידע על תדירות ושעות הגעה משוערות, מערכת כריזה באוטובוס לציון התחנה הבאה ועוד הודעות, אכיפת החוק האוסר על הנהג לגבות דמי נסיעה בזמן הנסיעה (בעזרת מעבר סוף כל סוף למיכון בכרטוס וניקוב כרטיסים, שימוש בכרטיסים שנקנו מראש, או העסקת כרטיסן נייד בתוך האוטובוס), אוטבוסים עם רצפה נמוכה והפעלת רמת תאורה פנימית אנושית, הגבלת כמות האנשים שמותר לדחוס באוטובוס בשעות העומס (במיוחד ניתן לביצוע כשקיימת חלופה מסילתית לאותו קו) וכו´ וכו´. אני חוזר ומדגיש: כל האמצעים הנ"ל קיימים מזה שנים בארצות אחרות, והם הביטוי של רצון המפעילים והשלטונות לספק שירות ללקוח שיש לו ברירה...
כשיהיו אוטובוסים כאלו בארץ....
 
יש גם בארץ

יש גם אוטובוסים מזנים ידידותיים
עם קצת ענווה אפשר ללמוד גם מהגוים: מפות על גבי תחנות עם ציון מיקומי תחנות, מסלולי קווים, מידע על תדירות ושעות הגעה משוערות, מערכת כריזה באוטובוס לציון התחנה הבאה ועוד הודעות, אכיפת החוק האוסר על הנהג לגבות דמי נסיעה בזמן הנסיעה (בעזרת מעבר סוף כל סוף למיכון בכרטוס וניקוב כרטיסים, שימוש בכרטיסים שנקנו מראש, או העסקת כרטיסן נייד בתוך האוטובוס), אוטבוסים עם רצפה נמוכה והפעלת רמת תאורה פנימית אנושית, הגבלת כמות האנשים שמותר לדחוס באוטובוס בשעות העומס (במיוחד ניתן לביצוע כשקיימת חלופה מסילתית לאותו קו) וכו´ וכו´. אני חוזר ומדגיש: כל האמצעים הנ"ל קיימים מזה שנים בארצות אחרות, והם הביטוי של רצון המפעילים והשלטונות לספק שירות ללקוח שיש לו ברירה...
יש גם בארץ
א.באמצע שנות התשעים נתלו מפות כמו שציינת על גבי כל התחנות במטרופולים הגדולים, גם לדן וגם לאגד. לפני כשנה, אגד, בצעד מאוד טיפשי, הסירו את המפות שלהם ברחבי גוש דן (אני לא יודע לגבי מקומות אחרים) והחליפו אותן ברשימות ארוכות, מסורבלות ולא מובנות. דן, לעומת זאת עדיין תולים מפות לכל קו בכל תחנה ואף הודבקה מפת התמצאות קלה (סכימה) בתחנות ברחבי ת"א. ב.פותחה מערכת, הנמצאת עדיין בשלב הניסוי (באיזור בני ברק ורמת גן בקווי דן), לפרסום התחנה הבאה, בליווי זמן משוער והודעות אחרות וכן פרסומות באיזור המשמש כרגע לשלט ה"עוצר" באוטובוס. ג. אני חושב שמיותר לציין שמופעלים בארץ זה שלוש שנים, בדן ובאגד, אוטובוסים נמוכי רצפה מתוצרת מ.א.ן וכן באיזור נהריה מתוצרת מרצדס (אם למישהו יש תמונות או פרטים על אוטובוסים אלו בנהריה - הוא מוזמן להעלות לפורום). ד. נסיון למיכון בכרטוס נערך כבר באמצע שנות התשעים בקווים מסויימים באיזור ת"א בקווי דן (כרטיסים מגנטיים) והוא נחל כישלון חרוץ. ה. תופעת העסקת הכרטיסן הנייד הייתה קיימת בקווי דן עוד בשנות השמונים, אולם הדבר יוצר עומס באוטובוס (פחות מקום לנוסעים) והוא אינו רווחי כלל וכלל. כך שלא צריך כ"כ להתבכיין אחרי הכל. אני לא אומר שאין מקום לשיפור, להיפך, יש המון מקום. אבל לפני שתבקרו, רק תהיו מודעים לכך שתחבורת האוטובוסים בארץ היא מהמתקדמות בעולם.
 
