אמממ, יש לי שאלה חשובה

אמממ, יש לי שאלה חשובה

מקווה שתוכלו לענות בצורה רצינית.. איך הדת מתייחסת ליחסי אהבה בין אשה לאשה? ואם מישהו טוען שהדת מתנגדת לכך, אני מבקשת להביא הוכחה או משהו.. בבקשה. תודה.
 

coby83

New member
אין שום מצווה בתורה שמתנגדת לאהבת..

איש ואשה אך יש גדרים הלכתיים לכך.... מי המציא לך שהורה אוסרת אהבה?!?!?!?!
 

coby83

New member
עקרונית....

מצטער קראתי בטעות איש ואשה.. אז ככה עקרונית רק אהבת איש ואיש אסור שזהו משכב זכר והוא אסור מן התורה! אשה ואשה יש פסוק שאומר לא תהיה קדשה (לא ציטוט בדוייק) ורש"י במקום מפרש קדשה זה או זונה או לסבית בלשון ימנו.....
 
מקורות

רמבם, משנה תורה, ספר קדושה, הלכות איסורי ביאה, פרק כא, הלכה ח: "נשים המסוללות זו בזו אסור, וממעשה מצרים הוא שהוזהרנו עליו, שנאמר `כמעשה ארץ מצרים לא תעשו`, ואמרו חכמים `מה היו עושים? איש נושא איש, ואשה נושאה אשה`". שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כ, סעיף ב: "נשים המסוללות, פירוש - המשחקות ומתחככות זו בזו, אסור...". פירוש המשנה לרמבם, מסכת סנהדרין פ"ז משנה ד. ויש עוד.
 
אוקיי..

אני כבר לא מבינה. אחד מכם אמר שאסור ואחד מכם אמר שמותר.. אני מבולבלת.. עוד מישהו יכול לעזור אולי?
 

asaf2000

New member
הוא השיב לענין...

'כמעשה ארץ מצרים לא תעשו', וזה אומר אסור! אם כי לא כתוב בתורה מפורש האיסור כמו שכתוב על גברים.
 
ולמה אתה חושב שהאמת איתו?

אני לא מתכוונת לעשות כאן איזה בלאגן או משהו.. אני פשוט לא מבינה והייתי רוצה להבין יותר טוב. למה זה כל כך נורא שאשה תהיה עם אשה? אתם באמת מאמינים שאלוקים אסר את זה? הרי הוא ברא אותנו.. אם הוא היה רוצה, הוא היה בורא את כולנו מושלמים.. אתם לא חושבים?
 

אמיתי 24

New member
אם העולם הזה נברא לתענוג

עמ"י עש"ו אז באמת אין יותר טוב מין בימינו, אבל כך יחרב העולם ולא תהיה תלודה והעולם יחזור לתהו והבהו אז מבינה צדיקה מה יותר טוב טוב החיטה או הלחם ? זה האמר רבי עקיבא לאותו מין
 
הנה

א. לא ראיתי אף אחד בשרשור שכותב שמותר. ב. מה שאמרתי נכון מפני שהבאתי מקורות. את יכולה לפתוח בעצמך ולראות. את גם מוזמנת לחפש מקורות סותרים, אבל חבל"ז, כי אין כאלה בספרות היהודית. ג. מה ששאלת, יכולת לשאול על כל המצוות: למה ה` ברא אותי עם קנאה ותאוות חמידה אם הוא ציווה עלי `לא תחמוד`? (או כמו שכתב אמיתי24 על זה שנבראנו לא מהולים, וה` ציווה אותנו את ברית המילה). נבראנו לא שלמים בכוונה תחילה, כך ה` בראנו, כדי שנשיג את הטוב ע"י עמל ולא ע"י מתנה. מי שנולד עם יצר מין "בלתי קונבנציונלי" יאלץ להתמודד עם זה כשם שמי שנולד עם תאוה גדולה לרצוח חפים מפשע יצטרך להתמודד. בתיקון המעשים, המדות והדעות אנו מתקרבים אל ה`, ודברים שקשים היו לנו פעם ייתכן וקלים יהיו, ובמקומם נקבל אתגרים חדשים גבוהים יותר. עבודת החיים. ד. "חביתת הקהל" זה אחלה שם!
 