אין לי בעיה עם הגנה על שם המולדת

יש גם בארץ
א.באמצע שנות התשעים נתלו מפות כמו שציינת על גבי כל התחנות במטרופולים הגדולים, גם לדן וגם לאגד. לפני כשנה, אגד, בצעד מאוד טיפשי, הסירו את המפות שלהם ברחבי גוש דן (אני לא יודע לגבי מקומות אחרים) והחליפו אותן ברשימות ארוכות, מסורבלות ולא מובנות. דן, לעומת זאת עדיין תולים מפות לכל קו בכל תחנה ואף הודבקה מפת התמצאות קלה (סכימה) בתחנות ברחבי ת"א. ב.פותחה מערכת, הנמצאת עדיין בשלב הניסוי (באיזור בני ברק ורמת גן בקווי דן), לפרסום התחנה הבאה, בליווי זמן משוער והודעות אחרות וכן פרסומות באיזור המשמש כרגע לשלט ה"עוצר" באוטובוס. ג. אני חושב שמיותר לציין שמופעלים בארץ זה שלוש שנים, בדן ובאגד, אוטובוסים נמוכי רצפה מתוצרת מ.א.ן וכן באיזור נהריה מתוצרת מרצדס (אם למישהו יש תמונות או פרטים על אוטובוסים אלו בנהריה - הוא מוזמן להעלות לפורום). ד. נסיון למיכון בכרטוס נערך כבר באמצע שנות התשעים בקווים מסויימים באיזור ת"א בקווי דן (כרטיסים מגנטיים) והוא נחל כישלון חרוץ. ה. תופעת העסקת הכרטיסן הנייד הייתה קיימת בקווי דן עוד בשנות השמונים, אולם הדבר יוצר עומס באוטובוס (פחות מקום לנוסעים) והוא אינו רווחי כלל וכלל. כך שלא צריך כ"כ להתבכיין אחרי הכל. אני לא אומר שאין מקום לשיפור, להיפך, יש המון מקום. אבל לפני שתבקרו, רק תהיו מודעים לכך שתחבורת האוטובוסים בארץ היא מהמתקדמות בעולם.
אין לי בעיה עם הגנה על שם המולדת
אדרבא, צריך לתת את הכבוד המגיע ולברך על אותם שיפורים שהוכנסו, אם כי באחור-מה לעומת ארצות אחרות. "כרטיסן נייד" - הכוונה לאדם המסתובב באוטובוס או ברכבת וגובה דמי נסיעה מנוסעים שכבר התמקמו לפני תחילת הנסיעה, ולא לאותו ברנש ספון בתא מיוחד על יד הכניסה בדלת האחורית, כפי שהיה מקובל בקווי דן כמו מס´ 4, 5, 46, 63 ועוד. כרטיסן נייד בקושי תופס מקום על חשבון הנוסעים, ומלבד זאת השאיפה צריכה להיות שלא לדחוס בני אדם כמו סרדינים באוטובוס. אגב, בימים אלה בלונדון מכניסים כרטיסנים ניידים בחזרה לחלק מהקווים, כדי לשחרר את הנהג ממשימת הגבייה ולחסוך זמן המתנה בתחנות (ראה פרטים באתר www.londontransport.co.uk) אנשים יתחילו להשתכנע שתחבורת האוטובוסים בארץ מתקדמת, כאשר ירגישו שמרכיבי נוחיות ורווחה (אפילו טריביאליים) שהונהגו מזמן במקומות אחרים, מיושמים כאן כדבר מובן מאליו.
 