.....

אני שמחה שאהבת את השם.. את התגובה למה שכתבת, תקרא בהודעה השניה :) ואני אשמח אם תגיב.
 

LG_Falcon

New member
אסורים.

מטעם פשוט יותר - כל יחסים שאינם כדרך הטבע, שאינם למטרתם האמיתית אלא למטרה אישית-חייתית בלבד - אינם לרוחה של התורה. הווה אומר - כל יחסים שאינם למטרת הולדה או בכוונה שכזו, אינם מותרים. מאחר ויש לזכור מה המטרה של יחסי אישיות - האם המטרה שלהם היא להנאה, תאווה, האישית עצמאית? דבר שמוחק בעצם את אישיותו של השני ומקיים בעצם את האגואיסטיות הגדולה ביותר, ומקדש את האמצעים, ואת החייתיות. המטרה היא אינה כזו, כי אם אחרת ונשגבת. שיתוף אנושי במעשה הבריאה, יצירת חיים. מעצם כך מצורפת לעניין הנאה רגשית, ספיריטואלית ומנטאלית, וגם פיסית - ברם אין הם המטרה. אל לנו לקדשם - נזכור שההבדל בין 'קדשה' [פרוצה בלשון המקרא] ו'קדושה' - זה סה"כ 'ו' אחת... אות משמו של הקב"ה, שהיא עושה את כל ההבדל. למי שרוצה לראות בעיון את הדבר, יש מסה של הרב סולוביצ'יק ב'אדם וביתו' - 'גאולת יחסי האישות'. מדבר בדיוק על העניין. יחסים שבין אישה לאישה מבחינה רוחנית אינם שונים מכאלה שבין גבר לגבר - גם אם אין בכך איזה שהוא איסור מן התורה מפורש אלא מתוך דברי סופרים או מדרשה מפסוקים וכו' [לא שזה משנה בכלל...] - האקט המיני הוא פסול, מאחר והוא חסר מטרה. מאחר וכל כולו, תוכנו ועניינו במקרה כזה הוא תאווה חומרית רגשית וחייתית - ומבחינה מסויימת אף הרבה יותר נמוכה מאצל החיות - אצלהם תמיד יש לכך מטרה אחת - פריה ורביה. אהבה כזו היא אהבה מזוייפת, אהבה חסרת מטרה, אהבת יצרים נמוכה ורדודה. חושבים שבו בעצם מתקלת האהבה הגדולה... 'אבל אני אוהבת אותה!' היא יכולה להגיד - 'לא. את אוהבת את עצמך' נגיד לה, שהרי מה היא אוהבת אם לא את סיפור יצירה עצמה? שלכך מטרה זו? האם -זו- המטרה של אהבת איש ואשה? האם אין יותר מרגשי בשר פשוטים? אין צורך להביא לכך מקורות, כי אם את התנך כולו. את רוחה של היהדות - את המנגינה המיוחדת שמנגת תורתנו לעם ישראל ומורה לו 'היה אור לגויים!' שהרי 'עם סגולה אתה'. ואם אומר הרמבן כבר ש'קדושים תהיו - קדש אתה במותר לך' - ק"ו שבאסור לך.
 
אוקיי..