כרטיסן נייד

אין לי בעיה עם הגנה על שם המולדת
אדרבא, צריך לתת את הכבוד המגיע ולברך על אותם שיפורים שהוכנסו, אם כי באחור-מה לעומת ארצות אחרות. "כרטיסן נייד" - הכוונה לאדם המסתובב באוטובוס או ברכבת וגובה דמי נסיעה מנוסעים שכבר התמקמו לפני תחילת הנסיעה, ולא לאותו ברנש ספון בתא מיוחד על יד הכניסה בדלת האחורית, כפי שהיה מקובל בקווי דן כמו מס´ 4, 5, 46, 63 ועוד. כרטיסן נייד בקושי תופס מקום על חשבון הנוסעים, ומלבד זאת השאיפה צריכה להיות שלא לדחוס בני אדם כמו סרדינים באוטובוס. אגב, בימים אלה בלונדון מכניסים כרטיסנים ניידים בחזרה לחלק מהקווים, כדי לשחרר את הנהג ממשימת הגבייה ולחסוך זמן המתנה בתחנות (ראה פרטים באתר www.londontransport.co.uk) אנשים יתחילו להשתכנע שתחבורת האוטובוסים בארץ מתקדמת, כאשר ירגישו שמרכיבי נוחיות ורווחה (אפילו טריביאליים) שהונהגו מזמן במקומות אחרים, מיושמים כאן כדבר מובן מאליו.
כרטיסן נייד
קודם כל אני מצטער על אי ההבנה בקשר לכרטיסן... אני סבור שכרטיסן נייד ישפר ללא היכר את התחבורה הציבורית באוטובוסים. אגב, ליד בתי ספר בשעות היציאה של התלמידים, דן שולח מבקרים אשר מנקבים לתלמידים את הכרטיסיות בטרם עלו לאוטובוס, וזאת כדי למנוע "התפלחויות". דבר שני, ממקורות פנימיים בדן, נודע לי שאם האוטובוס אינו מלא לפחות מבחינת מקומות ישיבה (וגם זה מעט), עלות תפעול הקו אינה רווחית, כך שהבעיה היא תקציבית בסופו של דבר. דבר שלישי, ייתכן ועניין הכרטיסן הנייד בכל זאת לא יקרה בארצנו, מאחר שכפי ששר התחבורה הודיע לא מזמן, וע"פ שמועות ששמעתי כבר לפני 3 שנים, מתוכנן כרטיס מגנטי אישי לכל אזרח במדינה, אשר ישמש אותו בקניות, בתחבורה ציבורית ועוד (מין כרטיס אשראי ותעודת זהות באחד). הבעיה היא שגם זה ייקח עוד מס´ לא מבוטל של שנים. ודבר אחרון, אולי אתה יודע באילו עוד קווים של דן היו אוטובוסים עם כרטיסן, משום שאני זוכר אותם רק במעורפל (הייתי בן 4-5)?
 
כרטיסנים

כרטיסן נייד
קודם כל אני מצטער על אי ההבנה בקשר לכרטיסן... אני סבור שכרטיסן נייד ישפר ללא היכר את התחבורה הציבורית באוטובוסים. אגב, ליד בתי ספר בשעות היציאה של התלמידים, דן שולח מבקרים אשר מנקבים לתלמידים את הכרטיסיות בטרם עלו לאוטובוס, וזאת כדי למנוע "התפלחויות". דבר שני, ממקורות פנימיים בדן, נודע לי שאם האוטובוס אינו מלא לפחות מבחינת מקומות ישיבה (וגם זה מעט), עלות תפעול הקו אינה רווחית, כך שהבעיה היא תקציבית בסופו של דבר. דבר שלישי, ייתכן ועניין הכרטיסן הנייד בכל זאת לא יקרה בארצנו, מאחר שכפי ששר התחבורה הודיע לא מזמן, וע"פ שמועות ששמעתי כבר לפני 3 שנים, מתוכנן כרטיס מגנטי אישי לכל אזרח במדינה, אשר ישמש אותו בקניות, בתחבורה ציבורית ועוד (מין כרטיס אשראי ותעודת זהות באחד). הבעיה היא שגם זה ייקח עוד מס´ לא מבוטל של שנים. ודבר אחרון, אולי אתה יודע באילו עוד קווים של דן היו אוטובוסים עם כרטיסן, משום שאני זוכר אותם רק במעורפל (הייתי בן 4-5)?
כרטיסנים
1. שלא תבינו אותי לא נכון: אנני נעול דווקא על כרטיסנים ניידים, אלא הזכרתי אותם כאחת מתוך כמה אופציות שיאפשרו לנוסעים להגיע למקומם באוטובוס לפני יציאתו מהתחנה, ולא להיאלץ בזמן הנסיעה לקנות כרטיס מהנהג ולהיטלטל לאורך האוטובוס עד להתמקמותם. ברור שזהו נוהג מסוכן, במיוחד לאנשים מבוגרים יותר, אבל גם ליתר הנוסעים, כשהנהג לא מתרכז במלאכתו העקרית - הנהיגה. 2. כמובן שכל אמצעי לשיפור השירות עולה כסף, אבל צריך להסתכל על החשבון לטווח ארוך. אם המדינה תקצה אמצעים שיהפכו את הנסיעה בתחבורה ציבורית לאטרקטיבית גם למי שיש לו ברירה, הרי התועלת למשק תהיה גדולה לאין ערוך מעלות ההשקעה. יש הרבה הוכחות מעשיות (גם בארץ) לאמת זו! 3. אני שמח לשמוע על כוונה להנפיק כרטיסים מגנטיים (או חכמים) שיחסלו הבעיה אחת ולתמיד: אולי כדאי בינתיים לנקוט בחלק מהאמצעים שהזכרתי, עד ליישום פתרון אולטימטיבי זה בבוא היום. 4. מלבד הקווים שמניתי, נדמה לי שהיו כרטיסנים בחלק מהאוטובוסים בקווים 10 ו-61 בשעות העומס. אשמח לקבל השלמות או תיקונים ממי שזוכר בצורה מפורטת יותר.
 