אז לפי מה שאתם אומרים הומוסקסואליות זה חטא? כמו חטא קנאה? וצריך לכבוש את ה"יצר" הזה כדיי להיות צדיקים? בזה שאני אוהבת נשים אני בעצם חוטאת? אני מצטערת על השאלה הזאת, ואני לא בטוחה שאתם תענו לי עליה, אבל אני רוצה לשאול: האם בכל פעם שמישהו מכם קיים יחסי מין זה היה לצורך הבאת ילד לעולם? ועוד שאלה קטנה: מישהו מכם באמת חושב שהנטייה המינית של האדם נמצאת בשליטתו? אם אני רוצה לכבוש את ה"יצר" הזה, מה אתם חושבים שאני צריכה לעשות? שוב, הכל נאמר מתוך כבוד ובלי רצון לפגוע בקהילה הדתית. אני אשמח אם מישהו יוכל לענות.
 

LG_Falcon

New member
בפשטות, כן.

האדם נולד ונוצר ישר ומתוקן, החטא הוא זה שקלקל אותו. גם אם אין עדיין עמדה רבנית מגובשת לגבי -התופעה- של ההומוסקסואליות, אין אחד שייתן לגיטימציה כל שהיא לעניין. גם אם נצא מנקודת ההנחה [הלא נכונה] שמעשה זה אצל נשים אינו כולל איזה שהוא חטא, בניגוד מגברים -עדיין מול זה תעמוד רוחה האיתנה של היהדות המזדעזעת כנגד כל דבר שאינו בקדושה, בבלספמי נוראי שכזה. דבר שהוא כמובן לא נכון, מאחר וזהו אכן חטא. איננו עושים השוואות בין חטאים, איננו יודעים שכרן של מצוות או עונשם של חטאים, כך שחטא שכזה הוא חמור לא פחות מחילול שבת, או רצח. מה שבטוח לפחות כרצח רוחני, של הנשמה הקדושה שיש בזה. לא צריך לכבוש את היצר הזה כדי להיות 'צדיקים'. צריך פשוט לכבוש את היצר הזה כדי להיות 'יהודים טובים', צריך לכבוש את היצר הזה כדי לחיות חיים מתוקנים, לחיות בכלל. כשם שצריך לכבוש ולתקן כל דבר ודבר ולהעלותו, לגאולו, לקדושה. ברם, בזה שאדם 'אוהב' את בני מינו, או 'נמשך' אליהם - אין זה הופך אותו לחוטא. לא החרמנו אותו או העלנו אותו אל המוקד, לעולם לא! איננו מתעלמים מהדבר ואיננו פוחדים ממנו, איננו, להבדיל, נוצרים - השורפים וטובחים מייד בכל השונה מהם ובכל מי שיש לו בעיות שקשה להתמודד איתן, איננו ספרטנים גם - ההורגים כל ילד הנראה חלש. אנחנו יהודים - ואהבתנו לרעינו ולנשמות אחינו היא האהבה הגדולה ביותר, דאגתנו היא העצומה ביותר, היא היא מה שהחזיקה אותנו גם בימים הקשים ביותר, גם כשכולם היו חוטאים - חס עלינו אבינו שבשמיים, שראה את אחדותנו העצומה. כל עוד ה'משיכה' הזו אינה מתממשת היא אינה חטא. כשם שיש אדם שיש לו תאוות רצח, כל עוד הוא אינו רוצח בפועל לא יקרא רוצח - כך גם כל אדם שמלא בתאוות ניאוף וזנות - עד שלא יממש אותן ויכנע ליצרו - לא יקרא נואף. לכל אחד יש תיקון המיוחד לו, לכל אחד יש את הדרך לחזור ולנטב את הרגשות וההרגשות האישיות שלו לטוב. כל עוד הנר דולק ניתן לתקן. האם כל קיום יחסים הוא להבאת ילד לעולם - בעקרון כן. מצוות 'עונה' שחייב הבעל לאשתו היא לא מן המצוות שיש לדון עליה בפירוט בפורום כזה באינטרנט, אך השאלה מורכבת באשר היא. בדקי את תשובות הרבנים במורשת או בכיפה לגבי שימוש באמצעי מניעה, או בגלולות מונעות הריון, למשל. מדיני צניעות לא נפרט אותן כאן. [והרי לך ש.ב.