איליה.

New member
בחיפה

יש גם בארץ
א.באמצע שנות התשעים נתלו מפות כמו שציינת על גבי כל התחנות במטרופולים הגדולים, גם לדן וגם לאגד. לפני כשנה, אגד, בצעד מאוד טיפשי, הסירו את המפות שלהם ברחבי גוש דן (אני לא יודע לגבי מקומות אחרים) והחליפו אותן ברשימות ארוכות, מסורבלות ולא מובנות. דן, לעומת זאת עדיין תולים מפות לכל קו בכל תחנה ואף הודבקה מפת התמצאות קלה (סכימה) בתחנות ברחבי ת"א. ב.פותחה מערכת, הנמצאת עדיין בשלב הניסוי (באיזור בני ברק ורמת גן בקווי דן), לפרסום התחנה הבאה, בליווי זמן משוער והודעות אחרות וכן פרסומות באיזור המשמש כרגע לשלט ה"עוצר" באוטובוס. ג. אני חושב שמיותר לציין שמופעלים בארץ זה שלוש שנים, בדן ובאגד, אוטובוסים נמוכי רצפה מתוצרת מ.א.ן וכן באיזור נהריה מתוצרת מרצדס (אם למישהו יש תמונות או פרטים על אוטובוסים אלו בנהריה - הוא מוזמן להעלות לפורום). ד. נסיון למיכון בכרטוס נערך כבר באמצע שנות התשעים בקווים מסויימים באיזור ת"א בקווי דן (כרטיסים מגנטיים) והוא נחל כישלון חרוץ. ה. תופעת העסקת הכרטיסן הנייד הייתה קיימת בקווי דן עוד בשנות השמונים, אולם הדבר יוצר עומס באוטובוס (פחות מקום לנוסעים) והוא אינו רווחי כלל וכלל. כך שלא צריך כ"כ להתבכיין אחרי הכל. אני לא אומר שאין מקום לשיפור, להיפך, יש המון מקום. אבל לפני שתבקרו, רק תהיו מודעים לכך שתחבורת האוטובוסים בארץ היא מהמתקדמות בעולם.
בחיפה
עד לפני כמה שנים במרבית התחנות היו מתפרסמים לוחות זמנים של הקווים שעוברים בתחנה. באגד החליטו כנראה שמידע לנוסע זה סתם בזבוז כסף מבחינתם, ולכן תופעת פרסום לוחות הזמנים בתחנות חלפה לגמרי מהעולם, ובתחנות מסוימות עדיין אפשר לראות לוחות זמנים משנת 1993.
 

איליה.

New member
בחיפה

יש גם בארץ
א.באמצע שנות התשעים נתלו מפות כמו שציינת על גבי כל התחנות במטרופולים הגדולים, גם לדן וגם לאגד. לפני כשנה, אגד, בצעד מאוד טיפשי, הסירו את המפות שלהם ברחבי גוש דן (אני לא יודע לגבי מקומות אחרים) והחליפו אותן ברשימות ארוכות, מסורבלות ולא מובנות. דן, לעומת זאת עדיין תולים מפות לכל קו בכל תחנה ואף הודבקה מפת התמצאות קלה (סכימה) בתחנות ברחבי ת"א. ב.פותחה מערכת, הנמצאת עדיין בשלב הניסוי (באיזור בני ברק ורמת גן בקווי דן), לפרסום התחנה הבאה, בליווי זמן משוער והודעות אחרות וכן פרסומות באיזור המשמש כרגע לשלט ה"עוצר" באוטובוס. ג. אני חושב שמיותר לציין שמופעלים בארץ זה שלוש שנים, בדן ובאגד, אוטובוסים נמוכי רצפה מתוצרת מ.א.ן וכן באיזור נהריה מתוצרת מרצדס (אם למישהו יש תמונות או פרטים על אוטובוסים אלו בנהריה - הוא מוזמן להעלות לפורום). ד. נסיון למיכון בכרטוס נערך כבר באמצע שנות התשעים בקווים מסויימים באיזור ת"א בקווי דן (כרטיסים מגנטיים) והוא נחל כישלון חרוץ. ה. תופעת העסקת הכרטיסן הנייד הייתה קיימת בקווי דן עוד בשנות השמונים, אולם הדבר יוצר עומס באוטובוס (פחות מקום לנוסעים) והוא אינו רווחי כלל וכלל. כך שלא צריך כ"כ להתבכיין אחרי הכל. אני לא אומר שאין מקום לשיפור, להיפך, יש המון מקום. אבל לפני שתבקרו, רק תהיו מודעים לכך שתחבורת האוטובוסים בארץ היא מהמתקדמות בעולם.
בחיפה
עד לפני כמה שנים במרבית התחנות היו מתפרסמים לוחות זמנים של הקווים שעוברים בתחנה. באגד החליטו כנראה שמידע לנוסע זה סתם בזבוז כסף מבחינתם, ולכן תופעת פרסום לוחות הזמנים בתחנות חלפה לגמרי מהעולם, ובתחנות מסוימות עדיין אפשר לראות לוחות זמנים משנת 1993.
 
מפות בתחנות ואוטובוסים בנהריה

יש גם בארץ
א.באמצע שנות התשעים נתלו מפות כמו שציינת על גבי כל התחנות במטרופולים הגדולים, גם לדן וגם לאגד. לפני כשנה, אגד, בצעד מאוד טיפשי, הסירו את המפות שלהם ברחבי גוש דן (אני לא יודע לגבי מקומות אחרים) והחליפו אותן ברשימות ארוכות, מסורבלות ולא מובנות. דן, לעומת זאת עדיין תולים מפות לכל קו בכל תחנה ואף הודבקה מפת התמצאות קלה (סכימה) בתחנות ברחבי ת"א. ב.פותחה מערכת, הנמצאת עדיין בשלב הניסוי (באיזור בני ברק ורמת גן בקווי דן), לפרסום התחנה הבאה, בליווי זמן משוער והודעות אחרות וכן פרסומות באיזור המשמש כרגע לשלט ה"עוצר" באוטובוס. ג. אני חושב שמיותר לציין שמופעלים בארץ זה שלוש שנים, בדן ובאגד, אוטובוסים נמוכי רצפה מתוצרת מ.א.ן וכן באיזור נהריה מתוצרת מרצדס (אם למישהו יש תמונות או פרטים על אוטובוסים אלו בנהריה - הוא מוזמן להעלות לפורום). ד. נסיון למיכון בכרטוס נערך כבר באמצע שנות התשעים בקווים מסויימים באיזור ת"א בקווי דן (כרטיסים מגנטיים) והוא נחל כישלון חרוץ. ה. תופעת העסקת הכרטיסן הנייד הייתה קיימת בקווי דן עוד בשנות השמונים, אולם הדבר יוצר עומס באוטובוס (פחות מקום לנוסעים) והוא אינו רווחי כלל וכלל. כך שלא צריך כ"כ להתבכיין אחרי הכל. אני לא אומר שאין מקום לשיפור, להיפך, יש המון מקום. אבל לפני שתבקרו, רק תהיו מודעים לכך שתחבורת האוטובוסים בארץ היא מהמתקדמות בעולם.
מפות בתחנות ואוטובוסים בנהריה
מפות בתחנות לא אכנס לכל הסיפור הכואב, אבל - בכל רחבי תל-אביב רבתי מוצבות בכל תחנת אוטובוסים מפות סכמטיות ברורות של כל אחד מקווי ´דן´ (ובעבר גם ´אגד´) שעובר בתחנה, עם כל המידע הבסיסי על הקו, כולל תדירות ממוצעת ושעות התחלה וסיום. אני לא מצליח להבין מה מונע מ-´אגד´ לארגן דבר דומה/זהה באיזור חיפה, בו מערכת קווי האוטובוסים מסובכת ומסועפת כמעט באותה מידה, אם לא יותר. הגדילו ´אגד´ לחטוא לפני כמה שנים, עת במקום ליצור מערכת כנ"ל, הלכו ובזבזו את הכסף שלנו (דרך סובסידיות...) ופיזרו בתחנות מעין מפה כללית של חיפה, בה ישנה חלוקה לאיזורים דמיוניים ומעין טבלה של איזה קו אוטובוס מביא אותך מהאיזור הנוכחי (אבל לא מהתחנה הנוכחית...) לאיזור אחר (די גדול...). כמובן שאין במפה שום פירוט על מסלולי הקווים או משהו שימשו אחר. כמובן שזה היה כשלון מאסיבי, וכיום המפות האלו הורדו ברוב התחנות. למישהו יש קומבינות בהנהלת ´אגד´ דרכן אפשר לקבל תגובה? (כן, אני אפנה בהזדמנות לדובר, רון רטנר). אוטובוסים נמוכי רצפה בנהריה כמשתמש קבוע ותכוף למדי באוטובוסים נמוכי הרצפה מתוצרת ´מרצדס´ של חברת ´נתיב אקספרס´ בנהריה (יש להם כאלו גם בצפת) אני יכול לומר שמבחינת מרבית המאפיינים שלהם הם מאוד דומים למקביליהם מתוצרת ´מ.א.נ.´ בחברת אגד, אם כי העיצוב הפנימי של המרצדסים הוא לדעתי קצת יותר מוצלח. אם זה נורא מטריד את מישהו, אשתדל לזכור לצלם אחד מהם בביקור הבא שלי שם.
 