] אך מה שברור כשמש בימי תמוז הוא שהדבר המאחד בין הדברים הללו - שכל יחסים שמתקיימים - יתקימו בקדושה . הכוונה - בין אדם לאשתו, כשטהורה ומותרת היא לו. אדם כשמקדש את אשתו בעצם 'פורש' מכל הנשים בעולם, ומותר הוא רק לאשתו, וגם מאשתו הוא פורש לתקופה כל חודש, שבו היא אסורה עליו. כמעיין תקופת אירוסין מחודשת. - הכל בקדושה! במותר! הכל כחלק מהמטרה להשתתף במעשה זה של הקב"ה בעולמו וליצור חיים חדשים! קשה לבוא ולומר שקיום יחסים חסר מטרה לחלוטין כגון יחסים הומוסקסואלים הם יחסים ש'בקדושה', ברור שאין זו רוח של היהדות. לא, הנטייה המינית של האדם לא נמצאת בשליטתו. יש אנשים הנולדים עם נטיה מסויימת לבני מינם, זו תכונה, כשם שיש אנשים הנולדים כעסנים, או תאווי רצח, תאוותנים, קנאים וכו'. - כמובן שלא כולם כאלה, ואולי אף המיעוט, רוב רובי בעלי הנטיות השליליות הללו נבעו מתהליכים פסיכולוגים רבים, היו לו רק אחים בבית, היא חייה שנים רבות מדי בפנימיה, לא היתה לו דמות הורה דומיננטית בבית, היא עברה טראומה או התעללות פיזית בילדותה וכו' וכו', קשה לעמוד על גורם מדוייק לרוב. אך בניגוד לדיעות הפסיכולוגיה היום - אנו טוענים שאפשר לנצח את זה! אפשר! כשם שאפשר להתגבר על כל מידה ומידה הטבועה באדם - אפשר לנצח הכל. אדם יכול לשנות את טבעו מקצה לקצה. יש כאלה שיכולים לעשות זאת בחודש, יש שכל חייהם כמעט ולא יספיקו להם - אך אפשר תמיד! תמיד אפשר להתגבר על התאווה הזו, תמיד אפשר להשמר, לדעת שזו בעיה, ולנסות לטפל בה. ללכת לגורמים מקצועיים המטפלים בעניין, להתגבר ולהתאזר בכח ולהחזיק מעמד כשבא הנסיון. אפשר. התאווה המינית היא החזקה בעולם, שכן העולם לא היה מתקיים לולא תאווה זו - אך אפשר להתגבר ולהחזיק מעמד נגדה! תשאלי כל בעל בישראל, איך הוא פורש מאשתו כל חודש מחדש, לא משנה אפילו אם הוא אוהב אותה הכי שבעולם, ובאותם ימים אפילו יותר - אפילו לאכול מאותה צלחת אסור להם. ייצרו יכול להשתגע בקרבו, לצרוח עליו מפנים 'נווו רק תעביר לה את הכוס מים נו....' או 'שיאוווו תראה כמה שהיא עצובה... אתה חייב לחבק אותה שתתעודד, תראה את המצב שלה!!' - ולא. הוא יתגבר על יצרו. יעסוק במה שמותר, ויחכה בכמיהה, כמו לפני החתונה, עד שתטהר בשבילו ותהיה לו שוב מותרת. אפשר. זה כוחן של ישראל, להתגבר גם על כל העולם כולו. וכשם שאברהם יכל למסור את האהוב לו מכל, יצחק, כשם שרחל יכלה למסור את האהוב לה מכל, יעקב, כשם שכל דור ודור, וכל רגע ורגע, יש יהודים המקדישים את חייהם לאביהם שבשמיים - ומוכנים