אוטובוסי מרצדס נמוכים

מפות בתחנות ואוטובוסים בנהריה
מפות בתחנות לא אכנס לכל הסיפור הכואב, אבל - בכל רחבי תל-אביב רבתי מוצבות בכל תחנת אוטובוסים מפות סכמטיות ברורות של כל אחד מקווי ´דן´ (ובעבר גם ´אגד´) שעובר בתחנה, עם כל המידע הבסיסי על הקו, כולל תדירות ממוצעת ושעות התחלה וסיום. אני לא מצליח להבין מה מונע מ-´אגד´ לארגן דבר דומה/זהה באיזור חיפה, בו מערכת קווי האוטובוסים מסובכת ומסועפת כמעט באותה מידה, אם לא יותר. הגדילו ´אגד´ לחטוא לפני כמה שנים, עת במקום ליצור מערכת כנ"ל, הלכו ובזבזו את הכסף שלנו (דרך סובסידיות...) ופיזרו בתחנות מעין מפה כללית של חיפה, בה ישנה חלוקה לאיזורים דמיוניים ומעין טבלה של איזה קו אוטובוס מביא אותך מהאיזור הנוכחי (אבל לא מהתחנה הנוכחית...) לאיזור אחר (די גדול...). כמובן שאין במפה שום פירוט על מסלולי הקווים או משהו שימשו אחר. כמובן שזה היה כשלון מאסיבי, וכיום המפות האלו הורדו ברוב התחנות. למישהו יש קומבינות בהנהלת ´אגד´ דרכן אפשר לקבל תגובה? (כן, אני אפנה בהזדמנות לדובר, רון רטנר). אוטובוסים נמוכי רצפה בנהריה כמשתמש קבוע ותכוף למדי באוטובוסים נמוכי הרצפה מתוצרת ´מרצדס´ של חברת ´נתיב אקספרס´ בנהריה (יש להם כאלו גם בצפת) אני יכול לומר שמבחינת מרבית המאפיינים שלהם הם מאוד דומים למקביליהם מתוצרת ´מ.א.נ.´ בחברת אגד, אם כי העיצוב הפנימי של המרצדסים הוא לדעתי קצת יותר מוצלח. אם זה נורא מטריד את מישהו, אשתדל לזכור לצלם אחד מהם בביקור הבא שלי שם.
אוטובוסי מרצדס נמוכים
חן, אם תוכל לצלם אותם, זה יהיה ממש מצוין! אגב, אוטובוסים אלה מכונים "CITARO", הם בעלי עיצוב מעט יפה יותר מהמקבילים של מ.א.ן ואפילו אגד רכשו אוטובוס אחד כזה למטרות נסיון באיזור חולון-בת ים-ת"א.
 

עלי כהן

New member
הצחקת אותי !!!!