להקריב לפניו הכל, מוכנים להתגבר על ייצרם בכל מצב שיהיה - אפשר! תמיד אפשר!. האדם הוא -טוב- כשם שהעולם -טוב- והטוב הזה ינצח תמיד. אדם שנמצא בבעיה הזו - מה יעשה? דבר ראשון שלא יתעצב. שיהיה שמח! שיהיה שמח על עצם זה שהוא יודע שיש לו את הבעיה הזו, שיחשוב לעצמו מה היה יכול לקרות אם לא היה מודע לזה אפילו, ב"ה הקב"ה זיכה אותו בנפש רגישה מספיק כדי לשים לב לפגמים כאלו בו. דבר שני שידאג, לא שיחשוש או שיתמרמר - סה"כ לדאוג. וגם זה קצת. שידע שמצבו בעייתי וקשה, שידע שאפשר ליפול במצב כמו שלו הרבה מאוד ושזה מסוכן. שידאג - כדי שלא יקח את הבעיה הזו בקלות. שלישי - שיתגבר ויתאזר כח. כן הוא יכול! שידע זאת. הוא יכול לשבור את הכל. גם אם כל העולם נגדו - הוא יכול. הנשמה היהודית והסגולה האלוקית שבו תתגבר על הכל! ורביעי - שידע שזו בעיה. שידע שאין לגיטימציה למימוש הרגשות האלה אצלו, שחייב הוא לתקנם. שילך לרב, יתיעץ עמו, ידבר עמו, ישאל אותו מה לעשות, יבקש את הדרכתו. הרב ייעץ לו מה לעשות, אולי אף יפנה אותו לגורמים מקצועיים העוזרים לרפא את כאבי הנפש. - אך יזכור! לא הרב יציל אותו, ולא הפסיכולוג יציל אותו. אלא רק הוא בעצמו! אם לא יהיה בו הרצון העז לפתור את הבעיה ולתקן את עצמו, אם לא תיבער בו בפנים אש התשובה, אש ההתקדמות הלאה - אם אש תמיד זו לא תבער בו בפנים - אף אחד לא יוכל לעזור לו. אף אחד לא יכול לעשות בשבילו את העבודה הכה קשה הזו. הוא יכול- הוא רק צריך לרצות. זה קשה, זה נורא קשה, לחלק זה נראה בלתי אפשרי. אבל אפשר! ובע"ה שיזכה לעמוד הרבה מעבר, היכן שבעלי תשובה עומדים. שידע וישמח על הזכות הנפלאה שנתנה לו - לתקן נפש כואבה ובעייתית - אל נפש חזקה ואצילית! כשם שה'טומאה' כביכול נמצאת בו הרבה - כך הקדושה נמצאת גם. כך הפוטנציאל שלו ל'טוב' חזק ועצום הרבה יותר! אשריו ואשרי חלקו, לא קלה היא דרכו, אך הוא יצליח. אני מבטיח. ---- נכון, יש כאלה שיגידו שאלו עמדות פסיכולוגיות מיושנות, שכיום כל פסיכולוג מתחיל יודע שנטיה מינית זה דבר שלא ניתן לשינוי וזה בסדר ולגיטימי. בואו נחשוב קצת ברצינות איזה מודל נראה לנו יותר הגיוני - זה שהם מעלים, הטיעון הכה נוצרי ואפל, המונע מן האדם כל יכולת תיקון -הבא ואומר לו 'צ'מע חבוב, אתה -רע- וזה מה יש. גם ככה העולם רע, אז תעשה כבר מה שאתה רוצה... זה לא משנה בכל אופן..' או העמדה שלנו. שאפשר לתקן. שכשם שהגאולה כאן בעולמנו פועלת את פעולתה קמעה קמעה, ואנו כבר רואים את ניצנוצי אורותיה חזק וברור, יש גאולה לישראל - כך גם האדם יכול לגאול את עצמו, קמעה קמעה, כל עוד הנר שלו דולק. אין זו עמדה נאיבית, או אופטימית על יתר המידה - סה"כ אמת, רציונאליות. שיש שני סוגי אנשים בעולם - פסימים ורציונאלים...
 