יש גם בארץ
א.באמצע שנות התשעים נתלו מפות כמו שציינת על גבי כל התחנות במטרופולים הגדולים, גם לדן וגם לאגד. לפני כשנה, אגד, בצעד מאוד טיפשי, הסירו את המפות שלהם ברחבי גוש דן (אני לא יודע לגבי מקומות אחרים) והחליפו אותן ברשימות ארוכות, מסורבלות ולא מובנות. דן, לעומת זאת עדיין תולים מפות לכל קו בכל תחנה ואף הודבקה מפת התמצאות קלה (סכימה) בתחנות ברחבי ת"א. ב.פותחה מערכת, הנמצאת עדיין בשלב הניסוי (באיזור בני ברק ורמת גן בקווי דן), לפרסום התחנה הבאה, בליווי זמן משוער והודעות אחרות וכן פרסומות באיזור המשמש כרגע לשלט ה"עוצר" באוטובוס. ג. אני חושב שמיותר לציין שמופעלים בארץ זה שלוש שנים, בדן ובאגד, אוטובוסים נמוכי רצפה מתוצרת מ.א.ן וכן באיזור נהריה מתוצרת מרצדס (אם למישהו יש תמונות או פרטים על אוטובוסים אלו בנהריה - הוא מוזמן להעלות לפורום). ד. נסיון למיכון בכרטוס נערך כבר באמצע שנות התשעים בקווים מסויימים באיזור ת"א בקווי דן (כרטיסים מגנטיים) והוא נחל כישלון חרוץ. ה. תופעת העסקת הכרטיסן הנייד הייתה קיימת בקווי דן עוד בשנות השמונים, אולם הדבר יוצר עומס באוטובוס (פחות מקום לנוסעים) והוא אינו רווחי כלל וכלל. כך שלא צריך כ"כ להתבכיין אחרי הכל. אני לא אומר שאין מקום לשיפור, להיפך, יש המון מקום. אבל לפני שתבקרו, רק תהיו מודעים לכך שתחבורת האוטובוסים בארץ היא מהמתקדמות בעולם.
הצחקת אותי !!!!
כבר ציינתי בעבר שמי שדעתו כדעתך על "התחברה העירונית המצויינת בישראל" פשוט טרם ראה תחבורה מתקדמת מהי - סע לקופנהגן (זה בדנמרק, אם אינך יודע) וראה כיצד מתנהלת תחבורה ציבורית. אחרי שתראה במו עיניך ספק אם תמשיך לשבח את התחבורה הציבורית מבית היוצר של "אגד" ו"דן" (אני מתייחס לתחבורה עירונית בלבד- בתחבורה בינעירונית אין מה לקחת דוגמה מדנמרק!!!)
 
לא מה שאמרתי

הצחקת אותי !!!!
כבר ציינתי בעבר שמי שדעתו כדעתך על "התחברה העירונית המצויינת בישראל" פשוט טרם ראה תחבורה מתקדמת מהי - סע לקופנהגן (זה בדנמרק, אם אינך יודע) וראה כיצד מתנהלת תחבורה ציבורית. אחרי שתראה במו עיניך ספק אם תמשיך לשבח את התחבורה הציבורית מבית היוצר של "אגד" ו"דן" (אני מתייחס לתחבורה עירונית בלבד- בתחבורה בינעירונית אין מה לקחת דוגמה מדנמרק!!!)
לא מה שאמרתי
לא אמרתי שהתחבורה העירונית (אוטובוסים) בארץ היא הטובה ביותר, אלא אמרתי שאנחנו במצב טוב יחסית למדינות אחרות. אבל יש לנו עוד המון מה ללמוד מאחרים וכדי שנתמקד בכך במקום לבכות כל הזמן עד כמה אנחנו בפיגור. חוץ מזה, אני יודע איפה זה קופנהגן...
 