ט ר י פ

New member
כן, שמנו לב..../images/Emo8.gif כמה שאלות...

1. אתה שומר את התגובות שלך איפשהו? כי אתה כבר יכול להוציא ספר! אני מוכן לקנות
(אני לא ציני, באמת מגיע לך כל הכבוד על התשובות המפורטות והיפות שלך) 2. מה עם הדיבר "לא תחמוד אשת רעיך"? זה לא איסור על מחשבה ולא רק על המעשה? וכבר אמרו רבותינו "הרהורי עבירה קשים מעבירה". 3. מתי תתחתן כבר???
 

LG_Falcon

New member
כמה תשובות

1. -לא-. אם אני אוציא ספר, אם כבר, זה יהיה עם היצרות שלי ב..אה.. איזה שהוא אתר ברשת ששם אני מפרסם יצירות..
2. הרהורי עבירה -קשים- מעבירה. נדקדק בלשון. נכון, יש על זה קטעים ארוכים מעוד במסילת ישרים למשל, על כמה שהיהדות מדקדקת גם במחשבות, נכון. אך העיקר הוא לא בגלל ש'עלו מחשבות' - אלא בגלל מה שהביא לאותן מחשבות. למה אותו אדם נכשל בקרי לילה, אולי בגלל שהוא לא נשמר ביום? [זה לא תמיד ככה, נכון, אך הנקודה הרעיונית ברורה.] והעניין של 'הרהורי עבירה קשים מעבירה' - כוונתו היא שההרהור עצמו קשה הרבה יותר, כי הוא נשאר. עבירה עושים ודי, פחות או יותר מאית השניה אחרי כבר עולים ומתנוצצים להם הרהורי תשובה המטהרים ומזככים את הכל. בעוד הרהורי עבירה 'תוקעים' את האדם במחשבת עברה. הוא כל הזמן 'דש' בעבירה שוב ושוב... זה קשה הרבה יותר. אך עדיין - לא נהפוך אדם לחוטא, כל עוד לא חטא. יש הבדל ניכר בין אדם שחושב מחשבות פריצות לבין זה שמבצע אותן גם. נכון שמי שיש לו מחשבות כאלה הוא לא מושלם - הרי אמרנו שעדיין צריך לתקן - אך לא נקרא לו חוטא, לא ננדה אותו או נעלה אותו על מוקד. ובכלל - גם מי שחטא בפועל בחטא שכזה, כמו כל אחד שחטא חטא בפועל - גם אותו לא ננדה או נעלה על מוקד. אלא נמלא אותו באהבה ותמיכה ועזרה ככל יכולתנו כדי לקדם אותו ולעזור לו להצליח להבא. אלא שדברי היו מבחינה 'הצהרתית', שיש לזכור שאדם עם נטיות לא טבעיות כאלו הוא לא אדם פסול, הוא לא מנודה, ומבחינתנו הפשטנית, הוא גם לא חוטא - שהרי אין אנו יודעים את מה שעובר לו בראש או בלב, רק ד' רואה זאת. אין זה בתחום שפיטתנו. 3. מתי אני אתחתן כבר? שאלה טובה. בע"ה בקרוב מאוד מאוד. תאמינו לי, הכל מוכן כבר, האולם, ההזמנות, האוכל, הריקודים, הזמרים אפילו! [שילוב חד פעמי של אהרן רזאל עם פריד, פיאמנטה, ירמיהו, נפתלי אברמסון ודיג'י טיאסטו!! שווה לא?
] רק חסר לי בנתיים איזה שהוא דבר קטן אחד כזה... טוב, בעצם שניים... לא משו חשוב, די שולי בעצם.. כלה, ואבא שלה שיממן את כל העסק...
^_^
 
למעלה