מתי התחלתי להתעניין בתחבורה

אממ... עכשיו
תספרו קצת על עצמכם.... שמכם, גיל, מתי התחלתם להתעניין ברכבות/מטוסים/הנושא בכלל...
סתם בשביל הכיף
טוב, אני יתחיל: קוראים לי רועי, אני בן 14 מחולון. אני התחלתי להתעניין בנושא בפעם הרארשונה שהייתי בשדה-תעופה (גיל 4) הכול היה גדול! והמטוס וההמראה והשתייה חינם, אךך זה מזה כיף... ושגדלתי אז התעניינתי יותר, לא רק במטוסים אבל הרוב בהם. גם רכבות זה כיף, ובמיוחד תחתיות או קלות. הקטע הוא שאתה יכול להגיע במקום אחד למקום אחר בכמה דקות, אתה עולה על רכבת בחולון ונוסע לקניון בראשון בלי צורך באוטובוים המסורבלים ובמוניות שסוחטים אותך שם. אז, זה אני! עכשיו אתם....
מתי התחלתי להתעניין בתחבורה
ציבורית?מאז ומעולם התעניינתי בנושא,ולא סתם כשעשוע,אלא מפני שפיתוח התחבורה הציבורית במדינה שלנו הוא משימה לאומית ממדרגה ראשונה.לא לכולם יש רכב פרטי.אי אפשר להשקיע מיליארדים רק במחלפים,כדי שבעלי הרכב הפרטי יוכלו לדהור באוטוסטרדות מרובות נתיבים,מבלי להשקיע במקביל גם בהקצאת נתיבים לתחבורה הציבורית,ולבנות מערכת מודרנית של תחבורה מסילתית ארצית ומערכת להסעת המונים בערים הגדולות.גם אי אפשר להסתמך רק על האוטובוסים ויש לפתח את הרכבת,שהנסיעה בה נטולת פקקים ורמזורים.אם לא נשקיע בתחבורה הציבורית,נגיע לקטסטרופה תחבורתית.מס´ כלי הרכב גדל בהתמדה ואיתם גם הפקקים וזיהום האוויר.המטרה היא שאנשים יעברו מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית.לדעתי יש כאן גם עניין של צדק חברתי-גם אנשים שאין ברשותם רכב פרטי,חשוב שתהיה להם האפשרות להגיע לכל מקום באופן היעיל והמהיר ביותר שניתן-בהקשר זה יש להזכיר את החיילים,שרובם נוסעים בתחבורה הציבורית,סטודנטים,גימלאים,עולים חדשים,אנשים קשי יום וכו´. נקודה נוספת שלא זוכה לתשומת הלב הראויה היא סוגיית הולכי הרגל.למשל:המתנה מייגעת ברמזורים להולכי רגל,אור אדום שנמשך פרקי זמן מוגזמים,כאשר הכוונה היא להזרים את התנועה בכבישים,על חשבון הולכי הרגל שמתייבשים בהמתנה ברמזור.מדוע אין גשרים להולכי רגל במחלפים ובכבישים המהירים? הרי עלות הקמתו של גשר כזה אמורה להיות זניחה יחסית לעלות הכוללת של הקמת מחלף.
 
אני בידוק כמוך!!!!

מתי התחלתי להתעניין בתחבורה
ציבורית?מאז ומעולם התעניינתי בנושא,ולא סתם כשעשוע,אלא מפני שפיתוח התחבורה הציבורית במדינה שלנו הוא משימה לאומית ממדרגה ראשונה.לא לכולם יש רכב פרטי.אי אפשר להשקיע מיליארדים רק במחלפים,כדי שבעלי הרכב הפרטי יוכלו לדהור באוטוסטרדות מרובות נתיבים,מבלי להשקיע במקביל גם בהקצאת נתיבים לתחבורה הציבורית,ולבנות מערכת מודרנית של תחבורה מסילתית ארצית ומערכת להסעת המונים בערים הגדולות.גם אי אפשר להסתמך רק על האוטובוסים ויש לפתח את הרכבת,שהנסיעה בה נטולת פקקים ורמזורים.אם לא נשקיע בתחבורה הציבורית,נגיע לקטסטרופה תחבורתית.מס´ כלי הרכב גדל בהתמדה ואיתם גם הפקקים וזיהום האוויר.המטרה היא שאנשים יעברו מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית.לדעתי יש כאן גם עניין של צדק חברתי-גם אנשים שאין ברשותם רכב פרטי,חשוב שתהיה להם האפשרות להגיע לכל מקום באופן היעיל והמהיר ביותר שניתן-בהקשר זה יש להזכיר את החיילים,שרובם נוסעים בתחבורה הציבורית,סטודנטים,גימלאים,עולים חדשים,אנשים קשי יום וכו´. נקודה נוספת שלא זוכה לתשומת הלב הראויה היא סוגיית הולכי הרגל.למשל:המתנה מייגעת ברמזורים להולכי רגל,אור אדום שנמשך פרקי זמן מוגזמים,כאשר הכוונה היא להזרים את התנועה בכבישים,על חשבון הולכי הרגל שמתייבשים בהמתנה ברמזור.מדוע אין גשרים להולכי רגל במחלפים ובכבישים המהירים? הרי עלות הקמתו של גשר כזה אמורה להיות זניחה יחסית לעלות הכוללת של הקמת מחלף.
אני בידוק כמוך!!!!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה